Lexmark C3224 toner chip reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolIdioot
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-05-2022
L.S.,

Ik heb onlangs de fout gemaakt een Lexmark C3224DW laserprinter te kopen. Volgens de toenmalige content op coolblue.nl zou die gelever worden met volle cartridges.

Dat was echter niet zo. Er zaten 'starterscartridges' bij. Dus nagenoeg lege cartridges met nog een paar prints op de chip. Volgens coolblue leverden ze daarmee wat ze beloofden want het waren 'volle starterscartridges'. Dat 'starterscatridge' niets anders is dan 'niet vol', doet er voor hun niet toe.

Wat daarvan ook zij, Lexmark kon je van oudsher resetten via het printermenu. Zie bv.
https://fixmyprinter.us/h...ark-toner-cartridge-chip/

Dit werkt niet voor deze printer. Reset chips zijn niet te krijgen.

En het magische van deze printer is; zodra er ook maar één cartridge 'leeg' is, print hij NIETS meer. Dus als geel op is, kun je ook geen zwart/wit tekst meer printen.

Iedereen met een manier om toch te resetten, of iemand die mij kan vertellen welke chip dit is, ik hoor het graag. Ik heb zelf de spullen (scoop/logic analyzer) en de kennis (developer) in huis om e.e.a. zelf aan te passen. Maar zonder idee welke chip dit is, zal dat niet echt gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZsQxduu.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:57
Ik zag toevallig dit bericht. Ik heb dezelfde printer en inmiddels de geleverde cartridges al 1 x bijgevuld met toner van Ali. De printer geeft wel meldingen dat de toner bijna op is (alle cartridges geven aan 1%), maar hij blijft gewoon printen.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyble
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02 23:37
blb4 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:29:
Ik zag toevallig dit bericht. Ik heb dezelfde printer en inmiddels de geleverde cartridges al 1 x bijgevuld met toner van Ali. De printer geeft wel meldingen dat de toner bijna op is (alle cartridges geven aan 1%), maar hij blijft gewoon printen.
Dank voor het delen. Ik had die bijvulling ook gezien op Ali, maar las ook dat je die chips nodig had. Blijkbaar niet dus, goed te weten! Met die bijvulling schijn je voorzichtig te moeten zijn omdat het fijnstof is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:57
hyble schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Dank voor het delen. Ik had die bijvulling ook gezien op Ali, maar las ook dat je die chips nodig had. Blijkbaar niet dus, goed te weten! Met die bijvulling schijn je voorzichtig te moeten zijn omdat het fijnstof is?
Hoe goed (of slecht) 't exact voor je gezondheid is weet ik niet. Het kan met weinig knoeien gebeuren; de toner-cartridges hebben een plastic dopje dat je er eenvoudig afhaalt en weer terug opzet en de flesjes van Ali hebben een trechterdop. Ik heb 't buiten gedaan.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:00

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Mondkapje dragen is een goed idee, want het is echt zéér fijn poeder. Ik heb recent ook geprobeerd een toner te hervullen met materialen van AliExpress, dat lukte vrij aardig, al heb ik de betreffende toner nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkGroenewold
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-04 20:51
Ik heb me groen en geel gezocht.. Ik kan geen chips vinden voor de Lexmark MC3224adwe toners. Genoeg busjes toner refil op Ali voor een paar tientjes, maar geen chips of devices om een chip te resetten.. Ook software matig heb ik geen manier kunnen vinden om de teller omhoog te krijgen.

Het beste wat ik gevonden heb is huismerk toner C3220K0 (zwart), maar dan ben je dus 80 eu of meer kwijt per unit.

Ik houd mij aanbevolen als iemand een oplossing heeft want ik zit nu met bijgevulde volle toners, maar een machine die denkt dat ze leeg zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

HenkGroenewold schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:35:
Ik heb me groen en geel gezocht.. Ik kan geen chips vinden voor de Lexmark MC3224adwe toners. Genoeg busjes toner refil op Ali voor een paar tientjes, maar geen chips of devices om een chip te resetten.. Ook software matig heb ik geen manier kunnen vinden om de teller omhoog te krijgen.

Het beste wat ik gevonden heb is huismerk toner C3220K0 (zwart), maar dan ben je dus 80 eu of meer kwijt per unit.

Ik houd mij aanbevolen als iemand een oplossing heeft want ik zit nu met bijgevulde volle toners, maar een machine die denkt dat ze leeg zijn..
Maar je kunt nog steeds printen toch?

Ik heb ook mijn (zwarte) toner bijgevuld via Toner van Aliexpress, en voorals heb ik geen problemen.
Ik kan gewoon kwalitatief goed printen, ook al denkt de printer dat er nog maar 1% tonercapaciteit is.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkGroenewold
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-04 20:51
Helaas, 1% houd hij een tijdje vol, maar als de (theoretische) teller op nul staat print hij niet meer. Ook al zit de toner nog tot het randje toe vol..

Tot nu toe nog steeds geen oplossing gevonden, (behalve nieuwe toners kopen)

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ben benieuwd of iemand hier nog verder mee is gekomen. Ik ondervind hetzelfde probleem: Genuine toner is schandalig duur. Ali-toner kost een schijntje, maar als de tellertjes van een van de chips op 100% staan is het einde oefening.

Als de toner niet zo schandalig duur was dan was er nog iets voor te zeggen, maar op deze manier heeft Lexmark deze printers waardeloos gemaakt.

Als iemand een manier weet om die chips een reset te geven, dan houd ik mij aanbevolen.
HenkGroenewold schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:37:
Helaas, 1% houd hij een tijdje vol, maar als de (theoretische) teller op nul staat print hij niet meer. Ook al zit de toner nog tot het randje toe vol..

Tot nu toe nog steeds geen oplossing gevonden, (behalve nieuwe toners kopen)
nog steeds geen succes?

[ Voor 28% gewijzigd door verkeerslicht op 26-09-2024 11:45 ]

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Pagina: 1