Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo,

Afgelopen jaren {gelukkig] al veel reisjes mogen maken naar diverse wereld delen.
Ik maak eigenlijk nooit gebruik van een koffer voor in het luchtruim, maar "gewoon" een handbagage koffer. Dat past vaak genoeg ook wel.

Nu is de mijne overleden, en kijk ik naar een nieuw model.
Zie https://www.samsonite.nl/...luminium/122705-1004.html

De afmeting komt helaas "net" niet overeen met de gebruikelijke handbagage afmetingen die gevraagd worden.
Deze koffer is namelijk 55 x 40 x 23

Ik vlieg straks met United, en die vraagt max 56 x 35 x 22.
En later de maand met Transavia, en die vraagt max 55 x 35 x 25

Denken jullie dat de gewenste koffer van Samsonite een probleem gaat vormen?
Ervaringen mee?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:42

Releases

Ja maar!

Zal allemaal wel loslopen.
Transavia is wel zo'n partij die af en toe nog eens mensen vraagt om het in die standaard te drukken die bij de gate staat om te laten zien of het past in hun afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb toevallig afgelopen donderdag met Transavia gevlogen, over die 5 centimeter kunnen ze moeilijk doen maar denk het niet . Als het in de cabine past krijg je een label om je koffer.

Anders mail je Transavia op ContactNL@transavia.com met een link naar die Samsonite koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 04:46
Ik zou me meer zorgen maken om het gewicht van dat ding. 4,7 kg, dat is bijna de helft van wat je aan handbagage mag meenemen. (Bij sommige maatschappijen zelfs slechts 8 kg!)

Hoewel ik nog nooit heb meegemaakt dat er gewogen of gemeten werd. Dus als het niet opvalt, zal het doorgaans wel loslopen. (M.a.w. ik denk dat ze alleen de overduidelijk te grote en te zware handbagage er uit pikken.

Zelf heb ik een zachte koffer, van minder dan 2 kg. En ook nog uitvouwbaar. Voordeel daarvan is ook, dat je die nog een beetje in elkaar kan drukken, als hij een cm te dik is...

Die jij linkt is typisch een pilotenkoffer, zo'n ding moet continu mee, en daar let niemand op afmetingen en gewicht.

[ Voor 27% gewijzigd door Wild Chocolate op 23-05-2022 23:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-05 17:23

Hemingr

Gekke henkie

Quaz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:54:
Hallo,

Afgelopen jaren {gelukkig] al veel reisjes mogen maken naar diverse wereld delen.
Ik maak eigenlijk nooit gebruik van een koffer voor in het luchtruim, maar "gewoon" een handbagage koffer. Dat past vaak genoeg ook wel.

De afmeting komt helaas "net" niet overeen met de gebruikelijke handbagage afmetingen die gevraagd worden.
Deze koffer is namelijk 55 x 40 x 23

Ik vlieg straks met United, en die vraagt max 56 x 35 x 22.
En later de maand met Transavia, en die vraagt max 55 x 35 x 25

Denken jullie dat de gewenste koffer van Samsonite een probleem gaat vormen?
Ervaringen mee?

...
Ik vlieg al jaren gemiddeld 1 keer per week en ik ben echt nog nooit gevraagd om mijn koffer in de "maatbak" te stoppen, dus het zal wel loslopen.

Overigens reis ik zelf met een

https://www.samsonite.nl/...id=luggage_made-in-europe

Daar gaat prima 4-5 dagen incl een extra paar schoenen in, en het weegt drie keer niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Hemingr op 24-05-2022 01:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:40
Wij hebben een hekel aan rolkoffertjes en zijn meer van de rugzakken. Kan het iedereen aanraden. Veel fijner om mee te lopen. Sinds laatste vakantie ben ik van een reguliere dag(wandel)rugzak overgestapt op een duffelbag van Bach. Exact de afmetingen voor handbagage en zéér handig in gebruik. Zijn grote broer gebruiken we voor ruimbagage. Iets minder draagcomfort dag mijn grote backpack, maar als grote "koffer" op een reguliere reis ideaal.

