| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Er is in iedergeval iets fout met je nic...
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Verwijderd
Tja Toen wij hier met sonera grote problemen hadden omdat ze meer klanten hadden dan ip adressen beschikbaar hadden, (we hebben geen statisch ipje) was het mogelijk om een bestaand ip te nemen van iemand anders, en die er uit te knallen, als iemand zoiets flikte bij mij kreeg ik ook ongeveer dezelfde melding, zou het het zelfde probleem kunnen zijn doordat er te weinig ipjes zijn van je provider of heb je een statisch ipje?
Ik denk het niet... Het TCP/IP address komt 2x voor in het @home netwerk... dat kan dus niet...Op zaterdag 25 augustus 2001 13:32 schreef Paitor het volgende:
Er is in iedergeval iets fout met je nic...
Als je zelf DHCP Client hebt draaien is er niets aan de hand, gewoon @Home bellen en zeggen dat een andere @home gebruiker je adres heeft gejat (kijk ook even of je eigen Hostname wel goed is ingevuld, bij @home krijg je een ip op hostname. 1 nummertje wijzigen en je jat een ip van iemand anders). vertel ook het MAC address erbij..
Als je statisch ip hebt ingesteld dan moet je je dhcp weer even aanzetten om te kijken welk nieuwe ip adres je hebt gekregen en die weer statisch invullen bij de TCP/IP settings...
Niets mis met je NIC
Iemand gebruikt blijkbaar jouw IP-adres, of jij gebruikt iemand anders zijn/haar IP-adres. Als je statisch hebt ingevuld, resolve dan je hostname even en kijk wat je IP is en vul dat in. Als je dhcp gebruikt moet je gewoon ff flink klagen bij @home, want dan heeft iemand anders z'n spul niet goed geconfigged en gebruikt hij/zij jouw IP-adres.
Kijk die onzin die hier boven staat daar komen die problemen nou van.Op zaterdag 25 augustus 2001 13:41 schreef Krypt het volgende:
[..]
Ik denk het niet... Het TCP/IP address komt 2x voor in het @home netwerk... dat kan dus niet...
Als je zelf DHCP Client hebt draaien is er niets aan de hand, gewoon @Home bellen en zeggen dat een andere @home gebruiker je adres heeft gejat (kijk ook even of je eigen Hostname wel goed is ingevuld, bij @home krijg je een ip op hostname. 1 nummertje wijzigen en je jat een ip van iemand anders). vertel ook het MAC address erbij..
Als je statisch ip hebt ingesteld dan moet je je dhcp weer even aanzetten om te kijken welk nieuwe ip adres je hebt gekregen en die weer statisch invullen bij de TCP/IP settings...
Niets mis met je NIC
DHCP adressen horen niet statisch ingevuld te worden.
Als je dus via DHCP een IP-adres krijgt dan krijg je die via DHCP en niet statisch toch
en dit klopt ook, klaag bij @ home of kloot zelf niet met je ip, dus dhcp weer aan en zo latenOp zaterdag 25 augustus 2001 13:41 schreef Krypt het volgende:
[..]
Ik denk het niet... Het TCP/IP address komt 2x voor in het @home netwerk... dat kan dus niet...
Niets mis met je NIC
zulk genkoei doen studenten op scholen ook vaak, denken ze dat ze heel wat voorelkaar hebben gekregen om internet op te kunnen , heb ik weer werk om te achterhalen wie er heeft zitten klooten
Wat is er volgens jou dan onzin in mijn posting?? kan niets raars en onzinnig vinden hoor...Op zaterdag 25 augustus 2001 15:56 schreef dhm00 het volgende:
[..]
Kijk die onzin die hier boven staat daar komen die problemen nou van.
DHCP adressen horen niet statisch ingevuld te worden.
Als je dus via DHCP een IP-adres krijgt dan krijg je die via DHCP en niet statisch toch
DHCP addressen mogen heus wel statisch ingevuld zijn; met name voor servers/routers/switches en dergelijke, kun je instellen in je DHCP server, maar dat is hier niet aan de orde.
Bij @home krijg je (als je DHCP Client hebt draaien) een ip adres dat statisch is gekoppeld aan je hostname.. Als ik mijn hostnaam aanpas door 2 cijfers om te draaien. bijv. cp56019-a naar cp56091-a dan krijg ik het ip adres die gekoppeld is aan dat laatste hostname.. als er nou 2 systemen zijn dezelfde hostname dan kan je ook problemen verwachten.. en dat foutje kan snel gemaakt zijn..
Bij sommige linux systeempjes werkt de DHCP Client niet echt zo heel denderend en moet je je IP nrtje statisch invullen; so.. kan gewoon.. maar als je die melding krijgt dan moet je toch wel even met een DHCP client kijken wat je nieuwe ip nummer is...
Onzinnig vond ik het vorige verhaal oniet..
Dan moeten jullie @Home abbo mij toch wat uitleggen;
Hebben jullie software draaien van @Home ofzo.
Ik heb Sonera en moet TC/IP gewoon op DHCP zetten en klaar is kees
Is dat bij jullie niet dan is daar geen leasetime voor een IP-adres dan
Hebben jullie software draaien van @Home ofzo.
Ik heb Sonera en moet TC/IP gewoon op DHCP zetten en klaar is kees
Is dat bij jullie niet dan is daar geen leasetime voor een IP-adres dan
Verwijderd
Bij @home krijg je een IP adres alleen toegewezen op basis van je computernaam. Bij slonera wordt dat gedaan op basis van mac adres dacht ik (maar maak me hier niet om af
).
