Beste allen,
Vandaag een offerte ontvangen voor 18 zonnepanelen. Ik vind hem aan de dure kant.
De ligging van de panelen is oost/west. tijdens het bezoek is vastgesteld dat er op de oost kant max 8 panelen komen in portrait en op de westkant max 10 panelen komen in portrait. Wij hebben geen last van schaduw.
Het huidige jaarverbruik is 3550 kWh. Het idee is om in de toekomst een lucht/lucht warmtepomp te installeren. Verder gaan wij er vanuit dat het verbruik nog zal toenemen aangezien onze kinderen nog jong zijn. Een EV zit nog niet in de planning.
Ons doel is om het dak vol te leggen. volgens de installateur zijn 18 panelen de max. Dakhelling 45 graden.
/f/image/LlFE1qYTAP0mB1qds48S0wBF.png?f=fotoalbum_large)
Wij laten de installatie uitvoeren door een installateur. Wij wonen in Oost Nederland.
De installatie is als volgt:
- 18 x Trina Solar 390Wp mono black
- totaal vermogen 7020 Wp
- totaal productie 5367 kWh
- Huawei SUN2000 5KTL M1 (3 fase)
- Huawei 3F Dongle Wlan-FE
- maken van een dakdoorvoer door dakdekker
- verzwaring naar 3x25A en aanpassing meterkast
totaalprijs incl. BTW is € 9064. Ik heb helaas geen specificatie.
Graag jullie input.
[mbr]Voor nuttig advies graag deze post aanvullen volgens Tips bij openen offerte topic zonnepanelen. Er zijn simpelweg te veel dingen van invloed.[/mbr]
Vandaag een offerte ontvangen voor 18 zonnepanelen. Ik vind hem aan de dure kant.
De ligging van de panelen is oost/west. tijdens het bezoek is vastgesteld dat er op de oost kant max 8 panelen komen in portrait en op de westkant max 10 panelen komen in portrait. Wij hebben geen last van schaduw.
Het huidige jaarverbruik is 3550 kWh. Het idee is om in de toekomst een lucht/lucht warmtepomp te installeren. Verder gaan wij er vanuit dat het verbruik nog zal toenemen aangezien onze kinderen nog jong zijn. Een EV zit nog niet in de planning.
Ons doel is om het dak vol te leggen. volgens de installateur zijn 18 panelen de max. Dakhelling 45 graden.
/f/image/LlFE1qYTAP0mB1qds48S0wBF.png?f=fotoalbum_large)
Wij laten de installatie uitvoeren door een installateur. Wij wonen in Oost Nederland.
De installatie is als volgt:
- 18 x Trina Solar 390Wp mono black
- totaal vermogen 7020 Wp
- totaal productie 5367 kWh
- Huawei SUN2000 5KTL M1 (3 fase)
- Huawei 3F Dongle Wlan-FE
- maken van een dakdoorvoer door dakdekker
- verzwaring naar 3x25A en aanpassing meterkast
totaalprijs incl. BTW is € 9064. Ik heb helaas geen specificatie.
Graag jullie input.
[mbr]Voor nuttig advies graag deze post aanvullen volgens Tips bij openen offerte topic zonnepanelen. Er zijn simpelweg te veel dingen van invloed.[/mbr]
[ Voor 21% gewijzigd door Maflo op 16-05-2022 23:17 ]