Voordeel van die Bach's is de manier dat ze openen. Maar ze zijn sowieso wel slim ontworpen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:17
Ik heb nu al meerdere malen gehad dat mijn kleine koffertje gewoon het ruim in moest vanwege ruimte gebrek.
Ook kleine koffer en handtas van vriendin werd als 2 stuk handbagage gezien.
Ik neem sindsdien altijd een rugzak mee, die mag altijd mee naar je zitplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:59
Bij transavia wel gezien dat alle koffers het ruim ingingen ( en terecht wat mij betreft).
Een rugzak moet je voor je stoel plaatsen omdat alle bakken vol zitten met die rolkoffers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:51
wokkelz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:39:
Ik heb nu al meerdere malen gehad dat mijn kleine koffertje gewoon het ruim in moest vanwege ruimte gebrek.
Ook kleine koffer en handtas van vriendin werd als 2 stuk handbagage gezien.
Ik neem sindsdien altijd een rugzak mee, die mag altijd mee naar je zitplaats.
Ik check mijn 'handbaggage' koffer altijd standaard in voor in het ruim, gewoon afgeven bij de baggage/incheck balie. Hoef ik dat ding niet mee te zeulen door heel het vliegveld. Enige nadeel is dat je bij aankomst 10 minuten op je koffer moet wachten.
Daarnaast heb ik dan nog een kleine rugzak met zaken voor in het vliegtuig, ipad, flesje water en dergelijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:22

Theo

moederbord

Harde koffers zijn altijd een ramp als handbagage, en wanneer de overhead bakken vol zijn dan zijn de koffers ook de eerste die als ruimbagage vervoerd moeten worden. Dat tezamen met de (irritante) maatbakken die sommige airlijners gebruiken om de handbagage te controleren én het gewicht dat een koffer leeg al is zorgt ervoor dat ik altijd enkel een kleine sporttas als handbagage meeneem; die wegen leeg geen kilo's; zijn altijd wel in zo'n maatbak te persen en worden niet snel als 'doe maar toch ruimbagage' aangemerkt.

Voorbeeld: https://www.samsonite.nl/...html?cgid=bags_sport-bags
600 gram; 53 x 32 x 34 cm, dus past ook (net) als handbagage, en kost 80 euro.

Een goedkope sporttas kun je wellicht nog onder de 200 gram krijgen, maar in vergelijking met je harde koffertje van 680 euro is dit al ruim 4 kilo aan gewichtsbesparing. Voordeel is ook dat er meer in past; je harde koffertje heeft 40 liter inhoud waarbij zo'n tas een inhoud heeft van 55 liter. Dus meer inhoud, minder gewicht, minder volumineus, goedkoper, en geen kans op gezeur/gezeik.
Afbeeldingslocatie: https://www.samsonite.nl/dw/image/v2/AATF_PRD/on/demandware.static/-/Sites-samsonite-product-catalog/default/dw19263664/images/websiteexports/product_with%20silhouette/143268-e569-143268_e569_roader_duffle_s_with%20silhouette-8587fc7b-9e92-41ea-af0f-ae5300d1571a.png?sw=1000&sh=1500

[ Voor 46% gewijzigd door Theo op 24-05-2022 13:36 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-05 19:22
Ik vind die harde rolkoffers überhaupt niks voor handbagage.
Ik heb een forse duffelbag van Northface die op mijn rug past, ik ben zelf ook vrij groot, lijkt net normale rugtas.
Die "overleeft" ook veel vaker dat verzoek om je handbagage in te checken wat je weer tijd scheelt bij aankomst. En geen risico dat je bagage "kwijt" raakt.

En als je hem toch in dat meet ding moet stoppen krijg je hem er wel in gepropt met een beetje finesse.

[ Voor 35% gewijzigd door Polderviking op 24-05-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Hier nog eens stem voor de rugzak: rolkoffers zijn niet goed in mij bijhouden, wieltjes komen steevast van de grond. Tenzij je stenen vervoert is een rugzak stukken comfortabeler en minder een blok aan je been. Ten overvloede: koop een handige maat en je hoeft je nooit meer druk te maken over afmetingen en gewicht.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Quaz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:54:
Hallo,

...
Ik heb precies de zelfde koffer en heb er inmiddels twee keer mee gevlogen zonder problemen. Wees er wel bewust van dat deze koffer snel beschadigt. Wanneer die eens in het luchtruim moet (omdat ze bij de gate piepen dat die 5 cm te groot is) kan je hem best beschadigd terug krijgen. Tevens heb ik hem gekocht bij de ING rentepunten winkel voor (ik dacht) 350 euro.

