Ik ben onlangs overgestapt van Evernote naar Joplin, om zelf mijn notes te hosten en synchronizeren.
Joplin heeft de optie om WebDAV hiervoor te gebruiken.
Nu heb ik alles ingesteld met gebruik van de Cloud service MEGA.
Als ik met mijn Mac verbind met de server krijg ik echter de melding:
Onbeveiligde verbinding
Wil je je naam en wachtwoord onbeveiligd versturen?
De opgegeven basis-URL gebruikt een onveilige methode voor netwerkcommunicatie. Als je een veilige verbinding wilt gebruiken, moet je een server gebruiken die SSL ondersteunt.
Als ik zoek op WebDAV beveiliging meld MEGA het volgende:
Files in MEGA are encrypted, but you should bear in mind that the HTTP webdav server offers your files unencrypted.
If you wish to add authenticity to your webdav server and integrity & privacy of the data transfered to/from the clients, you can secure it with TLS.
Ik ben de enige die de server zal gebruiken, is het dan uberhaupt nodig om extra beveiliging in te stellen?
Is er een risico dat notities unencrypted onderschept kunnen worden oid bij het synchronizeren?
Joplin zelf ondersteund ook E2EE dus ik zou ook kunnen overwegen om dat aan te zetten en het zo op te lossen?
Any help would be appreciated
Joplin heeft de optie om WebDAV hiervoor te gebruiken.
Nu heb ik alles ingesteld met gebruik van de Cloud service MEGA.
Als ik met mijn Mac verbind met de server krijg ik echter de melding:
Onbeveiligde verbinding
Wil je je naam en wachtwoord onbeveiligd versturen?
De opgegeven basis-URL gebruikt een onveilige methode voor netwerkcommunicatie. Als je een veilige verbinding wilt gebruiken, moet je een server gebruiken die SSL ondersteunt.
Als ik zoek op WebDAV beveiliging meld MEGA het volgende:
Files in MEGA are encrypted, but you should bear in mind that the HTTP webdav server offers your files unencrypted.
If you wish to add authenticity to your webdav server and integrity & privacy of the data transfered to/from the clients, you can secure it with TLS.
Ik ben de enige die de server zal gebruiken, is het dan uberhaupt nodig om extra beveiliging in te stellen?
Is er een risico dat notities unencrypted onderschept kunnen worden oid bij het synchronizeren?
Joplin zelf ondersteund ook E2EE dus ik zou ook kunnen overwegen om dat aan te zetten en het zo op te lossen?
Any help would be appreciated