"Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt."

Pagina: 1
Acties:
  • 3.146 views

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:29
Ongetwijfeld dat een boel hier dit stukje rode text meer dan vaak tegekomen..

Ik wil hierbij dus even een discussie hierover openen met als statement dat dit wel een heel oude mentaliteit is om te verwachten van mensen dat ze hun eigen thumbnails maken.

Bijna elke forum, imageboard of dergelijks modern zorgt ervoor dat thumbnails automatisch gemaakt worden na het posten van een image, dus waarom kan tweakers dit niet? Dit scheelt in moderatie/handhaving en helpt mee in waar de thumbnail feature daadwerkelijk voor bedoelt is: lager bandwidth usage (zowel tweakers als de clients).

Het is in mijn ogen bijna absurd dat mensen handmatig hun thumbnails moeten maken, wat vooral lastig is als je op een mobiel device zit (of bijzonder veel werk) als je eigenlijk gewoon op het forum zit en een image deelt.

Als het daarlangs nog om "custom thumbnails" moet gaan, zou dit altijd nog een optional ding / feature kunnen zijn.

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Als je upload via je fotoalbum is het allemaal goed geregeld :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat hele verhaal moet gewoon klaar zijn, we zitten niet meer in de tijd van 56K modems en krappe datalimieten.

Dat belerende toontje ook :r

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2021 11:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je kan gewoon in de werkbalk boven het reactieveld op de afbeeldingknop klikken, en je kan een afbeelding uploaden anje fotoalbum, die je vervolgens ook eenvoudig aan je bericht kan hangen, in het juiste formaat.

De tekst die je ziet, is afkomstig van afbeeldingen die niet aan die formaten voldoen, en meestal geplaatst zijn voordat de uploadtool er was.

Het zou wel mooi zijn als de tekst over de thumbnails nog eens aangepast wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 20-09-2021 11:31 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Als voorbeeld dit dus: JackAvery in "Diablo II: Resurrected"

[ Voor 63% gewijzigd door Themperror op 20-09-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het ook een irritante melding. Bij mij is ook weleens een foto verwijderd omdat ik het via mn telefoon op de tweakers host een plaatje van 3000x4000 had geupload (die was volgens mij 1-2MB ofzo).

Dat is op een snelle host, geen achterlijk groot plaatje en levert geen problemen op. Ik kreeg toen van de moderator in kwestie te horen:
Tsja, de rode banner om de foto's staat er niet voor niets. Je bent ook niet de enige bij wie deze actie wordt gedaan. Het is ook niet puur alleen de rode banner die triggert, het is de bijbehorden resolutie. In dit geval was het 4000 x 3000, veelal wordt de grootte gedoogd tot een 1600 x 1200 (of kleiner als de host echt traag is), maar ingegrepen word dus (veel) vaker gedaan.
Ik ben dan iemand aan het helpen en dan wordt dat plaatje weggehaald. Voelt echt heel erg "overmoderatie" aan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het is code van minimaal 10 jaar oud. Dus de devvers kunnen het wat mij betreft wel aanpassen dat het niet opdringerig is.

Internet is sneller, de site is breder.
Die schreeuwende melding moet gewoon weg omdat het niet meer in deze tijd past.

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 20-09-2021 11:56 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

AW_Bos schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:55:
Het is code van minimaal 10 jaar oud. Dus de devvers kunnen het wat mij betreft wel aanpassen dat het niet opdringerig is.

Het internet is sneller, thuis. Op mobiel laat het nog wel eens de wensen over, zeker in de wat minder dichtbevolktegebieden. De site is breder, op desktop, maar op mobiel is het een ander verhaal. Daarnaast hebben mobiele verbindingen vaak ook nog eens een datacap.

Er valt imo dus nog best wat voor te zeggen dat men niet te grote plaatjes moet uploaden als al die extra pixels toch niet worden getoond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Themperror
Gropah schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:51:
[...]

