• Hansja13
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-05-2022
Ik laat mijn badkamer verbouwen. De man is nu twee dagen bezig geweest met tegelen.

Ik ben niet tevreden over het resultaat tot dusver. De tegels lopen niet gelijk, zijn niet egaal. Ik ben bang dat het er niet goed uit gaat zien, maar de vakman zegt dat je pas kunt oordelen over het resultaat als hij gevoegd en gekit heeft.

Hij geeft ook aan dat mijn muren niet recht lopen (klopt) en dat ik te grote tegels heb gekocht (60*60 over kleinere tegels heen). Dat kan kloppen, maar ik had geen idee dat dat niet goed was. En dat de tegels zelf niet recht zijn.

Vraag is nu: klaag ik terecht of moet ik wachten tot het kitten en voegen gedaan is voordat ik een oordeel heb? Ik heb wat foto's bijgevoegd.

Ik heb er geen verstand van en het geeft me veel stress, ben bang dat ik geen mooi eindresultaat ga krijgen op deze manier.

Ik heb het via een website geregeld en nog niks betaald.

• Hansja13
Foto's ter illustratie

[ Voor 97% gewijzigd door Hansja13 op 06-05-2022 15:41 ]

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Onacceptabel als je het mij vraagt. Ik zou zsm aan de bel trekken, voordat hij verder gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door TMDC op 05-05-2022 16:32 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn het gerectificeerde tegels? Op die maten heb je bij niet-gerectificeerde tegels aardig wat afwijking in de maatvoering.

De "diepte" danwel dikte op bestaande tegels moet niet uitmaken (en of die klein of groot zijn), dat egaliseer je uit met de tegellijm.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik zou dit niet accepteren, je blijft er de rest van je leven tegen aan kijken, en wat erger is, jezelf ergeren. Ik weet niet waar die persoon tegels zetten geleerd heeft maar hij heeft niet goed opgelet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:27

mb1

Dat ziet er niet uit!
Maar als je zelf de tegels gekocht hebt en niet via de tegelzetter dan ga je een discussie krijgen...

• Hansja13
Het zijn gerectificeerde tegels.

De muren staan inderdaad niet recht. Bv. De nis scheelt onder en boven qua breedte makkelijk 2cm. Dat wist ik zelf ook niet. Als ik dat had geweten was ik voor kleinere tegels gegaan maar ben niet gewaarschuwd.

• Hansja13
Heb overigens wel het formaat van mijn tegels doorgegeven voordat hij begon en hij heeft ze ook gezien.

• pagani
  • Niet online
Hansja13 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:35:

De muren staan inderdaad niet recht. Bv. De nis scheelt onder en boven qua breedte makkelijk 2cm. Dat wist ik zelf ook niet. Als ik dat had geweten was ik voor kleinere tegels gegaan maar ben niet gewaarschuwd.
Dan nog moet je met gerectificeerde tegels en egaliseren met de tegellijm extreem strak kunnen werken. Dit is dan onacceptabel. Voor gerectificeerde tegels lijken me de naden ook best breed.

• Hansja13
Wat doe ik nu? Eruit en met kleinere tegels opnieuw? Ik weet niet of ik nog vertrouwen heb in de vaardigheden van deze man maar ik kan ook moeilijk niet betalen en hem geen kans geven het goed te doen.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
De tegelzetter heeft ergens wel gelijk: Als je badkamer eenmaal af is ga je er (hopelijk) nooit meer met je neus zo bovenop staan als bij het maken van deze macro-foto's. Een beetje oneffenheid hou je altijd maar valt weg in het geheel.

Dat gezegd hebbende, heb ik wel het idee dat dit meer dan "een beetje" is, zeker de versprongen voegen en niet-level liggende tegels (heeft 'ie geen tegelkruisjes of leveling systeem gebruikt of zo?)... lijkt me idd wel een beetje gortig...

• Yaksa
  • Nu online
Hansja13 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:35:
Dat maakt geen drol uit. Je kunt alsnog zodanig tegelen dat de voegen overal gelijk zijn en dat er geen tegels uitsteken. Is een kwestie van goed uitmeten en uit waterpassen bij aanvang. Hulplatten plaatsen voor de eerste tegels en de juiste hoeveelheid lijm opbrengen. Je kan dan wel scheef weglopende lijnen krijgen of scheef afgesneden tegels, maar zoals je zelf al zegt, de muren staan niet recht. Dit is broddelwerk en ik vermoed dat ie met invoegen de boel een beetje gaat verdoezelen maar je blijft altijd zien dat de voegen niet overal even breed zijn en dat de tegels uitsteken. Meten is weten. Beter 3 x meten en nauwkeurig slijpen dan dit. Duurt iets langer maar voor dit soort klussen (maatwerk) moet je gewoon de tijd nemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Hansja13
Dus voor de helderheid: ik zeur niet, het werk is gewoon niet goed genoeg?

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:51
Hansja13 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:48:
Nee.

Dit ziet er niet best uit. Tegels zullen nooit 100% recht zijn, maar dit is wel next-level. De laatste foto zegt genoeg; dat kan gewoon niet.

Zou aan hem voorleggen dat je dit niet accepteert en dat je dit graag opgelost wil hebben. Dus: tegels eraf en opnieuw. Mocht hij niet willen tegen met 60x60, wordt het een lastig verhaal. Tegels regelen kan moeilijk zijn op de korte termijn. Aan de andere kant: 60x60 kan je gewoon op een muur tegelen met een dikkere lijmlaag.

[ Voor 17% gewijzigd door Sito op 05-05-2022 16:50 ]

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:51
Die 'tegelaar' moet werk gaan zoeken wat 'm past.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee je hebt helemaal gelijk.

Dat je soms ergens een halve mm moet smokkelen omdat ook gerectificeerde tegels niet 100% recht zijn, of dat de muur rare dingen doet, soit, maar dit ziet er niet uit.

Heb zelf vorig jaar de wc vorig jaar getegeld met een paar 60x60 tegels. En ik irriteer me al door aan 10% van deze afwijking.

