Diablo Immortal NIET toegankelijk voor Nederland

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 23.468 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

junglebeast schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:23:
Zit er dan een Geoblock op het spelen van Immortal? Volgens mij mag dat niet eens.
Het staat een bedrijf natuurlijk altijd vrij een bepaalde dienst wel of niet beschikbaar te stellen in een land. Dat heeft niets met geoblocking te maken. :) Paramount+ is hier toch ook niet beschikbaar, bijvoorbeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Atsiz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:56:
Een echte Diablo spel op mobiel....Ik wacht op dit spel sinds 2018.

En lees ik vandaag (was al eerder bekend blijkbaar) dat Nederland\Belgie het überhaupt niet gaan kunnen spelen.

Hebben wij zulke wetten in Nederland? Is dit de eerste keer dat een spel word geblokkeerd?
Onze iOS and Google Play Store zit vol met lootbox\microtranaction gefocused spellen.

Waarom persee Diablo Immortal?

Ik denk dat we een kans maken op het moment dat we vriendelijk feedback geven en aankaarten dat we echt toegang willen. Als we dat nou met z'n alle zouden doen...wie weet O-)

P2W moeten we uitroeien door onze portemonnee niet te openen.
Niet door regulering van de overheid die het wel of niet bepaald. Maar dat is een ander onderwerp.
Je doet alsof deze game specifiek geweerd wordt door de overheid, maar dat is niet het geval. Vermoedelijk wil ActivisionBlizzard niet aan de wetgeving voldoen omtrent lootboxes. Wat een keuze is, maar wel betekend dat ze in Nederland en/of Belgie niet beschikbaar zullen zijn.

Het is ActivisionBlizzard natuurlijk ook eraan gelegen om een zo breed mogelijk publiek te hebben, dan verdienen ze immers het meeste. Maar moet het wel kunnen/mogen en blijkbaar vindt ActivisionBlizzard dat de game met de huidige wetgeving niet in Nederland en/of België kan worden gepubliceerd.

Volgens mij hebben ze ook nergens gezegd dat de game absoluut niet komt alleen dat het nu niet komt, ik kan mij voorstellen dat de game mogelijk later wel beschikbaar komt, na de nodige aanpassingen wellicht.

Ik vind het daarnaast ook best ironisch: vooral de fanbase was op zijn zachtst gezegd zo niet enthousiast toen de game aangekondigd werd, dat ik nu een paar jaar verder eigenlijk best opkijk dat mensen opeens deze game willen spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijerlattie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:04
RoamingZombie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Grappig, eigenlijk ontkracht je in deze post je eigen argument. Blijkbaar hoeven we niet op jou te wachten om deze tendens tegen te gaan want je bent duidelijk bereid het gewoon te kopen.
Hij zegt te willen spelen maar niet geld uit te willen geven. Dat kan natuurlijk gewoon bij een F2P game. Als iedereen die de game leuk lijkt gewoon gaat spelen maar zich er van weerhoud om ingame aankopen te doen, stemt iedereen alsnog met zijn/haar portemonee. Ik zelf zit ook in dit kamp waar ik de game wel graag wil proberen, maar geen zin heb om er geld aan uit te geven en de gokkast te spekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Voor de mensen die wel gaan spelen, welke server gaat het worden? Ik heb nog geen keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

WishmasterNL schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:32:
Voor de mensen die wel gaan spelen, welke server gaat het worden? Ik heb nog geen keuze gemaakt.
Moet er uberhaupt een server gekozen worden ? Had verwacht dat het een beetje als normale diablo 3 zou zijn. Gewoon EU of US en meer niet :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ricmaniac schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Moet er uberhaupt een server gekozen worden ? Had verwacht dat het een beetje als normale diablo 3 zou zijn. Gewoon EU of US en meer niet :P
Het is in dat opzicht meer een MMO zoals WoW waar je een server kiest en enkel daar kan spelen. Voor EU - English zijn er de volgende server namen:
Source: https://news.blizzard.com...-to-hell?cmsMode=live#faq

Dark Exile
Arreat Summit
Sightless Eye
The Unspoken
Angiris Council
Blood Rose
The Countess
Talva Silvertongue
The Butcher
Stone of Jordan
The Void
Cathedral of Light
Archbishop Lazarus
Dark Wanderer
The Hellforge
The Ancients
Trade Consortium
Yshari Sanctum
Gharbad the Weak
The Borderlands
The Martyr
Sea of Light
Crystal Arch
Diamond Gates
Thorned Hulk
Wood Wraith
Oblivion Knight
Throne of Destruction
Stygian Fury
Verder geen idee hoeveel slots elke server heeft.
CH4OS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:13:
[...]
Ik vind het daarnaast ook best ironisch: vooral de fanbase was op zijn zachtst gezegd zo niet enthousiast toen de game aangekondigd werd, dat ik nu een paar jaar verder eigenlijk best opkijk dat mensen opeens deze game willen spelen.
Denk dat het voornamelijk teleurstelling was omdat de hardcode diablo'ers niet zitten te wachten op een mobile game. Ik zit er zelf ook niet heel erg op te wachten maar heb niet echt wat beters te doen momenteel (qua games) dus waarom niet even proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door stickfiguur op 31-05-2022 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

WishmasterNL schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:32:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUf2HhXCKaOAH-nox3Jurzgnlzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gh7LXIOntb4EOICJFXdAIoXB.png?f=fotoalbum_large

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13
RHF schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:09:
[...]

Mee eens dat regels nodig zijn maar kinderen moeten ook fouten kunnen maken en daar van leren. Heb zelf 4 kids waarvan er 3 actief gamen en in game aankopen doen. Als bankrekening leeg is dan hebben ze pech, kost paar tranen maar tot nu toe hebben ze er van geleerd. Je kan niet alle obstakels wegnemen om te zorgen dat ze niet verslaafd raken aan in game aankopen. Zou goed zijn als er parental control opties zijn om aankopen te voorkomen. Maar kijk om je heeb hoe veel mobile, console en PC games er zijn die "gratis" te spelen zijn maar bol staan van micro transacties of premium.
Je hebt duidelijk Diable Immortal nog niet gespeeld ;) Dat is toch echt de overtreffende trap van P2W game met ingame aankopen doen. En tuurlijk moeten ze het leren, maar het is ook duidelijk dat er echt wel regels nodig zijn om de extremen te voorkomen. En dit is overduidelijk een van die extremen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:37
PC --> nieuwe account aanmaken met VPN en downloaden. Staat dan ook op je NL account. Vraag is of je kan spelen. Ik denk dat ze alle accounts gewoon bannen die in NL geregistreerd staan.(vind het wel belachelijk dat je binnen EU bewijs aan Blizzard moet leveren om je country te veranderen)

Android--> wachten op betrouwbare site.. en hopen dat VPN helpt. Binnen playstore ook lastig om land te wisselen/ schakelen.

