De officiele trailer van de update van gisteren daarnaast is de openingspost ook weer up-to-date qua realms en characters.
[ Voor 16% gewijzigd door drawing_a.k op 14-09-2023 10:04 ]
[ Voor 16% gewijzigd door drawing_a.k op 14-09-2023 10:04 ]
De game zou dit jaar free to play gaan, dit staat zelfs op hun eigen website vermeld. Maar wanneer dit precies gaat gebeuren is nog niet bekend.Timothy3000 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:15:
Wanneer wordt deze free to play? Zou dit jaar gebeuren toch?
[ Voor 4% gewijzigd door drawing_a.k op 14-09-2023 20:42 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.
Klopt dat ben ik met je eens. maar het probleem is wel bij hun bekend in hun discord hebben ook al meerdere mensen dit probleem vermeldt dus hopelijk patchen ze het snel.Stormtrooper schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:56:
Beetje jammer dat veel mensen die de laatste update hebben geinstalleerd en The Haunted Mansion hebben gekocht nu het spel niet meer kunnen draaien vanwege een bug.
Beetje vreemd dat zoiets niet met een dag op te lossen is...
Jammer, leek me leuk om een keer te proberen, maar 40 euro is weer een flinke instapprijs.Timothy3000 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:39:
Wordt niet meer free to play. Launch editie kost gewoon 40 euro.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 20% gewijzigd door drawing_a.k op 06-11-2023 20:29 ]
/f/image/QjRedpasXXkXnRI2XeobRNax.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Fx7HyQakHwbiH0Hnrx3aEgZg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door drawing_a.k op 14-11-2023 19:10 ]
Kreeg net bericht van Steam dat het spel uit de early access is, dus vermoed dat het spel nu inderdaad "live" is.Bardu schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:38:
Inmiddels is het spel live voor Apple Arcade.
[ Voor 0% gewijzigd door tuxken op 05-12-2023 21:45 . Reden: Typo ]
:strip_exif()/f/image/NjOvUMzSz8HRrE6o6qIaMXHR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 89% gewijzigd door Toonen1988 op 06-12-2023 15:14 ]
Ik heb de mixed reviews over de dlc ook gelezen en ook het commentaar er over in de officiële discord. Ik ben het deels met het commentaar eens dat bijvoorbeeld de early access spelers, die de duurste bundel hebben gekocht . De dlc gratis moeten krijgen en de andere early access spelers een hoge korting of dat ze de optie kregen om het met hun moonstones te kunnen kopen.Toonen1988 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:40:
Ik zie dat de DLC toch wel "mixed" reviews krijgt. Ik zie vooral veel klagende mensen dat de DLC eigenlijk gratis zou zijn.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet helemaal snapte. Ik heb Disney Dreamlight ultimate edition gekocht toen ter tijd die niet meer verkrijgbaar is. Ik moest even kijken of ik nu deze DLC erbij had gekregen of niet. Maar helaas, het zit dus niet in mijn pakket.drawing_a.k schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:39:
[...]
Ik heb de mixed reviews over de dlc ook gelezen en ook het commentaar er over in de officiële discord. Ik ben het deels met het commentaar eens dat bijvoorbeeld de early access spelers, die de duurste bundel hebben gekocht . De dlc gratis moeten krijgen en de andere early access spelers een hoge korting of dat ze de optie kregen om het met hun moonstones te kunnen kopen.
Daarnaast vind ik het raar dat iedereen vreemd op keek bij een betaalde dlc , want dit was eigenlijk vanaf het begin van de game duidelijk dat het gratis updates zou krijgen, maar ook betaalde uitbreidingen.
Alleen ben ik ook van mening dat ze dit wat duidelijker hadden, kunnen communiceren en vermelden.
Daarnaast vind ik dat ze de early access spelers beter mochten belonnen.