En ik ben zeker geen professional.

Grootste uitdaging is waarschijnlijk dat hij niet beter kan. Dan kun je het hem nog een keer laten doen, maar is het misschien niet veel beter.

Hoe dan ook. Beter 1x pijn pakken dan er elke dag tegenaan moeten kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 05-05-2022 16:53 ]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:39

d0s

sssst

Ik zou het nog wat harder durven zeggen: dit is echt beun/prutswerk. Niet acceptabel. Een voeg verspringt gewoon met een andere voeg.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12 14:01
Hoeveel voeg wou hij hier in gaan smeren zonder dat het op stucwerk lijkt? Als de ondergrond niet goed is, moet ie niet als een blind paard door gaan tegelen natuurlijk. Maar een tegelzetter keurt toch eerst de ondergrond?

Buiten dat, ik zou nooit tegel-over-tegel doen, juist om dit soort ellende te voorkomen. Oude meuk weg, schone lei beginnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hansja13
Volgens de website ben ik wettelijk verplicht om hem een tweede kans te geven. Klopt dat?

• Hansja13
Ik ben dus mooi de lul. Dacht dat ik gek werd maar het klopt dus gewoon dat het onacceptabel is en op deze manier niet goed komt.

• Señor Sjon
Heb je hem rechtstreeks ingehuurd of komt hij via de badkamerwinkel?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:59:
Buiten dat, ik zou nooit tegel-over-tegel doen, juist om dit soort ellende te voorkomen. Oude meuk weg, schone lei beginnen.
Goed streven, maar met gipswanden kun je dat vaak vergeten.

Hier ook noodgedwongen tegel over tegel gedaan in beide badkamers. Gelukkig een goede tegelzetter.

• pagani
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:59:
Hoeveel voeg wou hij hier in gaan smeren zonder dat het op stucwerk lijkt? Als de ondergrond niet goed is, moet ie niet als een blind paard door gaan tegelen natuurlijk. Maar een tegelzetter keurt toch eerst de ondergrond?

Met genoeg tegellijm trek je (ongeacht de onderliggende tegels) de boel wel weer recht. Ja, ik zou het liever ook doen met een schone lei, maar soms (bij ons speelde de factor tijd nogal mee) is erover tegelen handiger.

• Hansja13
Ik heb hem ingehuurd via een klus website, zoofy. Wel met een garantiepakket.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28
Wat betaal je voor deze dienstverlening eigenlijk?

• Hansja13
De offerte was voor 2300 euro voor betegelen van de badkamer en installeren van de douche, douche deur en nieuwe wasmeubel.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hansja13 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:06:
De offerte was voor 2300 euro voor betegelen van de badkamer en installeren van de douche, douche deur en nieuwe wasmeubel.
Weet niet hoe groot die badkamer is, maar ik was een veelvoud daarvan kwijt in 2018.

• Hansja13
Het is een klein badkamertje, 5m2.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:58
Hansja13 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:06:
Welja, de meesten noemen het hier prutswerk, ik ga het niet tegenspreken, want ik heb er geen verstand van.

Ik kan je wel zeggen, bij mij ziet het er ook zo uit. Af en toen een paar milimeter verspringing, tja. Mijn zwager vond het schandalig, ik zag het eerst niet eens. Ik had er geen energie voor om er wat mee te doen. Ik denk dat je meer moet betalen als je hogere kwaliteit wil.

Maak eens een foto vanaf een meter?

[ Voor 3% gewijzigd door DeKever op 05-05-2022 17:15 ]

• Señor Sjon
Als ik de reviews op zoofy lees, kan je ook een stratenmaker hebben gehad. :X

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:16:
Voor m'n oprit zou ik dit ook niet accepteren :+

Maar idd, lijkt goedkoop/duurkoop verhaal.

Ik was destijds voor de kleine badkamer van ongeveer gelijk formaat het dubbele kwijt. En het was toen een stuk minder druk.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 05-05-2022 17:22 ]

• Frappuccino
DeKever schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Welja, de meesten noemen het hier prutswerk, ik ga het niet tegenspreken, want ik heb er geen verstand van.
Je hoeft er toch geen verstand van te hebben om te zien dat alles schots en scheef zit?

• Frappuccino
Ik denk dat ie zelfs met Lego niet overweg kan. Ik twijfel nog over Duplo.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12 09:53
Die laatste twee fotos zijn ook wel belachelijk zeg!
De ene tegel steekt gewoon voor de helft van de tegeldikte voor de andere uit!!
(Vooral die een-na-laatste foto zeg! Om van te huilen!)

Die tegelzetter heeft nooit van een Leveling systeem gehoord??? ZEKER met 60x60 tegels!
Die zwarte afstandsplaatjes geven al aan dat ie gewoon geen leveling systeem gebruikt heeft.

Ik heb zelf als totale-niet-tegelzetter mn eigen vloertegels gelegd op de badkamer (60x60 rect) en gehele BGvloer (90x90 rect), en tegen de wand van de WC (15x90 of zo), en rondom het bad (30x60 rect) en dat ziet er gewoon allemaal 10x beter uit dan van deze beunhaas.... Dan mag je je toch echt geen tegelzetter noemen wat mij betreft.

En daarnaast ook: Niet ff de waterleidingen afdoppen voordat ie tegellijm er rondom gaat smeren? :X

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@BrainCrash een goede tegelzetter gebruikt geen leveling system.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als de wand niet recht/vlak is, kan de tegel dat ook niet zijn. Maar buiten om dat, staan ze ook niet recht maar scheef en zit er vaak teveel ruimte verschil in !

Ik zou als klusser al niet eens beginnen als de wand niet netjes vlak is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43

Jrz

––––––––––––

Hackus schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:58:
Als de wand niet recht/vlak is, kan de tegel dat ook niet zijn. Maar buiten om dat, staan ze ook niet recht maar scheef en zit er vaak teveel ruimte verschil in !

