Ik wil zonnepanelen plaatsen, ik heb daarvoor meerdere offertes opgevraagd en ben eigenlijk al tevreden met de goedkoopste offerte. Het verschil met (meerdere) hogere offertes is echter significant waardoor ik me afvraag of ik niet iets over de hand zie.
Hier de situatie:
ZZW orientatie, dakhelling 45graden

Doel is mijn huidige jaarverbruik minimaliseren. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst meer panelen wil. Maar dan spreken we over een lange tijd en die komen dan op de garage te liggen verderop.
Ik wil daarom graag 24 panelen plaatsen
Legplan:

De zonnepanelen van Zon7 hebben een langere garantie en hogere gegarandeerde opbrengst na 25 jaar.
Toch neig ik naar de offerte van Coolblue. Wat denken jullie?
Hier de situatie:
Foto's

ZZW orientatie, dakhelling 45graden
Beschikbare (dak)ruimte
Rond de 80m2 - 2X dakramenSchaduw
Schaduwvorming is beperkt. Aan het einde van de dag werpt een boom ZW van het huis de eerste schaduw linksonder het dak:
Jaarverbruik
Rond de 8500kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3 fase 25ABudget en doel
Budget max 14KDoel is mijn huidige jaarverbruik minimaliseren. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst meer panelen wil. Maar dan spreken we over een lange tijd en die komen dan op de garage te liggen verderop.
Ik wil daarom graag 24 panelen plaatsen
Legplan:

Wie gaat het project uitvoeren
InstallateurBijhouden van data
Ja maar beperkt, ik ben al tevreden met een standaard app. Openbare API is een nice to have.Reeds verkregen offertes

Regio
Noord Brabant/ Den BoschVoorlopige conclusie
Een verschil van tussen Coolblue en Zon7 (serieel) van €3000 (34%).De zonnepanelen van Zon7 hebben een langere garantie en hogere gegarandeerde opbrengst na 25 jaar.
Toch neig ik naar de offerte van Coolblue. Wat denken jullie?
[ Voor 45% gewijzigd door J-P op 03-05-2022 20:05 ]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