Prijs artikel omlaag, webwinkel wil geen korting geven wel r

Pagina: 1
Acties:
  • 10.815 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-04 20:03
Hi,

Ik heb een tablet besteld in opdracht, voor en met geld van de kinderen. Nu hebben ze gezien dat de tablet 35 euro goedkoper is geworden. Aangezien we de tablet net binnen hebben heb ik de webwinkel gebeld of ze de prijs kunnen verrekenen. Dit kon niet, naar retour en nieuw bestellen wel. Erg krom vind ik want millieu belasting en kosten voor hen zijn hoger. Maar goed...

De nieuwe tablet krijg ik over enkele dagen binnen. Deze moet dan weer geïnstalleerd worden; geeft weer wat gedoe. Dit gedoe zou ik ook over kunnen slaan door gewoon de nieuwe tablet te retourneren onder de oude order. Heeft iemand daar ervaringen mee / het beeld dat er nog aparte serienummers oid worden gecontroleerd. Tablet is exact hetzelfde alleen een week later besteld.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:08 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:59
Geen ervaring mee met een ander product onder hetzelfde order terug te sturen.
Maar hun processen zijn zo geoptimaliseerd(lees: mogelijk onmenselijk voor werknemers) dat dit waarschijnlijk goedkoper is om gewoon opnieuw te sturen dan een heel nieuw proces implementeren waarin de prijs verrekend kan worden.

En milieu argument voor terugzenden, terwijl je bij
Members only:
besteld? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:09 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:40
Hoe het exact gaat weet ik niet, maar vaak staat aan de buitenkant van de doos het serienummer. Staat het serienummer ook op je factuur? Dan zou het erg krom zijn om de "oude" terug te sturen met het verkeerde serienummer. Dan kun je nog meer gedoe krijgen. Maar is het instellen van een tablet dan zoveel gedoe? Inloggen met je account en dan heb je het toch al ver gehad?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
samba80 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:31:
De nieuwe tablet krijg ik over enkele dagen binnen.
Je kunt de koop herroepen vóór je de tablet binnen hebt. Maak dat expliciet op schrift duidelijk aan de verkoper en benoem dat verzenden niet hoeft. Dat scheelt verzendkosten en geen risico op beschadiging tijdens transport.

De verkoper moet je dan onverwijld (dus zonder onnodige vertraging) op grond van art. 6:230r BW je geld teruggeven. Waarna je hopelijk de goedkopere tablet kunt kopen.

Verkeerd begrepen, dit is dus al de nieuwe

[ Voor 4% gewijzigd door Real op 26-04-2022 10:50 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42
Als het milieu je argument is, slik die 35 euro.
Anders lekker terugsturen en van de 35 euro wat leuks gaan doen.

Meeste webwinkels geven je een tegoedbon in zulke gevallen, indien niet dan heb je bovenstaande opties over.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:09
Nieuwe terugsturen met factuur van de oude kan bij garantiezaak wel echt grappige topics genereren..

Serienummer komt niet overeen, leverancier weigert garantie. Ik zou zeggen, vooral doen
*pakt popcorn alvast*

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:37

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Of gewoon de oude prijs accepteren, want deze was al voldoende om over te gaan op koop.

Als je een product koopt bij een fysieke winkel en leest dat deze een actie heeft x dagen na aankoop, ga je dan ook langs voor de nieuwe prijs? Ik vind het een beetje vreemd.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Een ander product retour sturen is fraude. Is geen grijs gebied, is niet iets dat misschien fout gaat, maar het is gewoon keihard illegaal.

Ja het is misschien hetzelfde model tablet, maar wettelijk gezien absoluut niks anders dan een baksteen terugsturen.