Ik zou als klusser al niet eens beginnen als de wand niet netjes vlak is.
Je hebt een halve cm lijm om speling op te vangen.

Dit is gewoon prutswerk.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jrz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:02:
[...]

Dit is gewoon prutswerk.
Zeg ik dat het netjes is gedaan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Wel een realiteitscheck: hier roepen mensen wel snel dat het niet goed is omdat hier iedereen altijd perfectie verwacht.

Ik heb ook 60x60 tegels en die zijn wel lastig tegelen. Echt superstrak is het niet maar het was dan ook geen tegelboer bij mij, dus dat krijg je dan ook voor minder geld. Heb je echt een tegelzetter of dat niet? Daar zit nogal verschil in..

[ Voor 7% gewijzigd door ID-College op 05-05-2022 18:07 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jrz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:02:
[...]

Dit is gewoon prutswerk.
Hoe groter de tegel, hoe minder speling je hebt. 5mm lijm is niks om zgn op te vangen. je zet/druk de tegel 'in de lijm'

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 05-05-2022 18:16 ]

• Hansja13
Ik heb hem laten weten dat ik morgen nog een keer mijn bezwaren zal laten zien en dat we samen naar een oplossing moeten zoeken. Desnoods bestel ik een andere tegel.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hansja13 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:40:... maar ik kan ook moeilijk niet betalen en hem geen kans geven het goed te doen.
Heb ik destijds wel gedaan. Donder maar op, je jaagt mij op kosten omdat ik weer tegels moet bestellen, en andere tegelzetter moet regelen etc.

Heeft deze plakker niet met een levelsysteem gewerkt? Dat is wel het makelijkst om te doen, dan wordt het in ieder geval vlak en recht. Scheve muren en oneffenheden los je op met lijm, muren die in breedte verschillen los je op met tegels zagen met een tegelzaag, niet met een haakse slijper...

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12 09:53
MikeyMan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:50:
@BrainCrash een goede tegelzetter gebruikt geen leveling system.
Lol. :+

Valt dat onder dezelfde categorie als:

"Een goede timmerman gebruikt geen laser-waterpas, die doet alles op het oog"...

"Een goede loodgieter gebruikt geen perstang voor zn leidingen, die doet alles gewoon solderen"...

"Een goede schilder gebruikt geen roller of verfspuit, die doet alles met de kwast"...

"Een goede electricien gebruikt geen multimeter of automatische striptang, die voelt wel ff met de achterkant van zn hand, en bijt de isolatie er wel met zn tanden af"...

"Een goede....

Of is dat meer een opmerking uit de categorie "Vroegâh"..

"Vroeger was alles beter, toen hadden we geen levelling clipjes nodig"

"Vroeger hadden we geen 60x60cm tegels, deden we gewoon alles met dezelfde kromme bruin/beige 20x20cm tegels met een 1cm voeg ertussen... "
(oh, wacht...) :P

:+ :+

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BrainCrash schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:49:
[...]

Lol. :+

Valt dat onder dezelfde categorie als:

"Een goede timmerman gebruikt geen laser-waterpas, die doet alles op het oog"...

"Een goede loodgieter gebruikt geen perstang voor zn leidingen, die doet alles gewoon solderen"...

"Een goede schilder gebruikt geen roller of verfspuit, die doet alles met de kwast"...

"Een goede electricien gebruikt geen multimeter of automatische striptang, die voelt wel ff met de achterkant van zn hand, en bijt de isolatie er wel met zn tanden af"...

"Een goede....

Of is dat meer een opmerking uit de categorie "Vroegâh"..

"Vroeger was alles beter, toen hadden we geen levelling clipjes nodig"

"Vroeger hadden we geen 60x60cm tegels, deden we gewoon alles met dezelfde kromme bruin/beige 20x20cm tegels met een 1cm voeg ertussen... "
(oh, wacht...) :P

:+ :+
Juist...

Die level sets hebben nogal een nadeel. Je trekt je tegels uit de lijm.

Dus nee totaal niet vergelijkbaar.

• pagani
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:51:
[...]

Juist...

Die level sets hebben nogal een nadeel. Je trekt je tegels uit de lijm.

Dus nee totaal niet vergelijkbaar.
Onzin. Je knipt de leveldingen met een speciale tang af in de voeg, komt geen trekken aan te pas. Tenminste, degene die ik meestal gebruik. En dat kleine beetje dat door het opspannen van de levelers wordt bewogen moet een goede lijm gewoon meebewegen.

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 05-05-2022 19:31 ]

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:32
Yaksa schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:34:
Ik zou dit niet accepteren, je blijft er de rest van je leven tegen aan kijken, en wat erger is, jezelf ergeren. Ik weet niet waar die persoon tegels zetten geleerd heeft maar hij heeft niet goed opgelet.
De rest van je leven nog wel? 8)7 Wel heel overdreven, vind je niet?

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 05-05-2022 19:35 ]

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:10
Een grotere tegel is makkelijker vlak op een niet vlakke muur te krijgen dan een klein tegeltje. ;) Echt onzin dat hij de schuld aan de grote tegel geeft. Zou dan ook zeker niet voor een kleinere tegel gaan.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is gewoon prutswerk, dat kan ik zelfs nog beter. Waar zijn de kruisjes en afstandhouders? Zeer slordig dit. Meteen stoppen. Dit krijg je met voegwerk echt niet ineens magisch strak...

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 05-05-2022 20:10 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:27
Verbaas mij eigenlijk hoeveel van dit soort topics er hier op GoT voorbij komen.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:05
Hansja13 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:30:
Hij geeft ook aan dat mijn muren niet recht lopen (klopt) en dat ik te grote tegels heb gekocht (60*60 over kleinere tegels heen).
Ik vind dat je terecht klaagt. Wat in mijn beleving vooral niet correct is, is dat hij zijn werk vergoelijkt met te verwijzen naar de scheve muren en de te grote tegels. Als hij dat vindt, had hij niet moeten gaan tegelen, omdat hij wist dat het niet mooi genoeg zou worden. Dan had je inderdaad ander materiaal kunnen bestellen, of de oude tegels kunnen verwijderen, of de muren egaliseren, etc.
Dus goed om met hem een oplossing te bespreken voordat hij verder gaat. Dit kan echt wel beter. Als hij dat niet kan, prima; dan komt er een ander.

