Ik start vanmorgen mijn computer op en heb opeens geen internet meer, al snel kom ik erachter dat de netwerkadapter het probleem is. Ik heb niks veranderd en gisteren werkte alles nog perfect. Het systeem is nog geen maand oud, dus ouderdom lijkt me niet van toepassing.
Ik ben al 3 uur bezig ermee, maar niks lijkt te helpen, graag vraag ik jullie voor tips!
Het betreft:
Gigabyte Z690 Adrius Elite DDR4 V1 moederbord, met een onboard realtek network controller.
Wat ik al geprobeerd heb:
In de BIOS staat "Onboard LAN controller" op "Enabled". Bij LAN MAC Address staat "N/A".
LAN drivers van de Gigabyte website gedownload en opnieuw geïnstalleerd, beide versies die erop staan, maar ik krijg steeds deze melding:
:strip_exif()/f/image/iwBYI6Jtx7QNMMQl8Ful5hH3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de netwerk apparaten al verwijderd in Apparaatbeheer, maar opnieuw installeren geeft wederom bovenstaande melding en ik krijg ze dus niet meer terug in de lijst.
Voordat ik ze verwijderde gaf het systeem aan bij deze apparaten:
"Dit apparaat is momenteel niet op de computer aangesloten, of er is geen verbinding met dit apparaat. (Code 45)."
Ook heb ik de Gigabyte chipset drivers opnieuw geïnstalleerd, veranderd niks...
-edit
Nog even verder gegoogeld en toen kwam ik op SFC/DISM, dat proces heb ik doorlopen en ondanks dat ie aangaf dat er fouten geconstateerd waren, lijkt dit geen effect te hebben gehad...
/edit
Ik ben ten einde raad, want zolang hij de adapter niet ziet, kun je ook weinig eraan instellen/wijzigen.
Naar mijn idee staat ie wel enabled in de BIOS.
Zou het moederbord al kapot kunnen zijn?
Alvast bedankt
Ik ben al 3 uur bezig ermee, maar niks lijkt te helpen, graag vraag ik jullie voor tips!
Het betreft:
Gigabyte Z690 Adrius Elite DDR4 V1 moederbord, met een onboard realtek network controller.
Wat ik al geprobeerd heb:
In de BIOS staat "Onboard LAN controller" op "Enabled". Bij LAN MAC Address staat "N/A".
LAN drivers van de Gigabyte website gedownload en opnieuw geïnstalleerd, beide versies die erop staan, maar ik krijg steeds deze melding:
:strip_exif()/f/image/iwBYI6Jtx7QNMMQl8Ful5hH3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de netwerk apparaten al verwijderd in Apparaatbeheer, maar opnieuw installeren geeft wederom bovenstaande melding en ik krijg ze dus niet meer terug in de lijst.
Voordat ik ze verwijderde gaf het systeem aan bij deze apparaten:
"Dit apparaat is momenteel niet op de computer aangesloten, of er is geen verbinding met dit apparaat. (Code 45)."
Ook heb ik de Gigabyte chipset drivers opnieuw geïnstalleerd, veranderd niks...
-edit
Nog even verder gegoogeld en toen kwam ik op SFC/DISM, dat proces heb ik doorlopen en ondanks dat ie aangaf dat er fouten geconstateerd waren, lijkt dit geen effect te hebben gehad...
/edit
Ik ben ten einde raad, want zolang hij de adapter niet ziet, kun je ook weinig eraan instellen/wijzigen.
Naar mijn idee staat ie wel enabled in de BIOS.
Zou het moederbord al kapot kunnen zijn?

Alvast bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door metallicattim op 27-05-2022 21:44 ]