Enige nadeel is dat die wieltjes de afwerking een beetje gek zijn... Als ze alle vier op de grond staan is het prima, maar wanneer je de koffer achter je aan trekt en je pakt een stoepje dan beschadigt het frame waar het wieltje in zit... Beetje slecht voor zo'n dure koffer, maar agh... 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Ik De Buurman op 24-05-2022 14:25 . Reden: aanvullen van wieltjes.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:37
Ik weet dat bij Transavia er nieuwe mallen gemaakt worden om de handbagage in te doen.
Op moment houdt namelijk bijna niemand zich aan de voorgeschreven maat.

De huidige mallen voldoen niet dus worden er nieuwe gemaakt.
Verwachting is zomer/najaar dat ze bij de gates komen te staan.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Theo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:13:
...je harde koffertje van 680 euro...
WTF! Ik zie het inderdaad nu pas! 680 euro voor zo'n k*tkoffertje met wieltjes? Vond mijn Bach-duffel al duur met 149,-. Maar die is toch wel véél handiger in gebruik. Ik had vroeger met een grote koffer het zelfde als @Brent: ding kwam steeds half van de grond, zwiepte dan op 1 wieltje alle kanten op. Nee, echt 100% rugtas (of duffel met shoulder straps) hier. Zelfs met grote rugtas op de rug en kleine voorop, beweeg ik sneller door het vliegveld dan die lui met rolkoffertjes. En ik rijd niet in de weg of over de voeten van anderen.

Overigens tikkeltje hypocriet: de rugtas die ik nu op het oog heb (ultralight Gossamer Gear Mariposa) is ook 300 euro. Maar is nog minder dan de helft van die Samsonite en weegt slechts 900 gram (per kilo wel duurder dus...)

[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 24-05-2022 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik reis al jaren met een Eastpak wat nu een Transverz zou zijn. Wel een stengel, 2 wielen zodat je hem achter je aan kan slepen. Heeft al heel veel kms gerold, doet het nog prima. 1 keer gehad op Heathrow dat ie in het ruim zou moeten - ga daar maar even staan .. ik sta te wachten, denk: het zal wel, en doorgelopen.

Voordeel van die ik heb is dat als ie in de overhead zit, daar nog een jas en vest op past. Verder kan er een paar schoenen extra in, samen met kleding voor een week.

[ Voor 16% gewijzigd door pjottum op 24-05-2022 14:24 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
Cass Casey schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:21:
[...]

WTF! Ik zie het inderdaad nu pas! 680 euro voor zo'n k*tkoffertje met wieltjes? Vond mijn Bach-duffel al duur met 149,-. Maar die is toch wel véél handiger in gebruik. Ik had vroeger met een grote koffer het zelfde als @Brent: ding kwam steeds half van de grond, zwiepte dan op 1 wieltje alle kanten op. Nee, echt 100% rugtas (of duffel met shoulder straps) hier. Zelfs met grote rugtas op de rug en kleine voorop, beweeg ik sneller door het vliegveld dan die lui met rolkoffertjes.

Overigens tikkeltje hypocriet: de rugtas die ik nu op het oog heb (ultralight Gossamer Gear Mariposa) is ook 300 euro. Maar is nog minder dan de helft van die Samsonite en weegt slechts 900 gram (per kilo wel duurder dus...)
Ja, flinke bak met geld, maar het oog wil ook wat 8) . Overigens niet zo duur als je het vergelijkt met een Rimowa koffer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Ik De Buurman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:28:
[...]

Ja, flinke bak met geld, maar het oog wil ook wat 8) . Overigens niet zo duur als je het vergelijkt met een Rimowa koffer...
Niet als het gaat om koffers of rugtassen. Die moeten handig in gebruik zijn en comfortabel. Is bedoeld om van A naar B te komen. Uiterlijk doet er écht niet toe voor mij. Als ik rugtassen ga zoeken, gaat het om de functionaliteit en draagcomfort. Op het laatst kijk ik wel of er verschillende kleurtjes zijn.

Je gaat toch niet serieus op een vliegveld kijken hoe mooi iemand z'n rolkoffertje is? En dan? Als ie glanst stijgt de eigenaar in je achting? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Cass Casey op 24-05-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
@Cass Casey bij sommige functies/beroepen vind ik het er persoonlijk wat gek uitzien wanneer die persoon wordt opgehaald en bijvoorbeeld met een Eastpack rugzak draagt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45
Volgens mij ligt het aan het soort vlucht die je gaat doen: is het een "business vlucht" waarbij je zo snel mogelijk erin en vooral eruit wilt zijn, dan is alleen handbagage super handig en heeft zo'n hard (rol)koffertje wel de voorkeur qua bescherming en "professionele uitstraling" ed. Maar ze zijn natuurlijk wel superonhandig in de overhead, en doordat ze zoveel ruimte in beslag nemen en inflexibel zijn, is de kans groter en groter dat ze toch ingechecked worden.