Die 5 minuten die het kost om weer in te loggen en de juiste apps te installeren lijken me het probleem niet, en het milieu argument is al niet meer relevant want de nieuwe heb je besteld. Je zou wel kunnen wachten met retourneren van de oude tot je alles over hebt gezet, dat kan 99.99% automatisch als je beide apparaten nog hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Het maakt niet uit welke je terug uurt. Retouren worden vaak weggepleurd. Tot zover je milieuzorgen. Meer hé, hebt wel lekker 35 euro in de knip!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 472287

evilution schreef op woensdag 27 april 2022 @ 05:47:
Het maakt niet uit welke je terug uurt. Retouren worden vaak weggepleurd. Tot zover je milieuzorgen. Meer hé, hebt wel lekker 35 euro in de knip!
Slaat dubbel nergens op.

-
Members only:
controleert retouren wel degelijk, ook op serienummer.
-
Members only:
doet tegenwoordig aan het "recyclen" van retouren door ze als Warehouse Deals aan te bieden met korting.

met andere woorden @samba80 OF je accepteert dat de tablet goedkoper is geworden en doet de moeite die de webshop daarvoor vereist, of je accepteert de prijs van de tablet zoals die was toen je hem aanschafte.

Andere opties zijn er niet en dat is prima. De bedrijfsprocessen die opgezet moeten worden op een dergelijke schaal als
Members only:
om dit soort dingen op een andere manier af te handelen hebben waarschijnlijk bedrijfstechnisch een veel grotere impact dan die paar apparaten die retour komen en goedkoper besteld worden onder het misbruik van kopen op afstand.

Gaan ze dat super makkelijk maken is het hek zowiezo van de dam. Dan moet je iedereen die een product heeft gekocht in de afgelopen 2 weken, bij elke prijsdaling gaan compenseren Ga er maar eens aan staan. Dan is het snel klaar met prijsverlagingen. En als het dan een 2e keer verlaagd wordt binnen 14 dagen - moeten ze het verschil dan WEER aan je overmaken?

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dogtagz
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 06:28:
[...]

Slaat dubbel nergens op.

-
Members only:
-
Members only:
doet tegenwoordig aan het "recyclen" van retouren door ze als Warehouse Deals aan te bieden met korting.

met andere woorden @samba80 OF je accepteert dat de tablet goedkoper is geworden en doet de moeite die de webshop daarvoor vereist, of je accepteert de prijs van de tablet zoals die was toen je hem aanschafte.

Andere opties zijn er niet en dat is prima. De bedrijfsprocessen die opgezet moeten worden op een dergelijke schaal als
Members only:
om dit soort dingen op een andere manier af te handelen hebben waarschijnlijk bedrijfstechnisch een veel grotere impact dan die paar apparaten die retour komen en goedkoper besteld worden onder het misbruik van kopen op afstand.

Gaan ze dat super makkelijk maken is het hek zowiezo van de dam. Dan moet je iedereen die een product heeft gekocht in de afgelopen 2 weken, bij elke prijsdaling gaan compenseren Ga er maar eens aan staan. Dan is het snel klaar met prijsverlagingen. En als het dan een 2e keer verlaagd wordt binnen 14 dagen - moeten ze het verschil dan WEER aan je overmaken?
toon volledige bericht
Hoezo slaat dit nergens op?
Dit soort praktijken werden gewoon aan de kaak gesteld bij Kassa. Nieuwe koptelefoon die werd teruggestuurd werd gewoon weggeflikkerd. Het is goedkoper om die koptelefoon te maken dan opnieuw in het proces te verpakken / verkopen.

Desalniettemin zijn er nu twee producten in omloop door één consument. Milieu argument is, naar mijn mening, gewoon heel raar in dit opzicht. Vooral voor 35 euro. Dat recyclen is niets meer en niets minder dan de verkapte "kijk ons duurzame KPI's hebben".
Members only:
boeit het milieu helemaal niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:09 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

dogtagz schreef op woensdag 27 april 2022 @ 06:33:
[...]

Hoezo slaat dit nergens op?
Dit soort praktijken werden gewoon aan de kaak gesteld bij Kassa. Nieuwe koptelefoon die werd teruggestuurd werd gewoon weggeflikkerd. Het is goedkoper om die koptelefoon te maken dan opnieuw in het proces te verpakken / verkopen.

