Heb ik het over het hoofd gemist? Ik heb nergens gelezen dat TS is bedreigd door zijn buurman.psychodude schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:26:
[...]
Tsja. Alles natuurlijk afhankelijk van wie je als buur hebt. Maar indien een buur mij zou bedreigen op wijze zoals geschetst in TS, is voor mij de dialoog direct voorbij. De gezonde grens ligt dan binnen ons rechtssysteem. Waartoe aan de hand van dossier opbouw ik zou afstevenen op een contactverbod.
De relatie met de buur is er namelijk toch al niet meer. Deze is naar mijn idee voorgoed voorbij op het moment dat een dreiging naar mij als persoon geuit zou worden. Dit is onherstelbaar, onbespreekbaar. De buur heeft in deze naar mijn mening het dialoog bij voorbaat direct gesloten.
Zeggen dat je PTSD hebt en hoopt je niet tegen te komen is dreigen.Aasas schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:09:
[...]
Heb ik het over het hoofd gemist? Ik heb nergens gelezen dat TS is bedreigd door zijn buurman.
TS:pagani schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:11:
[...]
Zeggen dat je PTSD hebt en hoopt je niet tegen te komen is dreigen.
Ik denk niet dat dit een bedreiging is. Stel je hebt PTSD, en je ziet die bladeren liggen, heeft hij geen zin om de buurman te zien. Tja mensen verschillen daarin wat. Maar om dan gelijk te spreken over bedreiging vind ik zelf wat ver gaan. Wat ik begrijp van TS is dat de buurman niet in de mood is om hem dan te zien. Misschien kan TS hier wat meer duidelijkheid over geven of hij dit ziet als een bedreiging.Michiel1978 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:35:
Echter komt hij gisteren nog steeds met de klacht dat hij nog steeds last heeft van bladeren in zijn tuin (vind je het gek met die storm gisteren). Nog even los van het feit dat hij aangeeft dat hij PTSD heeft en soms hoopt mij niet tegen te komen op bepaalde momenten (we hebben het over bladeren!), heb ik sowieso geen zin in burenruzies, maar weet even niet goed hoe het op te lossen. Hij is gisteravond voor anderhalve week op vakantie gegaan, dus ik heb nog ff tijd om een oplossing te bedenken.
Mijn schoonmoeder heeft toevallig net offertes opgevraagd voor het verwijderen van een boom uit haar achtertuin. Deze lijkt wat kleiner en gemakkelijker dan die van TS, maar dit was ~700 euro inclusief afvoer voor snoeien tot een stronk overblijft. Voor volledig verwijderen met wortels en al ging het richting 1200+.
Beste lijkt me inderdaad om te vragen wat hij nou precies van je verwacht. Bij verwijderen dat dit de gevolgen zijn en je bereid bent de boom te laten snoeien mits hij de kosten maakt, inclusief terugplaatsen van kleinere bomen ter compensatie. Leibomen zijn daar prima voor.
Beste lijkt me inderdaad om te vragen wat hij nou precies van je verwacht. Bij verwijderen dat dit de gevolgen zijn en je bereid bent de boom te laten snoeien mits hij de kosten maakt, inclusief terugplaatsen van kleinere bomen ter compensatie. Leibomen zijn daar prima voor.
Anoniem: 39993
Absoluut een bedreiging. Ik zou, als die boom daar gewoon "legaal" staat, niets meer aan de boom doen. Maar wel alvast even aangifte doen van bedreiging. PTSS is vervelend, maar niet het probleem van je buren of andere mensen die je toevallig tegen komt in de buurt. Hij gebruikt het nu gewoon om angst in te boezemen en TS moet daar absoluut niet in meegaan. Als hij zo'n last heeft van zijn PTSS, dan kan hij beter naar de huisarts gaan voor een verwijsbriefje in plaats van buren bedreigen.Aasas schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:28:
[...]
TS:
[...]
Ik denk niet dat dit een bedreiging is. Stel je hebt PTSD, en je ziet die bladeren liggen, heeft hij geen zin om de buurman te zien. Tja mensen verschillen daarin wat. Maar om dan gelijk te spreken over bedreiging vind ik zelf wat ver gaan. Wat ik begrijp van TS is dat de buurman niet in de mood is om hem dan te zien. Misschien kan TS hier wat meer duidelijkheid over geven of hij dit ziet als een bedreiging.
Toch denk ik dat het op dit moment geen zin heeft aangifte te doen. Ik ben het wel eens dat het nergens op slaat maar als je gelijk aangifte doet, escaleert het probleem gelijk en krijg je waarschijnlijk alleen maar meer gezeik. Maar ik denk dat we even de reactie van TS moeten afwachten of hij dit daadwerkelijk ziet als een bedreiging, en of hij de buurman al heeft gesproken.Anoniem: 39993 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:16:
[...]
