Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:00
Een weekje op vakantie: ideaal om te zien wat het sluipverbruik is thuis uit 2015. Uiteraard wat stekker dozen uit gezet, de wekkers van de kinderen, etc. Al met al het volgende aangesloten gehouden:
- Quooker uit 2014
- koel/Vries combinatie uit 2014
- vrieskast uit 2017
- lucht ventilatie systeem
- Ziggo next in eco modus
- televisie uit 2018 in standby
- Ziggo modem in meterkast
- hier ontvanger in meterkast
- CV (tapwater voorverwarmen staat al uit, ook de vloerverwarming staat op 16 graden ofzo ingesteld
- oven heeft natuurlijk nog een klokje
- lamp met 3 hue lampen die uit zijn gebleven
- zonneschermen die ik niet naar beneden heb gedaan

Al met al volgens mij niet heel veel. ik schrok van de gegevens die ik door kreeg in mijn Oxxio app: een verbruik van 4-5kwh per dag. Meestal zo'n 0,22 kWh per uur.

Kijk ik op https://www.unitedconsume...eld%20per%20jaar%20hebben dan wist er uitgegaan van zo'n 450 kWh sluipverbruik op jaarbasis. Dat is bij mij toch al snel 1500kWh, drie keer zoveel! Verbruik ik nou zoveel in huis vanwege een Quooker en extra vrieskast? Of klopt de informatie niet?

Nu moet ik maar gaan meten wat elk apparaat los kost. Ik heb thuis al een meter liggen, maar het liefst heb ik een meter die ik via mijn telefoon kan uitlezen... Zodat ik gewoon gedurende een periode van 2 weken het verbruik van de apparaten hierboven kan uitlezen, dat geld verdien ik vanzelf wel terug. Iemand ideeën?

• St33f
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 21:02
Zelf deze exercitie gedaan met een Shelly plug S, let wel even op maximaal vermogen wat deze kan verwerken (weet niet of dat goed gaat met een Quooker). Vergeet ook de pomp van je vloerverwarming niet.

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 12:02
Geen elektrische vloerverwarming? Consoles? Opladers/USB voedingen?

Beste optie om grote verbruikers te vinden is wel tijdrovend, maar werk wel. Zet om de beurt een enkele groep aan, en check het verbruik een tijdje. Al verwacht ik dat het allemaal heel veel kleine verbruikers zijn.

Zo heb ik jaren geleden een vloerverwarming in de badkamer gevonden die op 'adaptief' stond. Kwam er op neer dat deze praktisch altijd aanstond om z'n setpoint te behouden. 400W dag en nacht!

Je kan elk stopcontact voorzien van een meter, of nog beter een schakelaar.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik ga voor de vloerverwarming, als daar geen slimme pomp op zit kan het zo 80 watt zijn.

Wel makkelijk opgelost met een pompschakelaar.

Lichtpuntje...

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:30
4-5 kWh per dag ondanks dat je alles hebt uitgezet vind ik wel heel erg hoog.

Ik zet alleen de Quooker uit als ik op vakantie ga en dan nog zit ik op 2-2,5 kWh per dag. En mijn vloerverwarmingspomp staat 24/7 aan. Die zet ik niet uit i.v.m. kans op verstopping. Idem voor alle overige componenten die je benoemd. Alles laat ik aan staan.

Heb je iets in de garage of tuin?

[ Voor 29% gewijzigd door turkeyhakan op 29-04-2022 07:57 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00
Hier loopt al een topic over: Serieus elektriciteit besparen
Kijk eens naar de tips die daar genoemd worden en/of stel je vraag daar opnieuw. Een eigen topic lijkt mij wat overbodig en sluit ik bij deze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.