• Yaksa
  • Nu online
WEBGAMING schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:35:
[...]De rest van je leven nog wel? 8)7 Wel heel overdreven, vind je niet?
Waarom? Genoeg mensen die een huis verbouwen en de rest van hun leven daar blijven wonen. Omdat ze het verbouwd hebben naar hun smaak gaan ze, anders dan de zogenaamde 'trendvolgers', niet elke 5 jaar een andere kleur tegel op de muren plakken.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:32
Yaksa schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:19:
[...]

Waarom? Genoeg mensen die een huis verbouwen en de rest van hun leven daar blijven wonen. Omdat ze het verbouwd hebben naar hun smaak gaan ze, anders dan de zogenaamde 'trendvolgers', niet elke 5 jaar een andere kleur tegel op de muren plakken.
Dan nog zijn de meeste mensen daar op een gegeven moment ook wel weer op uitgekeken.

Natuurlijk is dit niet netjes, en moet het gewoon netjes zijn, maar ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die hun hele leven dezelfde badkamerwand houden.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik ben stratenmaker en voor straatwerk is dit ook onacceptabel.

offtopic:
waarom altijd zo'n minachting voor stratenmakers.....?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

FreakNL

Well do ya punk?

WEBGAMING schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Dan nog zijn de meeste mensen daar op een gegeven moment ook wel weer op uitgekeken.

Natuurlijk is dit niet netjes, en moet het gewoon netjes zijn, maar ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die hun hele leven dezelfde badkamerwand houden.
Ik ben het eigenlijk wel van plan.

Het zit er super op en het is een mooie en neutrale kleur. Ik moet wel de douchecabine op termijn opnieuw laten voegen.

Ook 60x60 tegels trouwens, over andere heen. Zitten echt superstrak. Werkspot mannetje. Maarja, wel 2014. Toen je nog gewoon een normale prijs betaalde voor vaklui.

/edit
Ik denk dat ze 60x40 zijn bij mij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/98fc4ccb6b7f602f026452c5792b98f49df30442/?url=http%3A%2F%2Fwww.fstweb.nl%2Fzooi%2Fbadkamer2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 06-05-2022 11:37 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pagani schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:26:
[...]

Onzin. Je knipt de leveldingen met een speciale tang af in de voeg, komt geen trekken aan te pas. Tenminste, degene die ik meestal gebruik. En dat kleine beetje dat door het opspannen van de levelers wordt bewogen moet een goede lijm gewoon meebewegen.
Onzin. Dat meebewegen moet uit de lengte of de breedte komen. Als jij een 60cm tegel twee millimeter naar voren trekt, trek je de lijm gewoon naar binnen.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ah Beun de Haas is weer eens bezig…

(Overigens de eerste 2 foto’s valt wel mee. De laatste 2, man man man)

[ Voor 50% gewijzigd door mierenfokker op 05-05-2022 21:30 ]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:27

mb1

MikeyMan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:03:
[...]

Onzin. Dat meebewegen moet uit de lengte of de breedte komen. Als jij een 60cm tegel twee millimeter naar voren trekt, trek je de lijm gewoon naar binnen.
Lengte/breedte, klopt! Daarom moet je ook een voldoende grove lijmkam gebruiken zodat er voldoende lijm achter de tegels zit, je trekt wellicht op een hoek de tegel iets omhoog maar vanwege de voldoende massa aan lijm zuig je de lijmril op de bewuste plek iets omhoog en wordt deze iets smaller. Na het uitharden mag het uiteraard nergens hol klinken en dat zal het ook niet doen als het goed uitgevoerd is.

• Yaksa
  • Nu online
WEBGAMING schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:23:
[...]Dan nog zijn de meeste mensen daar op een gegeven moment ook wel weer op uitgekeken.
Ergens op uitgekeken raken betekent dus eigenlijk dat je iets koopt wat niet naar je smaak is (op termijn). Da's vreemd, want bij de meeste mensen veranderd hun smaak niet. Je vindt iets mooi of je vindt het lelijk. Iets na een tijdje niet meer mooi vinden wordt je meer aangepraat door anderen dan door jezelf.

• Señor Sjon
pjot1 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:32:
[...]

Ik ben stratenmaker en voor straatwerk is dit ook onacceptabel.

offtopic:
waarom altijd zo'n minachting voor stratenmakers.....?
1) Omdat de reviews van de klussite laten zien dat het op een soort first come first serve systeem werkt van een willekeurig iemand die de klus aanneemt, ook al is het niet diegene zijn expertise
2) Tegels vs tegels. :P Niets met minachting te maken. :)

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12 12:30
Mijn muren waren ook erg scheef en de tegelzetter gaf ook aan dat hij meer lijm moest gaan gebruiken en ik daardoor duurder uit was. De man werkte met afstandskruisjes en een laser om de lijnen perfect te krijgen. Het eindresultaat mag zich raden. Uiteindelijk was ik rond de 3750,- kwijt voor een badkamer en twee wc's.

Terugkomend op jouw verhaal, ik zou dit niet accepteren. Als de basis al scheef is, dan kun je dat echt niet opvangen met voegen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:17

Qwerty-273

Meukposter

Het is inderdaad niet netjes werk (verre van), maar wat is de opdracht geweest? "Dit en dit heb ik al gekocht, ik zoek alleen maar een paar handen die het kan plakken over de huidige tegels?" of was er meer meedenken verwacht? Vaak zie je tegenwoordig dat de opdrachtgever alles al heeft gekocht/klaar liggen en alleen een set goedkope handen zoekt om het piek fijn uit te voeren. Dat er dan al (onbewust) keuzes zijn gemaakt waarmee het eindresultaat, ongeacht welke handen je ook zal treffen, verre van perfect zal zijn wordt dan al vaak niet meer meegenomen.

