rel="me"-linkje maken in profiel (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.102 views

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Topicstarter
Ik zou graag een linkje maken dat er zo uit ziet:
code:
1
<a rel="me" href="https://mastodon.social/@jmvdpal">Mastodon</a>

op mijn profiel.

mag dat?
8)7

Ken ik jou?

Beste antwoord (via Ulysses op 07-11-2022 07:40)

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:43

DaFeliX

Tnet Devver
Mx. Alba schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:27:
Met de plotseling toegenoemen populariteit van Mastodon zou ik graag dit verzoek nog wat kracht bij willen zetten. Het zou leuk zijn als Tweakers dit zou toevoegen! (Of nog beter, een Tweakers Mastodon instance?)
Maar dat sluit niet echt aan bij 't orginele verzoek, waarbij specifiek om rel="me" wordt gevraagd, niet zozeer over Mastodon. We kunnen dan beter in Mx. Alba in "Suggestie: Mastodon bij lijst sociale-media-profielen" verder gaan :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Waarom specifiek rel=me? Profielpagina's worden niet geïndexeerd door zoekmachines zoals Google, dus daar heeft het geen meerwaarde voor.

Het linkje zou je bij je homepage kwijt kunnen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Topicstarter
Ja, dit is waar Mastodon om vraagt bij het verifiëren van profiellinks, maar laat ik de vraag meer algemeen maken:

"Mag er een Mastodon-profiel entry bij het Tweakers-profiel?"
En als een lieve dev dat dan maakt, zou die t.z.t. de rel=me er in kunnen bakken allicht?

Ken ik jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

Mx. Alba

hen/die/zij

Met de plotseling toegenoemen populariteit van Mastodon zou ik graag dit verzoek nog wat kracht bij willen zetten. Het zou leuk zijn als Tweakers dit zou toevoegen! (Of nog beter, een Tweakers Mastodon instance?)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Topicstarter
Dirk schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:11:
Waarom specifiek rel=me? Profielpagina's worden niet geïndexeerd door zoekmachines zoals Google, dus daar heeft het geen meerwaarde voor.

Het linkje zou je bij je homepage kwijt kunnen.
Dat 'rel=me' is de manier waarop Mastodon herkent dat jij jij bent...

Ken ik jou?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:43

DaFeliX

Tnet Devver
Mx. Alba schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:27:
Maar dat sluit niet echt aan bij 't orginele verzoek, waarbij specifiek om rel="me" wordt gevraagd, niet zozeer over Mastodon. We kunnen dan beter in Mx. Alba in "Suggestie: Mastodon bij lijst sociale-media-profielen" verder gaan :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

Mx. Alba

hen/die/zij

DaFeliX schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:30:
[...]

Het zijn twee verschillende verzoeken... Deze is om je Tweakers profiel te kunnen gebruiken om je Mastodon profiel te verifiëren. Bijkomstigheid is dat je dan op Mastodon je Tweakers profiel as homepage moet instellen om dat te laten werken, dus is ook extra exposure voor Tweakers! :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Topicstarter
Ja, een product owner die gewoon 2 jaar het 'aan kijkt' lees: Er helemaal niets mee doet.... Tja. Het haalt wel een beetje de betrokkenheid uit de participatie alhier verder. Dan hoef je wat mij betreft ook niet elke 3 maanden te vragen wat ik nu weer vind van de community:
Protip Neem je (bijna) 25 jaar aanwezige leden serieus. O-)

Ken ik jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blijkbaar ben je een van de weinigen met dit verzoek, hier. Je OP heeft welgeteld 1 upvote (op moment van schrijven) en heeft nou ook verder niet veel stof doen opwaaien. Je ligt vast nog op de stapel, maar wel ergens onderaan. ;w

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Ulysses schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:05:
Ja, een product owner die gewoon 2 jaar het 'aan kijkt' lees: Er helemaal niets mee doet.... Tja. Het haalt wel een beetje de betrokkenheid uit de participatie alhier verder. Dan hoef je wat mij betreft ook niet elke 3 maanden te vragen wat ik nu weer vind van de community:
Protip Neem je (bijna) 25 jaar aanwezige leden serieus. O-)
We waarderen ieders input in dit forum, maar de praktijk is dat we helaas niet de ruimte en de middelen hebben om aan elk verzoek invulling te kunnen geven. Zie ook wat ik daarover eerder schreef in Mooie features beleid (nieuwe aanpak):
Tegelijkertijd zien we ook nog steeds een grote uitdaging in de hoeveelheid wensen die er zijn en de tijd die we daarvoor beschikbaar kunnen maken. We zijn maar met een klein team (9 developers, 2 UX-designers en 2 PO's) waarmee we heel Tweakers moeten onderhouden. Van frontpage tot Pricewatch tot forum, maar ook voor de gebruiker onzichtbare systemen als het CMS en Pricewatch Manager. Dat leidt er onvermijdelijk toe dat bepaalde onderdelen minder aandacht krijgen dan we zouden willen. En dus ook dat verzoeken en suggesties die in dit forum gedaan worden, vaker onbeantwoord blijven dan we zouden willen.
En ook als we de ruimte wél hebben, moeten we kritisch kijken naar welke functionaliteiten echt waarde toevoegen en passen in ons toekomstbeeld van Tweakers. Meer opties, vinkjes of invulvelden in het profiel klinken misschien als minimale effort, maar maken het platform op den duur alleen maar zwaarder terwijl het soms slechts voorziet in een hele kleine behoefte. En dat gaat ons op een bepaald moment in de weg zitten om snel wijzigingen door te kunnen voeren.

Om dan een linkje te leggen met jouw verzoek rondom Mastodon, daarover scrheef ik eerder dit in het gerelateerde topic Suggestie: Mastodon bij lijst sociale-media-profielen:
Nu we weer een paar maanden verder en wijzer zijn, kunnen we denk ik wel concluderen dat Mastodon niet dé opvolger van X is geworden ;) Ondertussen is Threads ook beschikbaar in de EU en lijkt Bluesky ook nog steeds te groeien. De versnippering is dus alleen maar groter geworden, wat het niet perse makkelijker maakt om te bepalen welke profielen we al dan niet moeten opnemen, en hoe dat zich verhoudt tot de bestaande socialemediaprofielen.

Met dat in het achterhoofd en vooral ook het feit dat we nu geen focus hebben op het profiel-onderdeel van Tweakers, gaan we hier nu niks aan doen. Zodra we het profiel eens onder handen gaan nemen, zullen we kritisch kijken naar het lijstje van socialemediaprofielen en wat dat nog toevoegt :)
Mochten we wat gaan doen met Mastodon-profielen, dan zullen we kijken of we rel="me" mee kunnen nemen. Dat kunnen we dan bespreken in het bestaande topic (dus deze sluit ik). Maar voorlopig ligt onze focus op verbeteringen elders op Tweakers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.