Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Vraagje: is bij meer mensen de 'bubble' van de dialer app (phone by Google) ineens niet meer aanwezig wanneer je iemand belt met ontgrendeld scherm? Twijfel of ik zelf per abuis iets heb uitgeschakeld of dat dit sinds een update het geval is.

Ik draai versie 99.0.512778607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:51
Bij mij was hij er vandaag nog. Stomme vraag, maar heb je de telefoon al een keer opnieuw opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Zojuist de Android/OxygenOS 13 update binnen gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pkv7NAT5LhFgSTWJ8bz3W44U8z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nz1F5eujhYSQupqbmDtsjZy1.jpg?f=fotoalbum_large
ervee schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:03:
Bij mij was hij er vandaag nog. Stomme vraag, maar heb je de telefoon al een keer opnieuw opstart?
Jazeker, alleen verhelpt dit het helaas niet.

[ Voor 22% gewijzigd door init op 13-03-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
init schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:56:
Vraagje: is bij meer mensen de 'bubble' van de dialer app (phone by Google) ineens niet meer aanwezig wanneer je iemand belt met ontgrendeld scherm? Twijfel of ik zelf per abuis iets heb uitgeschakeld of dat dit sinds een update het geval is.

Ik draai versie 99.0.512778607
LOL, ik heb dit nu ook. Nieuwe versie van de (Google) Dialer App zo te zien. Ben er ook niet blij mee maar kan One+ ook niets aan doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
init schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:02:
Zojuist de Android/OxygenOS 13 update binnen gekregen.
[Afbeelding]
Vanmiddag geïnstalleerd en nog geen problemen. Wat nieuwe features om evt. uit te zetten maar verder prima.

1 feature van Android 13 die ik wel mis is taal instellingen per App. Helaas heeft OnePlus die nog niet in deze release gestopt of er uit gehaald. Hopelijk komt dat later nog met een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
ervee schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:51:
[...]

Vanmiddag geïnstalleerd en nog geen problemen. Wat nieuwe features om evt. uit te zetten maar verder prima.

1 feature van Android 13 die ik wel mis is taal instellingen per App. Helaas heeft OnePlus die nog niet in deze release gestopt of er uit gehaald. Hopelijk komt dat later nog met een update...
Bij OxygenOS 12 maakte ik gebruik van de shelf door in de rechter bovenhoek naar beneden te swipen. Werkte ideaal om widget te zien die ik enkel periodiek nodig heb en houdt mn home screen mooi opgeruimd. Helaas kan je bij OxygenOS 13 enkel nog de shelf openen ipv je notificaties. Da's voor mij wel echt een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Je kan met een swipe naar beneden op je homescreen je shelf openen en met een swipe naar beneden van helemaal bovenaan je scherm gewoon je notificaties openen. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
ervee schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:02:
Je kan met een swipe naar beneden op je homescreen je shelf openen en met een swipe naar beneden van helemaal bovenaan je scherm gewoon je notificaties openen. Of bedoel je dat niet?
Dat is inderdaad een optie, maar dat vind ik minder handig werken t.o.v. de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak797
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ben echt niet tevreden met Oneplus, OxygenOS en de richting van ontwikkeling; meer 'smart' meuk, minder precisie in de settings, onnodig graphisch geklooi want 'design'. Hun community forum is ook echt een drama, zowel inhoudelijk als qua ontwerp. Ik vraag mij zelfs af of ze het expres doen, om zo minder 'support' te hoeven geven.

Heeft iemand een idee hoe ik een rollback kan doen?

(beetje negatief misschien, maar ik ben wel fan van de hardware. En mijn 3t, zowel qua software als hardware)

[ Voor 12% gewijzigd door tweak797 op 18-03-2023 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
tweak797 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:21:
Ik ben echt niet tevreden met Oneplus, OxygenOS en de richting van ontwikkeling; meer 'smart' meuk, minder precisie in de settings, onnodig graphisch geklooi want 'design'. Hun community forum is ook echt een drama, zowel inhoudelijk als qua ontwerp. Ik vraag mij zelfs af of ze het expres doen, om zo minder 'support' te hoeven geven.

