Beste tweakers
Ik ben actief op zoek naar een nieuwbouwwoning, sleutel op de deur. Nu heb ik een woning gevonden die een warmtepomp levert, maar ik weet totaal niet of dit een goede warmtepomp is gezien ik vrij nieuw ben in de materie. Ik heb wel al her en der gelezen dat een warmtepomp met boiler altijd aangeraden wordt.
Hier een aantal beginnersvragen die ik uit het warmtepomp FAQ heb overgenomen:
Historisch gasverbruik: 1200 m³/jaar (winter '20/21?)
- 97 m² vloerverwarming
- 0 radiatoren
- Daikin altherma 3R
- Nibe AMS 20-6
Nu mijn vraag, zijn dit twee kwalitatief goede warmtepompen? Waar moet ik extra op letten of rekening mee houden? Tips? Voorkeur voor bepaald type pomp? Ik hoor het graag.
De warmtepomp zal gecombineerd worden met zonnepanelen.
Groetjes
Dieter
Ik ben actief op zoek naar een nieuwbouwwoning, sleutel op de deur. Nu heb ik een woning gevonden die een warmtepomp levert, maar ik weet totaal niet of dit een goede warmtepomp is gezien ik vrij nieuw ben in de materie. Ik heb wel al her en der gelezen dat een warmtepomp met boiler altijd aangeraden wordt.
Hier een aantal beginnersvragen die ik uit het warmtepomp FAQ heb overgenomen:
Historisch gasverbruik: 1200 m³/jaar (winter '20/21?)
Afgiftesysteem
:- 97 m² vloerverwarming
- 0 radiatoren
SWW:
- ventillatie type D, driedubbel glas, 14cm thermische isolatie buitenmurenWarmtepompvoorkeur:
Keuze van het appartement:- Daikin altherma 3R
- Nibe AMS 20-6
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteed door aannemer.Nu mijn vraag, zijn dit twee kwalitatief goede warmtepompen? Waar moet ik extra op letten of rekening mee houden? Tips? Voorkeur voor bepaald type pomp? Ik hoor het graag.
De warmtepomp zal gecombineerd worden met zonnepanelen.
Groetjes
Dieter