[ Voor 67% gewijzigd door drawing_a.k op 15-12-2023 20:01 ]
[ Voor 54% gewijzigd door drawing_a.k op 16-12-2023 09:25 ]
[ Voor 34% gewijzigd door drawing_a.k op 20-12-2023 08:47 ]
:strip_exif()/f/image/pxnh14waujCAHNmmNuHGhx2w.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Storkie op 19-01-2024 00:05 ]
Dat je geen nieuwe deuren kan openen, komt omdat deze leeg zijn en dus nu nog niet beschikbaar zijn, die komen later pas beschikbaar. De volgende deur komt deze winter nog en is waarschijnlijk monsters inc. Ik zal de roadmap met content updates wel even opnieuw plaatsen. Ik weet niet hoeveel Moonstones je hebt en of je deze wilt besteden aan de 2 exclusieve quests. Maar voor wall-e en Ursula heb je dreambundle quests en deze kosten elk 4000 Moonstones. Misschien had je dit ook al gedaan.Storkie schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:04:
Hoi, ik als leek heb een vraagje 🙈
Ik heb de betaalde versie €29.95 van disney dreamvalley op de PS5
Ik heb de realms Ratatouille, Frozen, Toy story, Moana, Wall-e, Lion king en beauty en beast vrijgespeeld. Ook bij the Forgetten op bezoek geweest. Ik heb 100% vriendjes gemaakt met iedereen die er nu is.
Nu kan ik in the castle geen andere deur openen terwijl ik genoeg dreamlight punten heb, en er zijn geen quests meer beschikbaar.
Volgens mijn collection zit ik pas op 24% van dreamlight valley, 0% Eternity Isle en 20% All areas
Wat doe ik fout?[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door drawing_a.k op 19-01-2024 15:18 ]
Life is what happens while you're busy making other plans
Ja ingame bij menu bij settings dan help en daar staat een vakje redemption code hier moet je de code invoeren, dit is op alle consoles hetzelfde. Ik speel zelf op de switch en de xbox series xfrumper schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:59:
Die codes, kun je die ook op een switch ergens invoeren? Ik kan nergens iets vinden namelijk om dat te proberen
[ Voor 9% gewijzigd door drawing_a.k op 11-02-2024 11:39 ]
daar zit het dus! Wel een heerlijk relaxed spel om te doen trouwens... en het leuke is dat de stories afhangen van de volgorde hoe je het speelt. Voorlopig kunnen we nog wel even vooruit. Ik moet nog 2 werelden openen (forgotten islands en frosted heights) maar ik heb alleen vayana nog maar uit het kasteeldrawing_a.k schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:31:
[...]
Ja ingame bij menu bij settings dan help en daar staat een vakje redemption code hier moet je de code invoeren, dit is op alle consoles hetzelfde. Ik speel zelf op de switch en de xbox series x
Ik vind hem prima te spelen op de Switch. laadtijden zijn imho minder dan bij Animal Crossing, hoewel ja natuurlijk altijd een laadtijd hebt als je van de ene realm naar de andere gaat, of van gebied naar gebied.Timothy3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:17:
Speelt deze game een beetje ok op Switch?
[ Voor 15% gewijzigd door drawing_a.k op 18-02-2024 15:29 ]
Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt, maar ik zou de forgotten lands openen. Dan kan je sowieso fairy Godmother & jack Skellington als characters Unlocken en als je dan weer genoeg dreamlight hebt verzameld kan je andere deuren openen.frumper schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:43:
Zag ik nou de incredibles aan het eind van de trailer? Zou dat de volgende zijn?
Ik twijfel... heb 16k dreamlight dus kan de forgotten land openen... of toch eerst meer characters... keuzes keuzes...
zo'n idee had ik aldrawing_a.k schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:12:
[...]
Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt, maar ik zou de forgotten lands openen. Dan kan je sowieso fairy Godmother & jack Skellington als characters Unlocken en als je dan weer genoeg dreamlight hebt verzameld kan je andere deuren openen.
Ja er zitten twee jack Skellington moet Unlocken door een quest genaamd "Something Comes A'Knocking," te doen en de fairy Godmother unlock je door eerst een quest genaamd The Great Blizzard met olaf te completen.frumper schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:45:
[...]
zo'n idee had ik alik wist niet dat er daar 2 zaten! kan ik wel weer even vooruit. De andere karakters willen bijna allemaal level 8/10
[ Voor 16% gewijzigd door drawing_a.k op 22-05-2024 13:07 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Voor zover ik weet klopt dit idd. want de base game is een vereisteMars18 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:22:
Spelen nu met 4 accounts op de CD dit geweldige spel.
Echter willen wij ook de DLC gaan spelen, maar dit kan zeker maar alleen met het account die het gekocht heeft?
Die hebben wij ook op CD, alleen ben ik bang dat de DLC alleen speelbaar is op het hoofdaccount die de DLC koopt, en dan niet op de andere profielenRicmaniac schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:40:
[...]
Voor zover ik weet klopt dit idd. want de base game is een vereiste
Oh op die fiets.. dat weet ik niet. maar ik vermoed dat je gelijk heb jaMars18 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 00:02:
[...]
Die hebben wij ook op CD, alleen ben ik bang dat de DLC alleen speelbaar is op het hoofdaccount die de DLC koopt, en dan niet op de andere profielen
Helaas is dit wel zo, inmiddels 2x de vorige DLC gekocht en nu 1x de nieuwe DLC.Ricmaniac schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 01:06:
[...]
Oh op die fiets.. dat weet ik niet. maar ik vermoed dat je gelijk heb ja
Nee ik heb het al heeel lang niet meer aangeraakt.Mars18 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:50:
[...]
Helaas is dit wel zo, inmiddels 2x de vorige DLC gekocht en nu 1x de nieuwe DLC.
Wat een heerlijk ontspannend spel met veel content zeg
Spelen jullie nog?
[ Voor 28% gewijzigd door Stormtrooper op 23-04-2025 21:42 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Deezers op 24-04-2025 10:32 ]
Vraag ik straks even na bij degene die het hier thuis nog wekelijks speelt.Deezers schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:49:
Heeft het nog zin om nieuw te beginnen? Of is het met de meeste games dat oude content / DLC / events slechts tijdelijk is en dus niet meer te verkrijgen? Mis je veel als je nu nog instapt? Mis je veel als je niet extra valuta bijkoopt?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je kunt zeker nog instappen, het blijft een vermakelijke game. Enige wat ze zult missen zijn bijvoorbeeld sommige cosmetische items en spullen uit events (al komen sommige events wel elk jaar terug waardoor deze dan wel te behalen zijn). Onlangs zelf nog overnieuw begonnen, is prima te doen.Deezers schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:49:
Heeft het nog zin om nieuw te beginnen? Of is het met de meeste games dat oude content / DLC / events slechts tijdelijk is en dus niet meer te verkrijgen? Mis je veel als je nu nog instapt? Mis je veel als je niet extra valuta bijkoopt?
[ Voor 80% gewijzigd door Stormtrooper op 20-07-2025 15:31 ]
Is inmiddels alweer opgelost:Stormtrooper schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:30:
Schijnt nu een paar dagen een probleem te zijn met crashende games en saved games die dan kwijt zijn, dochterlief durft haar spel nu niet op te starten.
https://x.com/DisneyDLV/status/1970143571828191433?s=08
Hello!
— Disney Dreamlight Valley (@DisneyDLV) 22 september 2025
The issue has been resolved and it is totally safe to jump back into your adventure!
For those who were affected, please refer to our Trello: https://t.co/BBB4UI3mgM
De nieuwe dlc komt uit
[ Voor 78% gewijzigd door Ricmaniac op 19-11-2025 08:47 ]
Ja mijn vrouw kan als ze in de open world loopt haar furniture mode niet meer in, dan loopt alles vast. Werkt wel in haar huis en andere gebouwen..Stormtrooper schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:36:
Wordt online wel veel geklaagd over bugs... Merken jullie daar iets van?
We are aware of an issue where after updating the game to the latest version (Nov 19, 2025), players who had placed the item “Wooden Potion Cupboard” in their Valley are experiencing issues in the Furniture menu, in the same grid surface where they would have placed this item. This issue does not affect areas where this item is not placed.
Our team is actively investigating this, but please note this is not related to the Wishblossom Ranch expansion. We appreciate your patience - stay tuned for more information.
Mijn dochters willen deze uitbreiding graag spelen.
Tenzij je via Apple Arcade speelt, dan is het gratis (abonnementsgeld niet meegerekend) maar dan mis je wel de star paths, de premium shop en de moonstonesMars18 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:56:
[...]