Het internet is sneller, thuis. Op mobiel laat het nog wel eens de wensen over, zeker in de wat minder dichtbevolktegebieden. De site is breder, op desktop, maar op mobiel is het een ander verhaal. Daarnaast hebben mobiele verbindingen vaak ook nog eens een datacap.

Er valt imo dus nog best wat voor te zeggen dat men niet te grote plaatjes moet uploaden als al die extra pixels toch niet worden getoond.
Des te meer redenen om dit niet aan (foutgevoelige) users over te laten, maar dit hele systeem te automatiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Themperror schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:07:
[...]

Des te meer redenen om dit niet aan (foutgevoelige) users over te laten, maar dit hele systeem te automatiseren
Daar ben ik dan ook eerder voor dan het weghalen van de melding (wat hetgeen is dat AW_Bos lijkt te zeggen, volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Daarnaast is die resolutie check sowieso niet meer echt van de tijd nu zoveel mensen op high dpi schermen browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gropah schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:10:
[...]

Daar ben ik dan ook eerder voor dan het weghalen van de melding (wat hetgeen is dat AW_Bos lijkt te zeggen, volgens mij).
Wat denk je precies dat die melding toevoegt? Bij mij zorgt het er alleen maar voor dat ik tweakers irritanter vind. Het is een irritant belerend stuk tekst. (ik heb het plaatje ook vervangen met een plaatje dat in resolutie goed was, maar in MB's 'zwaarder').

Dat je die weg haalt wil niet zeggen dat we nu allemaal plaatjes van 30MB op trage hosts moeten gaan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 20-09-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
JvS schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:16:
[...]

Wat denk je precies dat die melding toevoegt? Bij mij zorgt het er alleen maar voor dat ik tweakers irritanter vind. Het is een irritant belerend stuk tekst. (ik heb het plaatje ook vervangen met een plaatje dat in resolutie goed was, maar in MB's 'zwaarder').

Dat je die weg haalt wil niet zeggen dat we nu allemaal plaatjes van 30MB op trage hosts moeten gaan zetten.
Ik denk dat hij er op doelt dat als het geautomatiseerd wordt, het gevolg ervan dan automatisch ook is dat die text er niet meer zal zijn dan het feit dat "alleen" de text er niet meer is (en dus wel nog grote images zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:31

Theo

moederbord

Bestaat die melding nog? :D Dat komt echt uit de tijd dat smartphones niet gangbaar waren, Windows Vista nieuw was, netbookjes (Asus eee pc) helemaal hot en happening waren en een 10 Mbit internetverbinding best snel was om je torrents binnen te halen.

In deezen moodernen tijden zou deze melding toch niet meer nodig moeten zijn met meeschalende afbeeldingen?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

JvS schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:16:
[...]

De melding creert bewustzijn. Voor sommige mensen zorgt die voor irritatie, dat kan ik snappen. Maar zoals ik aangeef zijn er, ook vandaag nog, redenen om niet te grootte plaatjes te embedden. Daarom ben ik (als gebruiker) zoals Themperror in ""Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt."" aangeeft voor meer automatisering hier in, maar ik weet absoluut niet waar daar in mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:45

RayNbow

Kirika <3

CyBeR schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:29:
Dat hele verhaal moet gewoon klaar zijn, we zitten niet meer in de tijd van 56K modems en krappe datalimieten.
Inderdaad. Het moet geen probleem zijn om plaatjes als deze rechtstreeks te embedden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QbxT4cE.png

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 19:03

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk persoonlijk dat de melding inderdaad wat vriendelijker kan, maar vooral zou moeten wijzen op de mogelijkheid om externe afbeeldingen hier te uploaden; dat heeft naast het feit dat er dan (fatsoenlijke :P) thumbs gemaakt worden ook als voordeel dat het de houdbaarheid ten goede komt.

Een dergelijk proces automatiseren heeft echter mogelijk wel implicaties op het gebied van auteursrecht ten opzichte van wanneer een gebruiker het doet, dus of we daar onze handen aan moeten willen branden...

