DNS provider, wat is de "beste" keuze?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-07-2022
Beste Tweakers,

Ik ben al langere tijd op zoek naar een Domeinnaam provider, ik heb meerdere voorbij zien komen;
- godaddy
- vimexx
- strato
- mijndomein
- transip
- one.com
- versio

Maar elke provider heeft wel de aantallen negatieve reviews, en dan ga je toch verder zoeken.
Want je wil toch dat je domein veilig staat, niet onverwacht offline komt te staan, je voor dure kosten komt te staan, of je opeens vast zit aan een dure grap.

wat ik zoek in de provider-opties:
- mail (forwarding? naar gmail bv)
- een flink aantal subdomeinen(20+ is Pre)
- lage kosten(10tje per jaar is toch max. voor alleen .NL domein)
- ? wat meer kan je bij een domeinnaam wensen ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit issue.

Grt. Maarten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:05

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Vimexx zou ik zeggen, ben benieuwd naar de reacties, waarom niet.
Zijn toch wel betrouwbaar en draaien al ff mee.

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Wel weer een beetje een “voor een duppie op de eerste rang” vraag natuurlijk.
Als je mail wilt is dat eigenlijk altijd direct een extra pakket, dat tientje per jaar wordt dan eerder per maand incl. registratie.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 08-05-2022 17:13 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
nelizmastr schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:13:
Wel weer een beetje een “voor een duppie op de eerste rang” vraag natuurlijk.
Als je mail wilt is dat eigenlijk altijd direct een extra pakket, dat tientje per jaar wordt dan eerder per maand incl. registratie.
daarom heb ik er ook "forwarding" bij gezet, ik weet heus wel dat je voor mail pakketen extra moet dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:39
Zit al jaren bij transip voor domeinnaam en daar zit dns bij. Als je met mail forward het mx record bedoelt dan zit dat er ook bij. Hebben ook een fijne api waarmee ik de ssl certificaten laat authenticeren. Kosten zij. €10,88 per jaar.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat wil je met de subdomeinen doen, zijn dat gewoon hostnamen voor andere services of wil je daar ook een website op plaatsen bij diezelfde host?

Ik gebruik zelf TransIP, werkt super en hun DNS is stabiel en snel. Ze hebben voor heel weinig geld een mail-only of een webhosting pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:21
maartenlei schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:32:
- godaddy
- vimexx
- strato
- mijndomein
- transip
- one.com
- versio
Versio: ver weg van blijven. Hetzelfde geldt voor alle andere partijen die eigendom van TWS (Total Webhosting Solutions) zijn. Voor meer info kan je op de FP of hier op het forum zoeken (bijv. hier).

GoDaddy, One.com en Strato zijn voor mij een beetje onbekend, ik zou zelf toch sneller voor een Nederlandse partij kiezen.

Zelf zit ik bij TransIP, wel tevreden mee. E-mail doorsturen (via hun servers dus) kost bij hun wel extra, maar dat is volgens mij eigenlijk nergens inclusief.

Als je graag een partij met een telefonische helpdesk wilt kan je ook naar bijv. Hostnet kijken (persoonlijk geen ervaring mee).

Zoek je ook webhosting? Wat ik minder vind bij TransIP is dat je maar 1 domeinnaam aan een webhostingpakket kan koppelen (dus 10 domeinnamen = 10 hosting-/forwardingpakketten). Bij andere partijen kan je meerdere domeinnamen/sites vanuit 1 hostingpakket runnen. Zelf zit ik voor hosting bij Uberspace.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
Oon schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:32:
Wat wil je met de subdomeinen doen, zijn dat gewoon hostnamen voor andere services of wil je daar ook een website op plaatsen bij diezelfde host?

Ik gebruik zelf TransIP, werkt super en hun DNS is stabiel en snel. Ze hebben voor heel weinig geld een mail-only of een webhosting pakketje.
Subdomeinen voor inderdaad andere websites, of delen van 1 site.
denk zo aan: blog.site1.nl, shop.site1.nl, systeem1.domein.nl, systeem2.domein.nl
of het idee: api.site1.nl naar site1.nl/api/: waar dit heel onwaarschijnlijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

maartenlei schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:52:
[...]