IOS --> DE appstore downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
Klinkt alsof er morgen maar eens een nieuw account aangemaakt gaat worden vanuit duitsland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
CH4OS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:13:
[...]
Je doet alsof deze game specifiek geweerd wordt door de overheid, maar dat is niet het geval. Vermoedelijk wil ActivisionBlizzard niet aan de wetgeving voldoen omtrent lootboxes. Wat een keuze is, maar wel betekend dat ze in Nederland en/of Belgie niet beschikbaar zullen zijn.

Het is ActivisionBlizzard natuurlijk ook eraan gelegen om een zo breed mogelijk publiek te hebben, dan verdienen ze immers het meeste. Maar moet het wel kunnen/mogen en blijkbaar vindt ActivisionBlizzard dat de game met de huidige wetgeving niet in Nederland en/of België kan worden gepubliceerd.

Volgens mij hebben ze ook nergens gezegd dat de game absoluut niet komt alleen dat het nu niet komt, ik kan mij voorstellen dat de game mogelijk later wel beschikbaar komt, na de nodige aanpassingen wellicht.

Zonde natuurlijk, want als ze net als bij fifa een preview box maken is volgens mij alles opgelost (oh en kans % op x vermelden).
Eigenlijk laat dit gewoon zien dat ze extreem lage droprates in de lootcrates hebben, anders zou het vermelden ook geen probleem zijn dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Is het echt van belang om een nieuw Battlenet account aan te maken met VPN aan?

Kunnen ze controleren of zien dat mijn huidige account uit Nederland afkomstig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

iaxe393 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:49:
Zonde natuurlijk, want als ze net als bij fifa een preview box maken is volgens mij alles opgelost (oh en kans % op x vermelden).
Eigenlijk laat dit gewoon zien dat ze extreem lage droprates in de lootcrates hebben, anders zou het vermelden ook geen probleem zijn dunkt mij.
Geen idee hoe en wat exact, maar zag ook in dit topic een afbeelding voorbij komen met een reactie van een gamemaster, dat ActivisionBlizzard vooralsnog ook niet van plan is om de game aan te passen. Zij hebben dus aangegeven te wachten tot de Wet in Nederland en Belgie aangepast is alvorens zij hun game willen aanbieden. Met andere woorden, ze willen ook niet aanpassen aan onze wetgeving, dus blijkbaar willen ze ons geld ook niet. Wat mij betreft prima, ik moet bekennen dat ik nog altijd niet in een mobiele Diablo game geloof en hun "Don't you have smartphones?" nog altijd maar een lachertje vindt. ActivisionBlizzard zoals we het ooit kenden, is gewoon helaas niet meer. Ik hoop daarom van harte dat Microsoft (als de overname doorgaat) het Blizzard van vroeger kan laten wederkeren, maar ik heb daar een hard hoofd in dat zoiets gaat lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2022 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
CH4OS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:55:
[...]
Geen idee hoe en wat exact, maar zag ook in dit topic een afbeelding voorbij komen met een reactie van een gamemaster, dat ActivisionBlizzard vooralsnog ook niet van plan is om de game aan te passen. Zij hebben dus aangegeven te wachten tot de Wet in Nederland en Belgie aangepast is alvorens zij hun game willen aanbieden. Met andere woorden, ze willen ook niet aanpassen aan onze wetgeving, dus blijkbaar willen ze ons geld ook niet. Wat mij betreft prima, ik moet bekennen dat ik nog altijd niet in een mobiele Diablo game geloof en hun "Don't you have smartphones?" nog altijd maar een lachertje vindt. ActivisionBlizzard zoals we het ooit kenden, is gewoon helaas niet meer.
Je gelooft niet in een mobiele Diablo-game? Wil je daarmee zeggen dat je het bestaan ervan niet wilt erkennen? :+ Of bedoel je dat je denkt dat een mobiele Diablo-game niet goed zal werken?

Of jij erin gelooft of niet, Activision Blizzard laat al jaren weten dat het enige waar ze om geven geld is. En blijkbaar denken ze met een mobiele game, die werkt zoals 'ie nu werkt, meer binnen te harken, dan wanneer ze daadwerkelijk goede games zouden maken en/of games die aan onze wetten voldoen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:59:
Je gelooft niet in een mobiele Diablo-game? Wil je daarmee zeggen dat je het bestaan ervan niet wilt erkennen? :+ Of bedoel je dat je denkt dat een mobiele Diablo-game niet goed zal werken?
Dat laatste. Ik geloof niet dat een Diablo mobiele game een succes gaat worden. Al laat de wil van anderen die de game alsnog willen spelen wel zien dat er (ondanks alles) toch best mensen geïnteresseerd zijn.
Of jij erin gelooft of niet, Activision Blizzard laat al jaren weten dat het enige waar ze om geven geld is. En blijkbaar denken ze met een mobiele game, die werkt zoals 'ie nu werkt, meer binnen te harken, dan wanneer ze daadwerkelijk goede games zouden maken, die aan onze wetten voldoen.
True. Maar ik had ook verwacht dat de fanbase de game ook links zou laten liggen na alles. Voor mij was echt duidelijk dat Diablo Immortal het gewoon niet is, zeg maar. Dat was al bij de aankondiging in 2018 (net als dat niemand zal vergeten hoe erop gereageerd werd door de aanwezigen...) en dat gevoel heb ik eigenlijk nog steeds.

For the record; ik kijk dan weer wel uit naar Diablo 4, al kijk ik daarbij ook wel eerst de kat uit de boom.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2022 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
CH4OS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:02:
[...]
Dat laatste. Ik geloof niet dat een Diablo mobiele game een succes gaat worden. Al laat de wil van anderen die de game alsnog willen spelen wel zien dat er (ondanks alles) toch best mensen geïnteresseerd zijn.
[...]
True. Maar ik had ook verwacht dat de fanbase de game ook links zou laten liggen na alles. Voor mij was echt duidelijk dat Diablo Immortal het gewoon niet is, zeg maar. Dat was al bij de aankondiging in 2018 (net als dat niemand zal vergeten hoe erop gereageerd werd door de aanwezigen...) en dat gevoel heb ik eigenlijk nog steeds.
Hangt van je definitie van 'succes' af. Als dat gaat om hardcore-fans tevreden stellen: dan denk ik ook dat het hard zal falen. Als het gaat om 'goed' gevonden worden, dan denk ik ook dat de kans vrij groot is dat het faalt.

