gasverbruik: 1900 m³/jaar
- 3 radiatoren, boven verdieping, 2 slaapkamers en badkamer, (bedoeling om in de slaapkamer 2 nieuwe
laag tempratuur radiators op te hangen en in de badkamer een elektrische design radiator voor de
handoeken
- 400/500 liter nodig, hebben een bad die bijna dagenlijks word gebruikt en 2 damens die elke dag zeker 2
keer per dag gaat douchen en dan ook nog is +- 20minuten.
- DWTW is nog niet aanwezig zijn wel plannen voor.
het zit zo wij willen een all-electric WP aan gaan schaffen.
dit vooral omdat de energie prijzen erg hoog zijn en dat we ook een stap de goede kant op willen gaan.
Nu zit ik met hel volgende het vermogen van de WP.
Wij hebben nu een jaarlijks verbruik van 1900m3 dus als ik de formule volg is het
1900*8=15200/1650=9.212 dus ik zou een 9.5 of 10 KW WP nodig hebben.
Nu gaan wij volgende de maand onze spouwmuren isoleren met aminotherm (UF isolatieschuim)
En dit zou in theorie een besparing van 640m3 kunne opleveren.
Als ik daar vanuit ga en de formule nog een keer doet met dan 1260m3 zou ik in theorie op 6.10 dus een 6.5KW WP uit komen.
Dus ik zit een beetje met het vermogens te tobben waar doe ik goed aan.
Tevens wil ik een SWW vat die ik als we straks zo ver zijn ook een kunnen aansluiten op een heatpipe (Zonneboiler) moet ik dan mijn vermogen van mijn warmte pomp oom om laag afstemmen.
Dit zijn vragen waar ik niet echt makkelijk de antwoorden op kan vinden
Afgiftesysteem:
- 90 m² vloerverwarming, slangen 10cm HoH, 11 groepen, 9 daarvan staan altijd open- 3 radiatoren, boven verdieping, 2 slaapkamers en badkamer, (bedoeling om in de slaapkamer 2 nieuwe
laag tempratuur radiators op te hangen en in de badkamer een elektrische design radiator voor de
handoeken
SWW:
- plek voor boiler de gehele installatie in de Garage- 400/500 liter nodig, hebben een bad die bijna dagenlijks word gebruikt en 2 damens die elke dag zeker 2
keer per dag gaat douchen en dan ook nog is +- 20minuten.
- DWTW is nog niet aanwezig zijn wel plannen voor.
Warmtepompvoorkeur:
L/W , DAIKIN ALTHERMA LT 3 (7.5KW/11KW)Wie gaat het installeren?
Doe het zelf, ik ga het zo veel mogenlijk zelf doen, heb wel een maat die de splitunit voor mij gaat doen.Extra infomatie
Ik ben van plan om een warmte pomp te nemen maar ik weet eve niet wat wijsheid is.het zit zo wij willen een all-electric WP aan gaan schaffen.
dit vooral omdat de energie prijzen erg hoog zijn en dat we ook een stap de goede kant op willen gaan.
Nu zit ik met hel volgende het vermogen van de WP.
Wij hebben nu een jaarlijks verbruik van 1900m3 dus als ik de formule volg is het
1900*8=15200/1650=9.212 dus ik zou een 9.5 of 10 KW WP nodig hebben.
Nu gaan wij volgende de maand onze spouwmuren isoleren met aminotherm (UF isolatieschuim)
En dit zou in theorie een besparing van 640m3 kunne opleveren.
Als ik daar vanuit ga en de formule nog een keer doet met dan 1260m3 zou ik in theorie op 6.10 dus een 6.5KW WP uit komen.
Dus ik zit een beetje met het vermogens te tobben waar doe ik goed aan.
Tevens wil ik een SWW vat die ik als we straks zo ver zijn ook een kunnen aansluiten op een heatpipe (Zonneboiler) moet ik dan mijn vermogen van mijn warmte pomp oom om laag afstemmen.
Dit zijn vragen waar ik niet echt makkelijk de antwoorden op kan vinden