(beetje negatief misschien, maar ik ben wel fan van de hardware. En mijn 3t, zowel qua software als hardware)
Rollback instructies staan aan het eind van ons artikel: https://oxygenupdater.com/article/373/

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Ik heb ook wel een paar dingen die nog niet fantastisch gaan maar ik ga er niet voor downgraden. Soms doet het alarm in de ochtend het niet goed en kan ik niet snoozen op het scherm en moet de telefoon dan echt unlocken. En nog wel wat kleine dingen maar ik hoop dan maar op een update fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.26 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1298625618979586048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razadull371
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 01:11
tweak797 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:21:

Niet te negatief hoor, ik ben ook totaal niet blij met deze Trojaanse update naar OxygenOS 13. Ten eerste snap ik het "stiekem" pushen van een compleet andere OS als kleine "system update" al niet. Ik ben gehecht aan hoe mijn telefoon werkt en vooral aan de door mij compleet gecustomizeerde look and feel. Ik waardeer een ongevraagde "upgrade" naar een nieuwe OS totaal niet. Alles is anders. Animaties zijn anders. Kleuren zijn anders. Iconen zijn anders. Alles staat op een andere plek. En het is niet terug te zetten naar hoe het was. Voor je zoiets doet zou ik het heel erg duidelijk maken aan de gebruiker dat hij ervoor kiest om z'n telefoon onherstelbaar te veranderen...

Moet je je voorstellen dat autofabrikanten dat zouden doen. Je stapt 's ochtends in je auto en ineens ziet alles er anders uit, werkt anders, knoppen op andere plekken. Jij hebt nergens voor gekozen. Dat heeft de autofabrikant even voor je bepaald. En je kan nook niet terug. Ik zou gek worden. En word dus ook low key gek van deze update op m'n telefoon.

Ik vond de ongevraagde update van 11 naar 12 op m'n Nord 2 al niet tof. 11 was een super fijne, lean en snelle OS. Nu hebben ze met OxygenOS 13 het laatste restje wat OnePlus in mijn beleving fijn maakt helemaal overboord gegooid. Het is nu een tergend trage, standaard, goedkope zuurstokkleurtjes eurobak telefoon OS vol bloatware en functies waar ik niet op zit te wachten.

Ik heb die update gisteravond binnengehengeld en ben sinds die tijd op zoek naar een roll back, die je dus niet kan vinden behalve voor de India release. Heb inmiddels m'n telefoon uit ellende maar te koop gezet, zie ik net dit:
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:33:
[...]

Rollback instructies staan aan het eind van ons artikel: https://oxygenupdater.com/article/373/
Yayy er is dus wél een roll back beschikbaar naar 12. Niet ideaal, omdat ik dan helemaal overnieuw kan beginnen met m'n telefoon customizen, maar ok wel de moeite waard, want met 12 kon ik opzich wel leven. Laten we er maar aan beginnen! Oh wacht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dhjNQlP9YIBgGpQZ1yZJ4gWzM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RoNKX1wa4DThY6FQbvKoCSjv.png?f=fotoalbum_large

Dank voor de dode mus @Anonymoussaurus ;(

Iemand suggesties voor een goed alternatief voor OnePlus? Vereisten: Geen (niet verwijderbare) poeha, snelle, minimalistische interface (Dus zonder slome animaties), goede batterijduur. Ik gebruik m'n telefoon vooral als agenda, browser, muziekspeler en communicatieapparaat. Socials, video's, games en andere apps gebruik ik niet.

Edit: Tip voor wie de tergend trage animaties niet wil in OOS 13: Accesibility -> Vision -> Remove animations. Maakt de OS een stuk responsiever. Nu nog iets vinden om de notification drawer weer enigszins bruikbaar te krijgen en die gigantische tiles eruit te krijgen. Iemand een tip voor dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Razadull371 op 08-04-2023 14:13 . Reden: Trage animaties fix toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Razadull371 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:57:
Yayy er is dus wél een roll back beschikbaar naar 12. Niet ideaal, omdat ik dan helemaal overnieuw kan beginnen met m'n telefoon customizen, maar ok wel de moeite waard, want met 12 kon ik opzich wel leven. Laten we er maar aan beginnen! Oh wacht...

