Ik woon in een tussenwoning van 1973 en verbruik per jaar ongeveer 2000 kWh electriciteit en 1100 m3 gas.
Nu wil ik maatregelen gaan treffen om te besparen op kosten. Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Zoveel verschillende soorten maatregelen die je kunt treffen tegenwoordig en zoveel verschillende verhalen.
- Folie achter all radiatoren
Keuken, woonkamer, 3 slaapkamers en zolder
- Waterzijdig inregelen
- HR++ glas
- Spouwmuurisolatie
- Dakisolatie
- Vloerisolatie
- Buisisolatie zolder
Ik las dat voor een warmtepomp je het beste vloerverwarming kunt hebben, maar dat je ook warmtepomp en met hoge temperatuur hebt. Zou dit toch een mooie stap zijn of toch kiezen voor iets anders?
Graag jullie advies?
Kan ik beste gaan voor een warmtepomp, zo ja hybrid of toch kiezen voor iets anders.
Nu wil ik maatregelen gaan treffen om te besparen op kosten. Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Zoveel verschillende soorten maatregelen die je kunt treffen tegenwoordig en zoveel verschillende verhalen.
- Radiatorknoppen vervangen voor Tado slimme knoppen + bypassWat heb je inmiddels al gedaan?
- Folie achter all radiatoren
Keuken, woonkamer, 3 slaapkamers en zolder
- Waterzijdig inregelen
- HR++ glas
- Spouwmuurisolatie
- Dakisolatie
- Vloerisolatie
- Buisisolatie zolder
Nee, maar ik heb al wel een offerte binnen voor 8-10 panelen. Dit lijkt de eerstvolgende stap en staat los van de maatregelen die ik nog wil gaan treffen.Heb je al zonnepanelen?
Nee. Totale oppervlakte 45 m2Heb je vloerverwarming beneden en wat is de oppervlakte?
Ik las dat voor een warmtepomp je het beste vloerverwarming kunt hebben, maar dat je ook warmtepomp en met hoge temperatuur hebt. Zou dit toch een mooie stap zijn of toch kiezen voor iets anders?
Remeha Avanta 28c. Deze is sinds vorig jaar na een 10 jarig lease contract nu eigendom.Heb je een CV ketel, zo ja welke?
Ja, maar de kookplaat wordt op korte termijn vervangen voor een elektrisch model.Kook je nog op gas?
€5000 - €7000Wat is je budget?
Graag jullie advies?
Kan ik beste gaan voor een warmtepomp, zo ja hybrid of toch kiezen voor iets anders.
[ Voor 7% gewijzigd door qwasd op 11-05-2022 22:21 ]
:strip_exif()/f/image/9JR9n8OCl6IbH2AM3YkOCbbh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/adSYYmG55N4hYkCZILdfUTUi.jpg?f=fotoalbum_large)