SSD gekocht, verzending problemen -> verkoper amper contact

Pagina: 1
Acties:

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:43
Woensdag 27-4 heb ik via de V&A een 1,92tb SSD aangekocht, deze zou door de verkoper verstuurd worden. Deze is vervolgens dagen lang blijven hangen in het proccess en aldus de tracking 3 mei in mijn brievenbus afgeleverd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7E5_ugiA9nn3PA_K5vj7lpJoKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kg0yxqmvHGj4i8FpKisS2FQT.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas niets aangetroffen in mijn bus, gelijk de verkoper bericht welke een navraag zou starten bij de DHL. Hierna word het contact erg stroef, ik moet dagen wachten op reacties.. Als ik die al krijg.

DHL blijft aan mij aangeven mij niet te kunnen helpen omdat ik de ontvangende partij ben, het emailadres wat ik kreeg vanuit de verkoper komt ook geen reactie van.

Lang verhaal kort, is DHL of de verkoper verantwoordelijk voor mijn ssd/geld of heb ik gewoonweg pech?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij bent niet de klant van DHL, dat is de verzender. Dus daar moet je wezen.

Maar al eens gewoon bij de buren gevraagd of DHL gebeld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• torretje2012
The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:03:
Jij bent niet de klant van DHL, dat is de verzender. Dus daar moet je wezen.

Maar al eens gewoon bij de buren gevraagd of DHL gebeld?
Ja, ik heb bij de buren gechecked. Het lullige is dat het pand waarin ik woon uit huisnummer 2 bestaat (50m verderop) 2+toevoegingen(etage 1 tot 3, hier woon ik) en de begaande grond de huisnummers aan een andere straat staan. DHL heb ik gebelt, maar die willen alleen een onderzoek starten vanuit de verzendende partij.

Van de lokale DHL bezorger heb ik begrepen dat in die week de ZZP'er gestopt is en ze het zelf weer hebben overgenomen, ik heb een vermoeden dat hierbij wat fout gegaan is. Echter als de verkoper met de pet er na gooit schiet ik niets op.

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-12 14:34
Als ik iets verkoop en ik moet het versturen, dan geef ik ten alle tijden aan dat het risico voor de koper is. Als de verkopende partij dit niet heeft aangegeven, dan is hij gewoon verantwoordelijk en zal hij het moeten oplossen.

Vervelend verhaal, veel succes!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Hoe is het verzonden, als brievenbuspakket of aangetekend? Ik hoop het laatste...

LinkedIn WoT Cash Converter

• torretje2012
PcDealer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:06:
Hoe is het verzonden, als brievenbuspakket of aangetekend? Ik hoop het laatste...
DHLParcel brievenbuspakket, heeft de verkoper zelf uitgezocht.
asaki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:14:
Als ik iets verkoop en ik moet het versturen, dan geef ik ten alle tijden aan dat het risico voor de koper is. Als de verkopende partij dit niet heeft aangegeven, dan is hij gewoon verantwoordelijk en zal hij het moeten oplossen.

Vervelend verhaal, veel succes!
Dat heeft die nergens er bij vermeld, en voor zover ik weet is particulier <-> particulier altijd de verzendende partij verantwoordelijk. Maar om voor 170eu nou naar een rechter te stappen....

[ Voor 52% gewijzigd door torretje2012 op 30-05-2022 13:52 ]

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-12 16:22
torretje2012 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:50:
[...]

... en ben jij mee akkoord gegaan neem ik aan, of heb je iig geen bezwaren bij gehad, dus dit is wel een beetje makkelijk.

• torretje2012
The_Admin schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:54:
[...]

... en ben jij mee akkoord gegaan neem ik aan, of heb je iig geen bezwaren bij gehad, dus dit is wel een beetje makkelijk.
Aan alleen een bedrag kan ik niet aan de buitenkant ruiken welke vervoerder word gekozen, tevens mag je er vanuit gaan dat zoiets goed gaat en als het fout gaat dat er uberhaupt meer response vanuit de verkoper komt.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

The_Admin schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Dat doet er niet toe. Geen afspraken? Dan is verzender verantwoordelijk. Als ts zelf een vervoerder had gekozen was ie zelf erantwoordelijk. Zie art. 7:11 lid 2 BW.
torretje2012 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:50:
[...]