Absoluut een bedreiging. Ik zou, als die boom daar gewoon "legaal" staat, niets meer aan de boom doen. Maar wel alvast even aangifte doen van bedreiging. PTSS is vervelend, maar niet het probleem van je buren of andere mensen die je toevallig tegen komt in de buurt. Hij gebruikt het nu gewoon om angst in te boezemen en TS moet daar absoluut niet in meegaan. Als hij zo'n last heeft van zijn PTSS, dan kan hij beter naar de huisarts gaan voor een verwijsbriefje in plaats van buren bedreigen.
Wacht even.... TS wordt bedreigd door zijn buurman. En dan zou hij degene zijn die het escaleert als hij aangifte gaat doen. Next level Victim Blaming noem ik dat.Aasas schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:38:
[...]
Toch denk ik dat het op dit moment geen zin heeft aangifte te doen. Ik ben het wel eens dat het nergens op slaat maar als je gelijk aangifte doet, escaleert het probleem gelijk en krijg je waarschijnlijk alleen maar meer gezeik. Maar ik denk dat we even de reactie van TS moeten afwachten of hij dit daadwerkelijk ziet als een bedreiging, en of hij de buurman al heeft gesproken.
Of de buurman het meent of niet, is totaal niet relevant.
Dan maar meer gezeik. Ik laat me niet bedreigen door een buurtbewoner. Dat gaat alleen van kwaad tot erger, want als je die bedreiging pikte zonder consequenties, dan pik je vast nog wel meer.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-06-2022 16:45 ]
Aangifte doen heeft weinig zin. Het klinkt inderdaad als een bedreiging, maar als hij het niet zegt maar denkt? Iedereen hoopt wel eens iemand niet tegen te komen omdat hij daar geen zin in heeft, dat is geen bedreiging. Het zeggen ipv het denken maakt het dan een bedreiging?
Het gaat er natuurlijk om wat de buurman er mee bedoelde, maar als hij dat er niet bijgezegd heeft dan heeft aangifte doen weinig zin want hij kan er de uitleg aan geven die hij zelf wil en dat kan ook niet bedreigend zijn.
Het gaat er natuurlijk om wat de buurman er mee bedoelde, maar als hij dat er niet bijgezegd heeft dan heeft aangifte doen weinig zin want hij kan er de uitleg aan geven die hij zelf wil en dat kan ook niet bedreigend zijn.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
-
[ Voor 100% gewijzigd door michaell958 op 02-06-2022 01:13 ]
Natuurlijk gaan ze buurman niet vervolgen. Er is geen bewijs. Zie de aangifte maar meer als een stukje dossiervorming.Marzman schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:46:
Aangifte doen heeft weinig zin. Het klinkt inderdaad als een bedreiging, maar als hij het niet zegt maar denkt? Iedereen hoopt wel eens iemand niet tegen te komen omdat hij daar geen zin in heeft, dat is geen bedreiging. Het zeggen ipv het denken maakt het dan een bedreiging?
Maar als de buurman van dat appartementencomplex een sequoia in de tuin heeft ben je alsnog in aap gelogeerd. Alhoewel een sequoia alleen het zonlicht ontneemt. Daar vallen geen blaadjes af.M2M schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:56:
Ik zou de boom laten staan. Takken mogen tot aan de erfgrens weggehaald worden. Als je geen overlast wenst van een boom, moet je een appartement kopen op 12 hoog.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dan nog heeft die buurman geen reden tot klagen. Het appartementencomplex ontneemt meer zon voor omwonenden dan die boom en bovendien woont hij dan in Californië waar ze blij zijn met schaduw van een boomrimave schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:24:
[...]
Maar als de buurman van dat appartementencomplex een sequoia in de tuin heeft ben je alsnog in aap gelogeerd. Alhoewel een sequoia alleen het zonlicht ontneemt. Daar vallen geen blaadjes af.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Toch nog maar een update:
- Ik ben een gesprek aangegaan met achterbuurman en -vrouw. Ik had daarbij de intentie om te beginnen met "De boom kan simpelweg niet verder teruggesnoeid worden" om vervolgens te komen met "Echter kan de boom weg als jullie dat regelen".
Ik ben echter niet bij het tweede punt aangekomen. De achterbuurman raakte al snel weer geagiteerd en kwam met minder leuke opmerkingen die ik ook niet ga herhalen. Ik kan dan zelf ook niet rustig blijven, had geen behoefte om het tweede deel van mijn verhaal te vertellen, maar ben ook al snel gewoon vertrokken.