Daarom, als ik ook ruimbagage meeneem, ga ik altijd voor een rugzak: zelfs een relatief grote wordt gewoon als handbagage toegelaten, simpelweg omdat je ze kunt "proppen", en zelfs onder de stoel voor je kunt duwen. Zelf heb ik een EagleCreek Wayfinder 40L, met lekker veel vakjes en ook ruimte voor laptop. Kan genoeg in voor een trip van een paar dagen. En in het zwart ziet ie er ook nog redelijk beschaafd uit: https://ikwilmeerreizen.n...er-40l-handbagage-rugzak/

NB ze hebben ook strakke Duffle bags van 40L: https://www.eaglecreek.co...0l?variant=39788372099209

[ Voor 23% gewijzigd door olafmol op 24-05-2022 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
Ik De Buurman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:42:
@Cass Casey bij sommige functies/beroepen vind ik het er persoonlijk wat gek uitzien wanneer die persoon wordt opgehaald en bijvoorbeeld met een Eastpack rugzak draagt... :)
Ja, vooruit. Als je zakelijk vliegt, dan is de uitstraling wel wat belangrijker inderdaad. Toen ik nog als consultant door Europa vloog, had ik een klein zwart aktentasje bij me met het hoognodige. Ik vloog toch maar voor één of twee dagen ergens heen.

P.S. Eastpack is voor scholieren. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 24-05-2022 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:22

Theo

moederbord

Ik De Buurman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:42:
offtopic:
Ik heb ooit een rechtszaak (geen strafrecht) meegemaakt waarbij we (ik en advocaat) de tegenpartij spraken op de gang. De tegenpartij (aantal veel duurbetaalde puntschoenen en stropdassen) had een advocaat van een duur bureau die in z'n gewone kloffie aan kwam zetten, en z'n toga en dossier in een oude afgetrapte rugzak met zich meedroeg. Wij hadden allemaal een normale tas/koffer mee, en ook mijn jurist had z'n spullen in een (te) dure koffer zitten.
Als je dan in de rechtbank zit tegenover vijf rechters, en als advocaat heb je dan een afgetrapte 2 euro rugzak naast je staan dan verlies je wel wat credits (en in dit geval ook de rechtszaak :P )

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:41
Theo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:06:
[...]

offtopic:
Ik heb ooit een rechtszaak (geen strafrecht) meegemaakt waarbij we (ik en advocaat) de tegenpartij spraken op de gang. De tegenpartij (aantal veel duurbetaalde puntschoenen en stropdassen) had een advocaat van een duur bureau die in z'n gewone kloffie aan kwam zetten, en z'n toga en dossier in een oude afgetrapte rugzak met zich meedroeg. Wij hadden allemaal een normale tas/koffer mee, en ook mijn jurist had z'n spullen in een (te) dure koffer zitten.
Als je dan in de rechtbank zit tegenover vijf rechters, en als advocaat heb je dan een afgetrapte 2 euro rugzak naast je staan dan verlies je wel wat credits (en in dit geval ook de rechtszaak :P )
Dus die blinddoek werkt toch niet zo goed van Vrouwe Justitia?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Eerlijk gezegd vind ik mensen die koffertjes meenemen en die proberen in die vakken te proppen een beetje asociaal. Je weet dat je eigenlijk teveel ruimte inneemt dat het een eeuwigheid duurt dat iemand altijd wel boven de maten zit. Check ze gewoon in. En hou handbagage handbagage. Ik heb namelijk ook weleens gehad dat mijn kleine handbagage niet meer mee mocht (wel meegegaan) omdat er al teveel koffertjes waren. En anderen achter mij ook.
Als je afhankelijk bent van medicijnen is dat wel essentieel enzo.
Maar altijd gezeik met de koffertjes en de houding van de eigenaren vaak. Alsof ze het vliegruig gekocht hebben.

Oh en over uiterlijk ik ben weleens bij een geschil geweest met een bank over een ton of wat in mijn hondenkleren onder de modder. Het verandert de feiten niet en heb de zaak ook gewoon gewonnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Annie1980 op 24-05-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mbt maten - het kan verkeren, en het hangt sterk af van maatschappij en bestemming.