Maar het enige succes waar A-B echt om zal geven zijn de pegels, en de kans dat het daarmee heel hard zal falen acht ik niet heel groot. Ook niet nadat ze keihard op hun smoel gingen bij de introductie destijds, want dat was gewoon totaal niet de juiste doelgroep tijdens die presentatie. Hardcore Diablo-fans willen geen versimpelde mobiele game, maar zat mobiele gamers willen waarschijnlijk wel een versimpelde Diablo-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:58
Hahn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:07:
Hardcore Diablo-fans willen geen versimpelde mobiele game, maar zat mobiele gamers willen waarschijnlijk wel een versimpelde Diablo-game.
Als de game zo afhankelijk is van microtransacties dat het voor de free-to-play mensen onspeelbaar wordt dan faalt het alsnog. Je kan geen game runnen met alleen maar whales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
CH4OS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:02:
[...]
Deze game is duidelijk niet bedoeld voor de doorsnee diablo fans, die zitten te wachten op D4 natuurlijk.
Dat gezegd hebbende, reken er maar op dat een, voor het mobile platform iig, gelikte game met aardig wat diepgang en een hoop content in de pipeline een succes zal zijn voor de mobile gamers. Die snakken naar een game waar zoveel moeite voor is gedaan als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
redwing schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:47:
[...]

Je hebt duidelijk Diable Immortal nog niet gespeeld ;) Dat is toch echt de overtreffende trap van P2W game met ingame aankopen doen. En tuurlijk moeten ze het leren, maar het is ook duidelijk dat er echt wel regels nodig zijn om de extremen te voorkomen. En dit is overduidelijk een van die extremen.
Heb jij de game al wel gespeeld dan? Ik hoor van verschillende beta testers op YouTube dat het wel meevalt met P2W en dat de game prima speelbaar is zonder geld uit te geven.

Ik ga in ieder geval niets riskeren met VPN, als mijn battlenet geblokkeerd wordt kan ik ook D2R en D3 niet meer spelen. Al had ik deze game graag gespeeld want een deel van de fanbase zit wel op deze game te wachten. Ik heb begrepenb dat het D3+ zou zijn. Hopelijk wordt deze game een succes en wordt er bij een vervolg een crossplatform uitgebracht. Overdag op de telefoon/tablet en thuis weer verder op console/PC.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:40
ErikT738 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:28:
[...]

Als de game zo afhankelijk is van microtransacties dat het voor de free-to-play mensen onspeelbaar wordt dan faalt het alsnog. Je kan geen game runnen met alleen maar whales.
Vergis je niet in hoeveel geld er omgaat in deze F2P games, een microtransactie is al snel uitgelokt. Onder de streep zal dit best een succes worden.

En ook "onspeelbaar" is een subjectief iets. Je kan je al snel vermaken. Neem Hearthstone, voor mij echt totaal onspeelbaar als je niet flink wat packs en andere dingen koopt. Maar toch zijn er genoeg die het, ook zonder microtransacties, geweldig vinden.

Lage instapdrempel = weinig initiële verwachtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Lekker Ventje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:38:
[...]
Heb jij de game al wel gespeeld dan? Ik hoor van verschillende beta testers op YouTube dat het wel meevalt met P2W en dat de game prima speelbaar is zonder geld uit te geven.
Yup :+ Het is inderdaad een leuk spel, maar als je het uit wil spelen moet je toch snel je cc gebruiken want anders is dat zo goed als onmogelijk. Als je simpelweg Diablo wil spelen, vooruitgang wil maken en er geen bal om geeft of je het uitspeelt kun je je prima vermaken. De verleiding om geld uit te geven hebben ze echter wel overal in het spel (te) groot gemaakt.
Ik ga in ieder geval niets riskeren met VPN, als mijn battlenet geblokkeerd wordt kan ik ook D2R en D3 niet meer spelen. Al had ik deze game graag gespeeld want een deel van de fanbase zit wel op deze game te wachten. Ik heb begrepenb dat het D3+ zou zijn. Hopelijk wordt deze game een succes en wordt er bij een vervolg een crossplatform uitgebracht. Overdag op de telefoon/tablet en thuis weer verder op console/PC.
Daar heb ik hier niet zoveel last van omdat ik toch altijd al via een server in het buitenland werk (overblijfsel van wat jaren in het buitenland wonen). Maar mee eens dat crossplatform nog veel beter zou zijn. En als ze er dan iets minder P2W voor mid-end game van maken is het helemaal geweldig. Diablo blijft ten slotte gewoon leuk ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:08
redwing schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Yup :+ Het is inderdaad een leuk spel, maar als je het uit wil spelen moet je toch snel je cc gebruiken want anders is dat zo goed als onmogelijk.
Zou je dit iets meer kunnen duiden? Ben erg benieuwd namelijk naar wat je precies met uitspelen bedoelt en waar je zonder CC tegenaan loopt.

Gaat het echt om de gewone campaign? Of bepaalde endgame content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Tuktop schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:42:
[...]
Zou je dit iets meer kunnen duiden? Ben erg benieuwd namelijk naar wat je precies met uitspelen bedoelt en waar je zonder CC tegenaan loopt.

Gaat het echt om de gewone campaign? Of bepaalde endgame content?
Ook de gewone campaign. Je hebt op een gegeven moment de eerder genoemde legendary gems nodig om echt een kans te maken. Die droppen echter zo weinig dat je weinig vooruitgang meer boekt en vooral aan het grinden bent. Hierbij natuurlijk wel de note dat dat altijd het geval is bij Diablo en dat dat juist is wat veel spelers ook leuk vinden.
Naar mijn idee is het dan ook gewoon een leuk spel, maar moet je als F2P gewoon niet verwachten dat je in PvP echt mee kunt doen, maar ook niet dat je de PvE uit gaat spelen. Maar lekker rondlopen en alles kapothakken gaat net zoals in elke Diablo game gewoon prima.

Oftewel het gaat vooral om de verwachtingen. Wil je gewoon lekker spelen kan dat als F2P gewoon prima.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ErikT738 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:28:
[...]

Waar baseer je dat op? En wie zegt dat dat hier het geval is of zal zijn? Ik hoor vooral argumenten vanuit onderbuiken en 'ik vind het niet leuk', terwijl het enige wat ik zeg is: ik denk dat er best een goede kans is dat Activision Blizzard genoeg dollars binnen zal harken met Diablo Immortal, om het winstgevend te laten zijn.

Like or not, maar dat lijkt mij een prima definitie van 'succesvol', in ieder geval op financieel gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Lekker Ventje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:38:
[...]

Laat me raden EchoGaming en ScrappyAcademy zeker?