Note overigens dat de fysieke afmetingen gebruikt worden voor de melding puur vanwege het feit dat het niet goed mogelijk is om met javascript cross-browser de filegrootte te bepalen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
RayNbow schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:34:
[...]

Inderdaad. Het moet geen probleem zijn om plaatjes als deze rechtstreeks te embedden:
[Afbeelding]
Ja geen probleem, die heb ik in ongv 10 seconden binnen met men gbit verbinding!

Maar even serieus, ik zou zeggen dat tweakers het uberhaubt niet toe staat om images van 1GB te uploaden? En anders zeker in dat geval zou ik een automatische thumbnail verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:10
Ik voel me raar genoeg aangesproken :P Wil er even op wijzen dat ik hier zelf de [img] zo aangepast heb dat er een maximale breedte was, zodat ook oudere telefoons er geen last van hebben. Het forum doet dat trouwens ook al automatisch, waarbij gelinkte bestanden met een breedte groter dan 800 pixels automatisch naar 800 breedte geresized worden. Ik heb dit even in de post hierboven gedemonstreerd ;)

Ik stoor me overigens ook aan die rode waarschuwing, maar een beetje bewustwording mag natuurlijk wel. Dat gezegd zijnde lijkt het me ook niet erg wenselijk om elk plaatje te gaan heruploaden. Het tonen van media content is nu eenmaal veel 'normaler' geworden en je wilt dat eigenlijk frictieloos houden.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 20-09-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
JackAvery schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:38:
[...]

Ik voel me raar genoeg aangesproken :P Wil er even op wijzen dat ik hier zelf de [img] zo aangepast heb dat er een maximale breedte was, zodat ook oudere telefoons er geen last van hebben. Het forum doet dat trouwens ook al automatisch, waarbij gelinkte bestanden met een breedte groter dan 800 pixels automatisch naar 800 breedte geresized worden. Ik heb dit even in de post hierboven gedemonstreerd ;)

Ik stoor me overigens ook aan die rode waarschuwing, maar een beetje bewustwording mag natuurlijk wel. Dat gezegd zijnde lijkt het me ook niet erg wenselijk om elk plaatje te gaan heruploaden. Het tonen van media content is nu eenmaal veel 'normaler' geworden.
Het hele punt is vooral dat je dus niet handmatig zelf een thumbnail moet regelen en ook weer hosting ervoor zodat vervolgens je embed goed doorlinkt naar de volle image.
crisp schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:37:
Ik denk persoonlijk dat de melding inderdaad wat vriendelijker kan, maar vooral zou moeten wijzen op de mogelijkheid om externe afbeeldingen hier te uploaden; dat heeft naast het feit dat er dan (fatsoenlijke :P) thumbs gemaakt worden ook als voordeel dat het de houdbaarheid ten goede komt.

Een dergelijk proces automatiseren heeft echter mogelijk wel implicaties op het gebied van auteursrecht ten opzichte van wanneer een gebruiker het doet, dus of we daar onze handen aan moeten willen branden...

Note overigens dat de fysieke afmetingen gebruikt worden voor de melding puur vanwege het feit dat het niet goed mogelijk is om met javascript cross-browser de filegrootte te bepalen...
Ik betwijfel of auteursrecht echt een issue is hier, de image zelf staat tenslotte al op de forum, en als je naar basically any other platform kijkt zul je zien (hoogstwaarschijnlijk in de inspect elements) dat er automatisch een thumbnail zal gemaakt worden (voor meerdere resoluties). Om als voorbeeld al sites zoals Facebook, Imgur, 4chan, Instagram en weet ik veel wie nog meer te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Themperror schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:41:
[...]