Desalniettemin zijn er nu twee producten in omloop door één consument. Milieu argument is, naar mijn mening, gewoon heel raar in dit opzicht. Vooral voor 35 euro. Dat recyclen is niets meer en niets minder dan de verkapte "kijk ons duurzame KPI's hebben".
Members only:
boeit het milieu helemaal niets.
En TS boeit het milieu ook helemaal niets. In dat opzicht zijn ze precies gelijk. Hij kan het milieu namelijk extra belasten en daarmee 35 euro besparen, en daar kiest hij dan ook voor.

Waarom dat dan bij
Members only:
als kwaadaardig bestempeld wordt en bij TS als "slim" consumentenrecht is mij een raadsel.

Al dat "
Members only:
evil" is ook maar verkapte "kijk ons duurzame consumenten zijn" onzin. Alles wat
Members only:
doet wordt bepaald door onze portomonee.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
35 euro is 35 euro en blijkbaar kun je belasting op het milieu verleggen ofzo?

"Erg krom vind ik want millieu belasting en kosten voor hen zijn hoger. Maar goed..."

Waarom is de milieubelasting voor *webshop* hoger dan voor jou? Heeft TS een ander milieu ofzo?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:04
Hi,

Ik heb een tablet besteld in opdracht, voor en met geld van de kinderen. Nu hebben ze gezien dat de tablet 35 euro goedkoper is geworden. Aangezien we de tablet net binnen hebben heb ik de webwinkel gebeld of ze de prijs kunnen verrekenen. Dit kon niet, naar retour en nieuw bestellen wel. Erg krom vind ik want millieu belasting en kosten voor hen zijn hoger. Maar goed...

De nieuwe tablet krijg ik over enkele dagen binnen. Deze moet dan weer geïnstalleerd worden; geeft weer wat gedoe. Dit gedoe zou ik ook over kunnen slaan door gewoon de nieuwe tablet te retourneren onder de oude order. Heeft iemand daar ervaringen mee / het beeld dat er nog aparte serienummers oid worden gecontroleerd. Tablet is exact hetzelfde alleen een week later besteld. Het betreft hier
Members only:
.
Ik begrijp het niet, wat was er mis mee om de kinderen te vertellen en uit te leggen dat het nu eenmaal zo werkt en dat dit onderdeel van het leven is? Waarom heb je die tablet terug gestuurd. Enig idee wat dat voor impact op het milieu heeft? M.a.w. je milieu argument slaat als een tang op een varken. Je had gewoon die tablet moeten houden en je kinderen moeten uitleggen dat dit kan gebeuren. Leren omgaan met geld en teleurstelling noemen we dat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:10 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

En wat ga je straks doen als jouw retour voor goedkoper te vinden is bij
Members only:
als tweedehandsje/warehousedeal. Ga je dan deze nieuwe weer terugsturen?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:10 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:09
Normaal gesproken is een deal een deal.
Probleem met online bestellen is dat de koper recht heeft om iets binnen twee weken zonder reden te retouren. Zie reviews: Stickers over online gekochte producten - Ondermijning van retourrecht? over de nieuwe stickers die worden geplakt om het retourrecht te verbreken (Plus-artikel).

Bij elke prijswijziging kunnen kopers dus eenzijdig de koop alsnog ontbinden om opnieuw te bestellen. Het serienummer met hogere prijs komt dan in het magazijn terug met de hogere prijs nog verbonden aan dat nummer. In de hoop dit later met een prijsstijging nog voor die prijs te verkopen. Ook voor een verkoper zijn er verschillende batches met verschillende prijzen. Een versie met lagere prijs kan door eenzelfde klant weer worden gekocht zolang die voorraad strekt.

