tweak797 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:21:
Ik ben echt niet tevreden met Oneplus, OxygenOS en de richting van ontwikkeling; meer 'smart' meuk, minder precisie in de settings, onnodig graphisch geklooi want 'design'. Hun community forum is ook echt een drama, zowel inhoudelijk als qua ontwerp. Ik vraag mij zelfs af of ze het expres doen, om zo minder 'support' te hoeven geven.
Heeft iemand een idee hoe ik een rollback kan doen?
(beetje negatief misschien, maar ik ben wel fan van de hardware. En mijn 3t, zowel qua software als hardware)
Niet te negatief hoor, ik ben ook totaal niet blij met deze Trojaanse update naar OxygenOS 13. Ten eerste snap ik het "stiekem" pushen van een compleet andere OS als kleine "system update" al niet. Ik ben gehecht aan hoe mijn telefoon werkt en vooral aan de door mij compleet gecustomizeerde look and feel. Ik waardeer een ongevraagde "upgrade" naar een nieuwe OS totaal niet. Alles is anders. Animaties zijn anders. Kleuren zijn anders. Iconen zijn anders. Alles staat op een andere plek. En het is niet terug te zetten naar hoe het was. Voor je zoiets doet zou ik het heel erg duidelijk maken aan de gebruiker dat hij ervoor kiest om z'n telefoon onherstelbaar te veranderen...
Moet je je voorstellen dat autofabrikanten dat zouden doen. Je stapt 's ochtends in je auto en ineens ziet alles er anders uit, werkt anders, knoppen op andere plekken. Jij hebt nergens voor gekozen. Dat heeft de autofabrikant even voor je bepaald. En je kan nook niet terug. Ik zou gek worden. En word dus ook low key gek van deze update op m'n telefoon.
Ik vond de ongevraagde update van 11 naar 12 op m'n Nord 2 al niet tof. 11 was een super fijne, lean en snelle OS. Nu hebben ze met OxygenOS 13 het laatste restje wat OnePlus in mijn beleving fijn maakt helemaal overboord gegooid. Het is nu een tergend trage, standaard, goedkope zuurstokkleurtjes eurobak telefoon OS vol bloatware en functies waar ik niet op zit te wachten.
Ik heb die update gisteravond binnengehengeld en ben sinds die tijd op zoek naar een roll back, die je dus niet kan vinden behalve voor de India release. Heb inmiddels m'n telefoon uit ellende maar te koop gezet, zie ik net dit:
Yayy er is dus wél een roll back beschikbaar naar 12. Niet ideaal, omdat ik dan helemaal overnieuw kan beginnen met m'n telefoon customizen, maar ok wel de moeite waard, want met 12 kon ik opzich wel leven. Laten we er maar aan beginnen! Oh wacht...
Dank voor de dode mus @
Anonymoussaurus
Iemand suggesties voor een goed alternatief voor OnePlus? Vereisten: Geen (niet verwijderbare) poeha, snelle, minimalistische interface (Dus zonder slome animaties), goede batterijduur. Ik gebruik m'n telefoon vooral als agenda, browser, muziekspeler en communicatieapparaat. Socials, video's, games en andere apps gebruik ik niet.
Edit: Tip voor wie de tergend trage animaties niet wil in OOS 13: Accesibility -> Vision -> Remove animations. Maakt de OS een stuk responsiever. Nu nog iets vinden om de notification drawer weer enigszins bruikbaar te krijgen en die gigantische tiles eruit te krijgen. Iemand een tip voor dat?
[
Voor 4% gewijzigd door
Razadull371 op 08-04-2023 14:13
. Reden: Trage animaties fix toegevoegd ]