[Afbeelding]

Dank voor de dode mus @Anonymoussaurus ;(

Iemand suggesties voor een goed alternatief voor OnePlus? Vereisten: Geen (niet verwijderbare) poeha, snelle, minimalistische interface (Dus zonder slome animaties), goede batterijduur. Ik gebruik m'n telefoon vooral als agenda, browser, muziekspeler en communicatieapparaat. Socials, video's, games en andere apps gebruik ik niet.

Edit: Tip voor wie de tergend trage animaties niet wil in OOS 13: Accesibility -> Vision -> Remove animations. Maakt de OS een stuk responsiever. Nu nog iets vinden om de notification drawer weer enigszins bruikbaar te krijgen en die gigantische tiles eruit te krijgen. Iemand een tip voor dat?
My bad, gisteren wees een andere Oxygen Updater gebruiker mij hier ook op. Ik ging er vanuit dat er ondertussen wel een EU-versie beschikbaar zou zijn, maar dus nog steeds niet! Belachelijk. Anyway, dan is het nog wachten. Je kan volgens mij trouwens ook wel die van India gebruiken. Dan kom je op OxygenOS 12 India, en kan je daarna een full ZIP naar EU flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:17
Sinds de update naar oxygenos13 heb ik 't probleem dat op mijn locksceen altijd een qwerty toetsenbord komt. Ik gebruik 't stock gboard azerty toetsenbord. Kan nergens vinden hoe ik dit aanpas. Heb ook al andere talen toegevoegd aan gboard in de hoop dan de spatiebalk lang in te drukken en azerty te kiezen maar dit kan niet op 't lockscreen. Toetsenbord skin op lockscreen is ook grijs ipv de normale witte. Is zelfs geen gboard denk ik.
Uit wanhoop ook even SwiftKey geinstaleerd en als default gezet. Maar op lockscreen blijf ik die grijze qwerty versie zien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4OxGsjFWauY7756v_zun8Kjl-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAuYXJfiFIAROX0WMawm1BmT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDKK_BTgMKlgdMBCobleIoOrWyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3iZvcOWSjPrLt3z0ckyi5YK.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand n idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
Ik heb me al lang niet laten horen in dit topic, maar zoals de android 13 update nu is had ik liever geen update gezien...

Voorbeeldjes:
- Tekst op lockscreen staat onder de FPS
- Bij omhoog vegen op lockscreen krijg je nu enkel pincode invoer veld te zien (en waar de FPS zit, zit de SOS knop. Super idee.) Om de telefoon te unlocken met fingerprint moet je eerst nogmaals omhoog vegen.

De zwevende scherm optie, om praktisch alle apps te kunnen gebruiken als overlay bij bijv youtube is wel een mooie vooruigang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik wordt echt compleet debiel van de zijwieltjes op dit toestel....

Ben ik aan het typen, komt er een popup 'swiftkey heeft een hoog accu verbruik'. Of gewoon op een random moment 'instagram heeft een hoog accu verbruik' of een willekeurig andere app. Ik kan die suggesties nergens uitzetten, ik heb wel bij alle apps die ik geinstalleerd heb per stuk de optie 'niet optimaliseren' aangezet, maar dan blijft die melding komen. Ook als ik bij zo'n popup op 'optimaliseer' druk, dan komt ie een dag of wat later gewoon weer voor die app. Ik ben prima tevreden over het accu verbruik van mijn toestel, ik kom regelmatig thuis met nog 50% over aan het eind van de dag, dus al dat geoptimaliseer hoeft van mij echt niet...

Nog iets, permissies voor apps, waar ze allemaal bij mogen, van welke connectie ze gebruik mogen maken. Bijna dagelijks krijg ik meldingen dat permissies voor app x (en meestal is het een Android systeem applicatie waar ik nog nooit van gehoord heb) ingetrokken zijn omdat deze al een tijd niet gebruikt is. Nu zat ik afgelopen weekend op de snelweg, navigatie aan. Ik wilde onderweg nog ff Flitsmeister aanzetten, dus ik start die op met de telefoon in de houder, maar Flitsmeister had geen toegang meer tot de gps antenne, de telefoon had die permissies op eigen houtje ingetrokken....

