• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:40
Hansja13 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:26:
Ik ben het wel eens met dat het lastig is om te weten waar je aan begint. Nu zie ik in dat ik met die prijs geen kwaliteit had mogen verwachten. Ja, ik ben stom geweest en had beter onderzoek moeten doen. Dat is mijn fout. Maar het is ook echt lastig zonder verstand van zaken; je huurt iemand in waarvan je verwacht dat ie weet waar hij mee bezig is.

Ik moet mijn verlies nemen. De tegels moeten er inderdaad af. Dat is 400 euro. De materiaalkosten ga ik vergoeden, ook om van die man af te zijn. Al met al gaat het me wel een flink bedrag kosten.

En dan heb ik ook nog eens geen badkamer nu. Kortom, een dure les. Ik baal er enorm van natuurlijk maar stap 1 was wel deze beunhaas mijn huis uit krijgen en dat is gelukt. Vanavond komt er een andere tegelzetter kijken die wel erg goed aangeschreven staat en ook zijn werk heeft laten zien. Duimen dat hij snel kan beginnen. Nu maar verder en een maand in de sportschool douchen (wel goed voor de gezondheid als ik er zo vaak langs moet).
Jij bent er gelukkig op tijd bij geweest, helaas kost je euro's, maar een vakman die wel netjes werk af gaat leveren is veel meer waard.
Ik heb ook een beun over de vloer gehad met soortgelijk kwalitatief laagstand tegelwerk, als ik dat van te voren geweten had dan had ik alles zelf gedaan. Nu moet ik 5 jaar* tegen lelijk gezette tegels aankijken (verder is het wel functioneel hoor...) ;( ;( ;(

*
Gemiddeld gaat een badkamer 19,5 jaar mee. De meeste badkamers zijn tussen de 11 en 20 jaar oud. De oudere badkamers zijn vaak gedateerd of soms wel sterk verouderd.

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-12 11:52
Hop naar het volgende topic. Help ik heb kleurverschil op mijn bijbestelde tegels :X

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06
Galactic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:23:
Iedereen wil het beste werk voor het minste geld, weinig mensen krijgen dat beste werk ook effectief. Zo is het nu gewoon eenmaal. Een automechanicien of PC technieker die sub-optimaal werk levert, die zijn er ook, de meerderheid zelfs. De garagist gaat niet aan je auto werke alsof het de zijne (of een Ferrari) is.

Misschien is het probleem wel dat de huidige klant te veeleisend is en het te perfect wil, ipv dat de vakman slecht werk afleverd. Kleine afwijkingen, horen erbij, zo is dat, dat is de norm, niet eens, iemand veel meer betalen en jou eigen normen afspreken. Geld er niet voor over, zelf doen.
Volgens mij zoek je gewoon iemand die bepaalde werkzaamheden voor je verricht in ruil voor geld.
En dan niet van: ik wil 1000 betalen, wie wil het doen. Maar dit moet er gebeuren, wat moet dat kosten.

En ik denk dat als iemand zegt voor x bedrag doe ik het, dat het dan goed gebeurt en niet van voor 25% meer was het wel mooi geworden.
(denk ook niet dat die "vaklui" je twee prijzen geven? 1 voor prutswerk en 1 voor netjes afgeleverd?

Maar goed, ik doe bijna alles zelf thuis, dus heb ik hier geen last van.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Galactic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:48:
Allemaar weer harde woorden van alle tweakertjes hier. Slecht, onacceptabel etc. maar wrs zelf nog nooit een fatsoenlijke klus zelf uitgevoerd.

Zal je dan eens een mening geven van iemand met verstand van zaken op een schaal van 1 tot 10 is dit een 6 mss 6.5 (dat cijfer halen vele andere tegelplaatsers ook hoor). Met andere woorden geweldig is het niet maar zeker wel acceptabel. Bovendien lijken op de foto's jou tegels al niet gerectifieerd. Dan is hij wel verplicht om ergens de grootte verschillen op te vangen. Dat kan hij niet weg toveren.

