Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Ik vraag mij af hoe andere Tweakers hun alledaagse inkomsten en uitgaven bijhouden. Niet perse met het doel budgetteren en besparen, maar vooral meer inzicht. Zo heb ik een 2e betaalpas waar ik elke maand automatisch €280 op stort voor boodschappen. Zo voorkom ik dat ik daar meer aan uitgeef en heb ik niet talloze afboekingen van de supermarkt waardoor de andere transacties ondersneeuwen en minder opvallen.

Soms exporteer ik een .csv file van Mijn ING en die open ik dan in Excel/Power BI.

Maar wellicht zijn er makkelijkere manieren of andere banken die hier meer mogelijkheden in bieden? Ik sta er namelijk voor open om van bank te switchen als deze meer voordelen biedt. Zo kijk ik momenteel naar N26 om te zien of dat wat is.

Let me share my screen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier staat veel info in: Programma om geld mee te beheren

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ligt er maar aan wat je wilt, er zijn diverse (betaalde) apps

De Rabo heeft een knopje "inzicht", dan zie je in 1 oogopslag wat er inkomend en uitgaand is, met daaronder de "top categorieën" waar je geld naar toe gaat, eventueel kan je nog naar een overzicht per maand. Hierbij worden "standaard" categorieën bepaald, maar kan je aanpassen als je dat wilt. Ook zit er een knop onder "inzicht" die inzage geeft in je vaste lasten (werkt pas goed als je wat langer Rabobank hebt, i.v.m. jaarlijks terugkerende kosten).
Andere banken zullen ook vast zoiets aanbieden.