Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 21:45
Hallo,

Ik ben bezig om ons huis te isoleren. Ik woon in een tussenwoning (eengezinswoning) uit 1983. Het huis bestaat uit woongedeelte op de begane grond en op de eerste verdieping. Het huis heeft een puntdak waardoor er een soort zolder is. Dit is een soort open loze ruimte. Deze zolder is echter niet toegankelijk. Er zit tussen de de eerste verdieping en die zolder ongeveer 30 cm beton. Ik weet dat deze ruimte er is, omdat sommige personen bij mij in de wijk een gat hebben laten maken en deze ruimte als zolder gebruiken. Toen het huis in 1983 is gebouwd is er matige isolatie tegen het dak aangebracht (Dit is te zien wanneer je een dakpan optilt). Nu wil ik ons huis verder isoleren en eigenlijk isolatie laten aanbrengen op de zoldervloer. Heeft iemand hier ervaring mee in deze situatie in deze opstelling?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:59
Gaten boren in je dakbeschot en die ruimte laten vullen met inblaaswol of iets soortgelijks.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13
Vanaf de buitenkant is denk ik wel een optie.

• Drewstah
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-05-2022
Dak opklimmen, pannetjes aan de kant, ruimte openen (en op zo'n manier dat je het ook weer dicht kan timmeren) en lekker voldrukken met glaswol.

• smily01
Bedankt voor jullie goede tips!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-11 18:54
Ontoegankelijke zolder?? wat is de inhoud/ oppervlak?
The Mythbusters idee: vol spuiten met PUR

Op de betonvloer van de zolder dikke isolatieplaten zonder (tocht) naden plaatsen, dak dus niet isoleren

[ Voor 65% gewijzigd door natural colour op 13-05-2022 19:32 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 17:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een kruipluik zagen kost ca €250; ik denk dat je voor minder dan €400 een toegankelijke vliering hebt en dat de waardevermeerdering van je huis en het gemak een veelvoud waard is.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• smily01
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan zelf de zolder niet isoleren, maar ik wil dat door een bedrijf laten doen. De afgelopen tijd heb ik 3 bedrijven op bezoek gehad die ik heb gevraagd of zij de afgesloten zolder konden isoleren, maar dan konden ze niet doen. Weten jullie bedrijven die dat kunnen doen?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:59
smily01 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:39:
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan zelf de zolder niet isoleren, maar ik wil dat door een bedrijf laten doen. De afgelopen tijd heb ik 3 bedrijven op bezoek gehad die ik heb gevraagd of zij de afgesloten zolder konden isoleren, maar dan konden ze niet doen. Weten jullie bedrijven die dat kunnen doen?
Waar in NL?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
zou het plafond isoleren dun laagje, 30 cm beton is wel erg dik voor een vloer/dak. zou zonde zijn vh geld om die zolder te isoleren.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Proton_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:58:
Een kruipluik zagen kost ca €250; ik denk dat je voor minder dan €400 een toegankelijke vliering hebt en dat de waardevermeerdering van je huis en het gemak een veelvoud waard is.
Precies dit. Zou er geen seconde over nadenken en er direct een vlizotrap of zelfs vaste trap in laten zetten.

Daarna zal iedere isolatievakman het willen isoleren.

Ruimte kun je dan gebruiken als opslag of als extra kamer (indien stahoogte).

In het gat wat je in dak hebt gemaakt om op de zolder te komen plaats je dan een dakraam terug voor extra zonlicht.

[ Voor 20% gewijzigd door Sethro op 30-05-2022 21:54 ]

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:33
Evt. Pir platen tegen plafond maken.
Je moet dit aan een klusbedrijf of aannemer vragen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• smily01
Ik woon in Utrecht. Verder zou ik er graag een trap in willen maken, alleen het huis is zo gebouwd dat er 2 daken zijn. Verder is het plafond helaas niet te isoleren omdat er allemaal ventilatiebuizen lopen. Daarom ook mijn oplossing om via het dak te isoleren.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 21:00
smily01 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:33:
Ik woon in Utrecht. Verder zou ik er graag een trap in willen maken, alleen het huis is zo gebouwd dat er 2 daken zijn. Verder is het plafond helaas niet te isoleren omdat er allemaal ventilatiebuizen lopen. Daarom ook mijn oplossing om via het dak te isoleren.
Een woning met ventilatiebuizen op de vloer tussen zolder en eerste verdieping, maar niet toegankelijk? Dat kan toch helemaal niet. Hoe hebben ze die buizen dan geïnstalleerd? Vast niet voordat ze het dak erop maakte. ;)

Er moet ergens een ingang zijn. Misschien dichtgemaakt, maar dan maak je die (tijdelijk) weer open.

• smily01
de ventilatiebuizen zijn er later geïnstalleerd met een schroef in het plafond, maar daar ging mijn vraag niet over. Ik ben op zoek naar een bedrijf die de zolder kan isoleren.
Pagina: 1