Ik betwijfel of auteursrecht echt een issue is hier, de image zelf staat tenslotte al op de forum, en als je naar basically any other platform kijkt zul je zien (hoogstwaarschijnlijk in de inspect elements) dat er automatisch een thumbnail zal gemaakt worden (voor meerdere resoluties). Om als voorbeeld al sites zoals Facebook, Imgur, 4chan, Instagram en weet ik veel wie nog meer te noemen
Ik weet niet of dat ook geldt als je een min-of-meer permanente thumbnail maakt, en of de grootte daarvan ook een rol speelt (en wat je met het origineel doet). Afaik zijn plaatjes op Facebook e.c. over het algemeen niet echt permanent. Dit soort zaken automatiseren vergt volgens mij toch wel wat uitzoekwerk mbt auteursrecht en gevolgen voor mogelijke claims.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

AW_Bos schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:55:

En het moderatiegedrag is ook veranderd. Vroeger kreeg je na een dubbelpost binnen een paar minuten al een pushnotificatie, tegenwoordig lost de software dat op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 01:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
JackAvery schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:38:
[...]

Ik stoor me overigens ook aan die rode waarschuwing, maar een beetje bewustwording mag natuurlijk wel. Dat gezegd zijnde lijkt het me ook niet erg wenselijk om elk plaatje te gaan heruploaden. Het tonen van media content is nu eenmaal veel 'normaler' geworden en je wilt dat eigenlijk frictieloos houden.
Het probleem daarbij is dat je de weergave kleiner maakt, niet de afbeelding zelf. Dus alsnog wordt de grote afbeelding gedownload, om vervolgens kleiner weer te worden gegeven. Via het Tweakers fotoalbum wordt hij daadwerkelijk kleiner gemaakt en wordt de grotere afbeelding pas geladen nadat je erop klikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laP7TmTfqM2eHZdXzko6DNrp7Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQTGyUoTNKzoyYr4CpwE2AV8.jpg?f=fotoalbum_large

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Dirk schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:05:
[...]

Het probleem daarbij is dat je de weergave kleiner maakt, niet de afbeelding zelf. Dus alsnog wordt de grote afbeelding gedownload, om vervolgens kleiner weer te worden gegeven. Via het Tweakers fotoalbum wordt hij daadwerkelijk kleiner gemaakt en wordt de grotere afbeelding pas geladen nadat je erop klikt:
[Afbeelding]
Dat weet/begrijp ik, maar het feit dat dit [het gebruik van het fotoalbum] allemaal handmatig moet gebeuren maakt dit net niet wenselijk in veel gebruikssituaties. Als de image tool nu automatisch de image zou downloaden van bronlink, deze in je fotoalbum zou uploaden en resizen, dan zou dit nog ok zijn. Maar voor veel 'snelle' posts is het als gebruiker gewoon niet interessant noch efficiënt om een plaatje manueel te gaan heruploaden om een klein beetje meer compressie op je image te hebben op die lagere resolutie - en dat is de huidige situatie. Persoonlijk vind ik dat we zowel qua snelheden als qua bandbreedte toch vergenoeg gevorderd zijn in de Benelux om dit voor de meeste images geen probleem te maken, op enkele uitwassen van honderden megabytes na. Maar ik zou net denken dat de mensen die specifiek zo'n grote bestanden gaan linken, dat zelf ook wel beseffen.

Natuurlijk is het nog steeds 'onbeleefd' om te direct linken naar de hosting van iemand anders, maar dat is een andere discussie wat mij betreft.

In ieder geval, ik besef ook dat zo'n automatisatie mogelijk een niet-rendabele investering zou zijn voor GoT/DPG. Er zijn dan wel nog andere dingen die men kan doen om media gebruik op GoT zo frictieloos mogelijk te maken. Het zou bijvoorbeeld al veel helpen als Twitter/Instagram/... media embeds mogelijk waren met zichtbare media content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

JackAvery schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:33:
[...]
Het zou bijvoorbeeld al veel helpen als Twitter/Instagram/... media embeds mogelijk waren met zichtbare media content.
Dat maken Twitter, Instagram en consorten zelf praktisch onmogelijk, tenzij je hun eigen privacy-onvriendelijke embedcode gebruikt (waar we dan weer consent voor moeten gaan vragen ivm tracking).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

crisp schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:39:
[...]

