500 euro budget gaming pc

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicalDodo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-05-2023
ik zou graag een 500euro pc willen samenstellen alleen omdat ik nog niet zo veel weet van wat goed bij elkaar past. wat ik ermee wil gaan doen is vooral gamen er hoeft nog geen videokaart in want die zijn nog erg duur.

mijn minimale eisen:
-ryzen proccesor
-behuizing MetallicGear Neo Air ATX Mid-tower High Airflow Mesh front design,White

graag zou ik graag jullie advies willen over wat ik het beste kan doen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 14:40

belgianmadcow

enthousiast

Je zou kunnen antwoorden met 1 woord: sparen.
Maar ik neem aan dat je bedoelt: wat kan ik nu al bouwen. Wil best meedenken, maar voor ik echter een hele hoop aannames ga doen, lees dit eens en maak een uitgebreidere topicstart aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:44
De Metallic Gear Neo Air Wit is slecht leverbaar, wat is de reden voor deze kast - heb je hem al? Of wil je een witte kast met RGB? Met dit budget zou ik RGB schrappen - daar is meer geld voor nodig helaas...

Niet al te zware games op niet al te hoge settings lukt met
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 224,90€ 224,90
1MoederbordenGigabyte B550M DS3H€ 72,60€ 72,60
1BehuizingenLian Li Lancool 205 Wit€ 54,90€ 54,90
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 32,95€ 32,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 64,90€ 64,90
1VoedingenCorsair TX550M (2021)€ 55,90€ 55,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 500GB€ 53,10€ 53,10
Totaal€ 559,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

We verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Dit topic is gesloten.