Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Jeer 1
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02 20:45
Hallo,

We hebben sinds vorig jaar een Daikin airco hangen. Deze werkt prima maar er is vaak een een groot verschil tussen de temperatuur waar de afstandsbediening ligt die de temperatuur instelt en de ruimte waarin de binnenunit hangt(+\- 7 meter). Echter waarin zit de sensor die de temperatuur controleert, in de binnen-unit of de afstandsbediening?

Alle reacties

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
In dit topic staan daar heel wat posts over (even binnen het topic zoeken, in de laatste pagina's nog voorbij gekomen):

Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

Antwoord is dus aan de rechterkant van de binnenuit, waar ook dat oogje en ledjes zitten e.d.

• VoscoCooling
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01-07-2022
@Jeer 1 De temperatuur wordt gemeten in de airco zelf aan de aanzuig (bovenkant airco), Het temperatuurverschil kan liggen aan het hoogteverschil van de airco en de ruimtethermostaat, of een kalibratiefout, als je mij het type geeft kan ik je wel wegwijs maken in het bijstellen van de voeler.

Weet wel dat deze dan ook voor verwarming zal afwijken.

Mvg,
Philippe Vos
*KNIP* SPAM

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 01-07-2022 07:28 ]

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 21:11
Vrij standaard gedrag van iedere airco. Het is altijd even aftasten wat goed werkt.

Sommige merken hebben ook een "iFeel" functie of een andere naam, die dan zou meten vanaf de afstandsbediening. Ook dat heeft bij mij nooit gewerkt.

Gewoon een instelling zoeken die werkt. Wil je 22 graden en moet hij op 23? 24? 21? Prima toch?

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

• D100
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-10 21:35
VoscoCooling schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:11:
@Jeer 1 De temperatuur wordt gemeten in de airco zelf aan de aanzuig (bovenkant airco), Het temperatuurverschil kan liggen aan het hoogteverschil van de airco en de ruimtethermostaat, of een kalibratiefout, als je mij het type geeft kan ik je wel wegwijs maken in het bijstellen van de voeler.

Weet wel dat deze dan ook voor verwarming zal afwijken.

Mvg,
Philippe Vos
[MBR]*KNIP* SPAM[/]
Bedankt Philippe. Ik heb hetzelfde probleem, en zou de temperatuur voeler willen kalibreren of bijstellen.
Type is Daikin Stylish 3.5 kW, 2022 model (FTXA35A).

Met dank om te laten hoe dit kan bijgesteld worden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Modbreak:@D100 Dit is een vraag die je met even zoeken naar Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen had geleid waarschijnlijk. Daar is dit onderwerp al vaak besproken. Zoek daar dus even of stel desnoods je vraag opnieuw (nadat je eerst zelf hebt gezocht).

Ik sluit dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.