Meerdere PDF bestanden maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Ik wil voor een project meerdere PDF bestanden maken. Nu wil ik deze niet 1 voor 1 opslaan, maar automatisch laten genereren. Als voorbeeld:

Speler 1 - 10 jaar - € 3,-
Speler 2 - 12 jaar - € 5,-
Speler 3 - 10 jaar - € 3,-

etc...

Op basis van de data wil ik zo`n 50 PDF bestanden maken met daarin invulvelden. Een aantal zaken zijn vooraf al ingevuld. Is dit mogelijk en zo ja, met welk programma?

Ik heb al gezocht maar kom enkel resultaten tegen met samenvoegen. Vaak kom ik er met zoeken wel uit, maar loop een beetje vast met welke zoekwoorden ik aan de slag moet gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Samenvoegen is inderdaad de juiste term. Kan met bijv. Word, en de data (Speler 1, 10, 3) in Excel of evt. ook Word.
En dan pdf als standaard printer. Ik weet niet of je zo automatisch losse pdf’s kunt maken, maar desnoods maak je eerst automatisch 1 grote pdf die je daarna opsplitst in individuele pagina’s. Bijvoorbeeld met (gratis) pdftk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Excel in combinatie met een Word-document?

In Excel vul je de gegevens in die je in je document wilt hebben. In Word maak je een document met bladwijzers. Daarna vul je met behulp van een macro de bladwijzers in, sla je het document op waar en zoals jij dat wilt, eventueel kun je de macro aanvullen zodat die het meteen omzet naar een PDF (dit laatste stukje heb ik nog niet voor elkaar). Ik ga zo even de code voor je opzoeken die ik hier een keer heb gekregen van iemand.

EDIT: In dit topic staat de gebruikte VBA-code: [Word/Excel 2016] Mail merge + Macro meenemen?

[ Voor 11% gewijzigd door sypie op 03-05-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:48

codex

Geen OpenAI agent :)

Je kunt een maand gratis Adobe CC nemen, met Indesign kun je dit soort dingen doen. Krijg je ook mooiere output dan met Excel en Word. Het is niet het meest eenvoudige programma om te leren, maar layout technisch en qua opties voor pdfs is het superieur. Input is dan een csv bestand.