Dit zijn youtubers die alles doen voor geld en views.

Ze praten P2W goed en zorgen ervoor dat ze braaf blijven bij de developers. Ze hebben de alpha en beta gespeeld maar weten niks over het spel.

Als je de echte bekende youtubers (bekend van d2 & d3) luistert zie je ze alleen maar klagen over P2W, lootbox, microtransactions etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Hahn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Waar baseer je dat op? En wie zegt dat dat hier het geval is of zal zijn? Ik hoor vooral argumenten vanuit onderbuiken en 'ik vind het niet leuk', terwijl het enige wat ik zeg is: ik denk dat er best een goede kans is dat Activision Blizzard genoeg dollars binnen zal harken met Diablo Immortal, om het winstgevend te laten zijn.

Like or not, maar dat lijkt mij een prima definitie van 'succesvol', in ieder geval op financieel gebied.
Let op het woordje "Als" aan het start van mijn zin. Ik heb Diablo Immortal niet gespeeld en was het ook niet van plan. ALS er inderdaad zo agressief gebruik wordt gemaakt van microtransacties als sommigen beweren dan is de spelervaring voor free-to-play spelers waarschijnlijk niet best, maar ik heb het zelf niet gespeeld en kan er dus ook niet over oordelen.

Verder maakt het mij geen donder uit of het een financieel succes te noemen is. Als er niet genoeg spelers zijn omdat het spel niet leuk is zonder er honderden euro's in te pompen dan gaat het spel uiteindelijk offline. Natuurlijk is het best mogelijk dat de ontwikkelingskosten zijn terugverdiend voordat dit punt wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
redwing schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Ook de gewone campaign. Je hebt op een gegeven moment de eerder genoemde legendary gems nodig om echt een kans te maken. Die droppen echter zo weinig dat je weinig vooruitgang meer boekt en vooral aan het grinden bent. Hierbij natuurlijk wel de note dat dat altijd het geval is bij Diablo en dat dat juist is wat veel spelers ook leuk vinden.
Naar mijn idee is het dan ook gewoon een leuk spel, maar moet je als F2P gewoon niet verwachten dat je in PvP echt mee kunt doen, maar ook niet dat je de PvE uit gaat spelen. Maar lekker rondlopen en alles kapothakken gaat net zoals in elke Diablo game gewoon prima.

Oftewel het gaat vooral om de verwachtingen. Wil je gewoon lekker spelen kan dat als F2P gewoon prima.
Dat is wel jammer. Was het geen kwestie van de goede build vinden? En items die daarop aansluiten?
Heeft bij mij ook wel even gekost om met D3 een goede barbarian-whirlwind-build voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
ErikT738 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Let op het woordje "Als" aan het start van mijn zin. Ik heb Diablo Immortal niet gespeeld en was het ook niet van plan. ALS er inderdaad zo agressief gebruik wordt gemaakt van microtransacties als sommigen beweren dan is de spelervaring voor free-to-play spelers waarschijnlijk niet best, maar ik heb het zelf niet gespeeld en kan er dus ook niet over oordelen.
Ik heb dat woordje wel gezien hoor, maar mijn vraag blijft: waar baseer je dat op? Want je zegt als er alleen maar whales spelen, dan zal het falen. Wie zegt dat? Als er genoeg whales zijn, die genoeg geld in het laatje brengen, kan het alsnog genoeg verdienen.
Verder maakt het mij geen donder uit of het een financieel succes te noemen is. Als er niet genoeg spelers zijn omdat het spel niet leuk is zonder er honderden euro's in te pompen dan gaat het spel uiteindelijk offline. Natuurlijk is het best mogelijk dat de ontwikkelingskosten zijn terugverdiend voordat dit punt wordt bereikt.
:D Of ik snap jou niet, of jij snapt niet wat 'financieel succes' betekent. Als een spel (goede) winst maakt en blijft maken, waarom zou het offline gehaald worden? Lekker boeiend voor de maker of er 1 miljoen mensen of 50.000 mensen spelen, zolang het onder de streep een goede business is, zal het blijven draaien.

Anyway, voordat we om elkaar heen blijven draaien, het enige wat ik zeg is:
Jij denkt dat het afhangt van hoeveel spelers het spel spelen, of het zal blijven draaien of niet.
Ik denk dat het afhangt van hoeveel geld het spel op zal blijven leveren, of het zal blijven draaien of niet.

Uiteindelijk gaat het vooral om het geld, maar de waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden van wat wij denken liggen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 01-06-2022 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Hahn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Ik heb dat woordje wel gezien hoor, maar mijn vraag blijft: waar baseer je dat op? Want je zegt als er alleen maar whales spelen, dan zal het falen. Wie zegt dat? Als er genoeg whales zijn, die genoeg geld in het laatje brengen, kan het alsnog genoeg verdienen.

[...]

:D Of ik snap jou niet, of jij snapt niet wat 'financieel succes' betekent. Als een spel (goede) winst maakt en blijft maken, waarom zou het offline gehaald worden? Lekker boeiend voor de maker of er 1 miljoen mensen of 50.000 mensen spelen, zolang het onder de streep een goede business is, zal het blijven draaien.
Over het algemeen is er op de release een enorme hoeveelheid spelers die met verloop van tijd langzaam (of snel) afneemt. Het kan dus goed een financieel succes zijn aan het begin maar uiteindelijk niet meer genoeg geld opleveren om het verder te onderhouden.

Je kan met enkel whales gewoon geen spel in de lucht houden. De whales zullen uiteindelijk ook stuk voor stuk wegvallen, en zonder aanwas van nieuwe spelers (door de hoge instap barrière van honderden euro's aan microtransacties) komen er ook niet snel nieuwe whales bij.

Ik begrijp sowieso niet wie of wat je hier nu aan het verdedigen bent. De business praktijken van Activision-Blizzard omdat ze er toevallig in slagen om voldoende simpele zielen uit te knijpen met hun cash-grab? Of het spel omdat je daadwerkelijk verwacht dat het een leuk spel wordt, ondanks de focus op pay-to-win die het lijkt te hebben?

Echt, wetgeving op Europees niveau tegen dit soort spellen kan niet snel genoeg komen wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
ErikT738 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Over het algemeen is er op de release een enorme hoeveelheid spelers die met verloop van tijd langzaam (of snel) afneemt. Het kan dus goed een financieel succes zijn aan het begin maar uiteindelijk niet meer genoeg geld opleveren om het verder te onderhouden.

Je kan met enkel whales gewoon geen spel in de lucht houden. De whales zullen uiteindelijk ook stuk voor stuk wegvallen, en zonder aanwas van nieuwe spelers (door de hoge instap barrière van honderden euro's aan microtransacties) komen er ook niet snel nieuwe whales bij.