Aan de andere kant zit je nu ook niet te wachten om er alles uit te halen, spullen opnieuw aan te schaffen en dan weer opnieuw proberen (al dan niet met de zelfde handen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Galactic
  • Laatst online: 06-12 11:52
Allemaar weer harde woorden van alle tweakertjes hier. Slecht, onacceptabel etc. maar wrs zelf nog nooit een fatsoenlijke klus zelf uitgevoerd.

Zal je dan eens een mening geven van iemand met verstand van zaken op een schaal van 1 tot 10 is dit een 6 mss 6.5 (dat cijfer halen vele andere tegelplaatsers ook hoor). Met andere woorden geweldig is het niet maar zeker wel acceptabel. Bovendien lijken op de foto's jou tegels al niet gerectifieerd. Dan is hij wel verplicht om ergens de grootte verschillen op te vangen. Dat kan hij niet weg toveren.

Op de buitenhoek heb je wat verschil, maar daar komt toch een afwerkprofiel over.

Kortom, niet klagen. Je kan mss eens vragen of het iets netter kan maar daar gaat het stoppen denk ik.Tenzij je ergens tegelwerk van hen bent gaan kijken waar de afwerkwaliteit veel beter was.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Galactic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:48:
Allemaar weer harde woorden van alle tweakertjes hier. Slecht, onacceptabel etc. maar wrs zelf nog nooit een fatsoenlijke klus zelf uitgevoerd.

Zal je dan eens een mening geven van iemand met verstand van zaken op een schaal van 1 tot 10 is dit een 6 mss 6.5 (dat cijfer halen vele andere tegelplaatsers ook hoor). Met andere woorden geweldig is het niet maar zeker wel acceptabel. Bovendien lijken op de foto's jou tegels al niet gerectifieerd. Dan is hij wel verplicht om ergens de grootte verschillen op te vangen. Dat kan hij niet weg toveren.

Op de buitenhoek heb je wat verschil, maar daar komt toch een afwerkprofiel over.

Kortom, niet klagen. Je kan mss eens vragen of het iets netter kan maar daar gaat het stoppen denk ik.Tenzij je ergens tegelwerk van hen bent gaan kijken waar de afwerkwaliteit veel beter was.
Ben jij toevallig de tegelzetter waar het over gaat? :+

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 13:52
Ik mis op de hoek sowieso de tegelstrip, had dit aanzicht al bespaard... of kent hij daar het bestaan niet van gezien de tegelkwaliteiten?

• renegrunn
Nee dat is het punt, daar huren sommige mensen anderen voor in, met de verwachting dat deze vaklieden het beter kunnen afleveren dan zijzelf.

Als ik werk uitbesteed, verwacht ik een 9, niet een 6.

En verder moet je niet zo denigrerend doen.

[ Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 06-05-2022 08:12 ]

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-12 20:32
ik geef de TS wel gelijk. Mijn badkamer is er erger aan toe en je na 3 jaar ben ik er alsnog zuur van hoe dit zo erg uit de hand is kunnen lopen. Bij mij had die kerel de S koppelingen nog in de muur gelaten 8)7 .
Dat tegels een beetje krom kunnen zijn ok, maar voegen die niet aansluiten hoort niet. Dat is gewoon verzakt.Vraag me ook af hoeveel tegellijm erachter zit.

Enig tip die ik kan geven voor mensen die de boel willen laten tegelen is de tegelaar dwingen dat je voor meerprijs in arbeid een levelingsysteem laat gebruiken.
Hebben velen geen zin in want kost eenmaal meer tijd en moeite. Maar zo n levelingsysteem zorgt er wel voor dat de gemiddelde tegelzetter in de huidige markt toch iets acceptabels kan neerzetten.

In mijn tuinkamer heb ik de boel wel met een levelingsysteem laten plaatsen en je ziet nergens oneffenheden en alle voegen sluiten goed aan.

[ Voor 4% gewijzigd door com2,1ghz op 06-05-2022 08:19 ]

• Galactic
renegrunn schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Nee dat is het punt, daar huren sommige mensen anderen voor in, met de verwachting dat deze vaklieden het beter kunnen afleveren dan zijzelf.

Als je spik en spam werk wil moet je daarvoor betalen, zodat is zomaar 25% meer werkuren. Dus iets meer de buidel open trekken en niet de goedkoopste gaan zoeken op een of andere website :') die ook nog eens direct kan starten. Zo werk dat niet.

Er zijn allemaal normen voor wat acceptabel is. Een stucker zijn muur is ook niet 100% recht. Deze uitwerking is niet spik en span, maar wel volgens norm. Als beter werk is gewenst op zijn minst gaan kijken naar afwerkingskwaliteit van andere klus van deze man. Of afspraken maken over de afwerkingskwaliteit. Anders niet zeiken, klaar.

Iedereen die hard roept, moet er misschien eens zelf aan beginnen, dan hebben ze het probleem niet.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:54
Hier is de nieuwe badkamer bijna klaar. Eerst is er een sloper een dag bezig geweest met zwaar materieel om de boel goed te strippen. Daarna is er een stucadoor gekomen om alles goed vlak te maken, toen pas is de tegelzetten aan de gang gegaan. Met niet gerectificeerde tegels ziet het er bij ons een stuk strakker uit.

Ik denk dat de beste man vooral had moeten aangeven dat wat jij van hem verwacht gewoon niet haalbaar is in jouw badkamer. Dat daarvoor je muren te scheef zijn. Ik vraag me dus ook af of je dit zonder stucwerk strak krijgt (maar daarvoor moeten volgens mij de oude tegels er wel uit).

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:51
CurlyMo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:53:
Hier is de nieuwe badkamer bijna klaar. Eerst is er een sloper een dag bezig geweest met zwaar materieel om de boel goed te strippen. Daarna is er een stucadoor gekomen om alles goed vlak te maken, toen pas is de tegelzetten aan de gang gegaan. Met niet gerectificeerde tegels ziet het er bij ons een stuk strakker uit.

