Game PC 4k rond 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc om weer lekker te kunnen gamen, ik ben in het bezit van een ps5 met een samsung oddessy g7 4k monitor. Nu wil ik dat mijn nieuwe pc ook gebruik kan maken van die 4k monitor

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 15/1600 euro gaan kosten, doordat ik al wat ouder ben bijna 50 en al jaren niet meer bezig ben met videokaarten en processors ben ik er helemaal uit, ik ben nu wel veel bbs aan het doorspitten maar ik weet nu niet meer wat ik moet kiezen.Als ik al een systeem samenstel bij sommige aanbieders dan merk ik dat ik gewoon niet weet wat ik moet kiezen, kies ik een betere processor dan moet ik het moederbord weer aanpassen, pak ik meer intern geheugen dan moet ik de videokaart weer veranderen. en dan veranderd de prijs ook heel gauw.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja mijn 4k samsung oddessy g7 28 inch, voor de rest neem ik niets mee uit mijn oude systeem dan mijn foto's de rest is allemaal oud en op.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
wat ik denk nodig te hebben is minimaal 16gb intern geheugen een krachtige processor en een bere goede videokaart waar ik voorlopig mee vooruit kan. ben niet iemand van de toeters en bellen dus, lampjes en waterkoeling hoeft voor mij allemaal niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
zoals ik al zei heb ik altijd intel gehad lol 2 in 10 jaar tijd maar dit is geen must, wat voor mij belangrijker is dat ik weer 10 jaar vooruit kan met dit systeem,

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nope geen eisen of verwachtingen want ik heb een mancave waar deze pc komt te staan en hij mag lekker zijn ding kunnen doen.

Ga je overklokken?
overklokken heb ik nooit gedaan en daar hou ik me ook verre vandaan omdat ik gewoon niet de kennis daarvoor heb

Wat verwacht je van ons?[i]
Doordat er zoveel mensen zijn met zoveel meningen laat ik het op me af komen, ik heb al tal van youtube video's gezien hoe mensen zelf een systeem in elkaar zetten, maar dit is niet mijn ding, ik koop het liefst een kant en klare pc die ik kan insteken en kan gaan gamen. want dat is het voornaamste bij mij. ik hoop dat ik wat advies kan krijgen van jullie, want als ik al de antwoorden lees over systemen gaan mensen dingen veranderen en weglaten en toevoegen die hun weer beter vinden. mij gaat het gewoon om een goed game systeem die mooi aansluit bij mijn wensen. en of dit nu intel of amd is laat ik aan de experts over.

[ Voor 6% gewijzigd door john engelen op 08-05-2022 20:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik mis vooral welke games, zolang dat niet inzichtelijk is zou je eens naar de BBG's kunnen kijken en daar afwegen wat je wel en niet (of meer) nodig hebt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
spellen heb ik een breed scala in, maar wat ik vooral speel is spellen zoals tomb raider horizon en the division, nu weet ik dat het merendeel hiervan ps materiaal is, maar doordat ik zo weinig meer kan met mijn huidige pc kan ik dus niets uitproberen.

anno 1800 draait niet eens op mijn pc, building games bv simulator games bv. draait allemaal niet meer.

er zit nog een nvidia gt660 in mijn pctje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:00
Ik kies sinds dit jaar weer voor Intel, maar de BBG gaat bijvoorbeeld weer vooral voor AMD. Ze ontlopen elkaar weinig tot niks. Zeker voor gaming maakt het weinig uit.

Ik zou je willen meegeven dat voor games een 8-core cpu aan te raden is, omdat consoles ook met 8-core cpu's werken.

32 GB is momenteel aan te raden. Geheugen is niet erg duur.

Videokaart: Een RTX 3070 zou moeten voldoen en binnen budget passen.

Je kunt prima een BBG volgen voor een high-end systeem. Aanpassingen die mensen doen zijn meer op basis van voorkeuren (merk, kleur, speciale features). Maar het maakt de pc niet beter verder.

Verder zijn er soms vergelijkbare onderdelen soms ineens goedkoper, enz.

Voor een voorbeeld van een mooi systeem, check mijn inventaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
duke box dank voor je antwoord ik heb bij de bbg gekeken, en dan komt het dus wat moet ik afwegen als ik niet weet wat ik kan weg laten dan weet ik ook niet of ik het goede weglaat, geef ik werkgeheugen op voor een betere videokaart of meer werkgeheugen tegen een minder videokaart.(wordt te oud merk ik)

playa hoe kom ik in jouw inventaris????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:55
Een goed 4K gamesysteem kost meer dan €1500/€1600, zie bv. Desktop Best Buy Guide - Mei 2022 - 4k-gamesysteem. De vraag is dus wat belangrijker is: die beregoede videokaart van €1000 euro of je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
ik heb een link gedeeld naar wat ik denk dat een goed systeem is waar ik mee vooruit kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-05 07:42
john engelen schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:44:
ik heb een link gedeeld naar wat ik denk dat een goed systeem is waar ik mee vooruit kan.
ik spreek uit ervaring, met een 6600 XT ga je heel slecht 4k kunnen gamen, daar moet 100% een betere kaart in, ik zou voor een 3070/3070 TI gaan, waar de TI de betere is

en ik zou de voeding wat omhoog gooien, met 500 watt ga je moeite krijgen

[ Voor 17% gewijzigd door energydrank op 08-05-2022 20:48 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
martyw schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:44:
Een goed 4K gamesysteem kost meer dan €1500/€1600, zie bv. Desktop Best Buy Guide - Mei 2022 - 4k-gamesysteem. De vraag is dus wat belangrijker is: die beregoede videokaart van € 1000 euro of je budget.
die had ik inderdaad gezien, en ik denk dat ik de term beregoede videokaart maar beter kan weghalen want het budget wat ik heb is wat ik heb en daar wil ik niet te veel vanaf wijken,

Zijn er uberhaubt wel spellen voor pc op 4k of is dit nu nog te vroeg, dat ik beter voor een systeem kan gaan wat het wat langer vol houdt op een lagere resolutie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
energydrank schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:46:
[...]

ik spreek uit ervaring, met een 6600 XT ga je heel slecht 4k kunnen gamen, daar moet 100% een betere kaart in, ik zou voor een 3070/3070 TI gaan, waar de TI de betere is
dan kan ik 4k beter laten varen, want een 3070 ti knalt zo maar effe 400 euro weer boven op mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-05 07:42
john engelen schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:48:
[...]

dan kan ik 4k beter laten varen, want een 3070 ti knalt zo maar effe 400 euro weer boven op mijn budget.
4k laten varen is een hele slimme keuze hier als je budget echt niet hoger mag, ik zou nog wel je voeding van 500W omhoog gooien, het zou denk ik net moeten kunnen maar ik zou hem voor de zekerheid wat omhoog gooien naar bv 700W

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:58
4k vraagt echt een zwaar systeem,zeker voor de gpu.

Maar welke games speel je?

En wat is je huidige systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Dan is iets als dit beter dan de link van gamepc.nl, dit is prima voor 1440p
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 186,99€ 186,99
1MoederbordenMSI Pro B660M-A DDR4€ 155,-€ 155,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT€ 707,96€ 707,96
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 99,90€ 99,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700€ 36,91€ 36,91
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 130,-€ 130,-
1VoedingenCorsair TX650M (2021)€ 64,90€ 64,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 97,16€ 97,16
Totaal€ 1.478,82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:58
TS heeft een 4k monitor, maar dit moet prima gaan ook voor 4k,zeker vergeleken met waar de TS nu gamed dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
martyw schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:56:
Dan is iets als dit beter dan de link van gamepc.nl, dit is prima voor 1440p
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 186,99€ 186,99
1MoederbordenMSI Pro B660M-A DDR4€ 155,-€ 155,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT€ 707,96€ 707,96
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 99,90€ 99,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700€ 36,91€ 36,91
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 130,-€ 130,-
1VoedingenCorsair TX650M (2021)€ 64,90€ 64,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 97,16€ 97,16
Totaal€ 1.478,82
Stel dat het budget nog iets omhoog kan met 100 euro bv kan ik dan beter moederbord pakken of meer geheugen? en ander vraagje is kan ik een 2e monitor aan dit systeem hangen? of gaat dan de kwaliteit weer achteruit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 14:40

belgianmadcow

enthousiast

john engelen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:04:
[...]
Stel dat het budget nog iets omhoog kan met 100 euro bv kan ik dan beter moederbord pakken of meer geheugen? en ander vraagje is kan ik een 2e monitor aan dit systeem hangen? of gaat dan de kwaliteit weer achteruit dan?
Dat moederbord is al vrij goed. Kom je er één of andere functionaliteit aan tekort?

In de setup staat al 32 GB RAM. Dat is op dit moment alvast erg ruim voor normaal gebruik.
Of bedoel je de opslag? Die kan ruimer - voor mezelf zou ik naar 2 TB SSD gaan, ik zit nu op 1,5 TB. Neem dan bv de pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 2TB

Op de videokaart kan je 4 monitoren aansluiten - 3x via DisplayPort en één keer via HDMI. Daarmee gaat de kwaliteit niet gelijk achteruit - als dat is om "gewoon" een extra stuk bureaublad te hebben bv. Als je een spel gaat spelen dat op de twee monitoren volop actief is, wel. Ik doe dit zelf niet, misschien kunnen mensen met ervaring aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
Kan ik mijn monitor beter via een display port aansluiten. Ik ben altijd gewend om hdmi te gebruiken?

Dus dan zou ik mijn ps5 met hdmi verbinden en de te bouwen pc met display port.

Ik heb nog een benq 28 inch monitor staan 1ms zou ik die dan ook met displayport kunnen verbinden want ik zie maar 1 hdmi aansluiting op dit moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
john engelen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:04:
[...]

Dan zou ik er een Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G inzeten, of idd het advies van @belgianmadcow volgen en een wat grotere SSD als 1TB krap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
john engelen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:03:
Kan ik mijn monitor beter via een display port aansluiten. Ik ben altijd gewend om hdmi te gebruiken?

Ik heb nog een benq 28 inch monitor staan 1ms zou ik die dan ook met displayport kunnen verbinden want ik zie maar 1 hdmi aansluiting op dit moederbord
Het gaat om aansluitingen op de videokaart, de moederbord aansluitingen werken niet met deze CPU. De RX 6700XT heeft driemaal DP en een maal HDMI, de RTX3070 Ti heeft er twee van ieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

energydrank schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:46:
[...]

4K is zeker zwaar, maar of een videokaart het aankan ligt natuurlijk ook aan de instellingen. Als je het acceptabel vindt om niet op ultra te spelen maar op wat lagere settings lijkt 4K me voor alle moderne games wel haalbaar. In de review hier op tweakers is die resolutie helaas niet getest, maar 1440p op ultra gaat prima, dus ik gok dat 4K op low/medium dan ook wel moet kunnen. Desnoods kun je upscaling gebruiken, dat komt de prestaties van een mid-range videokaart wel ten goede, dus dan kunnen de instellingen verder weer wat omhoog.

Voor het gemak en voor de toekomst is een krachtigere kaart natuurlijk altijd de beste optie, maar ja, dat kost ook wat.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
bwerg schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:35:
Als je het acceptabel vindt om niet op ultra te spelen maar op wat lagere settings lijkt 4K me voor alle moderne games wel haalbaar. In de review hier op tweakers is die resolutie helaas niet getest, maar 1440p op ultra gaat prima, dus ik gok dat 4K op low/medium dan ook wel moet kunnen.
Het hele praktisch nut van 4K wat betreft gaming is juist een betere/scherpe beeldkwaliteit, door vervolgens de instellingen de verlangen naar Medium (of lager) doe je eigenlijk alle voordelen van 4K weer teniet. Dan kun je beter gewoon op 1440P met High/Ultra spelen.

De beperking van de 6600XT is juist dat geheugenbandbreedte van deze kaart ontoereikend is voor hogere resoluties: Het verschil met de 3060Ti of 6700XT op 1080P in jouw link is ~16% terwijl het bij 1440P al oploopt tot bijna 30%, op 4K gaat die geheugen bus de 6600XT relatief alleen maar meer nekken.

