Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katrien
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-01-2023
Hey,

Zaterdagavond heb ik de enorme fout gemaakt om de nieuwe update voor mijn OnePlus 8 pro te installeren waardoor ik nu oxygen OS 12 op mijn telefoon heb staan. Deze is verschrikkelijk en ik wil graag zo snel mogelijk terug naar oxygen OS 11.

Via diverse tutorials op youtube en andere websites heb ik geprobeerd om mijn telefoon te downgraden naar oxygen OS 11, maar het is me nog niet gelukt. Wie o wie heeft mij voor de gouden tip en kan mij hierbij helpen?

Alvast heel erg bedankt :)

Groetjes

Katrien

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:42
Heb je al in het Oneplus 8 topic gekeken? [OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie

Denk dat @Anonymoussaurus ook nog tips kan hebben als de methodes op het OnePlus forum niet werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Katrien schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:48:
Hey,

Zaterdagavond heb ik de enorme fout gemaakt om de nieuwe update voor mijn OnePlus 8 pro te installeren waardoor ik nu oxygen OS 12 op mijn telefoon heb staan. Deze is verschrikkelijk en ik wil graag zo snel mogelijk terug naar oxygen OS 11.

Via diverse tutorials op youtube en andere websites heb ik geprobeerd om mijn telefoon te downgraden naar oxygen OS 11, maar het is me nog niet gelukt. Wie o wie heeft mij voor de gouden tip en kan mij hierbij helpen?

Alvast heel erg bedankt :)

Groetjes

Katrien
Met behulp van deze software en deze guide zou je een heel end moeten komen:Daarna wordt je dus teruggezet (wiped data) op versie 11.0.4.4. Daarna zou je een update kunnen uitvoeren naar de laatste OxygenOS 11-versie: https://otafsg-cost-az.co...l_2202141437_25d2af5d.zip.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:48

M.E.Amrani

...heeft honger

Echt een verschrikkelijke update! Is het je gelukt met het terugzetten?

instagram - linkedin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:28
M.E.Amrani schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 03:18:
Echt een verschrikkelijke update! Is het je gelukt met het terugzetten?
Ik kon er ook niet aan wennen, veel te veel kleine irritaties die dagelijks gebruik gewoon vervelend maakte.
Heb zelf de rollback beschrijving gevolgd van dit draadje in de OP, is niet zo ingewikkeld.
Je telefoon wordt dus wel volledig gereset, maar dit was het mij wel waard. Ik kwam er alleen achteraf pas achter dat ik mijn authenticator app niet had geback-upped dus doe dat vooral wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 12-05-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50
Zo ik heb per ongeluk hetzelfd gedaan vandaag, maar wat een drama is deze update zeg. Het lijkt of ik ineens een telefoon van 50 euro in mijn handen heb.

Ook heel de graphics (lijnen, uitlijning etc) ziet er enorm goedkoop uit.

Daarnaast reageert de telefoon ook enorm traag zeg.

Zijn er hier wat mensen die ook een custom rom op de oneplus 8 draaien?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50
Southern Sun schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:06:
[...]

Ik kwam er alleen achteraf pas achter dat ik mijn authenticator app niet had geback-upped dus doe dat vooral wel ;)
Leer jezelf aan dat bij elke 2FA die je aanmaakt, direct een backup maakt en niet denkt "dat doe ik van de week wel even" dit scheelt een hoop frustratie achteraf ;)

Gebruik hier zelf Aegis voor!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineppo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:09
Zelfde fout, zelfde irritaties en zelfde plan. Dank voor het delen van de linkjes, zodra ik terug ben van vakantie maar even uitvogelen.

Wel jammer van de data loss. Heb een app die niet meer via officiële bronnen te downloaden is, dus daar moet ik even naar kijken.

