Suggestie: Mastodon bij lijst sociale-media-profielen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.087 views

Vraag

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
In de profiel-instellingen op Tweakers staat er een heel lijstje sociale-media-profielen die je kan invullen. Zou Mastodon daaraan toegevoegd kunnen worden?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Even een trapje geven, gezien in één van de recente artikelen op de frontpage de auteur aangaf dat er binnenkort een groot artikel aan Mastodon/Fediverse wordt geweid.

Zou natuurlijk top zijn als je op Mastodon je account kan verifiëren op basis van tweakers :)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
DevWouter schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:53:
Even een trapje geven, gezien in één van de recente artikelen op de frontpage de auteur aangaf dat er binnenkort een groot artikel aan Mastodon/Fediverse wordt geweid.

Zou natuurlijk top zijn als je op Mastodon je account kan verifiëren op basis van tweakers :)
Dat is nog wat ingewikkelder dan wat ik met deze suggestie in gedachten had. Deze suggestie gaat over deze lijst in de profielinstellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDUzL1Z3LZZwPWi9O9XwIl0bYHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s3UgS2Sw82lsWSYbQAFPS4wA.png?f=user_large

... om daar dus Mastodon aan toe te voegen. Dat moet vast nog wel te rochelen zijn icm dat grote artikel over Mastodon denk ik? :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:32
Mx. Alba schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Dat is nog wat ingewikkelder dan wat ik met deze suggestie in gedachten had. Deze suggestie gaat over deze lijst in de profielinstellingen:

[Afbeelding]

... om daar dus Mastodon aan toe te voegen. Dat moet vast nog wel te rochelen zijn icm dat grote artikel over Mastodon denk ik? :D
Volgens mij hoeft er alleen een rel attribuut met de waarde "me" aan het element toegevoegd te worden, dus dat valt mee hoe ingewikkeld het is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

mrdemc schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Volgens mij hoeft er alleen een rel attribuut met de waarde "me" aan het element toegevoegd te worden, dus dat valt mee hoe ingewikkeld het is :)
Correct, het onderstaande is meer dan voldoende.

HTML:
1
<a rel="me" href="https://s.poweredbydev.com/@DevWouter">Mastodon</a>

Persoonlijk zou ik het Twitter veld er afmikken :P
En vervolgens in de database overal neerzetten.
SQL:
1
UPDATE TblProfile SET TwitterLink = CONCAT('https://twitter.com/', TwitterLink);

Mocht Twitter zich ooit aansluiten bij de FediVerse dan hebben zij ook meteen verificatie O-)

@Mx. Alba Waar jij een screenshot van genomen had was ook precies wat ik bedoelde. (y)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-06 15:45
Ik ging vandaag mijn profiel updaten, en kwam tot de constatering dat er nog geen mogelijkheid is om je Mastodon/Fediverse link te plaatsen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En vergeet BlueSky niet. :P

Misschien is het beter om een functie te maken dat gebruikers zelf vanuit een select-box een social-media provider kunnen kiezen, en dit kunnen uitbreiden een [+] knopje.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een schopje. Hoe kijken de devvers hier tegenaan?

BlueSky begint al behoorlijk in opmars te raken, merk ik. En Mastodon heeft ook een aardige userbase inmiddels. En Twitter kunnen we nu wel X noemen.
Misschien kan de hele lijst op desktop formaat in twee kolommen worden ingedeeld, bedenk ik mij net om het scrollen te verminderen.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 13-09-2023 23:47 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48

jelle.

Product Owner
Nu we weer een paar maanden verder en wijzer zijn, kunnen we denk ik wel concluderen dat Mastodon niet dé opvolger van X is geworden ;) Ondertussen is Threads ook beschikbaar in de EU en lijkt Bluesky ook nog steeds te groeien. De versnippering is dus alleen maar groter geworden, wat het niet perse makkelijker maakt om te bepalen welke profielen we al dan niet moeten opnemen, en hoe dat zich verhoudt tot de bestaande socialemediaprofielen.

Met dat in het achterhoofd en vooral ook het feit dat we nu geen focus hebben op het profiel-onderdeel van Tweakers, gaan we hier nu niks aan doen. Zodra we het profiel eens onder handen gaan nemen, zullen we kritisch kijken naar het lijstje van socialemediaprofielen en wat dat nog toevoegt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.