Trademarked Benelux - Domeinnaam geclaimed door derden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hallo allen,

Ik werk voor een non-profit, we hebben enkele domeinnamen , ****.org, ****.nl en ****.com

Ik ontvang zo juist een e-mail van "Trademarked Benelux" met de melding
Wij willen u ervan op de hoogte stellen dat wij een registratieverzoek hebben ontvangen voor www.****.net. Aangezien dit verzoek ingediend is door iemand buiten uw organisatie stellen wij u hiervan op de hoogte.

Daarom geven we u deze eenmalige aanbieding om deze naam zelf te registreren. Als u akkoord gaat, koppelen we www.****.net aan www.*****.org
Nu is mijn vermoeden, dat als iemand daadwerkelijk ****.net wil registration, dat al lang gelukt was omdat er naar mijn weten geen check op zit zoals deze? Domein is op dit moment daadwerkelijk niet geregistreerd.

Ik zou nu zelf ****.net volgens mij bij iedere domeinboer kunnen registreren, voor minder dan hun "eenmalige aanbieding van EUR 29,95 per jaar (10 jaar contract).

Wij hebben niet zo'n behoefte om ook .net te hebben want ik geloof dat het gros van de mensen onze naam in een zoekmachine zullen ingeven.

De e-mail doet ook al lijken dat we al contact met hen hebben omdat ze noemen "Dit zijn de factuurgegevens die wij van u hebben:" -- dit is echter gewoon publieke informatie. Ook de website geeft mij wat "onzin" vibes.

Zit ik juist met mijn vermoeden dat dit gewoon een scare-tactic is, en het domein helemaal niet geclaimed wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door CB32 op 04-05-2022 11:14 ]

Beste antwoord (via CB32 op 04-05-2022 11:14)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 14:32

markvt

Peppi Cola

De echte partij voor merkenrechten is deze; https://www.boip.int/en

Zo te zien is het een standaard scare-tactic om je te bewegen om het .net domein via hun aan te schaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door markvt op 04-05-2022 11:16 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

De echte partij voor merkenrechten is deze; https://www.boip.int/en

Zo te zien is het een standaard scare-tactic om je te bewegen om het .net domein via hun aan te schaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door markvt op 04-05-2022 11:16 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 13:31

Releases

Ja maar!

Correct, je heb reeds de juiste conclusie getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Nu online
Goed, wilde dit vermoeden even chechken. Heb ik toch weer zo'n 12 29 euro per jaar bespaard :-)

[ Voor 5% gewijzigd door CB32 op 04-05-2022 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CB32
  • Nu online
Ik wil nu bijna het .net domein wel registreren zodat ik ze kan mailen "joh bedankt voor de tip ik heb het nog goedkoper gevonden ook".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Trademark benelux is inderdaad een notoire oplichter. Een 10 jarig contract mag overigens ook helemaal niet, dus lekker negeren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Och, Pelsterstraat 4 in Groningen.
Lees even het Trademark Office topic en alle andere klopjachten daarop 😉

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
nelizmastr schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:42:
Trademark benelux is inderdaad een notoire oplichter. Een 10 jarig contract mag overigens ook helemaal niet, dus lekker negeren.
Waarom mogen 10 jarige overeenkomsten niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het is ondertussen wel bekend dat het oplichters zijn maar hierbij ook nog een link naar het topic hier op GoT: [Trademark office - Telefoon scam] Ervaringen & Discussie

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1