Op de buitenhoek heb je wat verschil, maar daar komt toch een afwerkprofiel over.

Kortom, niet klagen. Je kan mss eens vragen of het iets netter kan maar daar gaat het stoppen denk ik.Tenzij je ergens tegelwerk van hen bent gaan kijken waar de afwerkwaliteit veel beter was.
Tja, als je altijd al genoegen neemt met broddelkwaliteit dan is het acceptabel ja.
Of is degene die deze fatsoenlijke klus onfatsoenlijk heeft uitgevoerd een maat van je of zo?
Ik heb ook een keer een dergelijk akkefietje gehad toen er een (dure) keuken bij mij werd gezet.
De onderaannemer had er een zootje van gemaakt (o.a. het tegelwerk), wilde het niet herstellen want hij moest met z'n gezin op vakantie naar het buitenland.
Toen die weg was heb ik alle fouten met een dikke rode stift gemarkeerd, foto's daarvan gemaakt en naar de keukenfabrikant gestuurd. 3 dagen later stond er een team van de fabrikant voor de deur die 2 dagen(!) nodig hadden om alles weer tot in de puntjes te herstellen. Die onderaannemer heeft op zijn vakantieadres te verstaan gekregen dat hij nooit geen keukens van hun meer mocht plaatsen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Galactic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:23:
Iedereen wil het beste werk voor het minste geld, weinig mensen krijgen dat beste werk ook effectief. Zo is het nu gewoon eenmaal. Een automechanicien of PC technieker die sub-optimaal werk levert, die zijn er ook, de meerderheid zelfs. De garagist gaat niet aan je auto werke alsof het de zijne (of een Ferrari) is.

Misschien is het probleem wel dat de huidige klant te veeleisend is en het te perfect wil, ipv dat de vakman slecht werk afleverd. Kleine afwijkingen, horen erbij, zo is dat, dat is de norm, niet eens, iemand veel meer betalen en jou eigen normen afspreken. Geld er niet voor over, zelf doen.
Gelul, een automonteur uit een vakgarage wordt er voor opgeleid om zijn werk optimaal af te leveren. Het is zelfs strafbaar om ondeugdelijke reparaties aan een auto uit te voeren waardoor deze gevaar op de weg zou kunnen opleveren. Voor een vakbekwame, geschoolde monteur die in een garage met keurmerk werkt is elke auto een Bentley. En daar betaal je voor. Maar mijn veiligheid (en die van anderen) mag wat kosten.
Afwijkingen horen er niet bij, stel je voor dat een monteur jouw wielen niet volgens de specs vastdraait alleen maar omdat ie die dag sub-optimaal aan het werk was en jij ziet een week later op de snelweg jouw eigen achterwiel voorbij komen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Hansja13
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-05-2022
Ik heb de nieuwe tegelzetter over de vloer gehad. Hij was ronduit kwaad; werk kon zo echt niet en het geeft de branche een slechte naam. Hij gaat kijken of hij kleinere klussen wat kan verplaatsen om wat sneller aan de slag te gaan. Dit is een man met een bedrijf met 150 reviews op google (4,9) en duidelijk verstand van zaken. Was ik daar maar meteen mee in zee gegaan.

Krijg dit weekend nog een prijsopgave maar heb er weer een beetje vertrouwen in dat het goed kan komen.

• akatar
Hansja13 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:06:
Ik heb de nieuwe tegelzetter over de vloer gehad. Hij was ronduit kwaad; werk kon zo echt niet en het geeft de branche een slechte naam.

Krijg dit weekend nog een prijsopgave maar heb er weer een beetje vertrouwen in dat het goed kan komen.
Je kan altijd nog de link naar bepaalde posts hier laten zien, er zijn toch mensen die het acceptabel vinden.
Een voldoende geven zelfs..........

