Ik heb een De'Longhi PAC EM93 Silent mobiele airco. Echter loop ik tegen het probleem aan dat ik mijn appartement niet goed weet te koelen hiermee. Ik ben me bewust dat mijn appartement te groot is om de airco goed te laten werken, maar heb deze om die reden in de woonkamer gezet en de tussendeur gesloten.
Omdat ik enkel een deur naar loggia heb, heb ik een langere slang genomen en deze naar buiten geleidt (zie foto hieronder).
:strip_exif()/f/image/M3oFlxppvoaKWcV8pczweoYP.jpg?f=fotoalbum_large)
Gordijn hangt voor de opening om warmte enigszins tegen te houden.
Ondanks dat de airco op 18 graden ingesteld staat en al zo'n 11 uur staat te koelen wordt het niet kouder dan 23 graden, waar ik deze bij 24,5 graden heb aangezet. Doe ik iets fout, kan ik de oplossing verbeteren? Ik heb helaas geen andere makkelijke mogelijkheid de slang naar buiten te navigeren.
Deze slang gebruik ik momenteel
Dit is de airco die ik in gebruik heb
Afmetingen woonkamer +/- 40m2
Ik heb ook al getest of ik de airco afvoer direct op mijn algemene ventilatie aan kan sluiten, dit durf ik echter niet aan omdat de airco de lucht harder uitblaast dan de ventilatie af zuigt.
Omdat ik enkel een deur naar loggia heb, heb ik een langere slang genomen en deze naar buiten geleidt (zie foto hieronder).
:strip_exif()/f/image/M3oFlxppvoaKWcV8pczweoYP.jpg?f=fotoalbum_large)
Gordijn hangt voor de opening om warmte enigszins tegen te houden.
Ondanks dat de airco op 18 graden ingesteld staat en al zo'n 11 uur staat te koelen wordt het niet kouder dan 23 graden, waar ik deze bij 24,5 graden heb aangezet. Doe ik iets fout, kan ik de oplossing verbeteren? Ik heb helaas geen andere makkelijke mogelijkheid de slang naar buiten te navigeren.
Deze slang gebruik ik momenteel
Dit is de airco die ik in gebruik heb
Afmetingen woonkamer +/- 40m2
Ik heb ook al getest of ik de airco afvoer direct op mijn algemene ventilatie aan kan sluiten, dit durf ik echter niet aan omdat de airco de lucht harder uitblaast dan de ventilatie af zuigt.
[ Voor 9% gewijzigd door Juice. op 19-05-2022 12:17 ]