Nieuwe audioset: Sonos of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakurazz
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-04-2024
Hoi,

Beetje een noob vraag maar ik wil hem toch stellen.
Ik woon in een nieuw huis waar ik eindelijk een keer een beetje een fatsoenlijke audio setup wil.

Ik ben geen audiofiel dus mijn plan is om met mijn youtube premium account (youtube music) muziek te streamen naar mijn nog te kopen setup. Het meest voor de hand liggend lijkt mij Sonos. Ik zag de Sonos 5 voor iets van 600 euro die mij geschikt lijkt.

Maar voordat ik dit koop zou ik ook een versterker met 2 boxen kunnen kopen. Ik weet niet of het qua gebruikersgemakt met de app van sonos handig is Zijn hier algemene adviezen wat handig is in mijn situatie?

Alvast bedankt.

Edit:
Ik heb een aparte koop topic gemaakt. Ik heb toch wat meer onderzoek gedaan, dank voor jullie antwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door Bakurazz op 24-04-2022 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Bakurazz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:40:
Hoi,

Ik woon in een nieuw huis waar ik eindelijk een keer een beetje een fatsoenlijke audio setup wil.

Ik ben geen audiofiel dus mijn plan is om met mijn youtube premium account (youtube music) muziek te streamen naar mijn nog te kopen setup. Het meest voor de hand liggend lijkt mij Sonos. Ik zag de Sonos 5 voor iets van 600 euro die mij geschikt lijkt.

Maar voordat ik dit koop zou ik ook een versterker met 2 boxen kunnen kopen. Ik weet niet of het qua gebruikersgemakt met de app van sonos handig is Zijn hier algemene adviezen wat handig is in mijn situatie?

Alvast bedankt.
Wat wil je precies bereiken? Top geluid voor weinig geld, of het gemak van Sonos.

Ik denk wel dat je met de Sonos five een leuke speaker koopt waar je en het gemak hebt van Sonos, en redelijk goede geluid.

Omdat je geen audiofiel bent, zou ik me vandaag de dag niet meer zo snel storten in een losse setup. Wil je echter meer leren over audio etc en later kunnen uitbreiden, dan is een losse setup echt wel beter en flexibeler. Een losse setup is alleen veel minder plug and play. Zelfs ik zit met regelmaat te twijfelen over Sonos voor het gemak. Ik heb echter van alles geprobeerd van Sonos, en kan er zelf niet aan wennen dat het niet flexibel genoeg is.

Heb je trouwens als eens een SONOS one stereo setup gehoord? Dat klinkt ook al best wel goed het formaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Wachten... op 22-04-2022 13:13 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Bakurazz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:40:
Hoi,

Alvast bedankt.
Muziek speel je (meestal) het beste af in stereo. Met een Sonos Five (of soortgelijke all-in-one) heb je dat niet.
Kies daarom bij voorkeur voor een stereo opstelling. Dat hoeft niets moeilijks te zijn, het kan al met een eenvoudige actieve speakerset. Bijkomend voordeel, naast dat dit veel beter klinkt dan een all-in-one speaker, is dat je nog wat aansluitmogelijkheden hebt. Zo kun je vaak nog een TV en/of platenspeler aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Bakurazz Afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Deze vraag gaat niet met een enkele post beantwoord worden. Tevens is dat topic niet bedoeld voor aankoopadvies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 16:05

