Deze afbeelding is xxxx* xxxx pixels groot. Hier op GoT verw

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Deze afbeelding is xxxx * xxxx pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Tweakers_logo.svg/2500px-Tweakers_logo.svg.png

begrijp prima dat dit enkele jaren geleden een 'doorn in het oog was', tijden van beperkte bandbreedte, data limieten, shitty dail-up connecties etc.

maar anno 2022 [..] is dit nog wel zo relevant/interessant te plaatsen?

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 17-05-2022 17:51 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:20

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Juist op een telefoon met een relatief klein beeldscherm moet je veel scrollen als iedereen van zo'n onmogelijk grote afbeeldingen invoegt? :)

En op de telefoon, heb ik nog steeds een datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 17:24

DataGhost

iPL dev

Dunno, zeker nu we telefoons met 100+ megapixel camera's hebben waarvan slechts een heel klein deel echt wordt weergegeven lijkt het me logisch om met thumbnails te werken. Ook als je bijv. in de trein zit of op een andere drukke plek kan je nog ongelimiteerd data hebben maar dan komt het als dikke stront door een trechter binnen, zit je straks 5 minuten te wachten op het binnenhengelen van 10 gigantische foto's waar uiteindelijk weinig relevants in stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:29
Zeker, ik vind het ook een ouderwetse banner, die van mij snel weg mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Eigenlijk is het raar dat met die rode banner de auteur wordt aangeroepen die de (te grote) afbeelding plaatst, terwijl iedereen dit kan lezen. :P

Het is al iets uit het jaar 2004 ofzo, maar ik vind het niet correct dat iedereen ermee geconfronteerd wordt, in deze context.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Grootte van de afbeelding zegt niks over de grootte van het bestand. 2000px x2000px x72dpi geeft een lagere bestandsgrootte dan 600px x600px x300dpi.

Edit: Bij eigen gemaakte foto's die ik invoeg zorg ik ervoor dat ik 800 als maximale breedte/lengte aanhoud. Als ik voor context in een topic een foto/plaatje van het internet post ga ik persoonlijk eigenlijk nooit kijken hoe groot het bestand is. En dan ga ik al helemaal niet zelf die foto opslaan en vervolgens weer hosten hier om van die thumbnail-banner af te komen. Zal daar niet de enige in zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Maarten_E op 17-05-2022 18:48 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Accretion schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:10:
Juist op een telefoon met een relatief klein beeldscherm moet je veel scrollen als iedereen van zo'n onmogelijk grote afbeeldingen invoegt? :)

En op de telefoon, heb ik nog steeds een datalimiet.
Telefoon resized wel; maar daarbij krijg je die “banner” niet te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKK9yfqByg0ifF3Mp0SrQA5fSRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8ja7UGp3U1qxAZinCukO8ZMj.png?f=fotoalbum_large

Tuurlijk kn je via karma/css store die banner uitschakelen (dus wat dat betreft niet mauwen)

Maar dan nog - is dit nog zo boeiend? Misschien dat men in server log (?) kan zien of er mensen zijn die resizen na plaatsen te grote afbeelding a maar betwijfel of het zo veel effect heeft

//edit
Ik gooi mijn afbeeldingen graag via de karma/storage online,zeker niet altijd omdat soms omslachtig is of niet de tijd voor over heb. Volgens mij worden ze dan sowieso al verkleind aangeboden.

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 17-05-2022 19:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 17:24

DataGhost

iPL dev

Maarten_E schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:43:
Grootte van de afbeelding zegt niks over de grootte van het bestand. 2000px x2000px x72dpi geeft een lagere bestandsgrootte dan 600px x600px x300dpi.
Ehh, nee. Zou je 20"x20" op 72dpi vs 6"x6" 300dpi zeggen, dan ja. En eigenlijk moet het dan ook ppi (pixels per inch) zijn in plaats van dpi (dots per inch) omdat die laatste eigenlijk alleen van toepassing is bij prints. Als je het al over pixels hebt heeft dpi/ppi geen enkele invloed meer op de bestandsgrootte qua opslag, alleen maar op hoe groot de afbeelding eruit komt als je hem print/drukt. Hetgeen wordt opgeslagen zijn gewoon de pixels en meer pixels betekent over het algemeen een groter bestand, zeker bij foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:05

DaFeliX

Tnet Devver
@himlims_ Ik verwijs je graag naar "Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt." ; er is hier namelijk al een topic voor. Voel je vrij om die TS een duimpje te geven, en daar verder te discussiëren

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.