Die telefoon moet gewoon werken, als ik een app op wil starten dan moet het gewoon werken en moet ik niet telkens opnieuw permissies hoeven geven. Ik krijg meer notificaties over optimalisaties, accuverbruik en gedoe met permissies dan dat ik whatsapp berichten krijg 8)7 Ik moet al die bemoeienis niet, ik wil gewoon een toestel dat doet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.27 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1331959577448546308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

FastFred schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:05:
Ik wordt echt compleet debiel van de zijwieltjes op dit toestel....

Ben ik aan het typen, komt er een popup 'swiftkey heeft een hoog accu verbruik'. Of gewoon op een random moment 'instagram heeft een hoog accu verbruik' of een willekeurig andere app. Ik kan die suggesties nergens uitzetten, ik heb wel bij alle apps die ik geinstalleerd heb per stuk de optie 'niet optimaliseren' aangezet, maar dan blijft die melding komen. Ook als ik bij zo'n popup op 'optimaliseer' druk, dan komt ie een dag of wat later gewoon weer voor die app. Ik ben prima tevreden over het accu verbruik van mijn toestel, ik kom regelmatig thuis met nog 50% over aan het eind van de dag, dus al dat geoptimaliseer hoeft van mij echt niet...

Nog iets, permissies voor apps, waar ze allemaal bij mogen, van welke connectie ze gebruik mogen maken. Bijna dagelijks krijg ik meldingen dat permissies voor app x (en meestal is het een Android systeem applicatie waar ik nog nooit van gehoord heb) ingetrokken zijn omdat deze al een tijd niet gebruikt is. Nu zat ik afgelopen weekend op de snelweg, navigatie aan. Ik wilde onderweg nog ff Flitsmeister aanzetten, dus ik start die op met de telefoon in de houder, maar Flitsmeister had geen toegang meer tot de gps antenne, de telefoon had die permissies op eigen houtje ingetrokken....

Die telefoon moet gewoon werken, als ik een app op wil starten dan moet het gewoon werken en moet ik niet telkens opnieuw permissies hoeven geven. Ik krijg meer notificaties over optimalisaties, accuverbruik en gedoe met permissies dan dat ik whatsapp berichten krijg 8)7 Ik moet al die bemoeienis niet, ik wil gewoon een toestel dat doet wat ik wil.
Zijwieltjes zijn OK, maar ik erger me idd aan veel zaken die gewoon niet uit te zetten zijn. "app X verbruikt veel batterij" ... niet heel nuttig. En het ergste van al, veel van die notificaties komen ook nog eens dubbel omdat ik ook een work profile heb. 2x onder elkaar een melding die je niet kan wegdoen dat de batterij optimized wordt opgeladen, lekker boeiend :|

En de lastigste bug van al zit er al van in het begin in: YouTube videos zijn nog altijd stotterend. Video sluiten en weer openen, en het werkt weer.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Mavamaarten hier geen last van stotterende Youtube video's hoor. Sinds een week ofzo wel vaak dat een video helemaal niet laden wil of geen geluid heeft. Youtube app sluiten en opnieuw proberen is dan de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Weet iemand hoe ik kan instellen dat ik niet elke keer toestemming moet geven op mijn telefoon wanneer ik Android auto (bedraad) gebruik? Of de optie om mijn auto als vertrouwd 'device' in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervee
In de Android Auto settings kan je het e.e.a. instellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/819ybhyzd_3Smow2NHJ-ssGtieU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkdjQwFz6kNlzfjJCIIrG1ww.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij krijg ik nog steeds altijd een USB selectie wat ik wil doen met USB maar daar hoef ik niet per se iets te kiezen, Android Auto werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Beetje malle vraag misschien, maar ik stel em toch. Heb nu al een jaar of 3 de 7T maar de accu is met een 3kwart dag leeg. Als ik em op zeg 98% van de lader haal staat ie een uur later op 80%.

Zit dus te kijken voor een nieuwe. De Samsung A54 vs de Nord 2T heb ik ruim vergeleken en de een is beter in dit en de ander in dat.