Ik denk dat de beste man vooral had moeten aangeven dat wat jij van hem verwacht gewoon niet haalbaar is in jouw badkamer. Dat daarvoor je muren te scheef zijn. Ik vraag me dus ook af of je dit zonder stucwerk strak krijgt (maar daarvoor moeten volgens mij de oude tegels er wel uit).
In 2020 mijn badkamer verbouwd. Gesloopt met als resultaat geen rechte wanden. Tegelzetter heeft gewoon meer lijm gebruikt om die oneffenheden eruit te halen en het ziet er echt superstrak uit. Net zoals TS zijn er 60x60 tegels gebruikt. Het kan dus zeker wel!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:54
Sito schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:56:
[...]

In 2020 mijn badkamer verbouwd. Gesloopt met als resultaat geen rechte wanden. Tegelzetter heeft gewoon meer lijm gebruikt om die oneffenheden eruit te halen en het ziet er echt superstrak uit. Net zoals TS zijn er 60x60 tegels gebruikt. Het kan dus zeker wel!
Zit er geen limiet aan hoeveel je met tegellijm kan overbruggen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Señor Sjon
Montaner schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:57:
Ik mis op de hoek sowieso de tegelstrip, had dit aanzicht al bespaard... of kent hij daar het bestaan niet van gezien de tegelkwaliteiten?
Die mis je niet, mooi in verstek ipv die nare strips. ;)

• renegrunn
Galactic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:46:
[...]

Als je spik en spam werk wil moet je daarvoor betalen, zodat is zomaar 25% meer werkuren. Dus iets meer de buidel open trekken en niet de goedkoopste gaan zoeken op een of andere website :') die ook nog eens direct kan starten. Zo werk dat niet.

Er zijn allemaal normen voor wat acceptabel is. Een stucker zijn muur is ook niet 100% recht. Deze uitwerking is niet spik en span, maar wel volgens norm. Als beter werk is gewenst op zijn minst gaan kijken naar afwerkingskwaliteit van andere klus van deze man. Of afspraken maken over de afwerkingskwaliteit. Anders niet zeiken, klaar.

Iedereen die hard roept, moet er misschien eens zelf aan beginnen, dan hebben ze het probleem niet.
Nouja, ik heb dus vorige jaar voor het eerst zelf eens een wandje betegeld. Weliswaar recht-toe-recht aan muur (wel met een nis), maar dat zag er een stuk strakker uit.

Ik denk dat deels het probleem is dat het voor niet iedereen duidelijk is wat je mag verwachten voor welke prijs. 2500 euro voor 5m2? Geen idee of dat veel of weinig is, waar vind ik dat?

Je hebt het trouwens over de 'norm', waar kan ik deze vinden?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
renegrunn schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:10:
[...]

Je hebt het trouwens over de 'norm', waar kan ik deze vinden?
Leef je uit :p https://www.skgikob.nl/fi...5-101_d.d._13-04-2018.pdf (PDF)

Als ik het goed lees, mogen tegels van TS op een afstand van 500mm max 2mm afwijken. En hoogteverschil voor tegels onderling max 1mm (pagina 18 en 19).

Zelf heb ik mijn badkamer, toilet en (vorig weekend) keuken getegeld. Het is echt geen rocket science. En ik ben het er helemaal mee eens dat je meer kan verwachten dan het werk van deze tegelzetter. Of dat ook overeenkomt met de bovenstaande normen is me overigens niet duidelijk, maar het lijkt me meer hoogteverschil dan 1mm...

Hij had op z'n minst aan verwachtingsmanagement moeten doen en vooraf duidelijk laten weten wat voor kwaliteit je kan verwachten. Maar goed, het is in mijn ervaring behoorlijk uitzonderlijk dat er in de bouwwereld goed gecommuniceerd wordt. Jammer, want het zou voor iedereen een hoop ellende voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 06-05-2022 09:22 ]

• sypie
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:57:
Zit er geen limiet aan hoeveel je met tegellijm kan overbruggen.
Er zal vast een limiet aan zitten. Je kunt in ieder geval met een kam van 4 mm werken maar ook met 10mm. Je kunt dus aardig wat corrigeren wanneer dat nodig is.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43

Jrz

––––––––––––

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2014:3712

"Er zijn onderlinge verschillen van groter dan 1,5 mm aangetroffen. Voorts is sprake van onvlakheden ter plaatse van aansluitende (mozaïek) tegels van ca. 1,5 mm"

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• michaelboon82
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-11 14:37
Als het een witte voeg is zie je afwijkingen inderdaad minder, maar bij grijs zie je elke afwijking.

Ik heb zelf de wanden in mijn badkamer 'recht' gestuct en ik kan je vertellen dat ik geen stukadoor ben. En toch heeft de tegelzetter het voor elkaar gekregen alles recht te tegelen. Een goede tegelzetter moet dus gewoon recht kunnen tegelen.

Meteen aan de bel trekken en eventueel een 2nd opinion bij een andere tegelzetter regelen. Maar ik weet dat de bouw inmiddels de krenten uit de pap haalt en het lastig is om een tegelzetter te laten kijken naar het werk. Maar trek aan de bel en het liefst schriftelijk zodat je achteraf als het tot een conflict komt je kunt bewijzen dat je tijdig hebt geklaagd. Succes!

• Kaffe
  • Laatst online: 03-12 13:13
MikeyMan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:03:
[...]

Niet overdrijven hé, met de juiste maat lijmkam en dubbel verlijmen trekt zelfs iemand die het voor de eerste keer doet in 99% van de gevallen de tegel niet uit de lijm met een nivelleersysteem. En al zeker geen tegel van 60 op 60.

Iemand die het dan als beroep doet al zeker niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaffe op 06-05-2022 10:51 ]

• Kaffe
Dit is gewoon prutswerk en trek je niet recht met voegen.

Weer lachen om deze reacties te lezen.