Als bij Ryanair de jaaromzet tegenvalt en er een brandbrief rondgaat om extra streng te zijn op elk detail kun je verwachten dat er heel pro-actief gecontroleerd gaat worden en een centimeter of gram teveel al reden is om naar de balie met pinapparaat te mogen lopen. Paar weken terug nog op Arlanda met Norwegian in licht gewijzigde vorm meegemaakt: nul controle op alles wat mensen meedroegen mijn laptoprugzak was echt te bol :P, maar alle rolkoffertjes mochten in de mal en zo niet bijlappen.

Omgekeerd heb ik iets als dat nog nooit bij KLM, SAS of Lufthansa of vergelijkbaar meegemaakt.

Transavia... geen idee.

IMHO better safe than sorry, tenzij die paar cm dikte echt essentieel zijn je zeker bij een harde (en dus niet voor de gelegenheid even platter te drukken) koffer houden aan de krapste maten waar je mee te maken gaat hebben, dus hier 55 x 35 x 22.
Annie1980 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:09:
Eerlijk gezegd vind ik mensen die koffertjes meenemen en die proberen in die vakken te proppen een beetje asociaal.

[...]
Eens en ook weer oneens. Luchtvaartmaatschappijen stellen beleid op van wat wel en niet mee mag. Als iemand zich daaraan houdt heb ik geen probleem met de individu, hooguit met de maatschappij - en met beide als iemand zich er flagrant niet aan houdt en er ook niet op gehandhaafd wordt.

Kan erger dan koffertjes. Houten 1.5-2m lange giraffebeelden waren een keer op Kaapstad vliegveld in de uitverkoop vlak voor onze vlucht. Hele (%(&^%*(&^$-cabine zat er vol mee, ze moesten voor de veiligheid in de bakken boven de stoelen, met als gevolg dat alle overige meuk voor de hele intercontinentale vlucht op de grond moest. Leverde ook halfuur vertraging bij vertrek op. Bij opstijgen nog netjes onder de stoel ervoor, maar niet al te lang daarna kreeg je gewoon een laag tassen, jassen en ander spul die alles muv gangpaden volledig bedekte. Individueel was niemand buitengewoon asociaal, maar collectief effect was afgrijselijk |:(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:43
Cass Casey schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:52:
[...]

Ja, vooruit. Als je zakelijk vliegt, dan is de uitstraling wel wat belangrijker inderdaad. Toen ik nog als consultant door Europa vloog, had ik een klein zwart aktentasje bij me met het hoognodige. Ik vloog toch maar voor één of twee dagen ergens heen.

P.S. Eastpack is voor scholieren. ;-)
Wat is dat nou weer voor snobistisch geneuzel. Ik hou ook van mooie dingen, maar een Eastpack tranverz is een prima reistas waar je echt niet mee voor schut loopt. Ook niet als advocaat, consultant of zelfs loodgieter.
*edit: mijn opmerking lijkt eigenlijk meer voor ik de Buurman bedoeld, maar je opmerking over Eastpack en scholieren slaat de plank wel mis. (Ja, ik weet dat ze ook schooltassen hebben)

[ Voor 12% gewijzigd door coinman63 op 24-05-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 19:50
Ik heb voor handbagage een Osprey Farpoint Wheels 36. Die heeft fijne wielen, enkele stang wat ik zelf fijner vind en hij is ook te gebruiken als volwaardige rugzak. Daarvoor lever je wel iets ruimte in, 4 liter ten opzichte van de Samsonite, maar als ik hiermee reis dan reis ik toch licht (anders neem ik wel ruimbagage) en ik kom eigenlijk nooit ruimte tekort. Hij is redelijk compact op te bergen en voldoende handvatten en vakjes.

https://www.ospreyeurope....y-farpoint-wheels-36-2019

[ Voor 6% gewijzigd door Wouterkaas op 24-05-2022 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
coinman63 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:30:
[...]

Wat is dat nou weer voor snobistisch geneuzel. Ik hou ook van mooie dingen, maar een Eastpack tranverz is een prima reistas waar je echt niet mee voor schut loopt. Ook niet als advocaat, consultant of zelfs loodgieter.
*edit: mijn opmerking lijkt eigenlijk meer voor ik de Buurman bedoeld, maar je opmerking over Eastpack en scholieren slaat de plank wel mis. (Ja, ik weet dat ze ook schooltassen hebben)
Oei. Iemand op de tenen getrapt, merk ik.

First: er staat een smiley bij, dus sowieso niet al te serieus nemen.