- Niet geslapen, maar ook niet tevreden met de situatie. Ik heb echt geen zin in ruzie met mijn achterburen.
Ik heb die nacht een brief geschreven met mijn ervaringen, frustraties en mogelijke oplossingen. Ik had deze nog niet geprint, maar kwam de buurman 's morgens al meteen tegen. Hij stak meteen zijn hand uit en gaf aan, buurman, dit moeten we zo niet doen. Ik was het daar uiteraard mee eens, en gaf aan dat ik een brief bij hem zou brengen, zodat die rustig gelezen kon worden.
- Nadat buurman de brief gelezen had, kwam hij naar me toe en gaf aan dat alles in de brief klopte en hij mij begreep en dat hij blij was met de aangeboden oplossing. Hij heeft mij nog wat meer verteld of zijn PTSS en wat hij meegemaakt heeft, is ook wel enorm heftig. Hij begreep dat zijn opmerking niet handig was, maar dat hij daar ook verder geen bedoeling mee had.
- De boom is inmiddels gekapt, hij had dit zelf in een uur voor elkaar (het kappen), met een andere buurman. Deze was ook blij dat de boom weg ging (vanwege zonlicht), maar heeft het daar met mij nooit over gehad.
Al met al is er weer rust, en daar ben ik vooral blij mee, volgens mij gaat dit in de toekomst ook wel goedkomen. De boom, die mis ik wel een beetje, maar de voordelen wegen zwaarder.
Conclusie: Mijn zorgen over de kosten van het kappen van de boom, waren dus ongegrond, bleek een non-issue. De buurman gaf zelf ook aan dat hij zelf dingen veel beter had kunnen doen, vooral duidelijker communiceren.
Maar goed, allen bedankt voor het meedenken...
- Ik ben een gesprek aangegaan met achterbuurman en -vrouw. Ik had daarbij de intentie om te beginnen met "De boom kan simpelweg niet verder teruggesnoeid worden" om vervolgens te komen met "Echter kan de boom weg als jullie dat regelen".
Ik ben echter niet bij het tweede punt aangekomen. De achterbuurman raakte al snel weer geagiteerd en kwam met minder leuke opmerkingen die ik ook niet ga herhalen. Ik kan dan zelf ook niet rustig blijven, had geen behoefte om het tweede deel van mijn verhaal te vertellen, maar ben ook al snel gewoon vertrokken.
- Niet geslapen, maar ook niet tevreden met de situatie. Ik heb echt geen zin in ruzie met mijn achterburen.
Ik heb die nacht een brief geschreven met mijn ervaringen, frustraties en mogelijke oplossingen. Ik had deze nog niet geprint, maar kwam de buurman 's morgens al meteen tegen. Hij stak meteen zijn hand uit en gaf aan, buurman, dit moeten we zo niet doen. Ik was het daar uiteraard mee eens, en gaf aan dat ik een brief bij hem zou brengen, zodat die rustig gelezen kon worden.
- Nadat buurman de brief gelezen had, kwam hij naar me toe en gaf aan dat alles in de brief klopte en hij mij begreep en dat hij blij was met de aangeboden oplossing. Hij heeft mij nog wat meer verteld of zijn PTSS en wat hij meegemaakt heeft, is ook wel enorm heftig. Hij begreep dat zijn opmerking niet handig was, maar dat hij daar ook verder geen bedoeling mee had.
- De boom is inmiddels gekapt, hij had dit zelf in een uur voor elkaar (het kappen), met een andere buurman. Deze was ook blij dat de boom weg ging (vanwege zonlicht), maar heeft het daar met mij nooit over gehad.
Al met al is er weer rust, en daar ben ik vooral blij mee, volgens mij gaat dit in de toekomst ook wel goedkomen. De boom, die mis ik wel een beetje, maar de voordelen wegen zwaarder.
Conclusie: Mijn zorgen over de kosten van het kappen van de boom, waren dus ongegrond, bleek een non-issue. De buurman gaf zelf ook aan dat hij zelf dingen veel beter had kunnen doen, vooral duidelijker communiceren.
Maar goed, allen bedankt voor het meedenken...
[verwijderd]
[ Voor 101% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:28 ]
Tenzij je die boom bent...Mar.tin schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:53:
Prettig om eens een topic te lezen met een "happy" einde.
Gelukkig is alles redelijk verlopen met wat kleine issues over en weer. Super om te lezen! Hopelijk blijft het leuk!
Jammer van de boom maar mooi dat het gedoe nu is gestopt. Hopelijk blijft het zo.
I have stability. The ability to stab.