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aileron
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 02:11
Ik heb ten tijden van dit topic maar ook op andere plekken online besloten om niet te upgraden naar oxygen is 12.
Zijn er mensen die ondertussen wel over zijn en tevreden zijn met het OS?
Ik kan mij voorstellen dat er ondertussen nieuwe updates zijn die verbetering bieden.
Uiteindelijk moet ik een keer upgraden. Al is het maar omdat ik al maanden geen Android security fixes heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
aileron schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:13:
Ik heb ten tijden van dit topic maar ook op andere plekken online besloten om niet te upgraden naar oxygen is 12.
Zijn er mensen die ondertussen wel over zijn en tevreden zijn met het OS?
Ik kan mij voorstellen dat er ondertussen nieuwe updates zijn die verbetering bieden.
Uiteindelijk moet ik een keer upgraden. Al is het maar omdat ik al maanden geen Android security fixes heb gekregen.
Ik wou liever wel security updates ontvangen dus had toch besloten over te gaan. Naast enige gewenning zijn er ook weer wat extra updates geweest die wel wat verbetering hebben gegeven. Al bleef het geheel voor mij minder soepel aanvoelen dan voorheen overall. De camera vond ik na de laatste update juist weer slechter geworden, kreeg indoor hele rare fletse foto's regelmatig dus tja... het is voor mij niet meer in de buurt gekomen van het niveau van OOS11 en het toestel bleef me meer irriteren dan plezier opleveren uiteindelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 12-10-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aileron
Southern Sun schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

Ik wou liever wel security updates ontvangen dus had toch besloten over te gaan. Naast enige gewenning zijn er ook weer wat extra updates geweest die wel wat verbetering hebben gegeven. Al bleef het geheel voor mij minder soepel aanvoelen dan voorheen overall. De camera vond ik na de laatste update juist weer slechter geworden, kreeg indoor hele rare fletse foto's regelmatig dus tja... het is voor mij niet meer in de buurt gekomen van het niveau van OOS11 en het toestel bleef me meer irriteren dan plezier opleveren uiteindelijk.
Ik heb op Reddit gelezen dat een aantal mensen een factory reset aanbevelen.
Heb je dat geprobeerd?

Ik ga binnenkort de gok wel wagen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
aileron schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:56:
[...]

Heb je dat geprobeerd?

Nee ik heb inmiddels een ander toestel, maar als je toch gaat updaten zou ik zeker een factory reset er achteraan doen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swennert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:43
aileron schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:56:
[...]

Heb je dat geprobeerd?

Heb je het toevallig al geprobeerd? Ik druk de update nog steeds elke paar dagen weg omdat ik te veel negatieve ervaringen heb gelezen. (en dat terwijl ik normaal updates direct uitvoer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aileron
swennert schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:10:
[...]

Heb je het toevallig al geprobeerd? Ik druk de update nog steeds elke paar dagen weg omdat ik te veel negatieve ervaringen heb gelezen. (en dat terwijl ik normaal updates direct uitvoer)
Nog niet, OxygenOS 13 is nu in open bèta en een stable release zal waarschijnlijk eind dit jaar voor de OP8pro uitkomen. Dus ik ga daar op wachten.
Ik denk dat het ook meteen de laatste Android versie zal zijn die OnePlus zal uitbrengen voor deze telefoon.
Als de telefoon dan nog een jaartje vooruit kan ben ik dik tevreden. Ik probeer altijd wel 4 jaar met een telefoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katrien
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-01-2023
Hoi,

Inmiddels ben ik redelijk gewend aan oxygen OS 12 Behalve dat de kwaliteit van de camera achteruit is gegaan valt het me uiteindelijk nog mee. Het terugzetten naar 11 lukte mij helaas niet.
Nu kreeg ik vandaag de melding dat er een update is voor oxygen OS 13. Voordat ik weer dezelfde fout maak, heeft iemand ervaring met 13?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-06 22:39
Katrien schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:18:
Hoi,

Inmiddels ben ik redelijk gewend aan oxygen OS 12 Behalve dat de kwaliteit van de camera achteruit is gegaan valt het me uiteindelijk nog mee. Het terugzetten naar 11 lukte mij helaas niet.
Nu kreeg ik vandaag de melding dat er een update is voor oxygen OS 13. Voordat ik weer dezelfde fout maak, heeft iemand ervaring met 13?

Groetjes
Ja zeker, dit OnePlus 8 serie topic is nog actief :)

Persoonlijk vind ik het een verbetering t.o.v. OxygenOS 12. Wel één bug in de laatste F.15 update (halve clock widget bij lock screen in QHD+ resolutie), maar het stoort mij niet.
Pagina: 1