Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Spellen: WoW, 7DtD, Rust, GTA, ect
Vooral Rust vraagt nogal wat van de GPU....
Monitoren die ik momenteel gebruik:
De 23"monitor zal t.z.t. worden vervangen voor een 32" 2560x1440 (Quad HD) monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het lijstje dat ik nu heb samengesteld komt uit op ca. €2300 maar sta open voor goedkopere alternatieven of prestatie verbeterende aanpassingen
Bij het samenstellen was het budget €2000 maar ben daar overheen gegaan, er is altijd goed, beter en best maar wil uiteindelijk vasthouden aan een budget van ca. €2350
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat naar een AMD systeem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau en energieverbruik zijn van ondergeschikt belang t.o.v. prestaties
Ga je overklokken?
Aan overklokken ga ik mijn vingers niet branden. Hier heb ik geen kaas van gegeten en wil niet dat mijn systeem in rook opgaat
Wat verwacht je van ons?
Nu heb ik zelf een lijst samengesteld van componenten maar ben reuze benieuwd naar jullie meningen en advies of dat bepaalde componenten wellicht veranderd kunnen worden om zo de prijs te drukken of het systeem te verbeteren. Wellicht kan er gebruik gemaakt worden van een AMD Ryzen 5? maar tijdens het spelen kijk ik ook vaak naar streams en staan er staan er andere licht belastende programmatjes open...
Zelf ben ik maar een amateur die af en toe een artikel lees over wat er nieuw op de markt is.
Nu AMD de 6950 XT heeft uitgebracht ben ik getriggerd om voor een nieuw systeem te gaan.
*Heb de voeding veranderd van 850W naar 1000W....
Gamen
Spellen: WoW, 7DtD, Rust, GTA, ect
Vooral Rust vraagt nogal wat van de GPU....
Monitoren die ik momenteel gebruik:
1 | Monitoren | LG IPS235P Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | MSI Optix MAG322CQR Zwart | € 449,- | € 449,- |
De 23"monitor zal t.z.t. worden vervangen voor een 32" 2560x1440 (Quad HD) monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het lijstje dat ik nu heb samengesteld komt uit op ca. €2300 maar sta open voor goedkopere alternatieven of prestatie verbeterende aanpassingen
Bij het samenstellen was het budget €2000 maar ben daar overheen gegaan, er is altijd goed, beter en best maar wil uiteindelijk vasthouden aan een budget van ca. €2350
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6950 XT OC Formula 16GB | € 1.229,- | € 1.229,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon TG5 Pro RGB | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Gigabyte P1000GM | € 127,16 | € 127,16 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 279,90 | € 279,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.363,81 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat naar een AMD systeem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau en energieverbruik zijn van ondergeschikt belang t.o.v. prestaties
Ga je overklokken?
Aan overklokken ga ik mijn vingers niet branden. Hier heb ik geen kaas van gegeten en wil niet dat mijn systeem in rook opgaat
Wat verwacht je van ons?
Nu heb ik zelf een lijst samengesteld van componenten maar ben reuze benieuwd naar jullie meningen en advies of dat bepaalde componenten wellicht veranderd kunnen worden om zo de prijs te drukken of het systeem te verbeteren. Wellicht kan er gebruik gemaakt worden van een AMD Ryzen 5? maar tijdens het spelen kijk ik ook vaak naar streams en staan er staan er andere licht belastende programmatjes open...
Zelf ben ik maar een amateur die af en toe een artikel lees over wat er nieuw op de markt is.
Nu AMD de 6950 XT heeft uitgebracht ben ik getriggerd om voor een nieuw systeem te gaan.
*Heb de voeding veranderd van 850W naar 1000W....