Het minimum om - met concessies - nog enigszins op 4K te kunnen gamen is wat mij betreft toch wel een RTX3060Ti of 6700XT; en als het in het budget zou passen liever nog een tier hoger dan wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 09-05-2022 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-05 11:17
Morgen komen de nieuwe amd kaarten! even afwachten wat ze kosten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Topictitel aangepast naar iets onhoudelijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 14:40

belgianmadcow

enthousiast

john engelen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:03:

HDMI vs Displayport. De keuze hangt een stuk af van wat voor GPU en scherm je hebt, het is te zeggen welke DP-versie en HDMI-versie ze (beiden) ondersteunen, maar vaak zal Displayport het beste zijn, ja.

En aansluiten doe je op de GPU, niet het moederbord (tenzij je een CPU met iGPU hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
wat vinden jullie van deze configuratie? zit ik een beejte goed?? is mijn eerste configuratie met amd....ik ga nu kijken voor een intel configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
https://gamecomputers.nl/...ion/?hash=c05741cc3bb3735

en hierbij mijn intel systeem, waarvan ik denk dat ik er lekker mee kan gamen, hoeft niet op 4k maar dat alles lekker soepeltjes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 23:59
Heb je onderhand een systeem samengesteld en besteld? Nieuwsgierig naar wat het is geworden.

Als je denkt: waarom zo laat pas weer reactie: ik denk dat het komt omdat de adviezen totaal niet terug kwamen in de game computers build. Daarnaast is die website zeer onoverzichtelijk, je weet gewoon niet wat je per onderdeel betaalt. In je Intel build zit een 10700kf, die zou ik nooit adviseren omdat het oud spul is. Ik denk dat ze er veelste veel voor vragen, maar dat is nu niet inzichtelijk. Gebruik de Tweakers price watch functionaliteit om het makkelijk te maken voor jezelf en anderen.

Als je nog advies nodig heb: Op pagina 1 staat een zeer keurige build, prop daar een 6750xt in (650 euro) en je hebt een fantastisch 1440p build.

[ Voor 32% gewijzigd door Kelin op 19-05-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
Dank voor de reacties.

Ben eerst op vakantie geweest woensdag ga ik actief verder met zoeken en kopen.

Denk wel dat ik voor een 3080 kaart ga van Asus die is nu net 50 euro duurder dan de 3070 ti.

Voor de rest gebruik ik de build zoals op pagina 1 wordt aangegeven maar dan met een snellere processor denk ik en een grotere ssd of snellere ssd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:01
john engelen schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:12:
Voor de rest gebruik ik de build zoals op pagina 1 wordt aangegeven maar dan met een snellere processor denk ik
4k gaming is zwaar GPU based. Het verschil tussen een i3-12100F van rond de 100 euro en een i9-12900k van rond de 600 euro ga je gekgenoeg niet merken.

Zeker als je zo’n 12100F overklokt op een Z690 bord :P

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/intel-core-i3-12100f/images/relative-performance-games-38410-2160.png

Met ander woorden. Pak een B660 bord en een 12400F. Meer is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
ik las sommige comentaren en daarin staat dat de videokaart best wel zwaar is en gaat doorhangen????

moet ik een gpu bracket meebestellen.

ik heb de asus tuf gaming 3080 besteld?
En voor de proccesor moet ik daar ook een bracket voor bestellen??? vanwege de cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

john engelen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:59:
ik las sommige comentaren en daarin staat dat de videokaart best wel zwaar is en gaat doorhangen????

moet ik een gpu bracket meebestellen.

ik heb de asus tuf gaming 3080 besteld?
En voor de proccesor moet ik daar ook een bracket voor bestellen??? vanwege de cooler?
Heel erg dure schroef eronder en klaar: https://www.amazon.nl/-/e...bracket%2Caps%2C61&sr=8-5

Dit is ook een optie: https://www.amazon.nl/-/e...racket%2Caps%2C61&sr=8-30

Werkt prima onder mijn pricewatch: Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Master 10G (rev. 1.0)

[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 09-06-2022 21:53 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3gg0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-06-2024
Kijk ook even naar de oplossing in deze review (ctrl+f: Sjaakie) xD
https://tweakers.net/prod...2-oc-edition-met-lhr.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
Hoi tweakers

Effe een moederbord vraag.

Ik heb het volgende moederbord gekocht.
Gigabyte B660M DS3H DDR4

Met als kast een be quit 500dx met usb c op het frontpaneel.

