Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe game pc moet 4 a 5 jaar meegaan als het even kan.
Ik wil op 1440p kunnen gamen op ultra settings.
Aan mijn systeem zijn 3 schermen aangesloten (3x 1440p resolutie), de kans bestaat dat ik games ook op 3 schermen wil spelen, zoals bij racen en simultaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max bedrag in mijn hoofd van 3000 inclusief assamblage door de firma zelf.
Ik wil er zelf niet aan sleutelen, gewoon bestellen en laten installeren door hetzelfde bedrijf.
dit kost mij meer, maar dat heb ik er voor over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat mij puur om de PC.
Alle randapparatuur heb ik voorzien.
Muis, Toetsenbord, headset, racestuur, webcam, elgato streamdeck.
Ik heb nu een Corsair 400 behuizing en ik vind deze helemaal prima.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil minimaal een RTX3080, maar twijfel of ik voor de RTX3080 Ti moet gaan.
Ik kom nu van een RTX2080 (geen TI) en helaas moet ik tegenwoordig veel games op Mid settings spelen om boven de 60FPS te blijven. Bottleneck zit hem ergens in de combinatie tussen mijn i7-7700 en slecht geheugen.
Maar de PC die ik nu heb, is bijna 5 jaar oud en heeft mankementen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
in de BBG van deze maand lees ik AMD. hoewel ik liever INTEL systeem draai.
Geen idee waarom, maar altijd beter ervaring meegehad, dus durf de stap niet te wagen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is dus, dat het systeem gewoon vloeiend op 1440p kan gamen, terwijl ik twitch of youtube op een 2e scherm heb aan staan. Ik speel veel simulaties.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij het is om het levensduur te kunnen verlengen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen hebben of mijn volgende samenstelling goed samenwerkt:
*knip* externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch
Ik heb goede ervaring met Azerty, mijn vorige 2 systemen komen hier ook vandaan.
Maar waar ik dus voornamelijk over twijfel, om geld te besparen is om toch voor een RTX3080 (geen TI) en ter controle of mijn voeding voldoende is ?
Waar zou ik op kunnen sparen of waar zijn betere oplossingen voor.
Mijn nieuwe game pc moet 4 a 5 jaar meegaan als het even kan.
Ik wil op 1440p kunnen gamen op ultra settings.
Aan mijn systeem zijn 3 schermen aangesloten (3x 1440p resolutie), de kans bestaat dat ik games ook op 3 schermen wil spelen, zoals bij racen en simultaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max bedrag in mijn hoofd van 3000 inclusief assamblage door de firma zelf.
Ik wil er zelf niet aan sleutelen, gewoon bestellen en laten installeren door hetzelfde bedrijf.
dit kost mij meer, maar dat heb ik er voor over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat mij puur om de PC.
Alle randapparatuur heb ik voorzien.
Muis, Toetsenbord, headset, racestuur, webcam, elgato streamdeck.
Ik heb nu een Corsair 400 behuizing en ik vind deze helemaal prima.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil minimaal een RTX3080, maar twijfel of ik voor de RTX3080 Ti moet gaan.
Ik kom nu van een RTX2080 (geen TI) en helaas moet ik tegenwoordig veel games op Mid settings spelen om boven de 60FPS te blijven. Bottleneck zit hem ergens in de combinatie tussen mijn i7-7700 en slecht geheugen.
Maar de PC die ik nu heb, is bijna 5 jaar oud en heeft mankementen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
in de BBG van deze maand lees ik AMD. hoewel ik liever INTEL systeem draai.
Geen idee waarom, maar altijd beter ervaring meegehad, dus durf de stap niet te wagen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is dus, dat het systeem gewoon vloeiend op 1440p kan gamen, terwijl ik twitch of youtube op een 2e scherm heb aan staan. Ik speel veel simulaties.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij het is om het levensduur te kunnen verlengen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen hebben of mijn volgende samenstelling goed samenwerkt:
*knip* externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch
Ik heb goede ervaring met Azerty, mijn vorige 2 systemen komen hier ook vandaan.
Maar waar ik dus voornamelijk over twijfel, om geld te besparen is om toch voor een RTX3080 (geen TI) en ter controle of mijn voeding voldoende is ?
Waar zou ik op kunnen sparen of waar zijn betere oplossingen voor.
[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 02-05-2022 13:53 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC