[V&A] bericht niet verstuurd zonder foutmelding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 21:47

deadinspace

The what goes where now?

Topicstarter
Zonet heb ik gereageerd op de V&A advertentie van een medetweaker. Knop [Stuur bericht naar adverteerder], berichtje invullen, [Bericht versturen]. De pagina ververste, ik heb geen foutmelding of andere notificatie gezien, alles leek in orde. Maar het bericht verscheen niet in mijn Inbox op GoT.

Toen ik de dev console opende en de pagina refreshte zag ik dat het een POST betrof met 200 als resultaat. In de payload kon ik mijn bericht terugzien. Ondanks die repost nog steeds niks in mijn Inbox.

Ik heb toen de pagina hard ververst (nieuwe GET naar dezelfde URL), en het hele bericht sturen ritueel opnieuw gedaan; toen verscheen het bericht wel in mijn Inbox.

Mogelijk belangrijke informatie is dat ik de advertentie waar ik op reageerde al een tijdje open had staan, ongeveer 24 uur. Ik kan me voorstellen dat een (CSRF of ander) token uit de pagina inmiddels verlopen was en daarom geweigerd werd in de POST. Dat heb ik wel eens op de FP als ik daar heel lang wacht tussen nieuws item openen en bericht plaatsen. Maar ik heb daar in dit geval ­­— in tegenstelling tot op de FP — geen melding over gezien

Ik heb geen zin om medetweakers ongevraagd te bespammen op V&A, dus ik heb geen poging gedaan het te reproduceren, maar als iemand zich aanbiedt wil ik dat best doen :)

Chromium 100 op Linux, geen geinstalleerde extensions, geen adblocker, geen proxy.

Ik heb twee andere reports gevonden met mogelijk een vergelijkbaar probleem maar schijnbaar geen oplossingen:Ik kan me voorstellen dat dit een hoog non-reproducible gehalte heeft, maar ik denk: ik meld het toch even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als dit komt door een verlopen CSRF token dan is dat vrij makkelijk te reproduceren, dus dat is een mooi beginpunt voor ons :) We gaan er naar kijken dus ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het formulier zou altijd een fout- of succesmelding moeten laten zien bij het versturen, maar door een bug deed hij altijd een page refresh waardoor het leek alsof het gelukt was, wat in de meeste gevallen ook het geval zal zijn, behalve wanneer bijvoorbeeld je CSRF token verlopen is :P

Ik heb deze bug nu gefixed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 21:47

deadinspace

The what goes where now?

Topicstarter
_/-\o_

Als het CSRF token korter dan een uur of 20 geldig is (kan ik me voorstellen), dan vermoed ik dat dat ook daadwerkelijk was waar ik last van had. Lijkt me opgelost dan :)