Dat maken Twitter, Instagram en consorten zelf praktisch onmogelijk, tenzij je hun eigen privacy-onvriendelijke embedcode gebruikt (waar we dan weer consent voor moeten gaan vragen ivm tracking).
Op zich kun je dat oplossen door het standaard niet te laden maar dat er in de post een mededeling staat waar je op moet klikken en dat het dan geladen wordt. Volgens mij doen ze zoiets op Fok.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Marzman schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:41:
[...]

Op zich kun je dat oplossen door het standaard niet te laden maar dat er in de post een mededeling staat waar je op moet klikken en dat het dan geladen wordt. Volgens mij doen ze zoiets op Fok.
Ja, dat doen we ook voor YouTube embeds. Voor Tweets en Instagram posts laten we een statische versie zien (zonder plaatjes) waarbij je kan doorklikken naar Twitter of Insta zelf; lijkt me ook een prima oplossing toch? ;)

Helaas kan je Tweets en Instagram-posts niet sandboxed embedden, wat ook een reden is dat we het liever niet doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

crisp schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:48:
[...]

Ja, dat doen we ook voor YouTube embeds. Voor Tweets en Instagram posts laten we een statische versie zien (zonder plaatjes) waarbij je kan doorklikken naar Twitter of Insta zelf; lijkt me ook een prima oplossing toch? ;)

Helaas kan je Tweets en Instagram-posts niet sandboxed embedden, wat ook een reden is dat we het liever niet doen.
Ik wist niet dat dit al kon voor twitter en instagram, maar dat lijkt me inderdaad al prima :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
crisp schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:48:
[...]

Zeker respect voor het privacy-argument, en dat is natuurlijk een bewuste keuze. Maar ik vraag me af hoeveel mensen er op een statische Tweet met een redelijk non-descript URL gaan klikken, of hoeveel er zelfs maar doorhebben dat die URL embedded media representeert. En als je net die tweet hier op het forum embed om iets te illustreren, verlies je soms al bijna de reden om die tweet te embedden.

Om meteen te tonen hoe dit er uit ziet:
[Twitter: https://twitter.com/MatPiscatella/status/1438868161751765004] Die pic.twitter.com link kan één of meerdere images of video's voorstellen. Je kan op voorhand niet weten wat er getoond wordt, en veel mensen hebben problemen om door te klikken (omdat ze bijvoorbeeld geen Twitter/Instagram account hebben en dus soms voor niks klikken).

Persoonlijk los ik dit dan ook op door de image nog eens apart te hotlinken, maar dat is dan weer 'not done', want dan krijg je o.a. die prachtige rode balk vaak weer en zijn we terug bij af :+

Het punt blijft: internet content draait nog meer dan vroeger om visuele media. Ook zijn gemiddelde internetsnelheden en datalimieten al lang niet meer hetzelfde als toen de code voor de 'rode balk' geïntroduceerd werd. Misschien is een waarschuwing m.b.t. filesize relevanter dan een resolutiecheck, gezien het forum al standaard width=800 aanzet bij de img tag waardoor posts leesbaar blijven op courante resoluties. De waarschuwing zou ook op een ander moment getoond kunnen worden bijvoorbeeld.

offtopic:
Als ik mijn [embed] requests meteen mag erin gooien, datawrapper charts zou ook een goede zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Filesize check heb ik in 2 minuten wel omzeild denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dirk schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:05:
[...]

Het probleem daarbij is dat je de weergave kleiner maakt, niet de afbeelding zelf. Dus alsnog wordt de grote afbeelding gedownload, om vervolgens kleiner weer te worden gegeven.
Ja, und? Maakt 't beter voor hidpi schermen.