Second: Eastpack is voor veel mensen ongetwijfeld voldoende. Maar als je de draagcomfort, functionaliteit en kwaliteit van materialen en afwerking van bijvoorbeeld Osprey of Fjallraven kent, is dat toch echt van een andere klasse dan Eastpack.

Niks tegen Eastpack verder. Als dat jouw merk is, houd ik je niet tegen. Maar als je mij of zeker mijn vriendin (heeft o.a. de Appalachian Trail gelopen) vraagt, zouden we andere merken aanraden. Als je ons daarmee een snob vindt: prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb al tijden deze, en daarvoor eentje die net iets dikker was. Ik vind het aluminium heel prettig maar Rimowa (of deze Samsonite) echt te duur.

KLM en SAS doen er in ieder geval niet moeilijk over, en de enkele vlucht met Ryanair, Transavia en Vueling leverde ook geen problemen op.

Ik reis met een laptoptas die met een band om het handvat heen gaat, dus een rugtas daarbij vind ik niets, dit rolt als combinatie veel handiger.

https://www.lidl.nl/p/top...fer-32l-zilver/p100288137

Voor het prijsverschil kun je hem eventueel meerdere keren inchecken als dat nodig blijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door marcieking op 25-05-2022 07:41 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Cass Casey schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Oei. Iemand op de tenen getrapt, merk ik.

First: er staat een smiley bij, dus sowieso niet al te serieus nemen.

Second: Eastpack is voor veel mensen ongetwijfeld voldoende. Maar als je de draagcomfort, functionaliteit en kwaliteit van materialen en afwerking van bijvoorbeeld Osprey of Fjallraven kent, is dat toch echt van een andere klasse dan Eastpack.

Niks tegen Eastpack verder. Als dat jouw merk is, houd ik je niet tegen. Maar als je mij of zeker mijn vriendin (heeft o.a. de Appalachian Trail gelopen) vraagt, zouden we andere merken aanraden. Als je ons daarmee een snob vindt: prima!
Raar. ts gaat helemaal geen trails lopen, maar zoekt een koffer voor het wekelijkse rondje europa. Waarom Eastpak of de Aldi daar niet voor zou voldoen ontgaat me. Ik heb een C&B laptoptas gehad, mooi leer maar de binnenvoering is na een paar jaar stuk. De eastpak rugtas die ik nu heb is na 5 jaar nog alsof ie gisteren uit de verpakking kwam en die heeft toch ook al heel wat meegemaakt. Het is maar net wat je zoekt, toch? En als veertigplusser kan ik me prima met die tas laten zien, ik kom gewoon alsnog over als een puber! :+ :+

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:38

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wbt Samsonite rolkoffer: de kwaliteit was zeer goed. Ik werd gek van die wieltjes en dragen aan het handvat was ook niks. Toen voor twee tientjes een rugzak zoals onderstaand aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0764/8977/products/BLACKBACKPACK_1024x1024.png

20L tot 30L zou als handbagage moeten kunnen maar ik heb geen ervaring met de Amerikaan. Aziaat en MO geen probleem. Aan de achterzijde past er een laptop in. Voor de rest kun je er wat kleding in meenemen. Verder heb ik nog een chestbag mee waar de tablet, telefoon, sleutels en paspoort in gaan voor wat tijdwinst bij de douane/scanner (en snoep voor in het vliegtuig...). Die past vaak nog wel in de rugzak mocht een budget airline het als tweede tas zien....

Ruimbagage gebruik ik alleen op vakantie. Het kost altijd zoveel tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 25-05-2022 08:05 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quaz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10-2024
Dank allen voor de feedback.
Het is inderdaad een dure koffer maar met de ING Rentepunten "slechts" €350.

Ik wil wel perse een hardcase rolkoffer, dat vind ik nu eenmaal fijner. Toch ga ik deze ruilen, aangezien ik inderdaad denk dat ze wellicht "kunnen" zeuren over die 5cm, en, ook door jullie aangegeven; het gewicht is best hoog.

Ik kijk voor een alternatief. Thanks mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22

Bob Popcorn

Plop!

Nooit een hardcase nemen. Die 5cm te groot kun je vaak nog wel forceren met een zachte koffer en zo kom je d'r altijd wel mee weg.

Zo'n alu ding zit binnen de kortste keren vol met butsen en krassen. Dat moet je smaak zijn. Ook zijn ze van zichzelf tering zwaar en dat werkt als handbagage niet in je voordeel. Nu moet ik zeggen dat mijn handbagage nog nooit is gewogen, maar ik reis dan ook eigenlijk nooit met budget airlines.