Nu heb ik mijn pc klaar maar nu mis ik dus de usb c aansluiting heb ik me nu miskocht met het moederbord of is er een verloop te krijgen waardoor ik toch nog usb c kan gebruiken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
ik zie nergens een usb c header op je moederbord alleen een usb c connector op het moederbord zelf aan de achterkant

Chipset:
1 x USB Type-C® port on the back panel, with USB 3.2 Gen 2 support
5 x USB 3.2 Gen 1 ports (3 ports on the back panel, 2 ports available through the internal USB header)
2 x USB 2.0/1.1 ports on the back panel
Chipset+2 USB 2.0 Hubs:
4 x USB 2.0/1.1 ports available through the internal USB headers

bij mijn moederbord staat bijvoorbeeld

CPU:
4 x USB 3.2 Gen 1 ports on the back panel
Chipset:
2 x USB Type-C® ports, with USB 3.2 Gen 2 support (1 port on the back panel, 1 port available through the internal USB header)

die header heb je nodig voor een eventuele usb c van de kast zelf
1 x USB 3.2 Gen 2 Type-A port (red) on the back panel
2 x USB 3.2 Gen 1 ports available through the internal USB header
6 x USB 2.0/1.1 ports (2 ports on the back panel, 4 ports available through the internal USB headers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:42
Waarom een ander bord gekocht dan in je advies topic voorgesteld?

Er zijn adapters van intern USB3.0 naar USB-C maar dan mis je weer de normale USB aansluitingen voorop de kast. Een PCI-e insteekkaart met USB-C header is ook een optie. Beter is het moederbord omruilen voor een bord met interne USB-C header en dan meteen een ATX bord ipv mATX. Behuizing is immers ook ATX.

Hoe ziet de rest van je systeem eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
Zoals in de build alleen ben ik oor een gigabyte 3080 kaart gegaan. Had ik net wat meer budget voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou een usb-c verloopje kunnen kopen als https://www.amazon.nl/MZH...Moederbord/dp/B09MYVJX4C/

Hiermee maak je van een USB 2.0-header op je moederbord een USB-C header die je voor je kast kan gebruiken. Of https://www.amazon.nl/MZH...Moederbord/dp/B09MYVT3ZP/ als je een USB 3.0-header op je moederbord over hebt :)

Denk wel dat het de USB 2.0-versie wordt, want je bord heeft 1x USB 3.0 header, en die gebruik je voor je gewone front panel usb poorten.

Sowieso rare keuze om een mATX bord in een ATX kast te stoppen, maar goed ;)

[ Voor 20% gewijzigd door spone op 13-06-2022 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je geen interne header hebt kun je ook altijd een PCIe-kaartje kopen met interne headers. Daar hoef je alleen een PCIe slotje voor vrij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Game PC 4k rond 1500 euro. Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john engelen
spone schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:22:
Je zou een usb-c verloopje kunnen kopen als https://www.amazon.nl/MZH...Moederbord/dp/B09MYVJX4C/

Hiermee maak je van een USB 2.0-header op je moederbord een USB-C header die je voor je kast kan gebruiken. Of https://www.amazon.nl/MZH...Moederbord/dp/B09MYVT3ZP/ als je een USB 3.0-header op je moederbord over hebt :)

Denk wel dat het de USB 2.0-versie wordt, want je bord heeft 1x USB 3.0 header, en die gebruik je voor je gewone front panel usb poorten.

Sowieso rare keuze om een mATX bord in een ATX kast te stoppen, maar goed ;)
Dank voor je hulp hier ben ik echt mee gebaat, de keuze voor een matx bord is puur een estetische keuze. ik vind het namelijk mooier uitzien. en naar de toekomst toe kan ik altijd nog een ander bord pakken als ik dat zou willen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john engelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBDuGQGS3nO0gRVkt7Taw0MSflg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pj0pCCYjhADLWXJzPbt3Sp9k.jpg?f=fotoalbum_large

het eindresultaat

De gpu bracket wordt nog aangesloten op rgb en zoals in de tread heb ik ook nog een usb header besteld voor mijn usb c aansluiting bovenop de kast. deze moeten nog binnen komen, vandaar dat ik het zo even moet doen met mijn headset aansluiting

[ Voor 23% gewijzigd door john engelen op 13-06-2022 17:40 ]

Pagina: 1