Advies E-Bike

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-07 23:06
Hallo medetweakers,

Ik ben sinds kort op zoek naar een e-bike, de auto begint te duur te worden en het zonnetje begint te schijnen dus ik wil ook de stap gaan maken. Alleen ik zie door al die fietsen de fietsenstalling niet meer.

Ik heb wat vooronderzoek gedaan en ik ben er in ieder geval uit dat ik een middenmoter wil hebben op mijn fiets. En het liefst ook iets van GPS of iets dergelijks, dat hij makkelijk terug te vinden is. Hij is vooral voor het woon-werkverkeer, zo’n 26 km heen en terug.

Daarnaast ben ik bereid er zo’n 2000-2500 euro aan uit te geven. Ik heb naar een Veloretti zitten kijken en die lijkt prijstechnisch heel interessant, maar toch knaagt er iets. Waarom kan die fiets zoveel goedkoper zijn dan de concurrentie?

Wie kan me helpen met mijn twijfels en heeft een paar goede tips voor me!

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via mealstrom93 op 26-05-2022 11:12)

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 10:08

paularts

Paulux !!!!!!

mealstrom93 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:48:
Ik heb de ANWB tests bekeken, maar daar zitten dan alleen fietsen ruim boven mijn budget. Ik heb nog zitten twijfelen om lid te worden van de consumentenbond. Ik dacht ik vraag hier wat hulp met het zoeken van wat modellen waar ik dan weer mee verder kan. Qua onderhoud, zou ik natuurlijk zo min mogelijk fijn vinden, als het binnen dat budget past.
Vergeet niet, e-bikes zijn op dit moment duur!
als deze door de ANWB allemaal te duur zijn, dan is het misschien goed om een budget aan te geven
in de start post

ik heb even bij de consumenten bond gekeken <2000 zijn er 5 modellen getest
dat zijn dan vooral stella's,

anders kijk bij Gamma, praxis of een Aldi / Lidl
die zijn dan "goedkoop" met een redelijke kwaliteit

daar zijn in het grote Ebike topic wel wat post over te vinden

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je deze: Ervaringen met Veloretti Electric & Het grote elektrische fietsen topic deel 3 gezien? Dan kun je een wat beter beeld krijgen. Als je enkel één fiets voor ogen hebt kunnen we alleen ja/nee zeggen. Wat zijn je eisen, wat vind je niets wat vind je wel wat, beetje karige post nu.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Sorry dat het misschien wat karig is, ik heb wel door de topics heen lopen bladeren. En ook een beetje daar naar alternatieven gekeken. Alleen ik kom er gewoon weinig wijs uit. Ik wil gewoon een fiets die comfortabel fietst. Het liefst met goede verbindingsmogelijkheden. Zoals GPS. Daarnaast lijkt me een goede garantietermijn fijn, ik zag bijvoorbeeld dat Stella vijf jaar hanteert. Ik heb naar een boel merken gekeken, maar ik heb geen flauw idee wat een goed model voor mij is. Accuplaatsing maakt mij niet zoveel uit, als het maar een fatsoenlijke is voor die afstand en hij redelijk makkelijk uit te halen valt. Ik wil best meer vragen beantwoorden. Maar meer weet ik ook zo niet te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 14:46
Misschien kun je ook kijken naar de lange termijn. Wil je zelf wat onderhoud kunnen doen? Naar de fietsen boer voor zoiets of zo onderhoudsvrij mogelijk. Bijvoorbeeld met ketting of riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

De ANWB en de Consumenten bond hebben ook recent een test gedaan voor E-bikes
als je lid bent bij een van de 2 zou je daar ook nog eens kunnen kijken

ANWB
Consumenten Bond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Ik heb de ANWB tests bekeken, maar daar zitten dan alleen fietsen ruim boven mijn budget. Ik heb nog zitten twijfelen om lid te worden van de consumentenbond. Ik dacht ik vraag hier wat hulp met het zoeken van wat modellen waar ik dan weer mee verder kan. Qua onderhoud, zou ik natuurlijk zo min mogelijk fijn vinden, als het binnen dat budget past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:46
Je kunt het 7 dagen gratis proberen.

