Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Ik zie de prijzen nog voor me: 5000 gulden voor 'de beste pc'! Die prijs haal je haast niet hij Funprice Computers!
Ik vind het wel een idee om zo'n (web)winkel op te starten, Elke week nieuw systeem wat op een Vobis computer lijkt en dan telkens voor de goedkoopste prijs, alles mag je zelf in elkaar zetten of het wordt voor je gedaan (tegen een vergoeding). Maar wie gaat dit doen??
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Tis misschien ook wel een dure winkel maar sommige mensen hier zeggen gewoon dat iedereen daar dom is daar,en ze zelf nog nooit een stap in de Vobis hebben gezet,hetzelfde geld voor andere dingen
*2D filter Geforce slecht,iedereen zegt het zonder dat ze er zelf naar hebben gekeken.
*Iiyama slecht,kan zo zijn maar ik heb er geen probs mee,en er zijn mensen die nog nooit een Iiyama hebben aangeraak of gezien hebben die daarom zomaar blind een Sony,Lg of Philips kopen.
Helft van deze mensen die gezegt hebben "Vobis dit Vobis dat" hebben nog nooit een voet in een Vobis vestiging gezet,en lullen gewoon mee met andere Tweakers
Verwijderd
Ilyama was geen optie vanwege die twee irrtants kl*tenklijntjes dwars over het beeld (bij een vlakke beeldbuis)Op zaterdag 25 augustus 2001 22:55 schreef Shaggy16 het volgende:
*Iiyama slecht,kan zo zijn maar ik heb er geen probs mee,en er zijn mensen die nog nooit een Iiyama hebben aangeraak of gezien hebben die daarom zomaar blind een Sony,Lg of Philips kopen.
Tsja ik koop alles bij P*werline en dat bevalt me prima, losse onderdelen gewoon in de winkel, geen gezeur, goed personeel, iig beter dan Vobis, Dixons en Dynabite verkopers. Die standaard systemen zijn vaak slechte combinaties, koop dan een Compaq of HP ofzo, geen Vobis creatie, als je echt niet anders kan.Helft van deze mensen die gezegt hebben "Vobis dit Vobis dat" hebben nog nooit een voet in een Vobis vestiging gezet,en lullen gewoon mee met andere Tweakers
Maar ja een beetje een tweaker koopt alles los en zet z'n prakkie zelf in elkaar.
Verwijderd
Daar heb je helemaal gelijk in,krijg je een veel beter op elkaar afgestemd systeem voor een betere prijsOp zaterdag 25 augustus 2001 23:01 schreef Cheatah het volgende:
Maar ja een beetje een tweaker koopt alles los en zet z'n prakkie zelf in elkaar.
Verwijderd
Duidelijk een Nederlandse tweakerOp zaterdag 25 augustus 2001 23:04 schreef Shaggy16 het volgende:
... een betere prijs
juistOp zaterdag 25 augustus 2001 00:17 schreef Zemanova het volgende:
VOBIS
Afzetters zijn het
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Zeg is eerlijk zou jij die Vobis pc willen kopen voor die prijsOp zaterdag 25 augustus 2001 23:05 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Duidelijk een Nederlandse tweaker
Verwijderd
Ja, mijn buurvrouw heeft geen flauw idee wat een monitor is...Op zaterdag 25 augustus 2001 02:40 schreef MisterDon het volgende:
Of denken jullie dat ik nog te optimistisch ben?
Verwijderd
3999,- / 2.20371 = 1814,67 en niet 1841..
Heel beroert allemaal
Verwijderd
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:30 schreef Maus het volgende:
Hebben jullie die euro prijs gezien .. Denk dat ze het systeem hebben gebruikt om het te berekenen.
Heel beroert allemaal
Ik wil alleen die Vobis computer als hij minder kost dan alleen een P4 2GHzOp zaterdag 25 augustus 2001 23:12 schreef Shaggy16 het volgende:
Zeg is eerlijk zou jij die Vobis pc willen kopen voor die prijs
Van de rest heb je alleen maar last...
3 jaar geleden daar een pc gehaald (STOM!!!!!!!!!)
'alles' GVD onboard (maar ja wat wil je ook he, tis vobis)
/offtopicOp zaterdag 25 augustus 2001 23:01 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Ilyama was geen optie vanwege die twee irrtants kl*tenklijntjes dwars over het beeld (bij een vlakke beeldbuis)
Ben de laatste om Vobis te lopen beschermen, maar die twee lijntjes hebben niks te maken met Vobis en weinig met Ilyama- dat ligt gewoon aan de Sony Trinitron techniek. Meerdere fabrikanten hebben daar last van; neem anders een Diamondtron buis.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Wat is nederland toch eigenlijk een calvinistisch kut land.Op vrijdag 24 augustus 2001 23:59 schreef rick_h het volgende:
[..]
dr is kennelijk vraag naar.. en bij die vobis-klanten gaat het toch alleen maar om zoveel mogelijk MHz-en.. dus maar flink bezuinigen op de rest; als de cpu maar sneller is dan die van de buurman
Verwijderd
/offtopicOp zondag 26 augustus 2001 02:14 schreef dion_b het volgende:
die twee lijntjes hebben niks te maken met Vobis en weinig met Ilyama- dat ligt gewoon aan de Sony Trinitron techniek. Meerdere fabrikanten hebben daar last van; neem anders een Diamondtron buis.