Wat raar... Met zo'n waarde zou ik nooit als brievenbuspakket versturen.
[...]

Dat heeft die nergens er bij vermeld, en voor zover ik weet is particulier <-> particulier altijd de verzendende partij verantwoordelijk. Maar om voor 170eu nou naar een rechter te stappen....
Inderdaad zie art. 7:9 lid 1 en 2 BW.

Wat is de link naar de advertentie?

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 30-05-2022 15:00 ]

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-12 14:34
Op Tweakers ga ik altijd uit van goede bedoelingen. Je hebt uitzonderingen (zie wraak review Asaki - Plank waarbij ik de verzender was) maar doorgaans gebeurt het gewoon wel eens dat spullen kwijt raken. Risico van verkopen en dan versturen waarbij het risico in dit geval bij de verkoper ligt. Als jij het bij een winkel had gekocht had je ook je geld terug gehad, wat dat betreft verschilt het recht niet veel van elkaar.

Als verkoper slecht reageren in dit soort situaties is gewoon niet handig. Je kan altijd wat terug sturen, ook al heb je nog geen nieuws. Niets van je laten horen of niet meewerken is gewoon not done in deze. Ik hoop dat jullie er uit komen.

• torretje2012
Inderdaad zie art. 7:9 lid 1 en 2 BW.

Wat is de link naar de advertentie?
Heb hem eerst nogmaals benaderd dat ik mn geld terug wil omdat er vanuit DHL 0,00 komt. Name & Shame voegt nog niets toe aan het topic, maar kan natuurlijk altijd door de V&A Admins opgevraagt worden :)

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

torretje2012 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:27:
[...]

Heb hem eerst nogmaals benaderd dat ik mn geld terug wil omdat er vanuit DHL 0,00 komt. Name & Shame voegt nog niets toe aan het topic, [...]
Dit heeft niets met naming & shaming te maken maar meer met wat er in de advertentie stond wat we conclusies uit kunnen trekken waar jij iets mee kan.

• torretje2012
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Microkid op 30-05-2022 15:56 ]

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie niets over verzending of risico daar staan. Nu weet ik dat een onderzoek tot vier weken kan duren.

Aangezien het nu een maand na aankoop is en je de verkoper in een vroeg stadium hebt ingelicht, zou ik mijn geld terugvragen.

[ Voor 66% gewijzigd door PcDealer op 30-05-2022 15:45 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals gezegd: verkoper is verantwoordelijk voor de verzending, tenzij dat risico expliciet uitgesloten is in de advertentie of afspraken. Koper moet dit dus oplossen. Ofwel je alsnog de SSD leveren, of je geld terug. Hoe hij het met DHL oplost is jouw zorg niet.

Wat ook nog kan gebeuren is dat DHL het bij de voordeur neerzet (doen ze bij mij ook wel eens, gelukkig ben ik thuis en kan het weghalen), Maar als het dan open en bloot ligt kan iemand het zo meegraaien. Pakketje officieel afgeleverd, maar wel zoek.... Eigenlijk zou DHL/PostNL enz een foto moeten maken van elke aflevering. Voorkomt gezeik achteraf. Of gewoon een bodycam. Kunnen ze de beelden later terugkijken...

PS: advertentie linkje weggehaald, is nergens voor nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door Microkid op 30-05-2022 16:06 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

@Microkid in mijn hof afgelopen weekend bij vier huisnummers voor de voordeur gezet of achter een bloembak up for grabs. Ik heb ze zelf maar binnen gehaald nog net voor de regen.

