Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbrendy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-12-2022
Mijn probleem is dus maandag begonnen. Nadat ik het wachtwoord had gewijzigd kan ik totaal niet meer op mijn account. Nog op de laptop, tablet of smarthphone.

Als ik dan zoek via de support van Google kom ik van alles tegen die ik dan uitprobeer, maar niets helpt.
Accountherstel heb ik ook al proberen te doen, maar dan vraagt hij achter een backup-code van 8 cijfers. En dit heb ik ook niet.

Ik moet dit account terug hebben want zowel mijn agenda is eraan gekoppeld als al mijn telefoonnummers zijn eraan verbonden.

Op de afbeeldingen kan je zien welke twee mogelijkheden er zijn die op mijn scherm komen.

Ben ten einde raad en hoop op spoedig een oplossing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:08

DataGhost

iPL dev

Je verhaal is enorm onduidelijk. Ook de afbeeldingen waar je het over hebt zijn er niet.

Goed, wat gokjes. Je had 2FA aanstaan op je account, en daar de backup-codes niet van opgeslagen ondanks dat je dat verteld is te doen. Na het wijzigen van je wachtwoord kan je er niet meer in. Waarom? Is het wachtwoord wat je invoert fout, of werkt je 2FA niet meer (popup/authenticator/anders)? Als je bijv. een authenticator gebruikte, werkt deze nog wel maar wordt je code niet meer geaccepteerd bij het inloggen? Ben je op een van die apparaten nog ingelogd en kan je die nog als tweede factor gebruiken bij het inloggen?

Als je tweede factor op geen enkele manier meer werkt of niet meer geaccepteerd wordt en je hebt de backup-codes niet, dan heb je doorgaans pech. Dan is er in ieder geval niets meer wat mensen hier op Tweakers voor je kunnen betekenen en zal je contact op moeten nemen met Google. Er staat ongetwijfeld wel een knop of linkje bij de melding dat je niet kan inloggen.

Verder een mooie wake-up call om niet al je contacten/agenda bij een enkele partij onder te brengen als ze belangrijk zijn en je er verder geen backups van maakt. Heb je nu niks aan, maar voor de toekomst dan. Als het goed is zijn je contacten en agenda nog wel gewoon beschikbaar op de apparaten waarop je was ingelogd dus ik zou die backup sowieso zo snel mogelijk gaan maken en dan eens gaan kijken op welke manier je gaat voorkomen dat dit in de toekomst weer een probleem kan worden.

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 19-05-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbrendy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1hCDpzaHOwFgybsXqdra2JBI6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxzh7SlWoyp56x21p5ankg5C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rs9JuS9QyVuT6UJOl6e2IQI56EU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p205BB8nAzpFys9HMAYweDCO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door vbrendy op 19-05-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Je moet 26 uur wachten als er teveel pogingen zijn gedaan voordat je het opnieuw kunt proberen, en 3 keer proberen is time-out.
Op het eerste plaatje kun je een verificatiecode ontvangen op een gmail adres zie ik onderaan. Dus dat zou ik zeker proberen.

Vorige week had @Anoniem: 1629206 eenzelfde probleem, en hij heeft het opgelost gekregen:
Google account verificatie problemen na fabrieksherstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbrendy
Dat is het probleem. Staat in grijs en kan dit dus niet doen. Anders had ik dit al lang gedaan. En wat is time-out? Er nooit meer op geraken?

Moest ik een manier hebben om desnoods Google te contacteren maar je vind nergens een mail adres of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:08
Optie 2 en 3 al geprobeerd? Met optie 2 kun je vrij eenvoudig de back-up codes van 8 cijfers invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbrendy
Waar kan ik dan die codes vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Laatst online: 23:08
Geen idee, mijn glazen bol kan mij niet vertellen waar je die hebt genoteerd of hebt opgeslagen.

Je zou dit nog kunnen proberen: https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid

[ Voor 38% gewijzigd door Tux3.14 op 19-05-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
vbrendy schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:19:
Dat is het probleem. Staat in grijs en kan dit dus niet doen. Anders had ik dit al lang gedaan. En wat is time-out? Er nooit meer op geraken?

Moest ik een manier hebben om desnoods Google te contacteren maar je vind nergens een mail adres of zo.
Heb je de link uit mijn post gelezen?

En een time-out betekend dat iets niet mag gedurende een bepaalde afkoelingsperiode. In dit geval om te voorkomen dat iemand inbreekt op je account door je wachtwoord te raden en te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

swhnld schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:17:
Je moet 26 uur wachten als er teveel pogingen zijn gedaan voordat je het opnieuw kunt proberen, en 3 keer proberen is time-out.
Op het eerste plaatje kun je een verificatiecode ontvangen op een gmail adres zie ik onderaan. Dus dat zou ik zeker proberen.

Vorige week had @Anoniem: 1629206 eenzelfde probleem, en hij heeft het opgelost gekregen:
Google account verificatie problemen na fabrieksherstel
Ik wist mijn wachtwoord gewoon, de codes staan in je account, tevens had ik ern herstel email adres. Maar waarom dat bij mij is gebeurd, daar ga ik waarschijnlijk niet achter komen Het enige wat ik niet aan had staan is 2 traps verificatie.

Als je de codes niet genoteerd hebt kan je account niet op die manier herstellen. De enige manier is via onderstaande link

https://accounts.google.com/signin/recovery

Maar wacht wel even 26 uur voordat je het opnieuw probeerd.

@vbrendy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 00:54
Je e-mailadres staat nog onderaan het eerste plaatje, die wil je misschien nog wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

Kan je alweer in je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbrendy
Neen net nog eens geprobeerd. Stuur een verificatiecode naar een ander mailadres. Probeer dan aan te melden met deze en die stuurt ook een code naar hetzelfde mailadres.
Pagina: 1