Situatie:
We zijn van plan om van het oud gedeelte de spouw te vullen. Isolatie tegen de gevel zien we niet zitten omdat de charme van het huis dan wegvalt.
We staan op het punt om een thuisbatterij aan te schaffen.
Verder dacht ik nog aan een zonneboiler. Maar blijkbaar bestaat er ook een warmptepompboiler. Als ik dan verder kijk kom ik dan ook uit op warmtepompen, ga ik beter voor een airco...
Heeft iemand in mijn situatie gestaan, of kan iemand mij een 'ideale' richting in duwen? Op het forum staat veel interessante info die dan voor mij wel TE technisch wordt.
- Zuidgerichte halfopen woning uit 1958, bestaande uit een niet geisoleerd 'oud' stuk (zolder is half en half geïsoleerd, wordt opnieuw gedaan) en een goed geïsoleerde aanbouw die +-3/4 is van de bestaande woning.
- +-10j geleden overal dubbel glas geplaatst
- centrale verwarming op gas
- 18 zonnepanelen en digitale teller
We zijn van plan om van het oud gedeelte de spouw te vullen. Isolatie tegen de gevel zien we niet zitten omdat de charme van het huis dan wegvalt.
We staan op het punt om een thuisbatterij aan te schaffen.
Verder dacht ik nog aan een zonneboiler. Maar blijkbaar bestaat er ook een warmptepompboiler. Als ik dan verder kijk kom ik dan ook uit op warmtepompen, ga ik beter voor een airco...

Heeft iemand in mijn situatie gestaan, of kan iemand mij een 'ideale' richting in duwen? Op het forum staat veel interessante info die dan voor mij wel TE technisch wordt.
/f/image/9hfJP1uE6RQ8IZBh48H5aR9r.png?f=fotoalbum_large)