Pfoe lang verhaal, maar ga het even kort bundelen:
Hebben ze het recht om te zeggen "De nieuwe 3080's met 10gb hebben LHR dus is niet een vergelijkebare kaart. Daarom zullen wij crediteren en niet vervangen. Betaal maar even 200,- euro bij voor dezelfde specs (plus voor mij waardelose LHR), groetjes en een fijn weekend?"
Wat vinden jullie van deze gang van zaken?
- Ergens in eind 2018 eind 2020 bij een bekende Belgische webshop een RTX 3080 weten te kopen voor 850.- (het schijnt dat ik hier de naam van de webshop niet mag noemen?)
- Het betreft "132626 ZOTAC-ZOTAC GeForce RTX 3080 TRINITY OC 10GB GDDR6X barcode : 656710328"
- Kaart gaat in 2022 defect. (hardware: ventilator defect)
- Retour gestuurd naar .be winkel
- Winkel geeft aan aan: defect geconstateerd. We kunnen 850,- crediteren
- Ik geef aan dat ik natuurlijk geen creditering wil om dat vergelijkbare 3080's met 10 gb nu 1050,- of meer kosten bij deze specifieke webshop. Ik geef aan dat ik dus graag een reparatie wil of vervanging van vergelijkbaar model. Want het lijkt mij natuurlijk niet redelijk dat ik ga bijbetalen voor een vervangend model.
- Winkel zegt: Zotac repareert niet bij geconstateerde defecten, maar crediteert alleen maar. Tevens zou mijn specifieke model niet meer leverbaar zijn.
- Ik herhaal mijn punt over reparatie of vervanging
- Winkel geeft aan dat mijn exacte kaart niet meer geleverd wordt, en dat de VEEL duurdere 3080's met 10 gb, duurder zijn vanwege LHR. Dat is de winkel's verklaring voor de hogere prijzen.
- (LHR is voor mij natuurlijk geen feature/toevoeging. Het lijkt me juist dat kaarten door een dergelijke mine-beperking eerder minder waard worden, maar dat terzijde)
- Winkel gaat informeren bij hun leverancier over of zij mijn specifieke kaart nog kunnen leveren.
- Dit is waar de bal nu ligt, ik verwacht de leverancier dat niet meer kan/doet en dat de winkel bij tot creditering over wil gaan. Hiermee ben ik natuulijk behoorlijk benadeeld want ik zit met een game-pc zonder grafische kaart, en mag dik bijbetalen wil ik een werkende game-pc
Hebben ze het recht om te zeggen "De nieuwe 3080's met 10gb hebben LHR dus is niet een vergelijkebare kaart. Daarom zullen wij crediteren en niet vervangen. Betaal maar even 200,- euro bij voor dezelfde specs (plus voor mij waardelose LHR), groetjes en een fijn weekend?"
Wat vinden jullie van deze gang van zaken?
[ Voor 7% gewijzigd door Fiddle op 12-05-2022 23:23 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W