Deze ouderwetse shit moeten we echt van af jongens.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2021 19:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Themperror
Als extra puntje bovenop alle voorgenoemde, is het ook wel raar dat je het thumbnail berichtje ziet als de post niet van jou is (en de outlining ervan), want jij kan vervolgens weinig doen aan het feit dat de images geen thumbnail hebben, dus waarom zie jij de message dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:51

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Als ik het zo lees dan zijn we het er allemaal wel over eens dat de melding weinig nut meer heeft en dat de tekst niet past bij het huidige Vriendelijke GoT. Kunnen we los van grotere discussies over het handlen van plaatjes dan in ieder geval de waarschuwing, tekst en rode kader, uitschakelen?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zou een mooie eerste stap zijn :).

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 04-05-2022 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Aangezien het een autoresize is, is er geen sprake van thumbnails. We maken geen (nep)thumbnail ofzo, dus kan dat woordje echte wel weg.

M.i. siert het GoT als dat hele zinnetje wat vriendelijker zou zijn. Iets in de trend van
Thumbnails zijn vriendelijker voor de bandbreedte. Lees in de faq hoe je thumbnails kunt maken.
Althans, dat zei ik in 2012. Inmiddels vind ik net als jullie dat het Tweakers zou sieren als alles gewoon geautomatiseerd gebeurde.

Maar aangezien dat wel wat kostbaarder is (in developertijd) zou een goedkope tussenoplossing zijn om dat zinnetje (uit de tijd dat Tweakers nog wat minder mainstream en toegankelijk was) wat netter en in informatie-kleuren ipv in alarm-kleuren te formuleren.

Overigens herinner ik me best veel topics over die afbeeldingen. Als je zoekt en verwijst naar dit topic, kan je vast zo 50 +1's scoren om op de radar te komen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sando schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:08:
[...]

Althans, dat zei ik in 2012. Inmiddels vind ik net als jullie dat het Tweakers zou sieren als alles gewoon geautomatiseerd gebeurde.
Maar dat doen we tegenwoordig ook, vooropgesteld dat je de image-upload gebruikt ;)

Geautomatiseerd externe afbeeldingen verwerken maakt ons direct verantwoordelijk wat betreft copyright, dus dat doen we liever niet.

Maar ook van mij een +1 om die melding of te killen, of een stuk vriendelijker en duidelijker te maken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

crisp schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Geautomatiseerd externe afbeeldingen verwerken maakt ons direct verantwoordelijk wat betreft copyright, dus dat doen we liever niet.
Hier heb ik niet aan gedacht!

Dat maakt het er niet makkelijk op, maar wel interessant. Als grote afbeeldingen ongewenst zijn, dan zou je ook afbeeldingen tot een bepaalde resolutie (of bestandsgrootte) bij het posten automatisch kunnen converteren naar een link.

Eventueel geautomatiseerd een alert of pb naar de poster... dat gaat vanzelf irriteren omdat de poster dan steeds op "markeer als gelezen" moet klikken en kan daardoor een onderwijzend effect hebben. ;)
dat doen we tegenwoordig ook, vooropgesteld dat je de image-upload gebruikt ;)
En ik ben zo gewend het handmatig en omslachtig te doen dat ik dit steeds vergeet. |:(

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yep, van mij mag die waarschuwing ook weg. Ik stoor me er al lange tijd aan. Het is te opzichtig.
Afbeeldingen van 2k pixels zijn tegenwoordig prima te laden.
Sando schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:53:
[...]

Dat maakt het er niet makkelijk op, maar wel interessant. Als grote afbeeldingen ongewenst zijn, dan zou je ook afbeeldingen tot een bepaalde resolutie (of bestandsgrootte) bij het posten automatisch kunnen converteren naar een link.

Eventueel geautomatiseerd een alert of pb naar de poster... dat gaat vanzelf irriteren omdat de poster dan steeds op "markeer als gelezen" moet klikken en kan daardoor een onderwijzend effect hebben. ;)

[...]
Klinkt al een heel goed idee wat mij betreft. Zou het voor mezelf ook prima vinden mocht ik per ongeluk een grote afbeelding embedden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58

ikloon

Product Owner
We hebben de melding verwijderd. Deze tonen we dus niet meer.

Dit topic kan dicht.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.