Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tado app, vaak niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-11 15:31
Hi,

Ik weet niet of dit door mijzelf komt of door de app van Tado vandaar mijn vraag.

Thuis heb ik een Unifi setup, al het verkeer gaat hier zeer gemakkelijk en snel door heen.
Mijn Tado kan ik alleen zeer vaak niet aansturen de app geeft dan aan "niet beschikbar"
Ik zie dat het HTTP verkeer netjes naar buiten kan overigens

De Tado is hard wired, ik heb een constante Ping lopen en de Tado valt letterlijk nooit weg
Via mijn iPhone is de app alleen 9 van de 10 keer niet beschikbaar, de app is echt heel handig maar zonder de app zit ik niet in de kou dus is het meer een nice to have voor mij.

Heeft iemand hier ervaring mee, dat het vaak weg valt of hoe heeft iemand dit mogelijk opgelost?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 14:19
Er is een apart Tado topic ;)

Ik heb zelf de Android app en nergens problemen mee. Heb je deze problemen enkel thuis of juist ook via 4G/5?

De app van Tado verbindt naar de centrale servers van Tado, niet direct naar je eigen Tado. Als je thuis problemen hebt, dan zou je eens naar de firewall regels op je router / firewall kunnen kijken. Mocht je buitenhuis ook problemen hebben, dan kun je eens kijken of het herinstalleren van de app helpt?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb ook Tado en Unifi en nog 0 keer problemen gehad. Zowel het schema loopt goed als handmatige correcties. Geen oplossing voor jouw probleem natuurlijk, maar het is dus niet altijd slecht :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-11 12:52

Sharky

Skamn Dippy!

Wat voor melding krijg je precies en -zoals al gevraagd- gebeurt het zowel binnen als buitenshuis?

This too shall pass

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-11 15:31
melding komt binnen als buitenshuis voor. in de app zie ik dan een blauw vlak met een kruis, melding is dat de bridge niet bereikbaar is.
Maar als ik op dat moment bijvoorbeeld mijn traffic bekijk over de USG dan zie ik dat Tado gewoon naar buiten gaat, alleen er komt niks terug.

dit is sinds kort een probleem voorheen ging het altijd vlekkeloos.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500