• torretje2012
hier is de boel heel raar neergezet, begaande grond is een andere straat(huisnummer 4 tot 10), Wij zijn huisnummer 2-1 t/m 2-25 (etage 1-3) (achter een portiekdeur dus). Huisnummer 2 zonder toevoegingen is 50m verderop en googlemaps vind dat we 210-211,etc zijn welke een paar 100m verder zit).

Als DHL ze voor de deur heeft neerzet, dan hebben ze het hier wel goed vern....

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:40
torretje2012 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:59:
hier is de boel heel raar neergezet, begaande grond is een andere straat(huisnummer 4 tot 10), Wij zijn huisnummer 2-1 t/m 2-25 (etage 1-3) (achter een portiekdeur dus). Huisnummer 2 zonder toevoegingen is 50m verderop en googlemaps vind dat we 210-211,etc zijn welke een paar 100m verder zit).

Als DHL ze voor de deur heeft neerzet, dan hebben ze het hier wel goed vern....
niet jouw zorg, DHL topic is afgesloten heb jij niks mee te maken. check de advertentie of daar staat of jij akkoord ben met risico voor koper. Of in de andere communicatie. Ben je dat wel dan is het jouw probleem anders altijd die van de verkoper.

Daarnaast je kan twee dingen, het erbij laten of een zaak aanspannen je hebt immers geld overgemaakt. Griffie recht is niet zo duur en je wint hoe dan ook. Of rechtsbijstand. Laat je niet neppen voor een laag bedrag! Gerechtigheid gaat voor.

How are you doing?

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:39
torretje2012 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Ja, ik heb bij de buren gechecked. Het lullige is dat het pand waarin ik woon uit huisnummer 2 bestaat (50m verderop) 2+toevoegingen(etage 1 tot 3, hier woon ik) en de begaande grond de huisnummers aan een andere straat staan. DHL heb ik gebelt, maar die willen alleen een onderzoek starten vanuit de verzendende partij.

Van de lokale DHL bezorger heb ik begrepen dat in die week de ZZP'er gestopt is en ze het zelf weer hebben overgenomen, ik heb een vermoeden dat hierbij wat fout gegaan is. Echter als de verkoper met de pet er na gooit schiet ik niets op.
Lekker makkelijk om de schuld hiervan bij de verkoper neer te leggen, je geeft zelf aan dat het wat raar loopt qua huisnummers in de straat, dat er een zzpér precies die week gestopt is met bezorgen.

Wat in hemelsnaam kan een verkoper daar aan doen?? Moet die hier dan voor opdraaien.

Ik geef de verkoper groot gelijk om de boot af te houden op al jouw klachten.

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:39
torretje2012 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:27:
[...]

Heb hem eerst nogmaals benaderd dat ik mn geld terug wil omdat er vanuit DHL 0,00 komt. Name & Shame voegt nog niets toe aan het topic, maar kan natuurlijk altijd door de V&A Admins opgevraagt worden :)
Nogmaals, belachelijk om dit bij de verkopende partij neer te leggen, die heeft dan en geen geld en zijn product is ook pleitte.

Top oplossing! |:(

• torretje2012
Scorpio861 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:25:
[...]

Lekker makkelijk om de schuld hiervan bij de verkoper neer te leggen, je geeft zelf aan dat het wat raar loopt qua huisnummers in de straat, dat er een zzpér precies die week gestopt is met bezorgen.

Wat in hemelsnaam kan een verkoper daar aan doen?? Moet die hier dan voor opdraaien.

Als de verkopende partij tijdig had gereageerd, had ik prima z'n 2e die hij had liggen overgenomen en hadden we het verschil gesplitst. Maar helaas pindakaas, ik moet de reacties uit hem slepen en bij dhl zijn ze al even hulpzaam...

+ dat hij kiest voor een brievenbuspakketje voor iets van 170eu ipv pakketpost of aangetekend maakt het niet opeens mijn schuld.

[ Voor 8% gewijzigd door torretje2012 op 30-05-2022 19:41 ]

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-12 01:29
[...]