Daarom heb ik dus ook een LG
Ook qwa omkosten zijn ze ruim, Ik ken een mevrouw die zelfs iemand van Vobis heeft opgehaalt (naar haar huis) en weer terug gebracht (naar de winkel) om een computerprobleem op te lossen (duurde maar 10 minuten) , omdat diegene geen vervoer had. En wat rekende de man ervoor? 80 gulden! Nou zo zou ik ook wel geld willen verdienen!
Of ze denken dat dat de euro voor de europeanen geen vaste waarde heeft want zij hebbenOp zaterdag 25 augustus 2001 23:30 schreef Maus het volgende:
Hebben jullie die euro prijs gezien .. Denk dat ze het systeem hebben gebruikt om het te berekenen.
Heel beroert allemaal
2,1713987847985795500822622945479 gebruikt als eurowaarde.. raar bedrag... zo zie je maar weer hoe triest Vobis is... veels te duur en geen echte knowhow...
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew
vam 4999 voor 3999
jaja een primeur die afgeprijsd wordt
Nou als ik al deze postings zo lees maakt het me toch weer blij dat ik bij Informatique werk
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Zegt ie er ook nog eens bij dat het 128MB is.
Die vent had geluk dat ik daar stond, anders was ie mooi genaaid door dat Vobis
Toen ik zei dat dat 64 was, en niet 128, zei die of ik zijn professionele werkwijze niet in de weg wilde staan
professioneel, ja vast wel
Ik kots echt op die zaak.
en laat ik nu maar stoppen, ik ken meer van dat soort vobis verhalen
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Nee ze hebben de 4 en de 1 omgedraaid, de eurocenten kloppen namelijk wel...Op zondag 26 augustus 2001 13:28 schreef WorkForce2 het volgende:
[..]
Of ze denken dat dat de euro voor de europeanen geen vaste waarde heeft want zij hebben
2,1713987847985795500822622945479 gebruikt als eurowaarde.. raar bedrag... zo zie je maar weer hoe triest Vobis is... veels te duur en geen echte knowhow...
Alleen wie koopt er nou een P4 2Ghz met 128mb sdram. Dan doe je toch iets niet goed.
Verwijderd
lol!Op zaterdag 25 augustus 2001 10:45 schreef narfpower het volgende:
[..]
ehy ik heb hem aangemeld
www.vobis.sucks.nl
dixons zuigt ook en niet een klein beetje ook, ga gewoon naar een computer winkel of bestel het met je cctje in amerikaOp zaterdag 25 augustus 2001 20:08 schreef hm het volgende:
koop dit systeem dan bij Dixons, weet je zeker dat je goed zit
en vobis... zet die maar in de hoek naar escom
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
kan jezelf ook lachuh !!
Verwijderd
...gamen blijft leuk...
Mijn ervaring met Vobis: Zeer slecht.ATX Miditower model, Staat niet op site, 150,- (echt niet meer dan 100,- geloof me)
128 MB sdram, 60,-
20 GB hdtje, 300,- (d8 t niet want voor 305,- heb ik een 40 GB)
Geforce 2 MX, 200,-
52 x cdrom speler, 100,- (Ontzettend brak ding.. Goldstar zeer veel moeite met CD's inlezen)
CD rewriter 12-10-40, 270,-
56k modempje, Staat niet op site, 75,- (niet meer dan 40,- waard)
3D geluid (16bit kaartje), 40,- (ontzettend brak ding ESSOLO)
Toetsenbord en Muis, Staat niet op site, 150,- (Toetsenbord: NoName 30,- Muis: NoName 30,-)
Speakers, Staat niet op site, 100,- (40 Watt pokke geluid)
Zeer slechte service...
Technische dienst zit meer RA2 te spelen dan dat ze je helpen...
Reparatie duurt MAANDEN... (khad een 17" monitor laten repareren... kreeg m pas na 3 maanden terug, nadat ik had opgebeld)
Kortom... zet jezelf een mooie AMD in elkaar. Want zeg nou zelf... voor het geld dat je aan een intel cpu uitgeeft kun je een AMD kopen en nog een zooi andere dingen...
Damn typo's
Verwijderd
Op zondag 26 augustus 2001 02:14 schreef dion_b het volgende:
[..]