Verder komen de budget bikes volgens mij best redelijk uit de test. Die van de Lidl bv. Kun je 90 dagen gratis retouneren. https://www.lidl.nl/p/prophete-e-bike-premium-28/p100344776

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 26-05-2022 08:55 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

Vergeet niet, e-bikes zijn op dit moment duur!
als deze door de ANWB allemaal te duur zijn, dan is het misschien goed om een budget aan te geven
in de start post

ik heb even bij de consumenten bond gekeken <2000 zijn er 5 modellen getest
dat zijn dan vooral stella's,

anders kijk bij Gamma, praxis of een Aldi / Lidl
die zijn dan "goedkoop" met een redelijke kwaliteit

daar zijn in het grote Ebike topic wel wat post over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Dankjulliewel allemaal! Ik ga zelf verder zoeken en toch maar 7 dagen Consumentenbond proberen in ieder geval. En toch de topics een keer goed doorspitten. Mocht ik een paar modellen gevonden hebben, meld ik me nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
mealstrom93 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:16:
Dankjulliewel allemaal! Ik ga zelf verder zoeken en toch maar 7 dagen Consumentenbond proberen in ieder geval. En toch de topics een keer goed doorspitten. Mocht ik een paar modellen gevonden hebben, meld ik me nog een keer.
Ben je lid van de lokale bibliotheek of studeer je nog? Bij de (school)bieb kun je vaak dit soort tijdschriften inzien.

YouTube: ELEKTRISCHE FIETS KOPEN: Dit moet je weten

Overigens zijn al zijn video's zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:52
Tenways cgo600 kun je ook eens bekijken. Relatief goedkoop, aardige specs. VannMoof deze week nog 360 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Hallo, hier een update na toch bij de Consumentenbond en de ANWB gekeken te hebben en veel wikken en wegen ga ik waarschijnlijk over tot de aankoop van een Cube Touring Hybrid EXC 500 2022. Eerst nog proefrijden, enige nadeel ze zijn slecht leverbaar dus nog tot minimaal augustus wachten totdat ik hem een keer kan berijden. Wat denken jullie, goede keus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
mealstrom93 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:28:
Hallo, hier een update na toch bij de Consumentenbond en de ANWB gekeken te hebben en veel wikken en wegen ga ik waarschijnlijk over tot de aankoop van een Cube Touring Hybrid EXC 500 2022. Eerst nog proefrijden, enige nadeel ze zijn slecht leverbaar dus nog tot minimaal augustus wachten totdat ik hem een keer kan berijden. Wat denken jullie, goede keus?
Voor woon/werkverkeer zou ik nooit een fiets met derailleur kopen.
Open systeem, gevoelig voor roesten (zout), gevoelig voor storingen, heeft veel onderhoud nodig, slijt snel.
En in je openingspost geef je aan 2000-2500 euro te willen besteden, deze kost 3000 euro?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Hij was in de aanbieding voor 2800, de wensen die ik had was het budget net niet goed genoeg. Ik ga er alleen in de zomermaanden mee fietsen. Als het slecht weer is, pak ik de auto. Daarnaast ben ik me ervan bewust dat de derailleur wat meer onderhoud vergt, maar ik wil hem sowieso regelmatig in onderhoud houden bij die dealer en ik zal hem wat vaker schoon moeten houden. Het liefst had ik de Supreme Hybrid One gehad, maar die helaas nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex b
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05-2022
** Offtopic, hoort niet in dit specifieke topic thuis. **

[ Voor 79% gewijzigd door Taro op 02-06-2022 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Kleine vraag, is het nu 26 km retour, dus 13 km enkel? Is een gewone goede fiets geen optie?
Ik heb zelf net een gazelle Marco Polo gekocht, valt perfect binnen je budget en daarmee kan je ook wel 20 km halen.
Natuurlijk is 26 km enkeltje weer net teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Het is retour, maar ik wil hem ook als goede vervanger voor de auto gebruiken. Dus waarschijnlijk ga ik er nog wel meer mee op pad dan alleen woon-werkverkeer. Dus het zou zomaar kunnen zijn dat ik op een aantal dagen wel iets van 50 km maak. Daarnaast vind ik het niet erg om wat meer te betalen als ik er ook lang van kan genieten. Ik heb inmiddels op eentje gefietst en ik heb mijn beslissing eigenlijk wel gemaakt. Ik wil iedereen bedanken voor alle tips en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Yaksa schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Voor woon/werkverkeer zou ik nooit een fiets met derailleur kopen.
Open systeem, gevoelig voor roesten (zout), gevoelig voor storingen, heeft veel onderhoud nodig, slijt snel.
En in je openingspost geef je aan 2000-2500 euro te willen besteden, deze kost 3000 euro?
Dit inderdaad. Je zegt weinig onderhoud te willen hebben. Een derailleur vergt VEEL onderhoud. Je moet ketting/voorbladen/cassette regelmatig schoonmaken + ketting smeren. Doe je dit niet, gaat alles extra hard slijten.

Weinig onderhoud kom je snel op een riem uit. Eens per jaar/5000km (afhankelijk wat eerder is) doe je een beurtje. Verder als de fiets echt vies is, pak je een tuinslang en spoel je alles zo af. Geen geschrob om vuil tussen de ketting schakels uit te borstelen.
Pagina: 1