Ik begrijp sowieso niet wie of wat je hier nu aan het verdedigen bent. De business praktijken van Activision-Blizzard omdat ze er toevallig in slagen om voldoende simpele zielen uit te knijpen met hun cash-grab? Of het spel omdat je daadwerkelijk verwacht dat het een leuk spel wordt, ondanks de focus op pay-to-win die het lijkt te hebben?

Echt, wetgeving op Europees niveau tegen dit soort spellen kan niet snel genoeg komen wat mij betreft.
Ik verdedig helemaal niks of niemand, zie mijn edit. Ik geef alleen aan dat ik denk dat het Activision Blizzard om het geld te doen is, en niet om de hoeveelheid spelers. Waarmee volgens mij meer dan duidelijk genoeg is, ook uit m'n vorige posts (waar ik precies hetzelfde zeg), dat ik geen fan ben van Activision Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Atsiz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:06:
[...]

Laat me raden EchoGaming en ScrappyAcademy zeker?

Dit zijn youtubers die alles doen voor geld en views.

Ze praten P2W goed en zorgen ervoor dat ze braaf blijven bij de developers. Ze hebben de alpha en beta gespeeld maar weten niks over het spel.

Als je de echte bekende youtubers (bekend van d2 & d3) luistert zie je ze alleen maar klagen over P2W, lootbox, microtransactions etc.
Nope, die twee juist niet. Die zijn veel te klef samen. Geen idee hoe die anderen heten.

Maar als het er echt te dik bovenop ligt dat je moet betalen gaat de game geen lang leven beschoren zijn. Gears of Wars had een Clash Royale clone en die game kwam hier niet uit vanwege de lootboxen. Vorig jaar is de game offline gegaan wegens te weinig spelers. Daar werd continu geklaagd over dat je zonder te betalen weinig kans maakte.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Hahn schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:36:
[...]

Ik verdedig helemaal niks of niemand, zie mijn edit. Ik geef alleen aan dat ik denk dat het Activision Blizzard om het geld te doen is, en niet om de hoeveelheid spelers. Waarmee volgens mij meer dan duidelijk genoeg is, ook uit m'n vorige posts (waar ik precies hetzelfde zeg), dat ik geen fan ben van Activision Blizzard.
Ah, je vorige posts heb ik niet gelezen (of in ieder geval niet zo dat ik me er van bewust was dat jij ze hebt geschreven). Ik ben het 100% met je eens dat het A-B om het geld te doen is, ik ben alleen wel van mening dat ze met te agressief inzetten op microtransacties zichzelf in hun voet schieten en het spelersaantal snel zullen laten dalen (en zonder spelers geen geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
De beta pc versie was toch ook al uit? gaat die ook niet werken in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ErikT738 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Ah, je vorige posts heb ik niet gelezen (of in ieder geval niet zo dat ik me er van bewust was dat jij ze hebt geschreven). Ik ben het 100% met je eens dat het A-B om het geld te doen is, ik ben alleen wel van mening dat ze met te agressief inzetten op microtransacties zichzelf in hun voet schieten en het spelersaantal snel zullen laten dalen (en zonder spelers geen geld).
Yes, daar zou je heel goed gelijk in kunnen hebben, en daarop spreek ik je ook niet tegen :) Ik bracht alleen de nuance aan dat spelersaantallen niet heilig zijn, en het niet zo is dat als je geen miljoen spelers hebt, het spel binnen no-time gestopt zal worden.

Activision Blizzard is echter ook niet gek, en zal proberen net genoeg te pushen, maar niet teveel. Wat voor veel hardcore Diablo-fans waarschijnlijk alsnog teveel is, maar die zullen denk ik ook niet per se de grootste cash cows zijn :P
Vegetto schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:47:
De beta pc versie was toch ook al uit? gaat die ook niet werken in NL?
Dacht dat ze pas net hadden aangekondigd dat er een PC-versie uit zal gaan komen. Met beetje Googlen kom ik ook niet direct een beta-versie tegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 01-06-2022 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Tuktop schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Dat is wel jammer. Was het geen kwestie van de goede build vinden? En items die daarop aansluiten?
Heeft bij mij ook wel even gekost om met D3 een goede barbarian-whirlwind-build voor elkaar te krijgen.
Tuurlijk speelt dat ook mee. Maar door de lage droprate kost dat gewoon veel tijd. Aan de andere kant zullen er straks best een paar F2P spelers zijn die met heel veel geluk het spel zo uitspelen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
CoD Mobile hoor ik nooit klachten over maar brengt wel bakken geld binnen. WoW Legends is prima te spelen zonder geld uit te geven en dat levert toch heel veel geld op, waarom kijkt Blizzard daar niet naar?

Is deze game wel uit te spelen? Het krijgt toch telkens weer nieuwe content?

[ Voor 16% gewijzigd door Lekker Ventje op 01-06-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Tuktop schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Dat is het probleem van een P2W game nou eenmaal, het spel design is specifiek zo dat desondanks dat je goeie gear hebt je alsnog tegen een muur aan loopt omdat er zoveel player power schuilt achter het hebben van 6x6 5* legendary gems en ieder op rank 10. Als het al bijna onmogelijk is om een enkele 5* legendary gem te krijgen is het voor een F2P speler al helemaal onmogelijk om dat 36x te doen.

Het spel is precies zo ontworpen om maar zoveel mogelijk momenten waar je niet zo makkelijk verder kan op je eigen kracht tegen te komen om je vervolgens op een gouden dienblad de shortcut aan te bieden voor een aantal orbs (premium currency) zodat het een goeie deal lijkt. Dat gezegd hebbende, als je weet wat je kan verwachten kan je het proberen zo goed mogelijk te negeren en doen alsof het niet bestaat. Dat is iig wat ik ga doen. Ik hoef toch niet in de top van de leaderboards te staan, gaat mij meer om wat tijd doden.

[ Voor 11% gewijzigd door stickfiguur op 01-06-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
stickfiguur schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Dat is het probleem van een P2W game nou eenmaal, het spel design is specifiek zo dat desondanks dat je goeie gear hebt je alsnog tegen een muur aan loopt omdat er zoveel player power schuilt achter het hebben van 6x6 5* legendary gems en ieder op rank 10. Als het al bijna onmogelijk is om een enkele 5* legendary gem te krijgen is het voor een F2P speler al helemaal onmogelijk om dat 36x te doen.

