Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remeha Elga Ace in combinatie ventilatiewarmtepomp

Pagina: 1
Acties:

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:06
Wij hebben al een tijdje remeha elga ace en zijn tot heden erg tevreden. verbruik van 1650m3 gas is naar 650m3 gas gegaan. maar we willlen van het gas af, achteraf heb ik spijt dat ik geen hybridepomp heb gekocht die later uit te breiden is met warmwater.

Zijn er mogelijkheden om de elga met warmteboiler uit te breiden waar geen buitenunit voor nodig is? via de ventilatie bijvoorbeeld?

HR ketel wil ik dan laten verwijderen en een warmteboiler daarvoor in de plaats zetten.

Wij hebben al twee airco plus buitenunit van de warmtepomp. garagedak is helemaal vol met zonnepanelen dus plaats is er bijna niet. Nog unit erbij zal me vrouw niet fijn vinden ;)

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

wellicht de unit op het dak plaatsen? daaar zijn tegenwoordig behuizingen voor te vinden bijvoorbeeld: https://www.ubbink.com/nl...-luchtwarmtepompbehuizing

Er bestaat er ook een behuizing die ook nog een lift heeft zodat je het buitendeel kan laten zakken, maar die wind ik zo snel niet terug. het is wat improvizeten, maar dan kan je wellicht toch een pomp met buitendeel plaatsen. aleeen ondehoud is wel lastiger (je moet steeds op het dak zijn)

It's just a donkey

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:09
Hier dezelfde situatie gehad, nu standalone met de Elga, WW met WPB(via buitenlucht) en bij de zeer koude dagen de LL(airco) even erbij. (Wel ook nog een ZB die in serie staat met de WPB)

Dus er hoeft geen buitenunit bij, alleen een WPB in de garage met 2 pijpen door het dak of gevel.

[ Voor 21% gewijzigd door vanderv op 25-05-2022 18:05 ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:23

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@bjornricardo33 je zoekt een warmtepompboiler. Het beste is die wel eigen dak/geveldoorvoeren, want hij blaast/zuigt ca 2x zoveel als de ventilatie, maar een T op je mechanische ventilatie kan ook.
Met een kleine performance hit kan je desnoods het gat voor de HR ketel hergebruiken (bv Arostor).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Maartenk
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-10-2023
Wij hebben sinds 2018 in onze drive-in woning een Elga bij een Remeha Quinta CV-ketel uit 2003. Gas jaarverbruik daalde van plm 700 m3 naar plm 225 m3, waarvan plm 30m3 voor verwarming. Ik heb pas deze winter de aansturing zo ingesteld, dat de ketel niet meer nodig is voor verwarming. Met toen bijgeplaatste Atlantic Explorer 200 WPB (met één extra coil) is het gasverbruik voor WW nu ook nul. Voor de zekerheid heb ik de Explorer als een buffer in serie laten schakelen met de ketel. Als de Elga het niet meer aan zou kunnen, slaat de pomp van de CV-ketel aan en helpt dan de Elga, zonder dat de ketel zelf gaat branden. Als zich dat komende winters bewijst kunnen we helemaal van het gas af.