/offtopic
Ben de laatste om Vobis te lopen beschermen, maar die twee lijntjes hebben niks te maken met Vobis en weinig met Ilyama- dat ligt gewoon aan de Sony Trinitron techniek. Meerdere fabrikanten hebben daar last van; neem anders een Diamondtron buis.
Maar ik krijg een advertentie van een AMD 1,2
Mother, will they like this song?
Nah, ik kon mijn ogen niet geloven. Die systemen die je daar compleet kan kopen zijn echt veels te duur gewoon.
En dan nog niet te spreken over dat highscreen merk dat het heeft enzo
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
maar goed.. op zich..de laatste aanbieding bij vobis van de pentium 4 vond ik toch wel meevallen eigenlijk.. 3999 voor p4 2 gig hz en die zooi erin..
maarre goed...
voro die prijzen maak ik een sneller systeem
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
De consumenten gids heeft namelijk een speciale rubriek met Ingezonden Brieven.
Zou iemand de "moeite" willen doen om de actie van Vobis uit te printen en het van commentaar te voorzien. De actie kan evengoed zonder uit te printen worden beschreven in de brief of mail, met daarbij de volgende punten van kritiek:
- systeem is te duur (vergelijkbaar met losse prijzen van Vobis zelf)
- de prijs is absoluut niet juist, er staat VAN/VOOR, terwijl dit systeem nog nooit eerder met deze componenten in de verkoop is gegaan.
Punt 1 is natuurlijk waar het in dit topic om draait en dat is het belangrijkste om de consumenten gids over in te lichten.
Graag zou ik hierop reactie willen zien en tevens iemand die dit wel wat lijkt. Ik kan diegene verzekeren dat de consumenten gids hierop geilt
bedankt!
Hoe oud is deze advertentie ??
Ik heb 3 1/2 jaar geleden mijn allereerste pc bij vobis gekocht via een pc prive project. Ik betaalde toen 2000,- voor een:
PII 233 MMX (jaja)
64 Mb Ram
4 Mb Video kaartje ATI
4 Gig hd
Tv kaart
beeldscherm Highscreen 15"
toetsenbord
logitech muis (de beruchte Rat)
boxen (ikweetniet hoeveel watt)
cd-rom speler 24 speed
ls-120 diskette station. (hier kun je diskettes instoppen van 120 MB)
Ok nu ff over de kast:
Het was een midi tower.
De kast was binnen 2 sec open (mooi systeem)
alle pci/agp/isa kaarten zaten vast met een klem. Deze klem kon je er zo vanaf halen, kaarten erin/eruit, klem er weer op kast weer dicht.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n top kast gezien
Maar het allermooiste is nog de grote groene energy knop
De service van vobis vond ik ook wel redelijk, ik kon ze tenminste altijd bellen en ik kreeg dan helder andwoord op mijn vragen (dit kan je echt niet van alle "dealers" zeggen).
Ik heb mijn pc pas naar de klote geholpen toen ik een jetway mobo op de jaarbeurs kocht. Ik heb toen nog een jaar met mijn pc kunnen doen en nu issie aan stront geholpen(ik kan niet eens meer mijn videokaart installeren
Niet fokkuh met vobis dus
Greetzzzz
Omg
Verwijderd
Dat zijn ijzeren draadjes die het scherm vlak houden.. (is mij verteld)Op zaterdag 25 augustus 2001 23:01 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Ilyama was geen optie vanwege die twee irrtants kl*tenklijntjes dwars over het beeld (bij een vlakke beeldbuis)
[..]
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
!P4 EXTREME 2 Ghz bij Vobis!
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Wie ik nee gelukig niet.Op woensdag 05 september 2001 08:24 schreef Freaky_Me het volgende:
Zou die gast voor vobis werken ofzo
Beetje ze eigen zooi promoten
On-topic:
Ik ben er toevalig vandaag geweest, en veel dingen vielen mij op.
Een Asus V7700 Geforce GTs met 64mb ddr kost daar 799,00!!!
Een Brander (welk merk enz. weet ik niet meer) koste bij Funprice iets van 220,00 en daar vragen ze er meteen 300,00 voor! Dat is toch om te huilen.
Verwijderd
Dat het systeem nog niet in de winkel heeft gestaan heeft niets met de korting te maken.
Beetje makkelijk om met z'n allen te gaan kotsen op de Vobis. Of het nu terrecht is of niet.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Mwah, eerder 2,7 gieg (Echt waar!!Op zaterdag 08 september 2001 10:21 schreef freddifish het volgende:
is dit nog een beetje te overklokken, naar 2.5 gieg ofzo ?
Verwijderd
Ha ha ha.Op zaterdag 08 september 2001 11:55 schreef jadjong het volgende:
vobis..
nooit problemen mee gehad.
Totdat ik dat ding uit de doos haalde en aanzette