Ulysses schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:05:
Ja, een product owner die gewoon 2 jaar het 'aan kijkt' lees: Er helemaal niets mee doet.... Tja. Het haalt wel een beetje de betrokkenheid uit de participatie alhier verder. Dan hoef je wat mij betreft ook niet elke 3 maanden te vragen wat ik nu weer vind van de community:
Protip Neem je (bijna) 25 jaar aanwezige leden serieus.

We waarderen ieders input in dit forum, maar de praktijk is dat we helaas niet de ruimte en de middelen hebben om aan elk verzoek invulling te kunnen geven. Zie ook wat ik daarover eerder schreef in
Mooie features beleid (nieuwe aanpak):
Tegelijkertijd zien we ook nog steeds een grote uitdaging in de hoeveelheid wensen die er zijn en de tijd die we daarvoor beschikbaar kunnen maken. We zijn maar met een klein team (9 developers, 2 UX-designers en 2 PO's) waarmee we heel Tweakers moeten onderhouden. Van frontpage tot Pricewatch tot forum, maar ook voor de gebruiker onzichtbare systemen als het CMS en Pricewatch Manager. Dat leidt er onvermijdelijk toe dat bepaalde onderdelen minder aandacht krijgen dan we zouden willen. En dus ook dat verzoeken en suggesties die in dit forum gedaan worden, vaker onbeantwoord blijven dan we zouden willen.
En ook als we de ruimte wél hebben, moeten we kritisch kijken naar welke functionaliteiten echt waarde toevoegen en passen in ons toekomstbeeld van Tweakers. Meer opties, vinkjes of invulvelden in het profiel klinken misschien als minimale effort, maar maken het platform op den duur alleen maar zwaarder terwijl het soms slechts voorziet in een hele kleine behoefte. En dat gaat ons op een bepaald moment in de weg zitten om snel wijzigingen door te kunnen voeren.
Om dan een linkje te leggen met jouw verzoek rondom Mastodon, daarover scrheef ik eerder dit in het gerelateerde topic
Suggestie: Mastodon bij lijst sociale-media-profielen:
Nu we weer een paar maanden verder en wijzer zijn, kunnen we denk ik wel concluderen dat Mastodon niet dé opvolger van X is geworden

Ondertussen is Threads ook beschikbaar in de EU en lijkt Bluesky ook nog steeds te groeien. De versnippering is dus alleen maar groter geworden, wat het niet perse makkelijker maakt om te bepalen welke profielen we al dan niet moeten opnemen, en hoe dat zich verhoudt tot de bestaande socialemediaprofielen.
Met dat in het achterhoofd en vooral ook het feit dat we nu geen focus hebben op het profiel-onderdeel van Tweakers, gaan we hier nu niks aan doen. Zodra we het profiel eens onder handen gaan nemen, zullen we kritisch kijken naar het lijstje van socialemediaprofielen en wat dat nog toevoegt

Mochten we wat gaan doen met Mastodon-profielen, dan zullen we kijken of we rel="me" mee kunnen nemen. Dat kunnen we dan bespreken in het bestaande topic (dus deze sluit ik). Maar voorlopig ligt onze focus op verbeteringen elders op Tweakers.