Alles bij elkaar is het systeem dus nodig om de webshops een marge te laten houden en is het de consument die door het grootschalige gebruik van het retourrecht de markt verpest. Als een product online ergens in prijs daalt, geeft dat kans dat de klanten van de laatste twee welen alles retour doen om het elders opnieuw te kopen. Terwijl de deal eerst voor de consument acceptabel was.

Nu voor 35 euro en een persoonlijk bezwaar tegen deze milieuverspilling, is het duidelijk wat hier moet gebeuren.
Een beter milieu begint bij het niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45

Honesty

kattenneus!

Als je het gedoe van het opnieuw installeren niet wou hebben had je de 35 euro als een Meloen moeten doorslikken.
Ik zou nooit een ander product terug sturen als ze wel controleren op serienummer(lees geautomatiseerd proces dus zal wel) krijgt de medewerker een foutmelding en krijg je geen 35 'korting' maar krijg je moeite om je aankoopprijs terug te krijgen

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
Erg krom vind ik want millieu belasting en kosten voor hen zijn hoger. Maar goed...
Maar dat is een probleem van hun toch. Gewoon terugsturen en opnieuw bestellen voor de lagere prijs.

Blijkbaar verdient het meerendeel van de mensen die hier reageert echter 150 Euro per uur waardoor slechts 35 Euro de moeite niet is. Helaas moet ik ook voor zo'n bedrag serieus werken dus vind ik het ook niet niks.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hari-Bo schreef op woensdag 27 april 2022 @ 03:36:
Of gewoon de oude prijs accepteren, want deze was al voldoende om over te gaan op koop.

Als je een product koopt bij een fysieke winkel en leest dat deze een actie heeft x dagen na aankoop, ga je dan ook langs voor de nieuwe prijs? Ik vind het een beetje vreemd.
Ja, meestal krijg je dan namelijk ook die prijs :) Maar als je het niet krijgt, gewoon accepteren, ik had de tablet niet teruggestuurd (misschien zelf de kinderen 35 euro gegeven).

Een ander product terugsturen zou ik niet doen, of je krijgt dan niks terug, of je krijgt het lagere aankoopbedrag terug, of je krijgt het aankoopbedrag van de eerste tablet terug. Dat is gewoon een gok, als ze goed opletten krijg je niks terug omdat het product niet klopt (en daar zijn hier wel meer topics over met
Members only:
).

[ Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:10 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brad Pitt schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:14:
[...]

Maar dat is een probleem van hun toch. Gewoon terugsturen en opnieuw bestellen voor de lagere prijs.

Blijkbaar verdient het meerendeel van de mensen die hier reageert echter 150 Euro per uur waardoor slechts 35 Euro de moeite niet is. Helaas moet ik ook voor zo'n bedrag serieus werken dus vind ik het ook niet niks.
Prima, maar kom dan niet met een Milieu argument aan. Blijkbaar is dat dan toch zo belangrijk niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:14:
[...]

Nouja, "probleem van hun" en "35 euro is veel geld", het was blijkbaar niet te veel toen de tablet besteld werd. En het was de milieu-impact ook nog eens waard (een waardevolle les voor de kinderen - geld is belangrijker dan de natuur)

Het retourrecht is niet gemaakt om producten waar je tevreden mee bent terug te sturen zodat je exact hetzelfde product direct weer nieuw voor minder kan bestellen, nota bene bij dezelfde webshop.

Dat is gewoon gedoogd misbruik van het retourrecht en daar zou wat aan gedaan moeten worden uit economisch EN milieu oogpunt. Wat niet de oplossing is, is de automatische kortings-verantwoordelijk naar de verkoper verleggen.

Voorbeeld:
Webshop koopt 100 product A voor 100euro per stuk, en verkoopt ze voor 120 euro per stuk.

week later:
Webshop koopt 100 product A voor 70 euro per stuk, ivm prijsverlaging fabrikant, en verkoopt ze voor 90 euro per stuk.

Door het "retour recht" moet volgens de voorstanders hier webshop gedwongen worden om de Batch van Product A dat ze voor 100 euro hebben ingekocht, met verlies verkocht worden.