TS plaatst wschl gewoon een advertentie op zoek naar een tegelzetter. Die man kan dan zijn prijs geven waar de ts mee akkoord gaat of niet?

Beetje beroepsernst mag nog wel. Als ik ergens toekom en het gaat niet lukken of je krijgt geen goed resultaat, dan laat je dat aan de klant weten voor je eigen tijd verdoet en al zeker voor je zo'n brolwerk aflevert.

Je ziet trouwens de clips nog zitten op sommige foto's dus geen flauw idee wat die man daar gedaan heeft.

Contacteer Zoofy maar en vraag voor een oplossing. Deze man gaat het niet beter kunnen.

• Hansja13
Hij is vandaag geweest. We stoppen ermee, heb aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in zijn kunsten.

Ik betaal verder alleen de materiaalkosten (tegellijm, leidingen, sluitstukken). Dat is alsnog 200 euro waar ik eigenlijk niet blij mee ben. Maar aan de andere kant ben ik al lang blij dat ik nu van hem af ben.

Vanavond komt er een ander kijken. Hopelijk kan er dan alsnog snel gewerkt worden.

Ja, ik had beter moeten nadenken. En met een echte vakman moeten gaan. Aan de andere kant ik heb de ballen verstand van dit soort dingen en ben met mijn goedgelovige hoofd meegegaan in zijn praatjes. Een dure en hele vervelende les.

Dank voor jullie hulp.

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
renegrunn schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Als je een 9 verwacht, moet je niet betalen voor een 5...

• sypie
  • Niet online
Vraag aan de volgende tegelzetter of die je wat foto's kan laten zien van z'n werk. Een beetje vakman is trots op wat die gemaakt heeft en maakt daar foto's van. Vakmannen hoeven niet altijd een eigen website te hebben, sommigen zijn al druk genoeg omdat ze juist goed zijn in wat ze doen. Hun werk is hun reclame, niet een fancy website.

Let wel op: goede vakmannen zijn op dit moment kneiterdruk. Iemand die aangeeft dat die morgen al tijd heeft kan al een rode vlag zijn. Waarom zou iemand morgen al tijd hebben terwijl alle vakmannen in Nederland het komende half jaar al vol zitten?

Verder: zorg er voor dat de volgende tegelzetter met een schone leest kan beginnen. Haal dus alles van de muur wat er af moet. Vermoei een nieuwe tegelzetter niet met het prutswerk van een ander. En, ook niet geheel onbelangrijk: benoem niet naar de volgende tegelzetter wie dit gedaan heeft. Het doet er niet toe, het verandert niks én het wereldje kan maar zo eens heel klein zijn, waarbij je je misschien zelf in de vingers snijdt.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:18
Hansja13 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:36:
Ik betaal verder alleen de materiaalkosten (tegellijm, leidingen, sluitstukken). Dat is alsnog 200 euro waar ik eigenlijk niet blij mee ben. Maar aan de andere kant ben ik al lang blij dat ik nu van hem af ben.
Hoe bedoel je 200,- aan lijm, leidingen e.d.? Waren de tegels gratis? :)
De tegels die er nu opzitten zal ook iets mee moeten gebeuren neem ik aan.

• Kaffe
Tegels had de ts al, dacht ik.

Ik zou toch nog eens contact opnemen met de website. Uiteindelijk had je via hen het geregeld en een garantiepakket.

Maar al bij al nog een redelijk goede oplossing. Soms ben je beter met iets te betalen en dan van een prutser vanaf te zijn.

Vergeet geen review te schrijven op die website.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:18
Kaffe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:51:
Tegels had de ts al, dacht ik.
Ja, maar wat er niet goed op zit moet er af.

• renegrunn
core_dump schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Eens, maar waar kan ik die tabel inzien?

Zoals mijn punt eerder, het is best lastig in te schatten of de prijs goed is, en vooral welke verwachtingen je daarbij mag hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door renegrunn op 06-05-2022 10:58 ]

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
Dit is wel next level prutswerk zeg, Jeetje.

Ik heb zelf mn badkamer en toilet betegeld, maar da's toch echt 10 keer strakker en preciezer dan dit. Had ie een zwarte bril op? Je weet zeker dat t niet Momfert de Mol tegelwerken was?

En dan baalde ik zelf al als een tegel doordat het een oudbouw was op een moeilijke plek 2 mm naar voren kwam.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
core_dump schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Wat zou wel een 9 kosten dan volgens jou?

• pagani
  • Niet online
renegrunn schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:55:
[...]

Eens, maar waar kan ik die tabel inzien?

Zoals mijn punt eerder, het is best lastig in te schatten of de prijs goed is, en vooral welke verwachtingen je daarbij mag hebben.
Eigenlijk is de prijs momenteel niet de leidraad. Elke vakman (behalve starters) die binnen drie maanden tijd heeft voor een flinke klus is een 6 of lager.

• Hansja13
Ik ben het wel eens met dat het lastig is om te weten waar je aan begint. Nu zie ik in dat ik met die prijs geen kwaliteit had mogen verwachten. Ja, ik ben stom geweest en had beter onderzoek moeten doen. Dat is mijn fout. Maar het is ook echt lastig zonder verstand van zaken; je huurt iemand in waarvan je verwacht dat ie weet waar hij mee bezig is.

Ik moet mijn verlies nemen. De tegels moeten er inderdaad af. Dat is 400 euro. De materiaalkosten ga ik vergoeden, ook om van die man af te zijn. Al met al gaat het me wel een flink bedrag kosten.

En dan heb ik ook nog eens geen badkamer nu. Kortom, een dure les. Ik baal er enorm van natuurlijk maar stap 1 was wel deze beunhaas mijn huis uit krijgen en dat is gelukt. Vanavond komt er een andere tegelzetter kijken die wel erg goed aangeschreven staat en ook zijn werk heeft laten zien. Duimen dat hij snel kan beginnen. Nu maar verder en een maand in de sportschool douchen (wel goed voor de gezondheid als ik er zo vaak langs moet).

