Ik heb een Ecolution WTW (CV4 regeling) + HR CV ketel. Deze combi werkt meestal uitstekend. Alleen bij heel koude winterdagen wordt het huis niet meer warm, ondanks dat zowel WTW als CV aan staan. Als ik dan de Ecolution op alleen ventileren zet, en het huis alleen door de CV ketel wordt verwarmd, dan wordt mijn huis weer goed warm. Maar wel met gebruik van heel veel gas,
Mijn vermoeden is dat de WTW op deze momenten zoveel druk op de warmwaterleiding zet dat de parallel geschakelde CV ketel zijn warmte niet meer goed kwijt kan. Is er een manier om dat te testen? Bijvoorbeeld de geleverde druk door de Ecolution te verlagen of de geleverde druk door de CV ketel te verhogen? Beide kan ik niet vinden in de handleidingen.
Mijn apparatuur:
- Inventum Ecolution Combi 50
- Remeha Calenta 40c
- Vloerverwarming + lage temperatuur radiatoren
Mijn vermoeden is dat de WTW op deze momenten zoveel druk op de warmwaterleiding zet dat de parallel geschakelde CV ketel zijn warmte niet meer goed kwijt kan. Is er een manier om dat te testen? Bijvoorbeeld de geleverde druk door de Ecolution te verlagen of de geleverde druk door de CV ketel te verhogen? Beide kan ik niet vinden in de handleidingen.
Mijn apparatuur:
- Inventum Ecolution Combi 50
- Remeha Calenta 40c
- Vloerverwarming + lage temperatuur radiatoren