En dan nog denken dat je rechten geschonden worden en
Members only:
van milieuschade kan beschuldigen ook. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:10 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05 14:26
Het lijkt me echt een hel om een webshop te runnen, zeker als midden tot kleine ondernemer. Allemaal lui die met oneigenlijke argumenten over het klimaat ‘hun’ korting opeisen, vette drogreden natuurlijk.

De tablet was kennelijk die €35 extra waard. Risico op prijsdalingen en stijgingen zijn er altijd. Draai het eens om, stel de prijs was een dag later verhoogd, hoe zou jij het vinden als de verkoper bij je aanklopt om die verhoging bij je te claimen? Absurd ja.. waarom kan het omgekeerde dan zomaar wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:52
goede les voor de kids, wat de ene dag zo is kan zomaar ineens anders zijn de volgende dag.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
en iedereen maar klagen over milieu en slechte levering door PostNL enzo.
Word het niet eens tijd dat we gewoon iets kopen en daar blij mee zijn.

De volgende keer koop je iets wat de volgende dag duurder wordt, stuur je het dan ook terug omdat je de huidige, hogere prijs wil betalen?

Goeie les voor je kinderen dat prijzen aan kunnen passen en dat dat soms niet anders is. Nu leer je ze voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

En daarbij, betaal je 4x verzendkosten (of jij niet, maar iemand betaald dat) dus dat is 2x een extra 8 euro en dan is je tablet ineens nog maar 20 euro 'duurder'.

[ Voor 15% gewijzigd door EU_RAZER op 27-04-2022 09:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 06:28:
[...]

Slaat dubbel nergens op.

-
Members only:
-
Members only:
:Y

What Actually Happens to Returns on Amazon FBA - Amazon FBA Returns

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
What Actually Happens to Returns on Amazon FBA - Amazon FBA Returns

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anderhalf jaar oude video. Ik koop aardig wat
Members only:
warehouse deals en die zijn er dus wel degelijk, en veel ook. % gezien niet in te schatten natuurlijk, maar oude video's delen lijkt me niet waardevol.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:18:
[...]

Anderhalf jaar oude video. Ik koop aardig wat
Members only:
warehouse deals en die zijn er dus wel degelijk, en veel ook. % gezien niet in te schatten natuurlijk, maar oude video's delen lijkt me niet waardevol.
Daar was mijn post toch ook voor bedoeld :)

Denk ook niet dat je de hele video hebt bekeken, onmogelijk ook tussen plaatsing tijd en jouw reactie daarop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:20:
[...]

Daar was mijn post toch ook voor bedoeld :)

Denk ook niet dat je de hele video hebt bekeken, onmogelijk ook tussen plaatsing tijd en jouw reactie daarop ;)
Pardon! Ik heb hem inderdaad maar vluchtig door gekeken en ging er een beetje vanuit dat het weer een
Members only:
-bash video was. Negeer mijn eerdere antwoord :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16

Garyu

WW

Jezus wat een moraalridders hier allemaal weer.

Members only:
heeft mij in het verleden in zulke situaties het verschil in prijs wél kunnen verrekenen, werd gewoon op mijn rekening teruggestort. Dat het nu opeens niet kan lijkt me eerder aan de onkunde van een service medewerker te liggen dan dat het echt niet gaat.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:11 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:23:
[...]

Pardon! Ik heb hem inderdaad maar vluchtig door gekeken en ging er een beetje vanuit dat het weer een
Members only:
-bash video was. Negeer mijn eerdere antwoord :+
Nee juist niet, ben juist vóór het terugdringen van nutteloze milieubelastende retouren van spullen en die dan maar verdwijnen op de afvalberg. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:24:

Members only:
heeft mij in het verleden in zulke situaties het verschil in prijs wél kunnen verrekenen, werd gewoon op mijn rekening teruggestort. Dat het nu opeens niet kan lijkt me eerder aan de onkunde van een service medewerker te liggen dan dat het echt niet gaat.
Als verkoper bij mij zo erin zou staan, zou ik waarschijnlijk ook hetzelfde doen als TS heeft gedaan. Dus daar ga ik echt niet van zeggen dat TS er fout in is.

Echter, wanneer TS het milieu erbij gaat halen, en vervolgens zelf laat zien dat dat hele milieu hem geen ene drol kan interesseren (of iig minder dan €35), dan wordt het wel een beetje vreemd natuurlijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dogtagz
Jezus wat een waardeoordeel. Misschien kan je eens bedenken dat het goed is dat mensen zich uitspreken hierover, nu het klimaat letterlijk naar de tering gaat en we richting een point of no return gaan?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Members only:
Dat zal dan waarschijnlijk afhangen of het door
Members only:
zelf verkocht wordt, of door een derde partij.

Zelf iets soortgelijk voorgehad met een netwerkswitch, was ineens 7€ goedkoper (zelfde verkoper).
Contact opgenomen, en nee, enige optie was terugsturen/nieuw kopen, maar ze konden mij wel een tegoedbon geven voor het 'ongemak', van 10€...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:21
Dan heb je het product gekocht voor de dan geldende prijs, die deal heb je gemaakt dus het is niet raar dat de webshop deze niet nog even aan wilt passen in jouw voordeel.

Wat dus wel kan is de koop ontbinden en hetzelfde product (met nieuw serienummer), direct weer kopen. Ethisch gezien verdient dit niet de schoonheidsprijs, zeker niet als je van plan bent het nieuwe apparaat onder het oude serienummer terug te sturen. Dat laatste is zoals eerder opgemerkt ook fraude.

Zie het als onderdeel van de opvoeding van de kinderen: dat je producten mag retourneren wil niet zeggen dat je er te licht over moet denken, 35 euro goedkoper op een apparaat dat je naar tevredenheid heb gekocht is geen goede reden.

Dat veel mensen hier wel licht over denken moge duidelijk zijn. In die aflevering van kassa bleek zelfs dat sommige vrouwen hun lingerie na één nacht weer terugsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@samba80 die je dit ook in de supermarkt? Je busjes deodorant terugbrengen als ze een week later in de aanbieding blijken?

Of schep je de potgrond weer terug in de zak als er een week later een betere actie op zit?

Zou je een net aangekochte lamp weer van het plafond schroeven als de Praxis en werk later weer met een 20% coupon komt?

3x ja? Dan snap ik hoe je in de wedstrijd zit. Stuur die tablet retour, belast het milieu, pak je 35 euro en ga er wat leuks van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
In de toekomst kopen bij een winkel die laagste prijsgarantie heeft, ik heb zo bij Coolblue (Belgie) ook gewoon 30 euro teruggekregen toen mijn laptop 2 weken later in promo stond.

Persoonlijk zou ik het voor 35 euro niet doen, al dat gedoe met terugsturen, opnieuw instelllen. Je hebt het artikel ook gekocht omdat je akkoord ging met de prijs van deze verkoper, mogelijk was het al de laagste prijs die je kon vinden.

Hier komt binnenkort hopelijk een eind aan als ze de 'retourzegels' gaan gebruiken. https://www.nu.nl/economi...n-en-dan-terugsturen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
eLScha schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:30:
@samba80
Zou je een net aangekochte lamp weer van het plafond schroeven als de Praxis een week later weer met een 20% coupon komt?
Dit vond ik best grappig, maar toen besefte ik dat er mensen zijn die dit echt zouden doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online

Logisch toch? Het kan 35 euro goedkoper, dat is voor veel mensen toch veel geld.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24
Mooie kans om kinderen waarden en normen bij te brengen als burger in de maatschappij en daar ook voor te staan.

Moet je als kind echter wel een ouder hebben waarbij het zelfverklaarde besef niet meteen breekt als er een paar euro te verdienen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:32
Altijd als ik iets koop zie ik het de dag erna ergens voor goedkoper staan.
Dat vond ik in het begin stom maar nu lag ik er om.
Want op het moment was ik tevreden met de prijs die ik er voor gaf.
En ik zoek meestal eerst goed op internet rond voor de laagste prijs.

Je kan niet alles hebben, wel alles willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Stiekem hoop ik dat
Members only:
waardevermindering in rekening brengt bij de geretourneerde tablet. Items is immer gebruikt.

Sta je dan zoveel moeite te doen “voor het milieu” om er vrijwel niets mee op te schieten. 😈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 12:16

Garyu

WW

dogtagz schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:12:
[...]

Jezus wat een waardeoordeel. Misschien kan je eens bedenken dat het goed is dat mensen zich uitspreken hierover, nu het klimaat letterlijk naar de tering gaat en we richting een point of no return gaan?
Nee is allemaal prima, milieu is een goed argument om dit soort dingen niet te doen. Maar een topic verderop staat het grote auto / BBQ / AliExpress / Reizen met het vliegtuig / etc topic. Laten we alsjeblieft elkaar hier gewoon op een constructieve manier benaderen en TS helpen met zijn vraag zonder Sjw uit te hangen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Jezus, zoveel moeite doen voor 35 euro? Leuke les voor je kinderen ook: "Oh, als iets een paar centen goedkoper is dan stuur je het oude gewoon terug en bestel je opnieuw. Het milieu? Dat maakt niet uit, ik heb ten minste een paar centen 'winst'". Inmiddels ben je waarschijnlijk meer tijd en moeite kwijt dan die 35 euro waard is.

Als je het lullig vind voor je kinderen, geef ze dan gewoon zelf die 35 euro. Laat het anders los. Hoop dat
Members only:
je retour weigert omdat de tablet duidelijk gebruikt is en je misbruik probeert te maken van het retourrecht. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb conform het Shopping Forum Beleid de naam van de webwinkel achter [mo]-tags geplaatst.

Daarnaast mogen de milieudiscussie en reacties op de persoon hier achterwege blijven. Deze voegen niets toe aan het topic, helpen TS niet verder en zijn dus offtopic.

Inhoudelijke discussie over de milieu-aspecten bij het bestellen (en retourneren) bij webwinkels past beter in De zonsopkomst van webwinkels thuis.

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2022 13:22 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 23:03
Hi,

De nieuwe tablet krijg ik over enkele dagen binnen. Deze moet dan weer geïnstalleerd worden; geeft weer wat gedoe. Dit gedoe zou ik ook over kunnen slaan door gewoon de nieuwe tablet te retourneren onder de oude order. Heeft iemand daar ervaringen mee / het beeld dat er nog aparte serienummers oid worden gecontroleerd. Tablet is exact hetzelfde alleen een week later besteld.
***members only***
Vaak genoeg zo gedaan. Wel met kleding trouwens. Sja, als de webwinkel het moeilijk wil hebben kunnen ze het moeilijk krijgen. Zo heb ik een jas wel 3x keer opnieuw besteld en geretouneerd, omdat hij steeds goedkoper werdt. Ik ben ook geen fan van dit heen en weer gestuur, maar een prijsverschil van 75 euro in mijn voordeel laat ik niet liggen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Orangelights23 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:35:
[...]

Logisch toch? Het kan 35 euro goedkoper, dat is voor veel mensen toch veel geld.
En volgende week nog 5 euro extra? Ts is akkoord gegaan met die initiële prijs, en wilt dmv het retour recht enkel misbruiken voor een paar centen. Nogmaals ik vind het vreemd. Een multinational zal het aan een bepaalde plek oxideren, maar mkb bedrijven worden door deze houding ook onterecht benadeeld en dat is op zijn minst niet chique. Dan niet klagen dat alles duurder wordt…

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
optie 1. je stuurt het ding terug
optie 2. je geeft je kids 35 euro. en meld dat je het geregeld hebt, papa van het jaar.
optie 3. je leer de kids dat de wereld niet om hun draait en dat gratis geld niet bestaat. hun ''verlies''

het bedrijf hoeft helemaal niks, en alles wat ze doen is goodwill van hun.,
Tenzij je het artiekel terug bezorgd bij de winkel, dan geld terug en opnieuw bestellen voor minder geld.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Hari-Bo schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:47:
[...]

En volgende week nog 5 euro extra? Ts is akkoord gegaan met die initiële prijs, en wilt dmv het retour recht enkel misbruiken voor een paar centen. Nogmaals ik vind het vreemd. Een multinational zal het aan een bepaalde plek oxideren, maar mkb bedrijven worden door deze houding ook onterecht benadeeld en dat is op zijn minst niet chique. Dan niet klagen dat alles duurder wordt…
Hele zwart wit gedacht die je daar beschrijft. De gemiddelde consument denkt ‘he, ik heb vorige week te veel betaald’. Simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Vraag mij af als dat tablet nu de volgende dag 35 euro duurder was geweest of je dan die 35 euro aan de webwinkel had betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Orangelights23 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:19:
[...]

Hele zwart wit gedacht die je daar beschrijft. De gemiddelde consument denkt ‘he, ik heb vorige week te veel betaald’. Simpel.
Volgens mij is jouw gedachte binair, want goedkoper voor een paar centen = retour.

Het is gewoon niet chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:21
[...]

Dat is inderdaad een hele simpele gedachte, dat de gemiddelde consument zich niet bedenkt dat het niet zo netjes is geloof ik zo.

Wij doen dat wel, je kunt er wat mee doen of niet. Ligt er een beetje aan hoeveel belang je aan andere mensen hecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:57
[...]

Dan zal het wel elke dag heel druk zijn met reclamerende consumenten bij het tankstation met al die wisselende benzineprijzen.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mooie is dat ts inmiddels nergens meer te bekennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Laatst online: 06:49

Ligt eraan paar jaar geleden had ik bij mm tv gekocht.800,-€ en week later 620,- geen speciale actie kreeg gewoon mijn geld.

Vrouw koopt redelijk wat kleding bij Wehkamp en krijgt netjes het verschil.
Maar kan veranderd zijn dat weet ik niet.

Pa vragen staat vrij nee heb je kun je krijgen.
Maar milieu moet je er niet bij halen want dat is een andere discussie zoals bijv pakketten bezorgen als de meesten mensen gewoon werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Offens1490 op 27-04-2022 20:16 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Uitgelezen kans om de kinderen een les te leren? Hoeft niet, maar dat was ook een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik heb zelfde keer gehad met bel simpel die notebeben adverteren mert laagste prijs garantie.
De telefoon had ik nog nieuw in verpakking zitten. Uiteindelijk toch maar terug gestuurd en de zelfde telefoon bij de media markt gekocht voor 50 euro minder .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Daarom stop ik met het lezen van reviews en zoeken naar prijzen nadat ik een product heb aangekocht. De energie is het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Offens1490 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:13:
[...]

Ligt eraan paar jaar geleden had ik bij mm tv gekocht.800,-€ en week later 620,- geen speciale actie kreeg gewoon mijn geld.

Vrouw koopt redelijk wat kleding bij Wehkamp en krijgt netjes het verschil.
Maar kan veranderd zijn dat weet ik niet.

Pa vragen staat vrij nee heb je kun je krijgen.
Maar milieu moet je er niet bij halen want dat is een andere discussie zoals bijv pakketten bezorgen als de meesten mensen gewoon werken.
Waarom mag je milieu er niet bij halen? Is toch echt een valide argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:09
evilution schreef op woensdag 27 april 2022 @ 05:47:
Pleeg maar fraude want wordt toch vernietigd? Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien dit op dit moment meer een ervaringentopic is geworden in plaats van dat TS wordt geholpen, gaat dit topic op slot.

TS, als je nog een reactie wilt toevoegen, kan je altijd een DM sturen, dan komen er er wel uit.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.