• Kaffe
vassago schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Ja, maar wat er niet goed op zit moet er af.
True, maar als je dat op die tegelzetter gaat proberen verhalen, gaat nooit lukken.

Ik zou dat toch bij de website zelf proberen.

• Kaffe
pagani schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Eigenlijk is de prijs momenteel niet de leidraad. Elke vakman (behalve starters) die binnen drie maanden tijd heeft voor een flinke klus is een 6 of lager.
Soms valt er al eens een werf vantussen en dan is het handig om er een kleinere werf tussen te nemen. Zal dus in 90% van de tijd een mooie leidraad zijn, maar het hoeft ook niet direct een alarmbel te zijn.

Zeker hier in België vallen er momenteel wat werven weg door de prijsstijgingen.

Maar dan moet je goed referenties vergelijken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Denk dat de volgende tegelzetter wel wil dat de muur sowieso vlak is. Ga je zelf de tegels er afhalen of laat je dat ook doen ?
(zijn weer extra kosten)

• Hansja13
Ik ga het vanavond met hem bespreken en kijken wat ik zelf kan doen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

FreakNL

Well do ya punk?

Het is overigens wel echt vervelend voor je.. Het is een slechte tijd om klussen uit te besteden. Maar dit doe je ook weer niet zomaar zelf (tenminste, ik niet)...

Ik heb geluk gehad dat mijn grote verbouwingen in 2014-2016 vielen, in die tijd kon je het zelfs nog veroorloven om iemand af te wijzen en vochten ze elkaar de tent uit qua prijzen.

Ik heb de tuin laten doen in 2016 voor onder de 1k en de badkamer voor 3k (ex materiaal, dat heb ik zelf allemaal bij elkaar gezocht). Kom je nu niet meer mee weg.

Ik hoop dat je meer geluk hebt met die kerel die vanavond langskomt.

• Hansja13
Ja, het is een klote situatie. Ik werd er in eerste instantie moedeloos van, maar het heeft geen zin om achteruit te kijken. Moet er gewoon het beste van maken en mijn verlies nemen.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:05
Galactic schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:46:
[...]
Punt is natuurlijk dat de meeste mensen hier niet dagelijks mee te maken hebben waardoor het moeilijk inschatten is welke kwaliteit ze kunnen verwachten met de overeengekomen werkuren/prijs. Je ziet dit bij sites zoals TS die heeft gebruikt, maar dezelfde voorbeelden komen van gerenommeerde badkamerzaken die zzp’ers inschakelen. Dus wat mij betreft vlieg je wat kort door de bocht met deze opmerkingen.
Dat vind ik echt onzin. Dus omdat iemand het niet zelf wil doen en wil uitbesteden, mag hij geen kritiek hebben op hoe een ander het uitvoert? Je schakelt iemand in omdat je het professioneel uitgevoerd wilt hebben. Als je dan iemand treft die niet beoogde kwaliteit levert, mag je daar best kritiek op hebben. De klusser mag vervolgens zeggen dat het zo niet is afgesproken of dat hij voor de overeengekomen prijs de kwaliteit niet kan leveren. Maar dat neemt niet weg dat de kwaliteit belabberd is. Ik hoop dat jij als prof toch echt een ander resultaat achterlaat bij klanten.

• Galactic
Iedereen wil het beste werk voor het minste geld, weinig mensen krijgen dat beste werk ook effectief. Zo is het nu gewoon eenmaal. Een automechanicien of PC technieker die sub-optimaal werk levert, die zijn er ook, de meerderheid zelfs. De garagist gaat niet aan je auto werke alsof het de zijne (of een Ferrari) is.

Misschien is het probleem wel dat de huidige klant te veeleisend is en het te perfect wil, ipv dat de vakman slecht werk afleverd. Kleine afwijkingen, horen erbij, zo is dat, dat is de norm, niet eens, iemand veel meer betalen en jou eigen normen afspreken. Geld er niet voor over, zelf doen.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06

Lol, en jij doet je tegelwerk dus wél zelf?

Dan weet je dus ook dat:
- de tegels van TS wel degelijk rerectificeerd zijn
- tegelprofielen ónder de telgels gelijmd worden en dus niet achteraf geplaatst kunnen worden

Natuurlijk is het moeilijk om op een foto te beoordelen hoe werk in de praktijk uitgevoerd is (het vertekent altijd) maar dit soort onzin reacties schiet niemand wat mee op.

En ja het bedrag wat TS besproken heeft is idd niet realistisch voor een fatsoenlijke aannemer. Maar duurkoop is ook geen garantie dat je geen prutser in huis haalt. Dat het goedkoop is betekent niet dat je prutswerk maar moet accepteren. Dat kan alléén als daar van te voren hele duidelijke afspraken over gemaakt zijn, bijvoorbeeld dat je een korting krijgt omdat een stagiair/beginner het werk uitvoert, met bijbehorende toleranties voor een "voldoende".

Edit: Overigens lijkt de oplossing me prima. Schadeloos gesteld worden in euro's is één ding, de tijd en hoofdpijn krijg je niet gecompenseerd en is vaak meer waard dan een paar tegels en cement. Hoofdstuk afsluiten en door.

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 06-05-2022 15:04 ]

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-11 19:15
Ik had hem de 200 gegeven voor de materialen maar ook direct een factuur gegeven voor de tegels van 400 euro aangezien hij die heeft verneukt.

You only live once, so enjoy the ride.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12 13:16
Hansja13 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:30:
Ja, het is een klote situatie. Ik werd er in eerste instantie moedeloos van, maar het heeft geen zin om achteruit te kijken. Moet er gewoon het beste van maken en mijn verlies nemen.
Stop stressing over the things you can't change
When things go wrong there is a rule.

It is ok to be negative, be negative for 5 minutes, cry,yell, bitch about it, punch a wall.

After 5 minutes take a deep breath and say: Can't change it.
It's an acknowledgement of I can't change what is already happened.

There is no value in wishing it was different

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Pagina: 1 2 Laatste