Mijn dochters willen deze uitbreiding graag spelen.
Gaat weer geld kosten
:strip_exif()/f/image/IWymElKDhDYYaPhzZ5ymuJNi.png?f=user_large)
Cinderelly, Cinderelly!
— Disney Dreamlight Valley (@DisneyDLV) 10 december 2025
No need to wait until midnight, you can join in the festivities of our latest free update, The Winter Ball, now! ✨ pic.twitter.com/yT03yG2U0d
[ Voor 21% gewijzigd door G_Dragon op 11-12-2025 02:43 ]
[ Voor 52% gewijzigd door G_Dragon op 11-12-2025 10:37 ]
2025 was magical in the Valley! See how you cooked, crafted, mined, and harvested your way through the year.
— Disney Dreamlight Valley (@DisneyDLV) 19 januari 2026
Curious how you stacked up? Sign up for our newsletter to be the first to know! https://t.co/a5wez0vu6b pic.twitter.com/9e6tkwpFdD
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Dochter heeft net haar statistieken bekeken, vond ze erg leuk!
Huh kan je die van jezelf ook bekijken dan?Stormtrooper schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:48:
[...]
Dochter heeft net haar statistieken bekeken, vond ze erg leuk!
Ja, via deze website: https://disneydreamlightvalley.com/wrap-up/personalG_Dragon schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:18:
[...]
Huh kan je die van jezelf ook bekijken dan?
Nee, hoeft niet. Je kan via cross save gewoon verder waar je gebleven was. Wel moet je de desbetreffende DLCs ook opnieuw aanschaffen als je die hebt op de switchfrumper schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 08:54:
Wij speelden thuis redelijk veel DV op de Switch, maar op een gegeven moment gestopt. Nu hebben we sinds een jaar ook een Playstation staan en ik zit erover na te denken om hem daar ook aan te schaffen voornamelijk vanwege irritatie van laadtijden op de Switch. Ik ga er vanuit dat ik dan ook helemaal opnieuw moet gaan beginnen, klopt dat? Of kun je op een of andere manier je progress overzetten?
Dat is goed om te horen! Ik ben wel benieuwd wat er dan gebeurt als ik 'rift in time' dan niet aanschaf...KorteGebruiker schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:35:
[...]
Nee, hoeft niet. Je kan via cross save gewoon verder waar je gebleven was. Wel moet je de desbetreffende DLCs ook opnieuw aanschaffen als je die hebt op de switch
Oh leuk om te proberen, mijn vrouw schrok wel een beetje van haar statistiekenKorteGebruiker schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:17:
[...]
Ja, via deze website: https://disneydreamlightvalley.com/wrap-up/personal
:strip_exif()/f/image/CX6XlOWpiruX9gujUH5DhtEw.jpg?f=fotoalbum_large)
🎉 Disney Dreamlight Valley is coming to Nintendo Switch 2! 🎉
Here’s everything you need to know:
🥳 Increased item limit to 6000!!!
✨ Improved frame rates
😮💨 Increased resolution
🤸♀️ Faster loading times
💕 No new purchase necessary if you already own the game on switch
:strip_exif()/f/image/oXAquFF0rHvOhtJzQhdVkoBe.png?f=user_large)
The wait is almost over! Check out our latest Patch Notes and get ready for the Puppy Love Update!⤵️https://t.co/kyrthUlfxz pic.twitter.com/ybycGu1YWB
— Disney Dreamlight Valley (@DisneyDLV) 9 februari 2026
:strip_exif()/f/image/nxZM1OgcW7zC8P7SsRzgaJgV.jpg?f=fotoalbum_large)
✨Disney Dreamlight Valley is officially available on the Nintendo Switch 2!
— Disney Dreamlight Valley (@DisneyDLV) 25 maart 2026
It's also the last day to enter the sweepstakes for a chance to win a custom Switch 2 console.
Follow the link for how to participate! https://t.co/Mo2OeQj9U7 pic.twitter.com/eVryPPxLnW
[ Voor 33% gewijzigd door KorteGebruiker op 08-04-2026 17:11 ]