Het spel is precies zo ontworpen om maar zoveel mogelijk momenten waar je niet zo makkelijk verder kan op je eigen kracht tegen te komen om je vervolgens op een gouden dienblad de shortcut aan te bieden voor een aantal orbs (premium currency) zodat het een goeie deal lijkt. Dat gezegd hebbende, als je weet wat je kan verwachten kan je het proberen zo goed mogelijk te negeren en doen alsof het niet bestaat. Dat is iig wat ik ga doen. Ik hoef toch niet in de top van de leaderboards te staan, gaat mij meer om wat tijd doden.
Vooralsnog ga ik ervanuit dat ik de normale campaign als F2P-speler kan voltooien, zonder excessieve grinds. Daarom was ik benieuwd naar de ervaring van @redwing en dat maakt wel wat ik me een beetje zorgen maak, maar toch ervaar ik het graag zelf. Ik verwacht zeker wel een behoorlijke grind, dat is normaal in de Diablo-reeks en deels zelfs de lol ervan, maar ik ga geen honderden uren hetzelfde doen.

Leaderboards/PvP ben ik toch al wat te oud voor :) ik kan er gewoon mentaal geen groot belang meer aan hangen om hoog te scoren in iets wat ik zie als entertainment, wat nog virtueel is ook. Hoewel ik er nog steeds even flink van kan balen als ik een ranked potje HotS heb verloren omdat we een AFK'er hadden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
CH4OS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:55:
[...]
Geen idee hoe en wat exact, maar zag ook in dit topic een afbeelding voorbij komen met een reactie van een gamemaster, dat ActivisionBlizzard vooralsnog ook niet van plan is om de game aan te passen. Zij hebben dus aangegeven te wachten tot de Wet in Nederland en Belgie aangepast is alvorens zij hun game willen aanbieden. Met andere woorden, ze willen ook niet aanpassen aan onze wetgeving, dus blijkbaar willen ze ons geld ook niet. Wat mij betreft prima, ik moet bekennen dat ik nog altijd niet in een mobiele Diablo game geloof en hun "Don't you have smartphones?" nog altijd maar een lachertje vindt. ActivisionBlizzard zoals we het ooit kenden, is gewoon helaas niet meer. Ik hoop daarom van harte dat Microsoft (als de overname doorgaat) het Blizzard van vroeger kan laten wederkeren, maar ik heb daar een hard hoofd in dat zoiets gaat lukken.
Laten we inderdaad hopen op dat laatste, dat de overname van MS (als dat nog door gaat, en zo ja hopelijk eerder dan later) voor een goeie nieuwe wind zorgt binnen dat bedrijf...

Het is gewoon kut dat het blizz zoals we het kende , pre activision, zo kut geworden is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
De tijden zijn ook veranderd, het oude Blizzard komt niet meer terug. Tegenwoordig wordt er veel meer op het grote geld gejaagd door investeerders dan in het verleden waardoor men geen onbeperkt tijd meer heeft om games te fine tunen bv. Investeerders hebben het geduld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Zojuist met een UK Google Play account de game gedownload en kan gewoon spelen zonder VPN en dergelijke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJCS
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 12:20
Momenteel ben ik hem ook aan het downloaden in de German iOS store, zonder VPN.
Ben benieuwd of de game straks te spelen is zonder VPN op iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
DJCS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:40:
Momenteel ben ik hem ook aan het downloaden in de German iOS store, zonder VPN.
Ben benieuwd of de game straks te spelen is zonder VPN op iOS
Ik doe nu ook hetzelfde.

German iOS zonder VPN. Mijn account was voorheen wel Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Ik kreeg net ook de notification via de Poolse iOS store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Update.

Spel is gedownload en start zonder problemen.

ZONDER VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Op PC heb ik de battle.net launcher afgesloten, VPN aangezet, nieuw account gemaakt, de game gedownload en geïnstalleerd, battle.net weer afgesloten en nu op mijn eigen account ingelogd zonder VPN.

De game staat nog steeds in m'n library en lijkt klaar te kunnen zijn om te spelen. Ik vraag me af of ik nu telkens een VPN nodig ga hebben om hem op te starten, maar als het @Atsiz op mobiel lukt zonder VPN hoop ik van niet?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijerlattie
Telefoon staat weer op regio nederland, server op Hellforge, battle.net gekoppeld, De treinreis van werk naar huis word vast vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
WickedWizard schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:25:
Op PC heb ik de battle.net launcher afgesloten, VPN aangezet, nieuw account gemaakt, de game gedownload en geïnstalleerd, battle.net weer afgesloten en nu op mijn eigen account ingelogd zonder VPN.

De game staat nog steeds in m'n library en lijkt klaar te kunnen zijn om te spelen. Ik vraag me af of ik nu telkens een VPN nodig ga hebben om hem op te starten, maar als het @Atsiz op mobiel lukt zonder VPN hoop ik van niet?
Lukt juist wel op mobiel zonder VPN.
Je iOS \ Google account moet alleen ingesteld zijn in het buitenland. Die van mij is Duits.
Je ziet dan de game in de store en kan je gewoon downloaden+openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Dat zeg ik juist ook, dat ik hoop dat ik geen VPN nodig heb om hem op te starten omdat jij het op mobiel ook niet nodig had.

Op de PC was VPN wel nodig om de game te downloaden en een account te maken, althans zonder VPN niet geprobeerd eigenlijk. Maar vanaf m'n Nederlandse account lukte het niet.

Zelf heb ik geen interesse om het op m'n telefoon te spelen, vandaar dat ik het enkel over de PC heb.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Speelt best wel smooth. Wel een flinke download voor iOS.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Welke server hebben jullie gepakt? Ik pak Stygian Fury even als eerste om te proberen.

Edit: ik heb VPN gebruikt en de play store via m'n browser op de PC om de game remote te installeren op m'n Android.

[ Voor 41% gewijzigd door Blaim op 01-06-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Hoe switch ik mijn iOS account naar Duitsland ? Ik lees overal dat je dan alles kwijt bent uit je NL store ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuijerlattie
Cyclonic schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:05:
Hoe switch ik mijn iOS account naar Duitsland ? Ik lees overal dat je dan alles kwijt bent uit je NL store ?
instellingen -> je naam -> media & purchases -> view account -> country/region. even een duitse postcode invoeren bij het adres en dan ben je klaar. na het downloaden van de game kan je hem gewoon weer op nederland zetten via de zelfde weg, bij mij is er niets verdwenen wat ik uit de nederlandse store heb, telefoon staat ook gewoon weer op regio nederland en game start rustig op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

kuijerlattie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:30:
Telefoon staat weer op regio nederland, server op Hellforge, battle.net gekoppeld, De treinreis van werk naar huis word vast vermakelijk :)
Word hier ook server Hellforge!