Ik heb een zachte Tumi "rolling duffel" in 55x40x30 en die mag altijd wel mee bij KLM. Daarnaast nog een Tumi rugzak voor m'n grijpbare spullen.

Ja, het is duur (retail kost die combinatie iets van 1500 euro :p) en nee dat heb ik er natuurlijk niet voor betaald. Het spul is echter wel onverwoestbaar en is gedeeltelijk gedekt tegen schade veroorzaakt door airlines. Ook zijn dingen gewoon te repareren ipv weggooien.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:51:
Nooit een hardcase nemen. Die 5cm te groot kun je vaak nog wel forceren met een zachte koffer en zo kom je d'r altijd wel mee weg.

Zo'n alu ding zit binnen de kortste keren vol met butsen en krassen. Dat moet je smaak zijn. Ook zijn ze van zichzelf tering zwaar en dat werkt als handbagage niet in je voordeel. Nu moet ik zeggen dat mijn handbagage nog nooit is gewogen, maar ik reis dan ook eigenlijk nooit met budget airlines.

Ik heb een zachte Tumi "rolling duffel" in 55x40x30 en die mag altijd wel mee bij KLM. Daarnaast nog een Tumi rugzak voor m'n grijpbare spullen.

Ja, het is duur (retail kost die combinatie iets van 1500 euro :p) en nee dat heb ik er natuurlijk niet voor betaald. Het spul is echter wel onverwoestbaar en is gedeeltelijk gedekt tegen schade veroorzaakt door airlines. Ook zijn dingen gewoon te repareren ipv weggooien.
Ik heb ook nog nooit gehad dat mijn handbagage is gewogen bij een budget airline. Ik ben zelf voor zaken waar je zoveel mogelijk in een beperkte ruimte wil meenemen sowieso geen voorstander van zaken met vier wieltjes, en heb liever twee. (En voor de duidelijkheid, dan heb ik het vooral over dingen als waar standaard ruimbagage van RyanAir een 50x40x20 is en 10kg, als je het hebt over een 20kg-30kg bagage met bijbehorende afmetingen is dat veel minder een issue). Dan past er gewoon meer bagage in dezelfde ruimte met twee wieltjes, omdat die niet helemaal eronder hoeven uit te steken.

Maar euhm, ik heb weleens gehad dat de lipjes van mijn ritsen eraf waren geknipt (nee, geen idee wie en waarom dat heeft gedaan, zat geen slot op of iets dergelijks, gewoon vandalisme), valt dat onder die gedekte schade? Los daarvan, ik kan nog 10x mijn handbagage koffer kopen voor de prijs van eentje van dat merk, en die vond ik al erg duur, maar helaas hadden de goedkopere merken niet de maximale RyanAir maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

@Sissors Yep. Ik heb nu een kapotte trekstang omdat er een of andere %#£#$%£ die koffer gewoon in het ruim heeft gesmeten met de trekstang er uit. Wordt gratis gefixt.

Daarnaast is het gewoon een representatieve koffer die ook werk doet als werkkoffertje als ik op reis ben. Plus ik wil gewoon goeie spullen hebben, als ik aan het reizen ben voor werk wil ik geen gezeik hebben dat er een wiel afbreekt of een rits kapot gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Quaz schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:10:
Dank allen voor de feedback.
Het is inderdaad een dure koffer maar met de ING Rentepunten "slechts" €350.

Ik wil wel perse een hardcase rolkoffer, dat vind ik nu eenmaal fijner. Toch ga ik deze ruilen, aangezien ik inderdaad denk dat ze wellicht "kunnen" zeuren over die 5cm, en, ook door jullie aangegeven; het gewicht is best hoog.

Ik kijk voor een alternatief. Thanks mensen!
Nog even een tip meegeven, ook deze is vaak via ING voordelig te verkrijgen. Wij hadden er toen 1+1 voor 70 euro. Voor 35 euro per stuk zijn het geweldige koffertjes die gewoon mee mogen met de handbagage. Daarnaast ook via ING een grote van 69cm aangeschaft voor nog geen 100 euro.

https://www.samsonite.nl/...5cm-zwart/49539-1041.html

Edit: ik zie nu dat ING kofferdeals heeft, maar wellicht loopt dat al een tijdje:
https://www.ing.nl/punten...YoabKHJTDyXxoCPqkQAvD_BwE

[ Voor 17% gewijzigd door THE_BASE op 27-05-2022 11:24 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:15:
@Sissors Yep. Ik heb nu een kapotte trekstang omdat er een of andere %#£#$%£ die koffer gewoon in het ruim heeft gesmeten met de trekstang er uit. Wordt gratis gefixt.

