Al jaren besteden wij de belastingaangifte uit aan een boekhouder.
Voor zowel m'n vrouw als ik. We hebben ook nog even een eigen bedrijfje gehad wat hij ook gedaan heeft.
Tot nu toe naar tevredenheid, alhoewel hij wel in 1x een aantal facturen stuurde welke hij was vergeten te sturen in het verleden.
Nu heeft hij voor 2021 ook aangifte gedaan.
Nu krijg ik een naheffing van om en nabij de €1500,- Voor ons heel veel geld.
Navraag bij de boekhouder leert ons:
Als ik Google, kom ik meerdere gevallen tegen echter gaat dit om veel hogere bedragen en gaat de compensatie over de rekeningen van de boekhouder, niet over de belastingaanslag.
Tevens heb ik in 2021 blijkbaar teveel belasting terugbetaald gekregen wat ik nu weer moet terugbetalen.
Uiteraard gingen we er vanuit dat alles klopte, ook het bedrag wat we in 2021 terugkregen. Dus onder aan de streep heb ik geen financieel verlies omdat ik het gekregen geld nu terug moet betalen.
Praktisch heb ik wel gewoon een strop van bijna €1500.
Uiteraard heb ik alle benodigde papieren aan de boekhouder aangeleverd over alle jaren, wat hij zelf ook zegt.
Zou ik hier nog wat mee kunnen?
Voor zowel m'n vrouw als ik. We hebben ook nog even een eigen bedrijfje gehad wat hij ook gedaan heeft.
Tot nu toe naar tevredenheid, alhoewel hij wel in 1x een aantal facturen stuurde welke hij was vergeten te sturen in het verleden.
Nu heeft hij voor 2021 ook aangifte gedaan.
Nu krijg ik een naheffing van om en nabij de €1500,- Voor ons heel veel geld.
Navraag bij de boekhouder leert ons:
Nu had ik dit wellicht zelf ook kunnen ontdekken door alles na te kijken, echter hebben we onze belastingzaken niet voor niets volledig uitbesteed zodat we er zelf geen omkijken meer naar hebben.De voorlopige aanslag IB 2021 was nog gebaseerd op 2019. Deze wordt automatisch door de belastingdienst gegenereerd. Helaas is mij dat bij het verzorgen van de aangifte IB 2020 niet opgevallen. Jij had die toen al wel gemaild gelijktijdig met de gegevens over 2020. De gegevens van 2021 heb ik toen opgeslagen in het mapje voor 2021 en er kennelijk niet verder inhoudelijk bekeken. Als ik dat wel had gedaan, dan had ik de voorlopige aanslag (teruggaaf) toen al kunnen laten verminderen. Mijn excuus hiervoor.
Als ik Google, kom ik meerdere gevallen tegen echter gaat dit om veel hogere bedragen en gaat de compensatie over de rekeningen van de boekhouder, niet over de belastingaanslag.
Tevens heb ik in 2021 blijkbaar teveel belasting terugbetaald gekregen wat ik nu weer moet terugbetalen.
Uiteraard gingen we er vanuit dat alles klopte, ook het bedrag wat we in 2021 terugkregen. Dus onder aan de streep heb ik geen financieel verlies omdat ik het gekregen geld nu terug moet betalen.
Praktisch heb ik wel gewoon een strop van bijna €1500.
Uiteraard heb ik alle benodigde papieren aan de boekhouder aangeleverd over alle jaren, wat hij zelf ook zegt.
Zou ik hier nog wat mee kunnen?
Who's general failure, and why is he reading my disk?