Het is niet beweren dat de verkoper schuld heeft aan de situatie, die is waarschijnlijk ook gewoon ter goeder trouw. Maar de verkoper heeft wel de wettelijke verantwoordelijkheid waar het aankomt op een correcte aflevering van het goed bij TS. Wordt het goed niet bij TS afgeleverd dan dient de verkoper het geld terug te storen en een oplossing te zoeken met de partij die hij/zij heeft ingeschakeld voor de bezorging voor zijn eigen schadeloosstelling daar heeft TS niets mee nodig. Wil een verkoper minder risico lopen kan deze kiezen voor alleen aangetekend versturen, of alleen af te halen.

Verwijderd

Klinkt alsof de bezorger het per ongeluk bij dat andere nr 2 in de bus heeft geduwd. Heb je daar al eens aangebeld?

Met geluk ligt die daar en krijg je het zo mee. Met pech ligt die daar en houden ze zich voor t domme of werken ze gewoon op een andere manier niet mee.

Zover ik begrijp heb je wettelijk recht op je geld terug. Wel erg zuur voor de verkoper, die kan er niets aan doen verder maar helaas is het wel zijn/haar verantwoordelijkheid.

Als t pakketje niet bij nr 2 verderop ligt en t kwijt kwijt is zou ik zelf eerder een 50/50 voorstel doen. De kans is groter dat je dan deels je geld terug hebt maar vooral, dat dit de kortste weg is met de minste weerstand. Zulke stress vermijden over een langere periode is immer ook wat waard.

(Natuurlijk heb ik geen inzicht in je budget en in hoeverre 50% verlies te dragen is)

• torretje2012
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:56:
Klinkt alsof de bezorger het per ongeluk bij dat andere nr 2 in de bus heeft geduwd. Heb je daar al eens aangebeld?

Met geluk ligt die daar en krijg je het zo mee. Met pech ligt die daar en houden ze zich voor t domme of werken ze gewoon op een andere manier niet mee.

Zover ik begrijp heb je wettelijk recht op je geld terug. Wel erg zuur voor de verkoper, die kan er niets aan doen verder maar helaas is het wel zijn/haar verantwoordelijkheid.

Als t pakketje niet bij nr 2 verderop ligt en t kwijt kwijt is zou ik zelf eerder een 50/50 voorstel doen. De kans is groter dat je dan deels je geld terug hebt maar vooral, dat dit de kortste weg is met de minste weerstand. Zulke stress vermijden over een langere periode is immer ook wat waard.

(Natuurlijk heb ik geen inzicht in je budget en in hoeverre 50% verlies te dragen is)
Ik heb al vele buren gesproken, en die gaven allemaal aan hem niet te hebben.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

De schuld ligt niet direct bij de verkoper, echter wel de verantwoording dat het goed netjes wordt afgeleverd. Daarnaast is het de keuze van de verkoper geweest DHL als vervoerder te kiezen en het goed ter waarde van 170 euro onverzekerd te verzenden als brievenbus post. Op dat moment neem je als verkoper een risico, welke nu voor betreffende persoon verkeerd uitpakt.
Scorpio861 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:27:
[...]
Nogmaals, belachelijk om dit bij de verkopende partij neer te leggen, die heeft dan en geen geld en zijn product is ook pleitte.

Top oplossing! |:(
Aan welke oplossing had jij gedacht dan? De koper heeft namelijk ter goede trouw gehandeld, netjes betaald, echter blijft verkoper in gebreke. Om vervolgens slecht te reageren en niet naar de juiste oplossing te zoeken.

De verkoper is namelijk de enige die bij in dit geval DHL een onderzoek kan laten starten, als dat überhaupt goed mogelijk is bij een brievenbus pakket.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 06-06-2022 17:34 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• torretje2012
Ik denk dat ik er maar eens een principe zaak van maak, sinds ik hem heb gemailt met het verzoek het direct o pte lossen en met een voorstel te komen weer 0,00 gehoord.
Pagina: 1