Subdomeinen voor inderdaad andere websites, of delen van 1 site.
denk zo aan: blog.site1.nl, shop.site1.nl, systeem1.domein.nl, systeem2.domein.nl
of het idee: api.site1.nl naar site1.nl/api/: waar dit heel onwaarschijnlijk is...
Maar die draaien elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
Ik heb weer een nieuwe gevonden: mijn.host
krijgt overall wel goede reviews, maar heeft ook weer veel negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
Oon schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:53:
[...]

Maar die draaien elders?
als ik systeem1 en systeem2 op andere locaties wil laten draaien:
denk aan verschillende hosting providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:32
Dat ga je bij elke partij krijgen… er is altijd wel iemand met negatieve ervaringen. Of dat dan aan hun ligt.. tsja.

Zit zelf al 10+ jaar bij TransIP voor domeinen en nog nooit iets vervelends gehad.

Je kunt ook nog eens naar Cloudflare Registrar kijken; ze adverteren met domeinen tegen kostprijs.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenlei
zie hier veel TransIP doorschijnen, voor klanten van TransIP: kan ik hier met IDeal betalen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
maartenlei schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:33:
zie hier veel TransIP doorschijnen, voor klanten van TransIP: kan ik hier met IDeal betalen?
Of je gaat even zelf op https://transip.nl kijken, kan je gelijk ook andere informatie bekijken.
Hint: Klik op "Hulp nodig?" en tik dan ideal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
Zit zelf met een domein of 15 bij Vimexx en dat bevalt prima tot nu toe. NS records staan wel naar Microsoft 365 / Azure DNS dus dat gebruik ik daar niet van.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Bij Antagonist zit in elk geval het forwarden van de mail in (bij transip kost dat weer extra) + oneindig DNS records in de prijs van het domein. Helaas wel buiten je budget Totaal voor 1 jaar € 12,34 Incl. btw voor .nl

[ Voor 31% gewijzigd door RobbyTown op 08-05-2022 20:04 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:19

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Ook belangrijk is dat ze hun techniek op orde hebben: https://internet.nl/halloffame/hosters/ & https://www.bestehostingproviders.nl/

Meeste grote providers houden zich altijd nog even af van "de standaard' omdat ze zoveel klanten hebben. Sommige providers ondersteunen soms zelfs geen DNSSEC. Een groot deel ook geen TLSA records voor DANE.

[ Voor 6% gewijzigd door SupaHotFire op 08-05-2022 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 16:58

TommieW

Numa numa.

Ik heb mijn domein (met mailpakket) bij Strato. Zeker mail werkt prima, hoewel ik de webinterface matig vind en de mailbox qua grootte ook enigszins beperkt is.
Het domeinbeheer van Strato vind ik wel ruk. Het aantal subdomeinen is beperkt en de interface vind ik erg slecht. Ook hebben ze geen API voor DNS beheer. Ze doen gelukkig wel DDNS.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:17
maartenlei schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:53:
Zelf zit ik ook bij deze partij na meerdere providers te hebben geprobeerd.
Support is erg goed, en DNS beheer werkt ook erg fijn. Ook nieuwe standaarden zoals DNSSEC, IPv6, TLSA en ALIAS (ANAME) records worden standaard ondersteund. Dat laatste zie ik nog bijna nergens terug.
Ze hebben laatst hun controlepaneel volledig vernieuwd en deze ziet zeer fraai uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-05 09:42
maartenlei schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:53:
Wel apart, bij ons komen potentiële klanten af en toe niet binnen omdat we ALLEEN maar positieve reviews hebben. Dat vinden ze dan weer onbetrouwbaar. Het is ook nooit goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
Klopt, nou moet ik zeggen dat ik veel reviews lees van gebruikers die dan overstappen of een speciale deal hebben.
dus wat dat betreft ben ik "nieuw" en moet ik maar een gok wagen op een provider waarvan de voordelen mij aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 23:46
Wat misschien ook erg interessant is of je je dns beheer bij 2 of meerdere partijen kunt hebben (incl DNSSEC)

stel als de ene eruit ligt dan kan je doorgaan via de andere partij.. iets met Multi-Vendor DNS
Pagina: 1