Beste Tweakers,
Ik heb ondertussen meerdere bedrijven benaderd en offertes ontvangen voor de installatie van 15 zonnepanelen.
Het dak van het huis heeft een oost/west oriëntatie:
Onderstaand een voorbeeld van een van de geoffreerde legplannen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mMzYi3qGYtrGMCC7AMdfaO6r.png?f=user_large)
Huidig jaarverbruik:
~2500kwh
Huidige elektriciteitsaansluiting
3 fase
Budget / doel
budget ~6k max. doel: zoveel mogelijk over op elektrisch verwarmen / koelen in huis. Eerste stap is een warmtepomp boiler voor tap / douchewater.
Wie gaat het project uitvoeren
Bij voorkeur een installateur
Bijhouden van data
Graag; zag al een hass implementatie voor growatt
Offertes:
Offerte 1:
15 Trina Solar Vertex S TSM-DE09.05 390WP all black 1
Growatt MOD 5000TL3-X (AFCI)
Aangesloten in twee strings; 6 panelen op oost en 9 op west (zie bovenstaande foto's)
€5.499,76 excl btw.
Opbrengst prognose ~4800kwh / jaar
Offerte 2:
Tigo optimiser 4x
Goodwe GW5K-DT 3-fase omvormer
Trina Vertex TSM-DE09.05 390Wp panelen
15 panelen op west (1 string)
€5.326,41 excl btw.
Nu heb ik het bedrijf van offerte nr.2 gebeld en gevraagd waarom alles op het westen is gelegd en of ze ook een verdeling konden maken tussen oost/west vergelijkbaar met bijgevoegde foto's; (het gros van ons verbruik vind zich n.m.l. overdag plaats). Daarbij heb ik voorgelegd wat ik geoffreerd heb gekregen van bedrijf nr.1 en er werd mij verteld dat dit absoluut niet ging werken en dat ik 15 optimizers nodig had. Volgens de verkoper was de opstartdrempel van een 3 fase omvormer veel te hoog voor 6 panelen op het oosten.
Nu ben ik een redelijke leek op het gebied van panelen maar is dit zo? We hebben geen schaduwvorming op het dak op de ingetekende plek op de foto.
Regio
Nijmegen
[mbr]Voor een volledig advies graag aanvullen volgens Tips bij openen offerte topic zonnepanelen[/mbr]
Ik heb ondertussen meerdere bedrijven benaderd en offertes ontvangen voor de installatie van 15 zonnepanelen.
Het dak van het huis heeft een oost/west oriëntatie:
Onderstaand een voorbeeld van een van de geoffreerde legplannen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mMzYi3qGYtrGMCC7AMdfaO6r.png?f=user_large)
Huidig jaarverbruik:
~2500kwh
Huidige elektriciteitsaansluiting
3 fase
Budget / doel
budget ~6k max. doel: zoveel mogelijk over op elektrisch verwarmen / koelen in huis. Eerste stap is een warmtepomp boiler voor tap / douchewater.
Wie gaat het project uitvoeren
Bij voorkeur een installateur
Bijhouden van data
Graag; zag al een hass implementatie voor growatt
Offertes:
Offerte 1:
15 Trina Solar Vertex S TSM-DE09.05 390WP all black 1
Growatt MOD 5000TL3-X (AFCI)
Aangesloten in twee strings; 6 panelen op oost en 9 op west (zie bovenstaande foto's)
€5.499,76 excl btw.
Offerte 2:
Tigo optimiser 4x
Goodwe GW5K-DT 3-fase omvormer
Trina Vertex TSM-DE09.05 390Wp panelen
15 panelen op west (1 string)
€5.326,41 excl btw.
Nu heb ik het bedrijf van offerte nr.2 gebeld en gevraagd waarom alles op het westen is gelegd en of ze ook een verdeling konden maken tussen oost/west vergelijkbaar met bijgevoegde foto's; (het gros van ons verbruik vind zich n.m.l. overdag plaats). Daarbij heb ik voorgelegd wat ik geoffreerd heb gekregen van bedrijf nr.1 en er werd mij verteld dat dit absoluut niet ging werken en dat ik 15 optimizers nodig had. Volgens de verkoper was de opstartdrempel van een 3 fase omvormer veel te hoog voor 6 panelen op het oosten.
Nu ben ik een redelijke leek op het gebied van panelen maar is dit zo? We hebben geen schaduwvorming op het dak op de ingetekende plek op de foto.
Regio
Nijmegen
[mbr]Voor een volledig advies graag aanvullen volgens Tips bij openen offerte topic zonnepanelen[/mbr]
[ Voor 17% gewijzigd door Nickster! op 28-04-2022 12:17 ]
?