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
akatar schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:55:
[...]

Je kan altijd nog de link naar bepaalde posts hier laten zien, er zijn toch mensen die het acceptabel vinden.
Een voldoende geven zelfs..........
Waardering en kwaliteitseisen is voor iedereen verschillend.

Ben benieuwd wat TS voor offerte krijgt van de nieuwe vakman, wat dan wel een 9 kost.. En of dat ook geleverd gaat worden. Hoop dat TS dit topic blijft vullen met ervaringen.

• akatar
De een heeft de lat wat hoger/lager liggen dan de ander.

Ik vind zelf (mening) als ik iemand inhuur die zelf de prijs aangeeft wat het gaat kosten dat hij goed werk aflevert (naar mijn standaard), tuurlijk mag een foutje altijd, maar daar zijn wel grenzen aan.

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-12 11:52
mierenfokker schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:00:
[...]

Waardering en kwaliteitseisen is voor iedereen verschillend.

Ben benieuwd wat TS voor offerte krijgt van de nieuwe vakman, wat dan wel een 9 kost.. En of dat ook geleverd gaat worden. Hoop dat TS dit topic blijft vullen met ervaringen.
Zeggen en doen is iets heel anders. Er lopen genoeg mensen in de bouw (en andere sectoren) rond die vol van zichzelf zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik wens TS het beste toe. Nu blijkt straks prijs x2, gaat (of meer) TS zich toch bedenken of hij misschien toch niet met iets lagere afwerking tevreden had moeten stellen.

Maar als je geld over hebt voor een netto afwerking, is het geen probleem natuurijk, het zit hier vol IT'ers die meer dan 5000 netto de maand verdienen, dan is een duizentje meer of minder, veel minder een issue.

• Hansja13
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-05-2022
Nieuwe tegelzetter is nu twee dagen bezig. Alle oude meuk er uit. Hij werkt met lasers, drie waterpassen en een levelingsysteem. Het ziet er kaarsrecht uit. Ja, het kost het dubbele (incl leidingwerk elektra etc). Maar ik zie dat ik daar ook kwaliteit voor terugkrijg. Als ik overigens had geweten dat ik voor mijn prijs dit niet had mogen verwachten had ik hem meteen in de hand genomen. Maargoed, het is wat het is.

De beunhaas had trouwens niet gewerkt met kimbanden of voorstrijk en de geplaatste tegels kwamen er met één ruk van af. Dus dikke kans dat ik met een jaar of wat ergens een lekkage of een instortende badkamer had gehad.

Kortom dure les maar tijdig ingegrepen en voor de mensen die dit topic nalezen: maak mijn fout niet, doe goed onderzoek en kies voor kwaliteit want goedkoop is duurkoop.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:27
Goed te horen! En fijn dat je zo snel al iemand gevonden had.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43

Jrz

––––––––––––

Hansja13 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:21:
Nieuwe tegelzetter is nu twee dagen bezig. Alle oude meuk er uit. Hij werkt met lasers, drie waterpassen en een levelingsysteem. Het ziet er kaarsrecht uit. Ja, het kost het dubbele (incl leidingwerk elektra etc). Maar ik zie dat ik daar ook kwaliteit voor terugkrijg. Als ik overigens had geweten dat ik voor mijn prijs dit niet had mogen verwachten had ik hem meteen in de hand genomen. Maargoed, het is wat het is.

De beunhaas had trouwens niet gewerkt met kimbanden of voorstrijk en de geplaatste tegels kwamen er met één ruk van af. Dus dikke kans dat ik met een jaar of wat ergens een lekkage of een instortende badkamer had gehad.

Kortom dure les maar tijdig ingegrepen en voor de mensen die dit topic nalezen: maak mijn fout niet, doe goed onderzoek en kies voor kwaliteit want goedkoop is duurkoop.
Hoe handelt de website dit nu eigenlijk af kwa kwaliteit?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1 2 Laatste