Hallo allen!
Wij gaan dit najaar in de woonkamer en keuken de vloer er uit halen.
Hele mooie gelegenheid om vloerverwarming in de nieuwe vloer te leggen!
Echter: In de keuken heb ik 5cm tot mijn beschikking. Dit is incl afwerkvloer.
We hebben een nieuwe parketvloer van 1,5cm dik al aanbetaal, dus dat ligt al vast.
D.w.z dat ik 3,5cm heb om vv in te leggen.
Is dit genoeg om devv in een nieuwe zandcementvloer te storten? Ervan uitgaande dat ik buizen van 16mm ga gebruiken.
Ik lees op verschillende plekken verschillende dingen. Met instorten zou ik minimaal 3cm boven de leidingen willen. Waarom is dit? Zou 1,5cm niet genoeg zijn? Ik bedoel, bij infrezen ligt ie helemaal aan het oppervlak, dus waarom zou 1,5cm onder het oppervlak dan niet kunnen?
In mijn beleving is 1,5cm altijd beter dan helemaal aan het oppervlak.
Mocht die 1,5cm toch te weinig zijn zou iker als last resort ook voor kunnen kiezen om het te laten infrezen.
Alvast bedankt!
Rob
Wij gaan dit najaar in de woonkamer en keuken de vloer er uit halen.
Hele mooie gelegenheid om vloerverwarming in de nieuwe vloer te leggen!
Echter: In de keuken heb ik 5cm tot mijn beschikking. Dit is incl afwerkvloer.
We hebben een nieuwe parketvloer van 1,5cm dik al aanbetaal, dus dat ligt al vast.
D.w.z dat ik 3,5cm heb om vv in te leggen.
Is dit genoeg om devv in een nieuwe zandcementvloer te storten? Ervan uitgaande dat ik buizen van 16mm ga gebruiken.
Ik lees op verschillende plekken verschillende dingen. Met instorten zou ik minimaal 3cm boven de leidingen willen. Waarom is dit? Zou 1,5cm niet genoeg zijn? Ik bedoel, bij infrezen ligt ie helemaal aan het oppervlak, dus waarom zou 1,5cm onder het oppervlak dan niet kunnen?
In mijn beleving is 1,5cm altijd beter dan helemaal aan het oppervlak.
Mocht die 1,5cm toch te weinig zijn zou iker als last resort ook voor kunnen kiezen om het te laten infrezen.
Alvast bedankt!
Rob