Een weekje op vakantie: ideaal om te zien wat het sluipverbruik is thuis uit 2015. Uiteraard wat stekker dozen uit gezet, de wekkers van de kinderen, etc. Al met al het volgende aangesloten gehouden:
- Quooker uit 2014
- koel/Vries combinatie uit 2014
- vrieskast uit 2017
- lucht ventilatie systeem
- Ziggo next in eco modus
- televisie uit 2018 in standby
- Ziggo modem in meterkast
- hier ontvanger in meterkast
- CV (tapwater voorverwarmen staat al uit, ook de vloerverwarming staat op 16 graden ofzo ingesteld
- oven heeft natuurlijk nog een klokje
- lamp met 3 hue lampen die uit zijn gebleven
- zonneschermen die ik niet naar beneden heb gedaan
Al met al volgens mij niet heel veel. ik schrok van de gegevens die ik door kreeg in mijn Oxxio app: een verbruik van 4-5kwh per dag. Meestal zo'n 0,22 kWh per uur.
Kijk ik op https://www.unitedconsume...eld%20per%20jaar%20hebben dan wist er uitgegaan van zo'n 450 kWh sluipverbruik op jaarbasis. Dat is bij mij toch al snel 1500kWh, drie keer zoveel! Verbruik ik nou zoveel in huis vanwege een Quooker en extra vrieskast? Of klopt de informatie niet?
Nu moet ik maar gaan meten wat elk apparaat los kost. Ik heb thuis al een meter liggen, maar het liefst heb ik een meter die ik via mijn telefoon kan uitlezen... Zodat ik gewoon gedurende een periode van 2 weken het verbruik van de apparaten hierboven kan uitlezen, dat geld verdien ik vanzelf wel terug. Iemand ideeën?
- Quooker uit 2014
- koel/Vries combinatie uit 2014
- vrieskast uit 2017
- lucht ventilatie systeem
- Ziggo next in eco modus
- televisie uit 2018 in standby
- Ziggo modem in meterkast
- hier ontvanger in meterkast
- CV (tapwater voorverwarmen staat al uit, ook de vloerverwarming staat op 16 graden ofzo ingesteld
- oven heeft natuurlijk nog een klokje
- lamp met 3 hue lampen die uit zijn gebleven
- zonneschermen die ik niet naar beneden heb gedaan
Al met al volgens mij niet heel veel. ik schrok van de gegevens die ik door kreeg in mijn Oxxio app: een verbruik van 4-5kwh per dag. Meestal zo'n 0,22 kWh per uur.
Kijk ik op https://www.unitedconsume...eld%20per%20jaar%20hebben dan wist er uitgegaan van zo'n 450 kWh sluipverbruik op jaarbasis. Dat is bij mij toch al snel 1500kWh, drie keer zoveel! Verbruik ik nou zoveel in huis vanwege een Quooker en extra vrieskast? Of klopt de informatie niet?
Nu moet ik maar gaan meten wat elk apparaat los kost. Ik heb thuis al een meter liggen, maar het liefst heb ik een meter die ik via mijn telefoon kan uitlezen... Zodat ik gewoon gedurende een periode van 2 weken het verbruik van de apparaten hierboven kan uitlezen, dat geld verdien ik vanzelf wel terug. Iemand ideeën?