Jij bent er gelukkig op tijd bij geweest, helaas kost je euro's, maar een vakman die wel netjes werk af gaat leveren is veel meer waard.Hansja13 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:26:
Ik ben het wel eens met dat het lastig is om te weten waar je aan begint. Nu zie ik in dat ik met die prijs geen kwaliteit had mogen verwachten. Ja, ik ben stom geweest en had beter onderzoek moeten doen. Dat is mijn fout. Maar het is ook echt lastig zonder verstand van zaken; je huurt iemand in waarvan je verwacht dat ie weet waar hij mee bezig is.
Ik moet mijn verlies nemen. De tegels moeten er inderdaad af. Dat is 400 euro. De materiaalkosten ga ik vergoeden, ook om van die man af te zijn. Al met al gaat het me wel een flink bedrag kosten.
En dan heb ik ook nog eens geen badkamer nu. Kortom, een dure les. Ik baal er enorm van natuurlijk maar stap 1 was wel deze beunhaas mijn huis uit krijgen en dat is gelukt. Vanavond komt er een andere tegelzetter kijken die wel erg goed aangeschreven staat en ook zijn werk heeft laten zien. Duimen dat hij snel kan beginnen. Nu maar verder en een maand in de sportschool douchen (wel goed voor de gezondheid als ik er zo vaak langs moet).
Ik heb ook een beun over de vloer gehad met soortgelijk kwalitatief laagstand tegelwerk, als ik dat van te voren geweten had dan had ik alles zelf gedaan. Nu moet ik 5 jaar* tegen lelijk gezette tegels aankijken (verder is het wel functioneel hoor...)
*
Gemiddeld gaat een badkamer 19,5 jaar mee. De meeste badkamers zijn tussen de 11 en 20 jaar oud. De oudere badkamers zijn vaak gedateerd of soms wel sterk verouderd.