Misschien een ieee om een normaal topic aan te maken voor Diablo Immortal? Zonder het gezeur over het wel of niet beschikbaar komen in NL/BE?
Ik heb er zelf morgen pas tijd voor, evt iemand anders willen beginnen?

[ Voor 27% gewijzigd door WishmasterNL op 01-06-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Klopt heb hetzelfde gedaan maar dan met de italiaanse store maar werkt hetzelfde.
Is nu aan het downloaden. Zet hem dan terug naar NL .

Zal ook wel op server Hellforge starten denk ik aangezien ik dat meerdere keren hier voorbij zie komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:12
Crap. In iOS kan je alleen van winkel wisselen als je je krediet op hebt gemaakt. Dus dat gaat m even niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memoryandfate
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vraag me wel af hoe jullie het voor elkaar krijgen van store te wisselen?
Ik heb zowel de Zweedse als Duitse geprobeerd. Bij beiden vraagt hij om het toevoegen van een betaalmethode. Zowel paypal als creditcard geprobeerd. Bij beiden geeft hij aan dat de accounthouder niet in het betreffende land woont en de methode dus ongeldig is.

Is er een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

memoryandfate schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:57:
Ik vraag me wel af hoe jullie het voor elkaar krijgen van store te wisselen?
Ik heb zowel de Zweedse als Duitse geprobeerd. Bij beiden vraagt hij om het toevoegen van een betaalmethode. Zowel paypal als creditcard geprobeerd. Bij beiden geeft hij aan dat de accounthouder niet in het betreffende land woont en de methode dus ongeldig is.

Is er een oplossing hiervoor?
https://nl.fakenamegenerator.com/

die genereerde ook neppe betaling gegevens.
Sommige landen (australië bijv) hebben ook de optie "None"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hmm mijne crasht nu na het opstarten gelijk. Intro deed die de eerste keer wel goed. Maar mijn telefoon zit ook echt propvol dus "hoop" dat het daardoor komt en niet door de blokkade :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 10:16
Heeft iemand al een truc voor Android om hem te kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memoryandfate
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ricmaniac schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:00:
[...]

https://nl.fakenamegenerator.com/

die genereerde ook neppe betaling gegevens.
Sommige landen (australië bijv) hebben ook de optie "None"
Thanks! Helaas werkt dit voor mij ook niet. Ik kan hierna wel Diablo vinden in de store, maar wanneer ik wil downloaden krijg ik "Your account is not valid in this store, you must switch to the Dutch store"

Vreemd dat het bij anderen zo makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Laatst online: 02-10-2024
Treveo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:12:
Heeft iemand al een truc voor Android om hem te kunnen downloaden?
Ik heb een duitse googleplay account aangemaakt via een vpn.
Ben het spel nu aan het downloaden uit de Duitse playstore

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41
sutro schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:38:
[...]

Ik heb een duitse googleplay account aangemaakt via een vpn.
Ben het spel nu aan het downloaden uit de Duitse playstore
Krijg je geen problemen met betalings methoden daar?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

kuijerlattie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:08:
[...]

instellingen -> je naam -> media & purchases -> view account -> country/region. even een duitse postcode invoeren bij het adres en dan ben je klaar. na het downloaden van de game kan je hem gewoon weer op nederland zetten via de zelfde weg, bij mij is er niets verdwenen wat ik uit de nederlandse store heb, telefoon staat ook gewoon weer op regio nederland en game start rustig op.
Nice, werkt prima idd. Nu nog even kijken hoe ik hem op mn PC krijg ook.

Ben wel benieuwd of die updates goed installeert nadat ik hem weer terugzet.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 01-06-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb binnen mijn telefoon een nieuw Google Play Store account aangemaakt met een cheap ass VPN app op de achtergrond. Kan hem nu gewoon spelen zonder VPN.

Krijg alleen wel een foutmelding als ik het wil koppelen aan mijn bestaande battle.net account vanwege verschillende regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabre
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
App crasht gewoon hier op android... :/
op IOS wel gelukt maar daar kan ik weer niet linken met B.net account..

[ Voor 60% gewijzigd door DrMacabre op 01-06-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb dus hetzelfde nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
Stylze schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Krijg je geen problemen met betalings methoden daar?
Ik kon die optie overslaan.
App crashed eerst,dan een reinstall gedaan en werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabre
sutro schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:32:
[...]

Ik kon die optie overslaan.
App crashed eerst,dan een reinstall gedaan en werkt het prima
Yep na reinstall werkt het al wat beter.. nu nog 10gb patch en proberen linken met b.net evt.. als dat laatste niet lukt wegens land restricties.. oh well. Het is toch maar om eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
DrMacabre schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Yep na reinstall werkt het al wat beter.. nu nog 10gb patch en proberen linken met b.net evt.. als dat laatste niet lukt wegens land restricties.. oh well. Het is toch maar om eens te proberen
Ik heb een nieuwe bnet aangemaakt met de email die ik gebruikt heb voor de Duitse playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijerlattie
Nederlandse battle.net koppelen werkt gewoon, heb ik ook gedaan. Speelt lekker trouwens. Lvl 15 nu na 30 min spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabre
Ik hoop dat ik er geen gevolgen aan overhou ivm b.net account maar..
Ik had nog een oude gmail gevonden en kon het spel hierop downloaden. (tunnelbear naar de UK)

Daarna het spel gedownload, proberen linken met B.net maar kreeg een foutmelding.
Er stond op die Gmail account nog geen regio op verbonden blijkbaar..
Ik heb dan men land op die gmail account gewijzigd naar belgie en na enkele minuten en wat restarts van de app zit ik er effectief in met een belgische account en belgische B.net XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Spelen jullie HC eigenlijk of softcore?

Welke server is het nou geworden bij de meeste? hellforge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoe spelen jullie op pc eigenlijk? bij mij geeft die aan not playable yet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Speelt echt rete soepeltjes hoor, gelukkig is het makkelijk om het toch in NL te spelen had dit niet willen missen, gewoon diablo op je mobieltje hoe lekker is dat. Perfecte spel om af en toe even kwartiertje te spelen in de trein of iets dergelijks.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
kuijerlattie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Thx werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is er ook hardcore? Ik zit op Hellforge, maar ik heb nog niets gezien over clans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik snap echt niet hoe jullie al op pc kunnen spelen. Hij staat al een aantal dagen geinstalleerd maar kan hem niet spelen nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzNwYClKsU811C9iyDHxmNucbGk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vVuViYqe1877jdCYMBMRbbOD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Ricmaniac schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:16:
Ik snap echt niet hoe jullie al op pc kunnen spelen. Hij staat al een aantal dagen geinstalleerd maar kan hem niet spelen nog.

