Nespresso Citiz cupjes worden niet goed doorboord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 10:31
Mijn vraag
Mijn Nespresso Citiz XN740B1 van 3 jaar oud doorboord de cupjes niet goed meer waardoor de koffie er vaak uitdruppelt in plaats van een stroompje. Als je koffie wilt zetten dan zie je ook eerst wat waterdruppels eruit druppelen voordat het cupje doorboord wordt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ontkalken al 3x gedaan met de officiele sets. Nieuwe brouwunit gekocht en ingebouwd maar zelfde resultaat.

Gezocht op internet naar dit issue en meeste gaven aan dat de brouwunit vervangen moest worden omdat de rubberen ringen erin na x tijd wat losraken. Vandaar de nieuwe brouwunit erin gezet maar zoals gezegd geen verandering. Heeft iemand nog een gouden tip?

Hier zie je hoe de cupjes doorboord worden, en dan zitten hier nog wat beste voorbeelden bij. En ja, de officiele nespresso cupjes hebben dit probleem ook 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WalX3gp5mrKd5roe1aWgB7uDFAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMoHIyqwN9fuEY91uaieBHEv.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:25
zelfde probleem bij twee oudere machines gehad. die gingen daarna allebei op een ander euvel stuk en een nieuwe gekocht. 1 apparaat uit elkaar gehaald verwachtende dat die stootstamper dan helemaal verkalkt en vergaan zou zijn maar dat is niet het geval. miij laaste hypothese is dat de pomp ook druk aan het verliezen was en daarom de cupjes onvoldoende aangedrukt worden. of zoiets. Niet erg gelukkig met de duurzaamheid of repareerbaarheid van de nespresso machines.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:16
Bekend probleem helaas dat deze machines na 3 a 4 jaar gaan lekken. In dit geval kun je het volgende proberen. Het cupje wordt tegen een perforator plaatje geduwd die de gaatjes dus moet maken. Dat plaatje kun je met een kleine schroevendraaier er af klikken, het is ter grootte van een 2 euro munt. Je kunt het onderdeel hier zien, het plaatje zit dus bovenop:

https://www.onderdeeltota...0dFQKbEAQYCiABEgJjJPD_BwE

Doorgaans is dat plaatje sterk vervuild met koffieprut en daardoor zijn de puntjes op dat plaatje niet meer scherp. Even goed schoonmaken met een tandenborstel en desnoods even op YouTube zoeken. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun apparaat proberen te repareren.

Vergeet ook niet met een naald de gaatjes door te prikken, die zijn doorgaans verstopt. Even tegen het licht houden. Daar moet uiteindelijk de koffie doorheen. Als ze verstopt zijn zoekt het wel een andere weg. Is het lek water helder, dan lekt het voor de cup, is het lek water bruin dan lekt het na de cup…

Of het definitief helpt kan ik je niet zeggen. Er zijn zeker 5 punten waar deze machines kunnen gaan lekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Knollie op 05-07-2021 09:30 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 10:31
@Lochnes @Knollie Dank voor jullie antwoorden. Ik heb ook maar gewoon een nieuwe machine gekocht want inderdaad qua repareerbaarheid is het niet echt top. Heb geprobeerd alle leidingen na te kijken en zag er wel wat inzitten maar kon het niet los krijgen dus knip 😀

Ik had het idee dat de nieuwe machine ook een dikkere waterstraal heeft als je hem doorspoelt zonder cupje, dan komt er gewoon helder water uit dus dan zou het iets met waterpomp of leidingen zijn (bv kalk).

Anyway, voor de komende 2 jaar zit het weer goed en ga dan wel weer stoeien mocht het nodig zijn en zal deze tips onthouden 👍