Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolleBibs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03 13:37
Hallo,
Voor enkele jaren gebruik ik de Pixie XN3020. Geweldig apparaat als je kijkt naar formaat, prijs-kwaliteit.
Alleen heb ik hem enkele jaren terug op moeten sturen omdat als ik een bakkie zette, hij de helft in het kopje gooide en de helft in de lekbak. Dit is gemaakt, alleen is hetzelfde probleem nu weer terug aan het komen.
Wanneer ik de opvangbak voor de cups eruit haal om te kijken wat er binnen in gebeurd, zie ik dat hij echt een straal lekt in de lekbak vanuit binnen. Uiteraard is de hoeveelheid wat in mijn kopje stroomt verminderd.

Mijn vragen zijn;
-Wie is bekend met dit probleem en heeft een antwoord
-Is dit enigszins zelf goed te maken en welk onderdeel (nummer, link o.i.d.) heb ik hiervoor nodig?

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Mvg,
Stijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er zit een rubber in wat de rand van de cup afsluit met dat mechanisme. Dit is een standaard probleem met een hoop van deze apparaten.

Zelf heb ik ook een vergelijkbaar Nespresso apparaat, een eerdere had dit probleem en nog iets anders en heb ik gewoon weggegooid. De nieuwe daarna die dus nu in gebruik is heeft het ook.

Ja ik onderhoud mijn apparaat met de anti kalk oplossing, heb een borsteltje om binnenwerk te poetsen. Maar ondanks dat komt dit probleem terug.

Ook verschillende cups hebben een ander resultaat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolleBibs
prutser001 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:29:
Er zit een rubber in wat de rand van de cup afsluit met dat mechanisme. Dit is een standaard probleem met een hoop van deze apparaten.
Enig idee of dit makkelijk te vervangen is? Rubber ringetje zullen de kosten niet zijn..
Zelf heb ik ook een vergelijkbaar Nespresso apparaat, een eerdere had dit probleem en nog iets anders en heb ik gewoon weggegooid. De nieuwe daarna die dus nu in gebruik is heeft het ook.
Weggegooid omdat? Uitgezocht wat de mogelijkheden qua reparatie waren en het niet rendabel was? Of domweg geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Er was ooit eens een video te vinden hoe je dat kon doen, toen ik die bekeken had was ik er al klaar mee.

En had de mijne weggegooid omdat de zijkant naar buiten kwam.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolleBibs
prutser001 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:07:
Er was ooit eens een video te vinden hoe je dat kon doen, toen ik die bekeken had was ik er al klaar mee.

En had de mijne weggegooid omdat de zijkant naar buiten kwam.
Ik heb ondertussen een andere gekocht, heb er voor nu geen tijd voor. Wel ben ik van plan hem toch eens open te schroeven om te kijken maar het is een 'dikke doei' voor nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Kijk eerst eens of je een video voor je model kan vinden. Die rubbers zullen vast wel kant en klaar te vinden zijn maar video die ik zag moest hem zelf pas maken en lijmen.

Ik ben niet onhandig al zeg ik het zelf maar ik had daar gewoon geen zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:12
Zie ander forum topic, Nespresso Citiz cupjes worden niet goed doorboord

Bekend probleem helaas dat deze machines na 3 a 4 jaar gaan lekken. In dit geval kun je het volgende proberen. Het cupje wordt tegen een perforator plaatje geduwd die de gaatjes dus moet maken. Dat plaatje kun je met een kleine schroevendraaier er af klikken, het is ter grootte van een 2 euro munt. Je kunt het onderdeel hier zien, het plaatje zit dus bovenop:

https://www.onderdeeltota...0dFQKbEAQYCiABEgJjJPD_BwE

Doorgaans is dat plaatje sterk vervuild met koffieprut en daardoor zijn de puntjes op dat plaatje niet meer scherp. Even goed schoonmaken met een tandenborstel en desnoods even op YouTube zoeken. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun apparaat proberen te repareren.

Vergeet ook niet met een naald de gaatjes door te prikken, die zijn doorgaans verstopt. Even tegen het licht houden. Daar moet uiteindelijk de koffie doorheen. Als ze verstopt zijn zoekt het wel een andere weg. Is het lek water helder, dan lekt het voor de cup, is het lek water bruin dan lekt het na de cup…

Je kunt ook direct de hele piston vervangen, afhankelijk van je exacte model is dat goedkoper of duurder, even goed op jouw model googlen dus maar een voorbeeld vindt je hier:

https://www.onderdeeltota...22YwEeEAQYBCABEgJIpfD_BwE

In die piston zit ook jouw rubber ring, Een ouderwetse witgoed reparatie zaak heeft wel een ringetje liggen voor een euro. Bij mij hielp dat niet.

Of dit alles definitief helpt kan ik je niet zeggen. Er zijn zeker 5 punten waar deze machines kunnen gaan lekken.

[ Voor 20% gewijzigd door Knollie op 10-06-2022 21:38 . Reden: Link repair ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:12
Zucht, kick nodig. Zie post hierboven van me uit 2022, toen uiteindelijk een nieuwe Magimix gekocht en ja hoor, de piston lekt weer. Heeft iemand als eens uitgevogeld waarom deze dan toch weer gaat lekken? Voordat de capsule doorboord wordt lekt het water aan de achterzijde van de capsule.
Pagina: 1