Gewoon dus die onnozele vraag: welke zouden jullie kiezen? Ik kom na jaren HTC (werk) op O+: de OnePlus One, 3, 5, en nu de 7T dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Niemand die ze allebei al eens in de handen heeft gehad? (Heb zelf alleen de Samsung bij de Mediamarkt kunnen bekijken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:00:
Niemand die ze allebei al eens in de handen heeft gehad? (Heb zelf alleen de Samsung bij de Mediamarkt kunnen bekijken..)
Ik zou gewoon van allebei even wat reviews bekijken en bekijken welke telefoon beter scoort op de punten die jij belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
GurbY{nl} schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:03:
Beetje malle vraag misschien, maar ik stel em toch. Heb nu al een jaar of 3 de 7T maar de accu is met een 3kwart dag leeg. Als ik em op zeg 98% van de lader haal staat ie een uur later op 80%.

Zit dus te kijken voor een nieuwe. De Samsung A54 vs de Nord 2T heb ik ruim vergeleken en de een is beter in dit en de ander in dat.

Gewoon dus die onnozele vraag: welke zouden jullie kiezen? Ik kom na jaren HTC (werk) op O+: de OnePlus One, 3, 5, en nu de 7T dus...
Ik heb de A52 ooit vastgehad, en de Nord 2T in gebruik.
Beide prima telefoons, maar denk net de vraag wat je belangrijker vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 08:12
GurbY{nl} schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:03:

Ik denk niet dat het mogelijk is om een echte winnaar aan te wijzen. Maar de Nord 2T komt als geheel wat snappier en luxer over, ik denk dat dat qua algemene ervaring dichter in de buurt van wat je gewend bent met de 7T ligt.

Heb je trouwens overwogen de accu van je 7T te vervangen? Qua ondersteuning zit 'ie natuurlijk op zijn einde, maar verder denk ik dat je met de toestellen die jij noemt niet erg veel vooruit gaat tegenover de 7T die natuurlijk wat hoger in de markt stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb wel de diverse yt fixit vids gezien maar is iets wat ik zelf niet 123 zou doen. Maar is wellicht een mogelijkheid om eens te dienen wie dat allemaal zou kunnen doen van de diverse telecom boeren..

Gaat me met name om iets in de handen te hebben wat ik niet om 16u aan de lading moet leggen. SoT is ca 4 uur.

[ Voor 21% gewijzigd door GurbY{nl} op 23-05-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Dank allen. Het is de OnePlus 10 pro geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
ervee schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:39:
In de Android Auto settings kan je het e.e.a. instellen.

[Afbeelding]

Bij mij krijg ik nog steeds altijd een USB selectie wat ik wil doen met USB maar daar hoef ik niet per se iets te kiezen, Android Auto werkt gewoon.
Thanks! Doordat ik nog steeds de pop-up kreeg, was ik in de veronderstelling dat ik telkens opnieuw mijn keuze aan moest geven. Dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
init schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:22:
[...]

Thanks! Doordat ik nog steeds de pop-up kreeg, was ik in de veronderstelling dat ik telkens opnieuw mijn keuze aan moest geven. Dat is dus niet het geval.
Ter opvolging van mijn vorige post: de laatste weken maak ik langduriger gebruik van Android Auto t.o.v. eerder dit jaar. Helaas lijdt langduriger gebruik ook tot veelvuldiger crashen van Android Auto. Veelal is dit alleen te verhelpen door het toestel opnieuw aan te sluiten en Android Auto weer te starten. Iets wat niet heel praktisch/veilig te doen is wanneer je rijdt, en daarnaast natuurlijk ook vrij storend is. Ik gebruik de originele OnePlus kabel hiervoor. Mijn auto betreft een Opel Corsa F (2022).

Toen mijn vriendin haar telefoon aansloot, viel mij op dat zij wel een pop-up venster krijgt (op het infotainment display van de auto) met de vraag of ze Android Auto wil gebruiken. Deze heb ik met mijn OnePlus Nord 2T nog nooit gehad. Ik tik altijd Android Auto zelf aan. We hebben nog niet getest of er ook crashes zijn wanneer we haar toestel (Samsung A52s) gebruiken. Dit hoop ik eerdaags te doen.