[Afbeelding]
PC is morgen vandaag is IOS en Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:01
Cyclonic schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:17:
[...]

PC is morgen vandaag is IOS en Android
Weet iemand ook toevallig hoelaat de boel live zou moeten gaan (NL tijd)?

Ah, al gevonden. 19:00 onze tijd dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 01-06-2022 20:25 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hmm oke, krijg het niet op mijn telefoon gefixt. Crasht na de opstart intro. (iphone11 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
Ricmaniac schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:27:
Hmm oke, krijg het niet op mijn telefoon gefixt. Crasht na de opstart intro. (iphone11 pro)
Reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Op mijn iPad werkt hij prima maar wil emhem eigenlijk ook op Android aan de praat krijgen. Echter hoe kan ik daar de regio wisselen? Krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Iemand al een idee of je beide je iOS en Android kan connecten aan battlenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Enig idee hoe ik m op mn android (s21) aan de praat krijg?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:40
Crysania schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:00:
Op mijn iPad werkt hij prima maar wil emhem eigenlijk ook op Android aan de praat krijgen. Echter hoe kan ik daar de regio wisselen? Krijg het niet voor elkaar
Als je de Google Play-methode volgt dan moet je IP-wise je in een ander land bevinden én een betaalmethode uit dat land hebben toegevoegd (en je locatie/regio niet hebben veranderd voor 12 maanden). Als je hier niet aan voldoet dan krijg je de optie niet voorgeschoteld.

https://support.google.co...9454&p=changecountry&rd=1

Dan kan je denk ik het beste een nieuw google-account aanmaken icm een VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijerlattie
Clans unlocken op level 30, kosten 3000 platinum om te maken. Om zoveel platinum te krijgen ben je 300 orbs kwijt, 300 orbs kost 5€. Ik weet niet of je later in het spel nog platinum kunt farmen, maar als je vrij vroeg een clan wilt maken mag je dus je portemonnee trekken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Laatst online: 08-03-2024
Frez schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:49:
Enig idee hoe ik m op mn android (s21) aan de praat krijg?
Blizzard heeft blijkbaar vergeten om Exynos chipsets nog een keer te testen. Totdat het gepatcht wordt, zijn we SOL. Zijn ook maar een paar van de populairste Samsung toestellen ofzo, no biggy... Dan maar morgen beginnen op PC.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 10:16
eric.1 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:59:
[...]

Als je de Google Play-methode volgt dan moet je IP-wise je in een ander land bevinden én een betaalmethode uit dat land hebben toegevoegd (en je locatie/regio niet hebben veranderd voor 12 maanden). Als je hier niet aan voldoet dan krijg je de optie niet voorgeschoteld.

https://support.google.co...9454&p=changecountry&rd=1

Dan kan je denk ik het beste een nieuw google-account aanmaken icm een VPN.
Is apk downloaden gewoon geen optie? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
kuijerlattie schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 01:12:
Clans unlocken op level 30, kosten 3000 platinum om te maken. Om zoveel platinum te krijgen ben je 300 orbs kwijt, 300 orbs kost 5€. Ik weet niet of je later in het spel nog platinum kunt farmen, maar als je vrij vroeg een clan wilt maken mag je dus je portemonnee trekken…
Haha ja zo'n game is het wel natuurlijk he als free to play zijnde, niet alles kan dan gratis zijn natuurlijk.
Tot dusver ben ik zelf nog geen dingen tegen gekomen verder waar je echt geld voor moet uitgeven behalve cosmetics dus nog niet echt last van de microtransacties. Maar speel ook pas 2 uur.

[ Voor 15% gewijzigd door Stylze op 02-06-2022 08:35 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
kuijerlattie schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 01:12:
Diablo Immortal: Platinum
This currency is awarded to players for completing Daily Activity Quests and even stacks for up to three days to help you earn Platinum quicker. Additionally, players who sell items in the Market can earn Platinum for their goods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Treveo schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:30:
[...]

Is apk downloaden gewoon geen optie? Of mis ik iets?
Dat was inderdaad hoe ik het werkend gekregen heb

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Op de reddit en de reviews in progress voor deze game zijn mensen zeer positief over de manier dat de microtrasancties zijn ingebouwd, in principe hoef je niks uit te geven om volop te genieten van de game.

Geld geeft je alleen een voorsprong op de rest maar met diablo is dat toch niet heel boeiend.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJCS
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 12:20
Stylze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:51:
[...]

Op de reddit en de reviews in progress voor deze game zijn mensen zeer positief over de manier dat de microtrasancties zijn ingebouwd, in principe hoef je niks uit te geven om volop te genieten van de game.

Geld geeft je alleen een voorsprong op de rest maar met diablo is dat toch niet heel boeiend.
Wat mij ook positief opviel is dat je niet wordt dood gegooid met pop-ups van zogenaamde aanbiedingen zoals in bijna alle andere mobile games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Stylze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:51:
[...]

Mwa niet helemaal. Uiteindelijk hit je echt een muur als Free to play. maar tot die muur ga ik het in ieder geval spelen :)

Speelt wel lekker weg. Net die tutorial afgerond en ben level 11. Ik heb alleen geen mogelijkheid gehad een server te kiezen. Dacht toen dat dit misschien na de tutorial gebeurd. Maar nu zie ik het ook niet. Hoe kan je server kiezen ? Shit ik zie het nu ineens snap niet hoe ik daar overheen heb gelezen. Word toch opnieuw beginnen op Hellforge dan :P

UI is wel goed opgezet imo trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 02-06-2022 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
Ricmaniac schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:13:
[...]

Mwa niet helemaal. Uiteindelijk hit je echt een muur als Free to play. maar tot die muur ga ik het in ieder geval spelen :)

Speelt wel lekker weg. Net die tutorial afgerond en ben level 11. Ik heb alleen geen mogelijkheid gehad een server te kiezen. Dacht toen dat dit misschien na de tutorial gebeurd. Maar nu zie ik het ook niet. Hoe kan je server kiezen ?

UI is wel goed opgezet imo trouwens
De server picker is op het start scherm, waar je 'tap to play' ziet. Daarboven heb je de naam van een server staan en kan je dus switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oke ben opnieuw begonnen op The Hellforge :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverfox83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik had nog een apple one abonnement, dus ik moet wachten tot 14u deze middag tot het vervallen is,
dan kan ik van store switchen.
Ben benieuwd of het simpel zal lukken met gewoon de store te switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Ricmaniac schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:19:
Oke ben opnieuw begonnen op The Hellforge :P
Is dat de gekozen Tweakers server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!