Daarnaast is het gewoon een representatieve koffer die ook werk doet als werkkoffertje als ik op reis ben. Plus ik wil gewoon goeie spullen hebben, als ik aan het reizen ben voor werk wil ik geen gezeik hebben dat er een wiel afbreekt of een rits kapot gaat :p
Kan je dus nog steeds hebben als iemand het gewoon kapot maakt ;) .

Maar goed, ieder zijn keuze natuurlijk, maar dat het gefixt wordt maakt het nog niet goedkoper dan een regulier stuk handbagage, laat staan een goedkoop merk. En ik zie mijn management al aankomen met dat ik koffers met dat prijskaartje nodig heb om representatief te zijn, ze lachen me volgend jaar nog uit :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Sissors schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Kan je dus nog steeds hebben als iemand het gewoon kapot maakt ;) .

Maar goed, ieder zijn keuze natuurlijk, maar dat het gefixt wordt maakt het nog niet goedkoper dan een regulier stuk handbagage, laat staan een goedkoop merk. En ik zie mijn management al aankomen met dat ik koffers met dat prijskaartje nodig heb om representatief te zijn, ze lachen me volgend jaar nog uit :P .
Prijskaartje niet, maar zoals een vertegenwoordiger ook niet in een afgetrapt koekblik moet komen aanrijden is een beetje representatieve bagage bij een reizende zakenman zoals ikzelf wel een bepaald visitekaartje.

Dat het met een simpele Samsonite ook wel goed komt ben ik dan wel weer met je eens, maar als je als zakenman met een of andere bergbeklim duffle aan komt zetten loop je wel voor lul hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 21:18
Waar kan ik de definitie van een zakenman terug vinden? Dan weet ik of ik ook voor lul loop.

Als jij je goed voelt, dan lijkt het mij een goede keus, maar de tijd dat iedereen in een pak met stropdas moest lopen is toch een geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:27

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vlieg ook zeer regelmatig met willekeurige maatschappijen. Ik heb op dit moment: https://www.travelbags.nl...er-55-metallic-black.html

Maar merk toch dat de 'stress' om als eerste aan boord te zijn soms niet prettig is. Daarnaast ben ik op een of andere manier altijd de lul tijdens het boarden en verplicht bagage in ruim plaatsen (vooral bij die budget KLM vluchten). Aan de kant van Zwitserland niet altijd even prettig..

Die Samsonite tas hierboven wil ik best proberen.. ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

pjottum schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:22:
Ik reis al jaren met een Eastpak wat nu een Transverz zou zijn. Wel een stengel, 2 wielen zodat je hem achter je aan kan slepen. Heeft al heel veel kms gerold, doet het nog prima. 1 keer gehad op Heathrow dat ie in het ruim zou moeten - ga daar maar even staan .. ik sta te wachten, denk: het zal wel, en doorgelopen.

Voordeel van die ik heb is dat als ie in de overhead zit, daar nog een jas en vest op past. Verder kan er een paar schoenen extra in, samen met kleding voor een week.
Die heb ik ook en de goedkoopste kleur gekocht op amazon, hij is paar met roze straps. Voordeel is dat niemand die koffer heeft dus op de band is hij uniek en als ze hem kwijt zijn hebben ze een paar met roze koffer veel sneller gevonden dan een blauwe :+

Ik gebruik deze voor de handbagage, ook een soort van duffel, voordeel is dat je hem thuis ook kan opvouwen en je kan proppen waardoor er meer inpast dan in een koffer waar altijd lucht inzit.

[ Voor 10% gewijzigd door Brilsmurfffje op 27-05-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Heb zelf zo’n aluminium Rimowa, ooit gekocht vanwege de looks. Mijn ervaring na een x aantal keer hiermee gevlogen te hebben als handbagage; onhandig als je maar één stuk handbagage mee mag nemen en ook nog een laptoptas hebt. Daarnaast lastig bij security als je de toiletspullen eruit moet halen. Op de ‘duurdere’ vluchten samen met je laptoptas een prima koffer, maar niet als enige bagage. Dan zou ik de voorkeur hebben voor handbagage waarbij je makkelijker bij je papieren en toiletspullen kunt komen.

https://www.rimowa.com/nl...ilver/cabin/92553004.html
Pagina: 1