Wat ik al wel geprobeerd heb:
- Infotainment systeem resetten
- Testen of het ook crashed bij gebruik van Google Maps (om uit te sluiten dat Waze de crashes veroorzaakt)
- Gebruikte apps toestaan om op de achtergrond te mogen draaien/niet automatisch gestopt te worden
- Cache legen voor Android Auto, Google Play services en Waze
- Android auto resetten
- Toestel opnieuw opstarten
- Android Auto en gebruikte apps updaten
- Googelen naar alternatieve oplossingen

Helaas heeft bovenstaande niet geholpen. Zijn er meer mensen met dit probleem/heeft iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.28 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1372528383220514820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
init schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:32:
[...]

... Helaas lijdt langduriger gebruik ook tot veelvuldiger crashen van Android Auto. ...
...

Zijn er meer mensen met dit probleem/heeft iemand hiervoor een oplossing?
Ik herken dit probleem niet. Zelf een Peugeot 308 en Opel heeft in sommige modellen het zelfde infotainment, maar dat wil nog niet zeggen dat het onder de huid precies het zelfde is overigens. Gebruik veelvuldig Waze in combinatie met Spotify.

Op mijn telefoon krijg ik als het scherm ontgrendeld is en ik de USB aansluit wel een vraag wat ik met de USB moet doen. Alleen laden of media transfer en ergens staat ook Android Auto bij, maar het maakt geen bal uit wat en of ik iets kies, als ik op het scherm van de auto op het Android Auto icoon tik dan start die, ook als de telefoon vergrendeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.29 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1415446645071413252

• Jiu Mei Lian
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 10:08
Achterhaald.... sorry

Post gewist

[ Voor 73% gewijzigd door Jiu Mei Lian op 23-09-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonbricoleur
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb dit toestel nu meerdere weken en het hindert me dat ik de notificaties niet goed aan de praat krijg. Ik mis mijn vertrouwde geluidje bij een Whatsapp-bericht (op mijn Motorola), de ingebouwde geluidjes zijn niet erg mijn smaak, en bij Grindr krijg ik zelfs helemaal geen geluidje.
Ik zoek me suf in de instellingen, maar ik kom er niet achter wat er fout zit.
Enig idee, iemand? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
In WhatsApp instellingen kan je voor berichten en groep berichten zelf een geluidje kiezen. Je kan als je een MP3 geluidje ergens vandaan download zelfs die kiezen als geluid. Daarnaast kan je in de Android instellingen je standaard notificatie geluid en volume aanpassen. Ik ken Grinder niet maar die zou de standaard instelling moeten volgen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Weet iemand een instelling te vinden waarmee je kunt voorkomen dat het toestel op eigen houtje permissies van apps intrekt? Ik heb echt een schurfthekel aan electronica die voor mij beslissingen maakt. EDIT: ik zie dat ik al eerder geklaagd heb hier over de zijwieltjes aan dit toestel.... :P

Had vanmiddag Flitsmeister weer eens nodig, blijkbaar de locatie permissies ingetrokken omdat ik de app al een tijd niet gebruikt had. En gewoon een popup 'deze app toestaan om....' kwam er niet. Ik moest het settings menu in en dan naar machtigingen en dan locatie en dan toegang geven, kon ik eerst weer parkeren om dat te doen.

Idem met een app die ik voor m'n werk af en toe nodig heb en notificaties van krijg. De app zelf hoef ik nooit te openen namelijk a.d.h.v. de notificaties weet ik genoeg. Heb nu dus een boel meldingen gemist omdat de telefoon de permissies ingetrokken heeft....

Ik kan wel per app aangeven dat de telefoon dit niet zelf mag doen, maar ik wil die babysit modus gewoon helemaal uit hebben en dat krijg ik niet gevonden. Ik weet van mezelf dondersgoed wat ik op m'n telefoon heb staan en heb dat handjes vasthouden niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 01-11-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Zo ver ik weet is er geen algemene instelling die dit voorkomt. Ik vind het ook een tekortkoming maar helaas is het dus iets dat je per App zou moeten doen. Vervelend maar op een gegeven moment heb je het voor alle belangrijke Apps ook wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1493821004344983559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Is er al zicht op wanneer deze beschikbaar komt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
init schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Is er al zicht op wanneer deze beschikbaar komt in Nederland?
Nope, maar doorgaans duurt dat 1-3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.300 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1516921642595385349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:19
De gps van mijn vrouw haar Nord 2T heeft hele rare kuren. Het duurt soms even tegen dat er locatie is en soms zie je bij Maps dat hij even verspringt.