En de leasetime bij @home is over het algemeen (bij in de regio Zwollywood althans) asociaal lang ... Heb nu al meer dan een jaar hetzelfde adres
.
En de leasetime bij @home is over het algemeen (bij in de regio Zwollywood althans) asociaal lang ... Heb nu al meer dan een jaar hetzelfde adres
lease tijd is maar 24 uur maar die word halverwege die tijd automatisch vernieuwd vandaar dat het lijkt alsof je een lange lease hebt
Magneet
Magneet
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
First of all: dit is de grootste bull die ik ooit gehoord heb, maar no offenceOp zaterdag 25 augustus 2001 21:16 schreef Magneet het volgende:
lease tijd is maar 24 uur maar die word halverwege die tijd automatisch vernieuwd vandaar dat het lijkt alsof je een lange lease hebt
Magneet
Second of all, uit de algemene GoT FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Als @home DHCP gebruikt en iemand z'n IP gewoon vastzet dus geen DHCP gebruikt en de IP adressen opnieuw verdeeld worden dan krijg je dit soort problemen denk ik.
nope is geen bull doe maar us goed de tcp/ip van mcse nt4 doorlezen dan kom je der wel achter hoe het zit. En btw ik doe geen greetz ik zet er alleen me naam onder, ben ik gewend van de 5 andere forums/bbs'en waar ik lid van ben.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Je hebt gelijk.. op 50% van de lease tijd vraag ie opnieuw het ip adres aan en als de DHCP server niet gevonden kan worden dan probeert ie het op 85% nog eens..Op zaterdag 25 augustus 2001 22:41 schreef Magneet het volgende:
nope is geen bull doe maar us goed de tcp/ip van mcse nt4 doorlezen dan kom je der wel achter hoe het zit. En btw ik doe geen greetz ik zet er alleen me naam onder, ben ik gewend van de 5 andere forums/bbs'en waar ik lid van ben.
Bij sonera (nu Quicknet) is je IP adres niet gerelateerd aan je mac adres van je NIC. Als je nic wisselt, even je kabelmodem uitzetten, evan later weer aan en je kan weer vrolijk verder modemmen.Op zaterdag 25 augustus 2001 21:04 schreef MaDDo het volgende:
Bij @home krijg je een IP adres alleen toegewezen op basis van je computernaam. Bij slonera wordt dat gedaan op basis van mac adres dacht ik (maar maak me hier niet om af).
En de leasetime bij @home is over het algemeen (bij in de regio Zwollywood althans) asociaal lang ... Heb nu al meer dan een jaar hetzelfde adres.
No production networks were harmed during this posting
Maar als het goed is is de lease van een dag tot een week. (wisselt nog wel eens) Anyway bel de helpdesk en dan kunnen we de IP-Thief tracenOp zondag 26 augustus 2001 08:58 schreef Krypt het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.. op 50% van de lease tijd vraag ie opnieuw het ip adres aan en als de DHCP server niet gevonden kan worden dan probeert ie het op 85% nog eens..
Verwijderd
Wat je ff kan proberen is je eigen pc naam ff te pingen en kijken of je het zelfde adres nog hebt.
ping cc12345-a.{lokatie}.{provincie}.nl.home.com
als dan jou ip adres tevoorschijn komt dan heeft iemand anders jou adres gepikt..
kan ook zijn dat jou adres gewijzigd is ,heb ik zelf ook al 4 keer gehad.. ik had de boel fixed ingesteld..
ff bellen met de helpdesk en doorgeven indien je ip adres gejat is..
suc6
ping cc12345-a.{lokatie}.{provincie}.nl.home.com
als dan jou ip adres tevoorschijn komt dan heeft iemand anders jou adres gepikt..
kan ook zijn dat jou adres gewijzigd is ,heb ik zelf ook al 4 keer gehad.. ik had de boel fixed ingesteld..
ff bellen met de helpdesk en doorgeven indien je ip adres gejat is..
suc6
edit:
als je nt draait kan je ook een NSLOOKUP doen
als je nt draait kan je ook een NSLOOKUP doen
Wat voor kabelmodem heb je danOp zondag 26 augustus 2001 11:01 schreef paella het volgende:
[..]
Bij sonera (nu Quicknet) is je IP adres niet gerelateerd aan je mac adres van je NIC. Als je nic wisselt, even je kabelmodem uitzetten, evan later weer aan en je kan weer vrolijk verder modemmen.
Ik heb hier een Future Networks (klein zwart kastje) die werkt dus echt wel via MACadressen.
Ik moet het MACadres van m'n Laptop veranderen als ik daar mee wil I-Netten
thnx!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Ik heb een Elsa Microlink. Bij vrienden van me staat weer een andere, en daar is het ook niet gekoppeld aan het Mac adres, en hebben wel een ander modem (maar wel even niet welke, hij staat recht op, itt mijn modem).Op zondag 26 augustus 2001 20:51 schreef dhm00 het volgende:
[..]
Wat voor kabelmodem heb je dan
Ik heb hier een Future Networks (klein zwart kastje) die werkt dus echt wel via MACadressen.
Ik moet het MACadres van m'n Laptop veranderen als ik daar mee wil I-Netten
No production networks were harmed during this posting
Pagina: 1