DirtyBird

Praktiserend denker

Je hoeft geen audiofiel te zijn om een losse speakerset te kopen.
All in one systemen zou ik alleen kopen als gemak het belangrijkste is, of als je beperkte ruimte hebt.
Ik heb zelf een yamaha n303 met een q-acoustics 3020i setje. Ik bedien dit met de musiccast app van yamaha voor met name spotify. Ik durf zo niet te zeggen of yt ondersteund wordt.
Ik ben zelf zeer zeer tevreden met die set.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Als ik je zo hoor: ga eens ergens in een winkel of bij iemand thuis een Sonos 5 beluisteren. Ik vind het prima spul. Of je liever stereo wilt kun je altijd nog later bepalen en er eentje aan toevoegen. Je audio bottleneck zal nu eerst toch YouTube audio kwaliteit zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
600 euro voor een plastic monospeaker? Stereo bestaal al sinds de vijftiger jaren ofzo. Dan neem je er twee. Ben je al 1200 euro verder voor dat geld heb je een prima versterker en twee echte luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
olafmol schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:45:
Als ik je zo hoor: ga eens ergens in een winkel of bij iemand thuis een Sonos 5 beluisteren. Ik vind het prima spul. Of je liever stereo wilt kun je altijd nog later bepalen en er eentje aan toevoegen. Je audio bottleneck zal nu eerst toch YouTube audio kwaliteit zijn.
Waarom is volgens jou de kwaliteit van YouTube Music hier de beperkende factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar die Sonos 5 kijk krijg ik jeuk van alle verschillende drivers. Dat ding is om problemen vragen qua plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabuto
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:57
Ik had hier een redelijk medium/high end stereo setup staan. Om direct te kunnen streamen had ik een bluetooth dongle (of hoe dat ook heet) sinds een jaar of twee heb ik nu een B&W A7 dit bevalt mij meer dan goed. Mijn manier van luisteren is in de loop der tijd veranderd, minder van een plek, de ideale plek, soms meer bij de linkerd box en soms meer bij rechter. Nu meer gemak, goed geluid, geen echt stereo, maar overal in de huiskamer genieten. Zo’n B&W A7 is een al wat ouder model, die ik als winkeldochter heb kunnen aanschaffen.
Mijn zus heeft een Sonos ((welke weet ik niet) klinkt ook helemaal niet onverdienstelijk.
Zelf zou ik voor een ouder high end model gaan, al dan niet tweedehands.
Kortom: ik ben volledig om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
Ik zou Sonos connect Amp met 2 mooie speakers kopen. Gemak van sonos en veel betere geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:41:
Als ik naar die Sonos 5 kijk krijg ik jeuk van alle verschillende drivers. Dat ding is om problemen vragen qua plaatsing.
Ongefundeerde opmerking, heb zelf 2 play5 gen 1 speakers en ze zijn uitstekend voor stereo opstelling. Het geluid is ruimte vullend, 11*4,5m en staan op een steun helemaal links en rechts van de woonkamer. Ongeacht waar ik zit heb je een duidelijk stereo beeld en kan het hard zat indien nodig.

Er zijn nu al meerdere mensen die bij mij op bezoek zijn geweest en eenzelfde setup gekocht hebben dan wel gen 1 of 2 die later kwam.

Ik had hiervoor 2 zuilen met een versterker maar dat was me te groot en had niet veel zin om zelf te knoeien met streaming apparatuur toen. Misschien met het huidige aanbod dat ik iets anders had gedaan maar betwijfel dat.

Het gemak en het geluid maken een hoop goed. YT music, Spotify, lokaal streamen vanaf netwerk, input op 1 van de speakers met platenspeler gaat allemaal goed.

Natuurlijk is de Sonos amp ook een optie met 2 normale speakers.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:11:
[...]

Ongefundeerde opmerking, heb zelf 2 play5 gen 1 speakers en ze zijn uitstekend voor stereo opstelling. Het geluid is ruimte vullend, 11*4,5m en staan op een steun helemaal links en rechts van de woonkamer. Ongeacht waar ik zit heb je een duidelijk stereo beeld en kan het hard zat indien nodig.

Er zijn nu al meerdere mensen die bij mij op bezoek zijn geweest en eenzelfde setup gekocht hebben dan wel gen 1 of 2 die later kwam.

Ik had hiervoor 2 zuilen met een versterker maar dat was me te groot en had niet veel zin om zelf te knoeien met streaming apparatuur toen. Misschien met het huidige aanbod dat ik iets anders had gedaan maar betwijfel dat.

Het gemak en het geluid maken een hoop goed. YT music, Spotify, lokaal streamen vanaf netwerk, input op 1 van de speakers met platenspeler gaat allemaal goed.

Natuurlijk is de Sonos amp ook een optie met 2 normale speakers.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, het is alleen maar zo dat als je veel drivers hebt van hetzelfde formaat dat de afstraling van een luidspreker vaak niet zo goed is. Het is heel lastig om dat mooi uniform te krijgen.

Als muziek meer dan achtergrond geluid is dan ben je beter af met een Sonos Amp met een paar luidsprekers (KEF LS50 bijv.).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2022 12:05 ]

Pagina: 1