Het viel vooral op bij een wandeling met Strava. Daar had ze na een half uurtje 10 km gewandeld aan 24km/u.

Is dit iets dit softwarematig op te lossen is of zou er iets van de hardware defect zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:14

skate master

Autodesk Educator Expert

superiscch schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 06:22:
De gps van mijn vrouw haar Nord 2T heeft hele rare kuren. Het duurt soms even tegen dat er locatie is en soms zie je bij Maps dat hij even verspringt.

Het viel vooral op bij een wandeling met Strava. Daar had ze na een half uurtje 10 km gewandeld aan 24km/u.

Is dit iets dit softwarematig op te lossen is of zou er iets van de hardware defect zijn?
Hier dat probleem ook gehad, even uitzetten en weer aanzetten was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:19
skate master schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:23:
[...]

Hier dat probleem ook gehad, even uitzetten en weer aanzetten was de oplossing.
Hier spijtig genoeg niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
Ik heb deze update gisteravond geïnstalleerd, maar nu ervaar ik het probleem dat er geen meldingsbalk icoontjes meer verschijnen, bijv whatsapp
Facts;
- Mijn telefoon staat overdag altijd op "Stil" met het schuifje. Ik ben me er van bewust dat ik dan geen geluid krijg bij meldingen of een belletje.
- Voor de update kreeg ik wel nog het icoontje in de meldingsbalk wanneer ik nieuwe berichtjes kreeg op de "Stil" functie
- Zelfs met het schuifje op "Beltoon" blijven de icoontjes uit. :|

Ik lees op internet dat dit jaren terug een probleem was met de OnePlus, en dat hier een aparte notification app voor geïnstalleerd kan/moet worden, maar het heeft het wel degelijk goed gewerkt voor de update.

Omdat het namelijk op "Beltoon" ook niet werkt, verwacht ik dat het iets in de update is. Heb al met verscheidene "Meldingen en statusbalk" opties zitten spelen, maar er is geen beweging in te krijgen.

- Telefoon opnieuw opstarten helpt niet
- De lockscreen ballonnetjes en notificaties werken wel
- Whatsapp opnieuw installeren wil ik echt alleen als laatste redmiddel toepassen (ivm backup/media)

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 7% gewijzigd door enira op 21-02-2024 09:27 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
enira schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:20:
Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
Ja! Gelukkig voor jou had ik hetzelfde probleem (als ik 't goed lees), zie: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord 3 5G] Ervaringen & Discussie" De oplossing heb ik inmiddels ook gevonden: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord 3 5G] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
Dit werkt inderdaad, maar zo gauw je de notification sound op silent zet is het weer stuk.

Ik wil by default alle whatsapp geluid gewoon uit, en specifiek voor een aantal contacten een bewust geluidje instellen. Da's nu een beetje lastig. Ik kom er mee weg om 0,1 "niks" op te nemen en die als geluidje in te stellen denk ik.. :P

Voor nu opgelost, al dan niet 100% ideaal. Thanks!

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
enira schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:23:
Dit werkt inderdaad, maar zo gauw je de notification sound op silent zet is het weer stuk.

Ik wil by default alle whatsapp geluid gewoon uit, en specifiek voor een aantal contacten een bewust geluidje instellen. Da's nu een beetje lastig. Ik kom er mee weg om 0,1 "niks" op te nemen en die als geluidje in te stellen denk ik.. :P

Voor nu opgelost, al dan niet 100% ideaal. Thanks!
Maar waarom zou je notification sound dan op silent zetten als 't nu ook silenced is? Als je namelijk die optie helemaal bovenaan uitzet, staat 't geluid ook uit namelijk.

Je kan dan alsnog per contact een ander ringtone instellen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.501 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1554486393143558150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft een tijd geleden OxygenOS 14.0.0.600 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1582263918791753732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Yep, draai al een tijdje die version CPH2399_14.0.0.600(EX01). Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft een tijdje geleden OxygenOS 14.0.0.605 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1621145327299985411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.606 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1663184648420720645

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-09-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.607 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1709566717199384581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:30
Verkeerde topic, heb de Nord 2.

[ Voor 89% gewijzigd door Ren-z op 20-12-2024 16:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste